Град с дъх на гуми

Заводът в Пухов преминава изцяло под шапката на "Континентал" през 2009 г. и оттогава капацитетът е увеличен почти три пъти

© Георги Филипов

Заводът в Пухов преминава изцяло под шапката на "Континентал" през 2009 г. и оттогава капацитетът е увеличен почти три пъти



Всеки шофьор, който е влизал в работилница за смяна на гуми, е усещал специфичния мирис на новите бройки. И сигурно се е чудил коя марка да избере, за да му пасва на стила на каране, джоба и имиджа на автомобила. В един словашки град изборът е ясен, защото там всички живеят с производството на гуми. А мирисът на каучука е част от техния живот.


​Към 1988 г. заводът за производство на гуми в словашкия град Пухов е бил един от клоновете на обединеното социалистическо предприятие "Барум" из Чехословакия. Сега е вторият по големина европейски завод на германския производител на гуми "Континентал" и е пример за един от успешните проекти в словашката икономика.


В град с 20 хиляди жители, в който почти няма друга промишленост, всички се наслаждават на това, което се е случило за около 20 години с най-голямото местно предприятие. ​Може би в други условия и в други държави то е щяло да фалира. Но в Словакия нещата са се развили в друга, много по-успешна посока. 




Когато се отцепва в самостоятелна компания и възстановява марката от 1905 г. "Матадор", държавата не бърза с продажбата на западни инвеститори. Дори въобще не бърза с продажбата му и на фона на бурното раздържавяване в началото на 90-те години предприятието в Пухов закъснява с преминаването в частни ръце. Това се случва през 1995 г.


​Дванадесет години по-късно новите словашки собственици продават 51% на германската "Континентал", а през 2009 г. става изцяло собственост на германската компания. Това изглежда сравнително късно с оглед на случилото се в Източна Европа след падането на комунистическото управление, а освен това точно във вихъра на световната икономическа криза след 2008 г. Към днешна дата всички изглеждат доволни от развитието на нещата.


Около 5000 души са заети пряко или косвено със завода за производство на гуми

© Георги Филипов

Около 5000 души са заети пряко или косвено със завода за производство на гуми


​"Днес в завода пряко заети са 3317 души, но практически дава работа на около 5000 души. Може да се каже, че всяко семейство е пряко свързано със завода", коментира Мирослав Зячик, който е пиар на завода в Пухов.


Средната заплата днес е 1000 евро, а капацитетът на завода е натоварен 24 часа в денонощието без почивен ден, като за целта се работи на четири смени. За град с размерите на Пухов това е напълно достатъчно. Заетите са на средна възраст 39.3 години и се увеличават с около 0.8% на годината.


От самото начало германският собственик инвестира мащабно в увеличаване на продукцията и спазване на стандартите за производство. Още през 2009 г. отваря нов логистичен център за дистрибуцията на гуми в Централна и Източна Европа, както и новите производствени зали. 


В Пухов се произвеждат 20 марки от портфолиото на германската компания

© Георги Филипов

В Пухов се произвеждат 20 марки от портфолиото на германската компания


Днес в завода се произвеждат  20 марки гуми от портфолиото, сред които основната "Континентал", премиум продуктите "Семперит" и "Унироял", по-бюджетните решения "Барум" и "Матадор", както и регионалните, но познати в България марки "Дженеръл", "Гиславед" ,"Викинг" и други. 


​Отделните марки все пак имат своите специфики, които се доказват и от различните тестове от специализирани институти и медии. "Унироял", например се смята за по-добра гума на мокро, а "Семперит" се слави с по-добри качества на сняг.


От капацитет от 5.5 милиона гуми през 2009 г. в резултат на масираните инвестиции капацитетът на производството стига почти 14 милиона през тази година от различните марки и размери (от 13-цолови до 19-цолови). Там се произвеждат и около 3 милиона гуми за камиони, като в последните години започват да се разработват и отделни гуми за автобуси. 


"Практически няма разлика в материалите, използвани за производството на премиум марките като "Унироял" и "Семперит" от една страна и "Барум" и "Матадор" от друга. Различен е дизайнът и видът на шарките", коментира Милан Печеня от центъра за развитие, който вече е втори по големина в рамките на германската компания.


"Разработваме дизайна на цели линии, а не на отделни гуми. Основното предизвикателство е да отговорим на пазарните изисквания и на тенденциите в развитието на гумите като дизайн и качества", добави той.


В развойния и тестов център се изпробват качествата на продукта ContiKit, който замества резервната гума и позволява да се кара 200 км до гумаджийница

© Георги Филипов

В развойния и тестов център се изпробват качествата на продукта ContiKit, който замества резервната гума и позволява да се кара 200 км до гумаджийница


Центърът за развойната дейност в Пухов бързо набира скорост и освен, че разработва новите модели на редица от марките, извършва и част от тестовете - шест процента на гумите за леки автомобили и осем процента за търговските автомобили. В завода разполагат с 24 позиции за тестове на гумите за леки автомобили и шест за тежкотоварните.


Основната част от тестовете обаче си остава в централата в Хановер и фирмената писта "Контидром". Но в технологичния център в Пухов, където работят около 200 души, поемат все по-голям дял от останалата част от разработката на материали и дизайн на моделите. 


​За да могат да отговорят на германските изисквания в словашкия град са създадени необходимите условия за подготовка на кадри. Към завода има специализирано училище за обучение на работници, а в града работи и факултет за индустриални технологии, където се подготвя висшият персонал. В резултат на тази политика в завода работят основно словаци, мениджърският персонал също е съставен основно от местни ръководители. 


"От време на време има размени с колегите от Чехия, но това е стандартна процедура като за всяка голяма фирма. В завода обаче заетите са предимно от Словакия", коментира Зячик.


Заводът на река Вах на площ 35 хиляди квадратни метра търси място за разширяване и модернизиране. "Трудна задача, тъй като сме ограничени и за да построим ново хале трябва да разрушим старо", казва Зячик, докато поредната смяна работници идва да заеме позициите си.


Резултатът от инвестицията от близо 100 милиона евро само в последните две години дава видимите резултати - миналата година година "Континентал" беше обявен за производител номер 1 в журито на специализираното издание Tire Technology International и независимите експерти в индустрията. А голяма част от гумите на компанията за европейския и африканския пазар, независимо от коя марка, са произведени в това словашко градче.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Simeon Borissov
    Simeon Borissov
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Това можеше да бъде и във Видин....

    Be3Al2(Si6O18)
  2. 2 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":

    Не. Ако можеше щеше да е.

  3. 3 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#2] от "DIDI8":

    +++++++++++
    На теория може би е можело, въпросът е защо на практика не може /респективно не е станало/ ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Доста впечатляващо. Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави, но явно си имат клиенти и си работят хората.

  5. 5 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Някои биха попитали: А защо у нас не се случи това?
    Реално у нас приватизацията започна 1997г., и сега някои я наричат "прибързана", "урбулешка". Е, а в статията по-горе пише, че изчакали до 1995г. Е, всичко опира до безнадеждно закъснялата приватизация у нас- западноевропейските предприятия, които имаха свободни капитали за инвестиране го направиха до 1995-96г.
    И друго - през 2005г. фирмата става окончателно германска, съответно печалбата отива в Германия. И чудно - никой не протестира?

  6. 6 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Пфуу, колонизатори и експлоататори. Изнасят печалбата в Германия и дават само подаяния. Вън колонизаторите! Веднага да се национализира завода и да се върне в ръцете на истинските патриоти!


    [quote#4:"442"]Доста впечатляващо. Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави, но явно си имат клиенти и си работят хората. [/quote]

    Не си чувал кое? Continental и Semperit?

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    Чехите възродиха легендарната Шкода, Румънците продават Дачии на цяла Европа, Словенците произвеждат бяла техника Горенье на световно ниво ... само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#6:"fta"]Вън колонизаторите! Веднага да се национализира завода и да се върне в ръцете на истинските патриоти![/quote]

    Истински патриоти са онези, които търсят инвеститори да им съживят производството, за да има съгражданите им какво да работят.

    А онези, които се опитват да прогонят и последния инвеститор, са ... Волен Сидеровци.

    Внасям това уточнение, иначе разбирам и оценявам сарказма ти.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#4:"442"]Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави[/quote]

    Ами такива гуми слагат фабрично на БМВ, например.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#0:"Дневник"]Средната заплата днес е 1000 евро, а капацитетът на завода е натоварен 24 часа в денонощието без почивен ден, като за целта се работи на четири смени. [/quote]

    съфорумец преди време цитираше средната заплата в заводите "Хюндай"
    в Словакия ..... .720 евро

    трябва Време за да се научи КапитализЪма , очевидно за Словакия 25 год Не стигат..


    за нас ...вероятно пет пъти по 25 год

    докато ни бучи "Залпът на Аврора" в ушите - ще е трудно

    [quote#2:"DIDI8"]Не. Ако можеше щеше да е.[/quote]

    прав си , ако трябваше - щеше да има начин

    ако не трябваше- ..... БГ Причини-бол !


  11. 11 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 982 Весело

    [quote#7:"Norman Granz"]само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят... [/quote]
    Пропусна Костов в списъка
    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  12. 12 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    интересна статия, но не виждам някаква новина, а появяването ú точно по времето за смяна на гуми ме навежда на подозрения за реклама, особено с похвалите за евтините марки, които били същите като скъпите, но с различна шарка.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#11:"Мойше! Толкоз!!!"]Пропусна Костов в списъка[/quote]

    Не толкова Костов, колкото Елена Костова - партийната секретарка, еднолично виновна за националната ни мизерия.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#7] от "Norman Granz":

    Замислих се кои биха били българските марки, които можеха да се развият в посочената от теб посока. Първата ми работа беше точно в успешно приватизирано предприятие в България, но то не произвежда продукти за крайно потребление, а индустриални материали, затова не е директна аналогия.

  15. 15 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Унироял и Семперит - премиум марки? Виж, останалото е поучително...

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    В България също има доста заводи за компоненти за автоиндустрията. На прима виста се сещам за поне 10. Всички инвестиции са на западноевропейски и турски. Няма нито един руски.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#16:"Росфалитнадзор"]Няма нито един руски.[/quote]

    Русия инвестира основно в политически партии.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Тези нямат ли си фюрера Болен Сидеров да им национализира завода ,даго фалира и да идев най-съкпия хотел на Ривиерата да си похарчи мафиотските парички.Само пълнятгушките на лошите капиталисти.А че целия гред се храни и то добре от Континентал това не е важно.Важно е да се бием в гърдите и да гледаме в бъдещето.Да чакаме кога тавариш КаПутин ще ни завладее.

  19. 19 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 638 Гневно

    Чехите,разбирай евреите мислят с главите си,и работа да има и пари.Тук при нас всичко се унищожи тотално.Така както продължава след две,три години и циганин няма да остане в Б.Г. защото няма какво да се краде.

  20. 20 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#16] от "Росфалитнадзор":

    Ми то няма руска автоиндустрия.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  21. 21 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Ех, как ми се иска и в България да има такива истории.

  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#21:"Додо"]Ех, как ми се иска и в България да има такива истории.[/quote]

    Има такива, макар и малко. Ямбол например значително живна благодарение на Язаки - завод, в който се произвежда цялостното окабеляване за доста модели на Рено. Вече над 2000 души работят там, а миналта година откриха завод и в Сливен.

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 797 Неутрално

    За огромно съжаление на този или онзи модел на производство(руски, американски, италиански, френски и пр.), само немските и австрийски инвеститори в България(а виждаме и в Словакия), осигуряват нормални условия на работа, почивка, заплати осигуряване, инвестиране и каквото друго се сетите.
    Наскоро минах по пътя покрай Либхер, Шнайдер и още няколко други немски предприятия наредени едно до друго(на входа на Пловдив, идвайки от София по магистралата). Усищането беше, че все едно съм в Мюнхен или Кьолн, особенно ако не поглеждаш към другата(лявата) част на улицата където се е ширнал изоставен нашенски трънарник. Всички дворове изчистени и подредени, работници на групи по 1-2 души чистят и оправят парковата част на дворовете - отвътре и отвън, няма нищо разхвърляно по дворовете....
    Наистина само няколко хиляди немско говорящи инвеститори, могат да променят страната ни и тя да стане нормална за живот и работа. Уви колкото и да искат, тук все ще ги посрещнат "отговорни фактори" с широко отворени джобове за подкупи и изнудване, и те автоматично заминавата или обаратно в Германия или в друга по-нормална страна като Словакия примерно.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":
    До коментар [#2] от "DIDI8":
    До коментар [#5] от "shumkar":

    Това е голата истина. През периода 1990 до към 1995, когато се раздавха картите, у нас си говорехме за "плавен преход", "постепенно рязане на опашката на котката", "трети път като мост между Русия и ЕС-НАТО", "Независимост по швейцарски образец" и други подобни геополитически утопии, чиято реализация днес се вижда по дереджето на Молдова, Беларус, Македония. Сърбия вече е със статут на кандидат-членка на ЕС, така че не мога да я поставя в редицата.

    Там, където приватизацията се случи достатъчно рано, успяхме да вземем най-успешните инвестиции за целия ни преход. Американ стандарт в Севлиево, Лифтон в Русе, Соди-Девня, СОМАТ. Но това бяха само единични бройки. За тези години българският патент се казваше "масова приватизация за народа с бонови книжки" през фондове 99% управлявани от ченгета и плодовете се виждат в момента - книжката ми струва 10 лева, а цената за извършване на справка е 20 лева. 1/4 от икономиката беше заграбена от николайбаневци, василбожковци и прочее ченгета.

    Когато почна истинска приватизация, големите играчи бяха напазарували по 5 завода в другите бивши соцдържави и до ден днешен ни громят с качествена стока на конкурентни цени. Наскоро гледах разбивката на вноса ни от Унгария: 1,5 млрд. лева , от тях 1/3 битва електроника, 1/3 лекарства, другото - автомобили, храни и специална химия. От Чехия, Словакия, Полша и Словения ще е същата работа.

    Рейгън има една уникална мисъл, че бедността е справедливото наказание за мързела и простотията.


    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  25. 25 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Пак обърнахте всичко на външна и вътрешна политика, а простата истина е, че ни управляват мошеници и крадци. Докато не влязат в затвора 30-40% от управляващите, няма как да се случат такива истории и у нас.

  26. 26 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#4] от "442":

    Аз ползвам Барум от тази пролет, доволен съм. Среден клас, но ми пасва на шофирането.

    Virtus est medium vitiis.
  27. 27 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#24:"cinik"]Рейгън има една уникална мисъл, че бедността е справедливото наказание за мързела и простотията. [/quote]

    Честно казано, не я бях чувал, но ще я ползвам често занапред в споровете си с недоволните от прехода и демокрацията.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  28. 28 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#14:"kamenvasilev"]Замислих се кои биха били българските марки, които можеха да се развият в посочената от теб посока.[/quote]

    Ами Видима-Идеал Стандарт (бившият социалистически завод "Стоян Бъчваров" в Севлиево) произвежда кранове, душове и санитарен фаянс на световно равнище.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  29. 29 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Е как, Континентал е една от най-добрите гуми. Почти всяка година (особено зимата) е в челните 3, а често и номер 1 при тестовете на Немската автомобилна асоциация.

    Аз съм излизал от доста кофти ситуации зимата в сняг, където други коли не успяват, а пък не карарам всъдеход.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дебил от Льонеберя":

    Че какво им е? И двете се представят чудесно в повечето си модели.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Мдааа, а Видин пропусна на няколко пъти своя шанс заради това, че някой постоянно искаше тлъсти комисионни...

  32. 32 Профил на zarco
    zarco
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#21] от "Додо":

    за мен Севлиево е такава история

  33. 33 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":

    Това е минало.
    Можеше ама не!
    Ако греша, моля да ме поправите.

    При промяната на собственост и "продажбите" на заводи в родината ни, не се е търсело инветитор с възможности - примерно Пирели, а са се подарявали за 1 лв. на протежетата на БКП.
    Вместо да влезе инвеститор, който да достави нови машине и да си развива марките, влиза сина на бившия партиен секретар примерно, чиято задача е да продаде всичко за скрап и т.н.
    Та виновни за положението в БГ не е само "Костов" а бившите и сегашни "секретари" во БКП-БСП.

  34. 34 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":

    Вярно е че можеше, но едно е да си част от първата вълна на разширението, едно е да си в еврозоната и по-същество в центъра на Европа и съвсем друго е да те приемат "по милост", от немай къде ( да речем геополитически причини), но пък с активно действащи анти-колониални партии като Атака, при това мощно про-руски и представена за пореден път в парламента.
    За да си дадат хората парите, искат разни доста простички неща, нормална правна среда, политическа предвидимост и инфраструктура ( дето не се яде). Така че, изпуснахме гумите и стотици други възможности, въпроса е да не изпускаме още много други, защото не само мирис на гуми ще ни липсва, но и вратлето ни може да замирише на "изгоряла" гума.

  35. 35 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Видинският завод беше на ниво за времето си, но беше унищожен като конкурентен...

  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#35] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    На какво ниво беше? Продуктите му от кои конкурентни продукти бяха по-добри?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#5] от "shumkar":

    А в нашата видинската къде отива печалбата?

    Печалбата "другарю" отива в заплатите, данъците и износа.

  38. 38 Профил на Bat Sali Prezident
    Bat Sali Prezident
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    На светофара спрял един ГОЛФ 2 до едно БЕНТЛИ и шофьора на ГОЛФА попитал шофьора на БЕЛНТЛИТО. Доволин ли си? Защото гледам много не ги карат!
    Та сигурно и ти си доволен от твоя МИШЕЛИН 1995г. трета употреба от битака и не си чувал за КОНТИНЕТНА и СЕМПЕРИТ.


  39. 39 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Всичко това е чудесно, само ми е интересно дали в този завод наистина се произвеждат и гуми Uniroyal, предвид факта, че тази марка не е на Continental, a на Michelin.

  40. 40 Профил на matz
    matz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#2] от "DIDI8":

    Оооо можеше, можеше. В технологично отношение голяма част от производството на завода във Видин беше с японско и италианско оборудване от края на 80-те. В началото на 90-те завода даваше работа на около 10 хил. души (разл. производства, някой абсолютно ненужни). Една приватизация от стратегически инвеститор щеше да бъде изключително полезна за целия регион. Да отбележа само, че чст от оборудването в момента е инсталирано в заводите за автомобилни гуми в Сърбия, един от които е на Хр. Ковачки.

  41. 41 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#35] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    Глупости на "търкалета - гуми".
    Унищожен е защото е подарен на "правилния" човек, с мотото да остане "печалбата" в България.

  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#39] от "pamplemousse":


    Изглежда има две различни фирми:
    1. US-производител на гуми: Uniroyal Inc. (United States Rubber Company), който днес е марка на Michelin

    2. белгийски производител на гуми Uniroyal, който днес е марка на Continental AG

  43. 43 Профил на ivob
    ivob
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов":

    Uniroyal е марка на Continental

  44. 44 Профил на ivob
    ivob
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов":

    всъщност моя грешка - Uniroyal Европа е на Continental, Uniroyal USA - на Michelin

  45. 45 Профил на teller
    teller
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Сега ще чуеш някой да ги похвали! На моята Шкода Фабия съм изминал с Матадор 70000 км. и сигурно ще измина и 100000.

  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    Акцията на на Конти е най-успешната в германския борсов индекс DAX.
    В момента струват €157 и плаща €2.5 дивидент.... а 2009 г. можеше да се купи за €10.

    Иначе Конти от някогашен производител на гуми, ремъци и уплътнения лека-полека допълни и разви портфолиото с автомобилни ситеми, като спирачки, електроника, тинтириминтити.
    Главният им акционер, фрау Шефлер, с €22млрд. тази година се издигна на първо място по богатство в Германия, а преди пет години и се подиграваха защо е купила фирмата за €75 на акция, след което тази падна до десет евро.
    Но сега фрау Шефлер води парада на голям бял кон и всички и се кланят и подмазват сервилно.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#44] от "ivob":

    Ето как стоят нещата с белгийската фирма:
    In 1958, Uniroyal entered into a partnership with the Englebert tire company of Liège, Belgium, which became known as Uniroyal Englebert Deutschland AG.
    In 1963, the name was shortened to Uniroyal-Englebert, and in 1966 it became Uniroyal along with all company divisions. Uniroyal sold this division with its four factories in Belgium, Germany, France and Scotland to Continental AG in 1979.
    Continental continues to market tires under the Uniroyal label in Belgium, the Czech Republic, Germany, Poland and the United Kingdom.

  48. 48 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Вида можеше да се модернизира, ама при толкова разбирачи и продажници отиде при бирачите на жилезо

  49. 49 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Човека визира АВТОваз не такива недобри автомобили като БМВ!

    www.soundcloud.com/x2805
  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    Конти има в Тимишуара завод за гуми (пак приватизирано соц.предприятие) с дневен капацитет 26 хил. бройки. В същия град строят завод за климатици, а в Сибиу (Херманщадт) ще поставят завод за електроника, в който ще има и развойна дейност.

  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    [quote#7:"Norman Granz"]само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят..[/quote]

    До коментар [#7] от "Norman Granz":

    Нормане, Нормане ... ами нали ако не се оплакваме от ЦРУ ще трябва да станем и да бачкаме бе човек! Не ни разваляй рахатлъка!

    California Über Alles
  52. 52 Профил на k_iliev
    k_iliev
    Рейтинг: 425 Весело

    До коментар [#7] от "Norman Granz":

    И Сорос, и Сорос...

  53. 53 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#12:"fpyyh"]интересна статия, но не виждам някаква новина,[/quote]
    А може би трябва да ни подсети за нещо?
    Преди седмица имаше интересна за 3 милионния автомобил Дачия, и за успешната приватизация от Рено, в резултат на които са налице 14 хил. работни места.
    Сега за един словашки завод - 4 000 човека с по 1 000 евро заплати.
    Че сигурно ни подканват да направим някакви паралели с нашето неистово желание да си пазим "националния" ни капитал - полуфалиралите заводи, и да хвърляма милиарди в съмнителни българо-руски проекти.

  54. 54 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#4:"442"]Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави,[/quote]
    У нас се ползват само супер марки, макар и малко употребявани.

  55. 55 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":

    Ако Видин беше в Словакия. Можеше. Ама не е. Както в началото на статията беше упоменато, преди да бъде продадено предприятието е било обновено, изправено на крака, развило си е собствена марка (Матадор гумите бяха идеална нискобюджетна алтернатива), и чак тогава продадено (явно при добри условия).

  56. 56 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Мани, там някакви си Континентал гуми, друго си е Дабъл Койн например.

  57. 57 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    хмм, поддръжам 3 коли и се оказа, че и трите са "обути" с марки от този завод. Имам Континентал, Унироял и Барум. Оплаквания никакви. Префектни са като цена качество. Браво на словаците.

  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Доказателство колко са важни чуждите инвестиции в Централна и Източна Европа!

  59. 59 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2373 Весело

    Аз пък съм ял домати с вкус на гума !

  60. 60 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#1] от "berillo":

    Можеше ако Левски беше с ботуши или Ботев с каска!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK