"Тойота" остава най-големият производител на автомобили

Работници сглобяват модели на "Тойота" в завод на компанията в Индонезия

© Reuters

Работници сглобяват модели на "Тойота" в завод на компанията в Индонезия



Японският концерн "Тойота мотор корпорейшън" остава най-големият производител в света за деветте месеца на годината, след като продаде 7.615 милиона коли.  Наскоро стана известно, че "Фолксваген" е втори по този показател, като с доставените 7.4 млн автомобили за периода януари - септември измества "Дженерал мотърс" (7.37 млн).


Амбициите на "Тойота" са тази година да сключи 10.2 млн сделки при 9.98 млн. през 2013-а. При положение че това стане факт, ще бъде постигнат нов рекорд в автомобилната индустрия, уточнява АП.


"Фолксваген" се надява на 10 млн. продажби на годишна база. Анализаторите отбелязват силното завръщане на "Тойота" на американския пазар, където загуби позиции заради няколко случая на масови сервизни кампании. "Фолксваген" пък се представя все по-добре в Китай.


"Тойота" стана най-големият производител на автомобили в света през 2008 година, като изпревари "Дженерал мотърс". През 2011 година GM си върна лидерството заради проблемите с производството на японците след цунамито и земетресението през март.  От 2012 година насам обаче "Тойота" държи първенството.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 426 Неутрално

    а Лада где

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 534 Неутрално

    стига бе не беше ли Лада... или ВАЗ

    veni vidi fugi
  3. 3 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"mtmvb"]

    а Лада где [/quote]

    там където Ровер-а от Варна...

  4. 4 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Новите Тойоти, за жалост, не демонстрират онези качества, които утвъдиха марката през 90-те и началото на миналото десетилетие.
    Карах новата Корола преди един-два месеца. Гледаш я отвън голяма кола, а отвътре - седалката тясна, нагъчкана някакси. А не съм нито кой знае колко висок, нито кой знае колко дебел. Задното стъкло е сложено доста глупаво и не предлага достатъчно видимост. Нямах проблем с паркирането й назад, но някой малко по-неопитен или бързащ ще подпре я чужда броня, я някоя кофа или стълб. Вграденият парктроник е голяма измишльотина и не може да се разчита на него. Чувам, че имало опция за добавяне на камера за заден ход. С нея би трябвало да е по-поносимо придвижването назад.
    Много кофти пластмаси навсякъде, но това приемаме, че се понася, като не е лична.
    ОБАЧЕ - дизелът. Икономичен много, това е вярно. За седан 5, 5 и малко градско нафта е отлично. Но иначе е мудна и ускорява по-бавно. За градска кола и съботно-неделно каране става.
    За поддръжка и т.н. като цени и качество не мога да кажа нищо, защото не съм го извършвал. Чувам за забавяне при доставка на части от Тойота Балканс, но то кое ли официално представителство работи читаво ..

    Така че Тойота може да е най-купуваната кола, но това далеч не я прави най-добрата за цената си.

  5. 5 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 309 Любопитно

    Абе доколкото помня преди Форд държеше класацията за най-много продадени автомобили. Как са се сринали толкова бързо. В сащ всяка година половината нови продадени автомобили са форд, а там е най-големия пязар

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  6. 6 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    [quote#4:"sam_vimes"]Така че Тойота може да е най-купуваната кола, но това далеч не я прави най-добрата за цената си.[/quote]
    Явно всичките седем милиона и шестотин и петнадесет хиляди купувачи наавтомобилите й са бавноразвиващи се балами.

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Весело

    [quote#4:"sam_vimes"]Карах новата Корола преди един-два месеца. Гледаш я отвън голяма кола, а отвътре - седалката тясна, нагъчкана някакси. [/quote]

    Покарал си – имаш право на икономично мнение !
    Осем години безукорен Авенсис 1.8 – закупен нов.
    Знам къде е официалният сервиз за годишен преглед и смяна на масло, филтри и не се сещам за друго.
    Тук все пишат БГ дизайнери и БГ пилоти от F1.
    Като че ли останалите производители на среден клас коли облицоват вътрешността с абанос и палисандър купетата.
    Най-високата модификация предлагаше дърво и кожа, но реших че за среден клас българин тъкан и пласмаса става.
    Автомат с разход 6 л. навън, м/ду 10 и 12 в град, 129 к.с.
    Преди 25 години толкова ми харчеше Трабанта !

  8. 8 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#2] от "zabejko":


    До коментар [#1] от "mtmvb":

    ОАО Автоваз, в следствие на санкциите и забраните за внос на империалистическа продукция се очаква да върнат някои модели от отвъдното

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  9. 9 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#7:"Alexander97"]Автомат с разход 6 л. навън, м/ду 10 и 12 в град, 129 к.с. [/quote]

    не разбирам...поясни моля

    разход м-у 10 и 12 л/100 градско..
    това повод за радост ли е

    като прибавим и 300 - 400 лв сервизно обслужване..на година

    за Осем год Авенсиса излиза над 50 000 ,
    че и повече

    никой никого не може да укорява за решенията му

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  10. 10 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Аз лично предпочитам европейските коли. Японските им трябва един по сериозен удар на едното или другото колело, да им се промени геометрията на предницата и няма оправяне. Не са и много стабилни при завоите. Американските коли имат отлична изолация, много добри климатици и ходова част, но общо взето не са толкова надеждни, колкото европейските. От европейските марки най- добри са БМВ, Фолксваген и Рено.

  11. 11 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#10] от "bobhunter":

    Само за рено-то не съм съгласен. За мен само немски или американски автомобили. Комфортни, удобни, надеждни. Взех чисто нов хюндай и30 сега на 3год и 120к км тропа, лопа бучи яде гуми яде масло чудо а е още в гаранция даже. Имам пасат на 15год 800к км 1.9тди мотора мърка върви си колата нормално, върши ми още добра работа.

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  12. 12 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    [quote#9:"Чемодан , Цепелин, Ню Йорк"]никой никого не може да укорява за решенията му[/quote]

    Хайде, похвали се колко ти е разхода в софийските тапи?
    През лятото, когато София се поизпразни – слиза под 9 л.
    Да, сам взех решението си и грам съжаление не изпитвам.
    Карал съм и европейски коли – съжалявам, но първото место на Тойота в световен мащаб не е мое лично решение.

    [quote#10:"bobhunter"] От европейските марки най- добри са БМВ, Фолксваген и Рено.[/quote]
    Отвори Ауто билд и виж класациите за сигурност.
    Години наред Тойота и Мазда стоят първа и втора.
    Ти ми говори за геометрията!
    Не съм рекламен агент – хората по света гласуват с парите си

  13. 13 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#12] от "Alexander97":

    За лексус съм съгласен, в сащ е с ранга на мерцедес, ама турските тойотки които са при нас каква си сигурност и надежност

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  14. 14 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    При наличието на доста любопини новини в света на отделните марки, тази не ми се струва толкова важна.

  15. 15 Профил на Баце
    Баце
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#11:"irc84"]Имам пасат на 15год 800к км 1.9тди мотора мърка върви си колата нормално, върши ми още добра работа. [/quote]
    Тоя мотор е железен, само трябва да се облужва.

  16. 16 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "sam_vimes":

    Поздравления за коментара! Споделям мнението!

    [quote#12:"Alexander97"]Години наред Тойота и Мазда [/quote]

    Да, но тези два автомобила нямат нищо общо, нито като возене нито като удоволствие от карането и това вие добре го знаете сигурен съм! А в УСА една приемерно Корола или Камри са доста по зле, и отвън и отвътре спрямо един Европейски Авенсис, който си е перфектен!

  17. 17 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Никой не твърди, че Тойота или японските коли изобщо са най-комфортни, най-динамични, най-икономични и т.н. да не говорим, че всичките тези параметри са силно субективизирани. Във всеки клас ще се намери неяпонска марка, която да прави по-динамична или по-комфортна кола или по-нещо друго. С изключение на надеждността. За парите си японските коли са еталон за надеждност. И това не е мое мнение, аз дори не притежавам автомобил. Това е заключението на германската служба за технически контрол, TUV, при която ако един автомобил не изкара прегледа не може да напусне на собствен ход Федералната Република. Японските автомобили обикновено са в челото на класациите, заедно с Porsche. В дъното на класацията, за всички "възрастови групи" са френските и италианските марки: Пежо, Рено, Ситроен и Фиат.
    Особено показателен е примерът с Toyota Prius, която въпреки пророчествата на "разбирачите", че бидейки хибрид, тъпкат с "ненадеждна" електроника, ще се чупи често, обикновено е с най-малък процент неиздържали прегледа автомобили.

  18. 18 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#4] от "sam_vimes":

    Едва ли, моделите за американския пазар страдат от подобни недостатъци.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  19. 19 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 525 Неутрално

    тоиота не задоволява нуждите на хората от коли а си продава новите коли на 10 млн клиенти които си продават старата тоиота и така сьрфират на новата продукция
    така правят и другите производители

  20. 20 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 525 Неутрално

    аз за 25 години демокрация намам своя кола а баба ми така си отоде от този свят без да случи на зет с кола

  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Здрави, надеждни и относително комфортни коли. Като открият бъг (не толкова често) ги викат за безплатно отстраняване. Какво повече?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  22. 22 Профил на jonson
    jonson
    Рейтинг: 377 Неутрално

    http://www.reliabilityindex.com/top-100
    Това са данните от Warranty Direct, голяма английска застрахователна компания, която плаща милиони лири всяка година за ремонти на автомобилите на своите клиенти. Коефициентът е изчислен по следните параметри:
    - брой на повредите
    - цена на ремонтите
    - време на престой на колата за ремонт
    - средна възраст и пробег на колата

    Лично аз съм впечатлен от представянето на Мицубиши.

  23. 23 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#4] от "sam_vimes":

    В един момент обърнаха на ширпотреба и пришпориха производството. Дори по-късно си го признаха от най-високо ниво, че това е занижило качеството. Реално слязоха на нивото на останалите. Колкото до разхода - за градското зависи в кой град, точно кой маршрут, кой ден и в колко часа. Може да е от 5/100 до 12/100 за един и същ двигател.
    А иначе - купуваш нова кола и я поддържаш САМО в официалния сервиз и се молиш да не се учат на твоята кола. Така ти изкарва 10 години без проблеми, БЕЗ значение от марката. Оригинални части и моньори, преминали през обучение, наличие на система на работа. Иначе стигне ли се до нашенеца да си демонстрира интелекта, после слушаме, че те тия били такива и онакива коли, не ставали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK