С-класата на "Мерцедес" става първият автомобил с еконакладки на спирачките

С-класата на "Мерцедес" става първият автомобил с еконакладки на спирачките

© Мерцедес



Новото поколение на "Мерцедес" С-класа ще е първият сериен автомобил в света, който ще използва екологични дискови накладки, беше съобщено на пресконференция в София. Накладките Eco-Friction са разработка на Ferodo, една от марките на "Федерал могул".


Натрупванията от мед от конвенционални дискови накладки оказват пагубно въздействие върху нивата на кислород в сладките води. Поради това, щатите Калифорния и Вашингтон в САЩ наскоро гласуваха ново законодателство за намаляване и евентуално премахване на медта от дисковите накладки до 2025 г. Очакванията са в следващите години подобни ограничения да влязат в сила и в други части на света.


Според американското законодателство, от производителите се очаква да намалят съдържанието на мед до по-малко от 5% до 2021 г. и до по-малко от 0.5 на сто до 2025 г. Разработването на еконакладките е отнело на Ferodo пет години изследвания, развойна дейност и тестове. В крайна сметка, след изпитания на над 1500 материала, е разработена комбинация от 25 различни компонента, които заместват медта




"Накладките Eco-Friction запазват същото ниво на качество и ефективност, които отговарят на най-високите изисквания на производителите на превозни средства и същевременно гарантира ниско или нулево съдържание на мед", каза на пресконференцията Кристиано Гараня, маркетинг директор за Южна Европа и Турция на Federal-Mogul Motorparts.


Вече е постигната договорка за влаждане на екологичните накладки и в новите поколения на "Ауди" А4, А5, А6, А8, Q5 и Q7. Те се предлагат и на вторичния пазар.


От българското представителство на "Федерал могул" съобщиха още, че отскоро на пазара за резервни части се предлагат и безоловните двигателни лагери безоловните двигателни лагери Glyco. Еколагерите се вграждат серийно в редица марки автомобили от 2011 година насам. При замяната на оловото, като сплавен елемент в плъзгащите лагери, инженерите на "Федерал Могул" също е трябвало да преодолят множество предизвикателства.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Това е хубаво, но като станат автомобилите електрически, ще се спира с електродвигателя, накладките ще се използват много малко.

  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 839 Неутрално

    [quote#1:"442"]ще се спира с електродвигателя[/quote]
    ... който ще работи като генератор и ще отдава енергия в батериите.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1211 Весело

    25 компонента ?!? ... да не се окаже, че някой от тях е много по-вреден от медта Като чуя "еко" и подскачам за да видя цената ... толкова е висока ))

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    Едва ли производството на акумулатори е екологично чист процес.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    [quote#4:"ь"]До коментар [#1] от "442":
    Едва ли производството на акумулатори е екологично чист процес.[/quote]

    Има цяла гама безоловни акумулатори. Всичко е въпрос на цена.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Алуди и те щели да го вграждат... Те първо да спрат да правят нафтови барутници, че после да си мислят за еко.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  7. 7 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Натрупванията от мед от конвенционални дискови накладки оказват пагубно въздействие върху нивата на кислород в сладките води[/quote]
    ?!?
    Уйдохме - край на паркирането в езера и сладководни басейни...

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Преди време идиотите въведоха директивата ROHS. Благодарение на тази директива електроуредите ви се скапват от 5 до 10 пъти по-бързо (което е добре за производителя де).

    От тази директива досега бяха изключени автомобили, самолети и животоподържащи системи, защото тези дето я въведоха бяха наясно, че тя силно влошава надежноста.

    Бюрократичната простотия обаче няма граници и няма защитени браншове...

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#5] от "lz2":

    Ъ? Я ми покажи безоловен акумулатор, който при -20 градуса да може завърти стартер на дизелов двигател?

  10. 10 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#0:"Дневник"] С-класата на "Мерцедес" става първият автомобил с еконакладки на спирачките [/quote]


    " еконакладки на спирачките".....

    поредната изгъ....ца
    целяща да внуши иновативност, креативност ,
    грижа за околната среда от хора-

    грижещи се единствено за Печалбите си

    знам ,че стотици хиляди ще се втурнат по пързалката на тази "екологичност"....

    защото знам подхода на Стив Джобс:

    "искате ли да продавате стока на Двойна цена -
    рекламирайте стоката - украсявайки я с нови метафори, етикети...

    хората Купуват неизвестното ,загадъчното , иновативното"

    спр Новият Айфон 6.
    .струва 216 долара ..а се продава за 900 долара

    http://money.bg/news/id_1751347628/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE_%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE_%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B2%D0%B0_%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82_iPhone_6_%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  11. 11 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Медта е много скъпа съставка. Феродо са успели да я заместят с по-евтина, а сега ще профитират и от екорекламата. С един удар 2 заека.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    една LiFePO4 батерия бие по абсолютно всички показатели и най-добрите оловни акумулатори. С изсключение на цената де, но има и по-дълъг живот.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  13. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#10] от "след КТБ- Накъде ?":

    и за колко да се продава??? За 217? Теб какво точно те бърка ако ще и за 2000 да се продава, да не си тръгнал да си го купуваш?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 14 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#4] от "ь":

    няма "екологично чисти процеси", акумулаторите не отделят вредни вещества в атмосферата, почвите и водите при всяко палене или при всяко спиране. Всичко което е вложено в един акумулатор си е там когато бъде рециклиран.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#12] от "DareDebil":

    Не е вярно, при отрицателни температури, загубата на капацитет при оловния акумулатор са по-малки от liFePo4. Вътрешното съпротивление при -20 градуса на оловния също е много по - добро!

    Няма липолжелязо пакет който да може да даде пусков ток 700А при -20 градуса!

    За живота също не си прав, средния живот на LiPoFe4 е 2 години, 500 цикъла и то при оптимални криви заряд / разряд. Обаче режима на пусковия акумулатор в колата няма нищо общо с оптималните криви

  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    Капацитета няма нищо общо със стартовия ток. Вътрешното съпротивление зависи от площта на електродите, контрукцията на автомобилните оловни акумулатори е такава че имат много мощност и малко енергия (капацитет)

    http://www.raceyard.de/tl_files/Newsletter/Dateien/A123-AMP20-M1HD-A-1-Data-Sheet.pdf

    Живота на някои LiFePO4 е над 2000 цикъла на ПЪЛНО разреждане. 20Ah клетките на A123 дават 1500 ВАТА за 10 секунден импулс при стайна температура, една клетка, дето тежи половин кило. Сам си сметни ако вържеш 4 такива последователно, колко мощност дават, и после ако вържеш по 5 паралелно, за да получиш 100 Ah, колкото е един акумолатор за дизелов двигател. При положение че са специфицирани за работа при -30, колко пъти трябва да пада стартовата мощност при -20, че да не можеш да запали? Над 30? Малко вероятно да пада чак толкова.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1436 Весело

    г-н Пауновски не прави разлика между щати и щатове.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1446 Весело

    "Накладките Eco-Friction са разработка на Ferodo, една от марките на "Федерал могул"."

    Хубаво е да го знаят тези, които се чудят колко Феродо им е останало по накладките! Същият е случая и с "Бендикса"! В автомобила, кой знае защо няма почти нищо, което да ви говори на руски!

    И слава богу!

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Точно пък на Glyco лагерите са пълен шит!!!

  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#10] от "след КТБ- Накъде ?":

    Е, важното е ТИ да не се втурнеш по пързалката, нали?

    Мислех, че се бяхме разбрали за цената на "новия Айфон". Под 600 долара БЕЗ договор. Другите опции на пазара не са чак толкова по-евтини, а се скапват много по-бързо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Весело

    До коментар [#13] от "DareDebil":

    Не бе, той иска да купи 5-6 за 217, и да ги продава за по 900. Ама са му взели хляба пред носа му.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Дано и производителите на презервативи не минат към еконакладки, защото то ще стане мазало.....

  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#16] от "DareDebil":

    Точно тези които казваш не съм ги пробвал, но при опити с други по тази технология установих, че вътрешното съпротивление се качва между 5 и 10 пъти (според марката) при -20 градуса (номиналното го взимам при +25).

    Пусковия ток ти е пряка функция от вътрешното съпротивление. Не очаквам 123 ките да са някаква революция по различна и да има разлика, тя ще минимална. Наистина ги специфицират до -30, обаче характеристиките им там са трагични.

    Един средно голям дизел, иска около 500А пусков ток при стартиране зимата. Не мисля, че с липо-желязна батерия можеш да го подсигуриш при -20 градуса. Не и с обем колкото е оловния.

    Другия проблем е подзаряда (както се работи в автомобила с ДВГ). Колко и да нямат памет, липо-тата не обичат подзаряда. Живота им се съкращава значително, виждаш го на лаптопите, когато седят непрекъснато в буферен режим батериите умират по-бързо, отколкото ако ги циклиш на пълен заряд-разряд.

    Във всички други отношения липото вече бие оловните. И като капацитет и като вътешно съпротивление - пиков ток. Но при ниски температури и кофти режими на работа с непрекъснат подзаряд - оловото засега е класика. Цената не я коментираме.

  24. 24 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#23] от "niakoi_si":

    кой лаптоп ТОЧНО се продава с LiFePO4 батерия? Къде го видя това значително съкръщаване? И защо ми говориш за липота? Литиево полимерните батери са нещо съвсем различно. Къде видя характеристиките при -20 че да кажеш че са трагични??? Хем не ги знаеш точно тия батерии, хем знаеш че били трагични...

    [quote#23:"niakoi_si"] обаче характеристиките им там са трагични
    [/quote]

    Батерии от този тип, не само А123 а и други, топят гаечни ключове и после си се зареждат на почти на 100%, какво вътрешно съпротивление мислиш че има една такава батерия?

    [quote#23:"niakoi_si"]Пусковия ток ти е пряка функция от вътрешното съпротивление. [/quote]

    но не от капацитета, както твърдеше по-горе, въпреки че там са косвено свързани нещата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#24] от "DareDebil":

    Пич вадя си хляба с това. Ако искаш характеристики за -20 градуса на липоФе4 - НЯМА ДА НАМЕРИШ. Ти си отговори защо

    Лаптопи с Липофе4 има - от такъв пиша. Всеки бизнес клас лаптоп с дебелина под и около 1 см произведен в последната 1 година е с такава. Няма как да го видиш, защото по стандарт те се водят несменяеми...

  26. 26 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#24] от "DareDebil":

    Но не ми отговаряй, виждам, че имаш познания в областта, явно имаш изградено мнение, но според мен не си попадал в тази част на кривата за която ти говоря.. Ако някога ти се наложи да ползваш огромен ток при ниски температури, ще видиш дали съм прав.

  27. 27 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#25] от "niakoi_si":

    знам много добре как се променя кирвата, тествал съм литиеви батерии в климатична камера при -20, макар и не от този тип.

    Там където бъркаш обаче, независимо дали си вадиш хляба или ракията с това, е че тънките лаптопи имат литиеви батерии с железен фосфат на катода. ВСИЧКИ литиеви батерии в телефони, лаптопи и таблети са с кобалт, и понякога други метали като манган или магнезии, никел, алуминии в малки количества. Познава се най-лесно като видиш номиналното напрежение на отделните клетки. LiFePO4 имат номинално напрежение 3.3 волта и се зареждат с 3.6, докато тези с кобалт са на 3.7-3.8 и се зареждат с 4.2 или 4.25 волта. Имат предимството че енергийната им плътност е над два пъти по-висока от тази на железния фосфат. Примерно една и съща клетка във формат 18650 има в единия случай капацитет от 3.3 Ah или дори 4 Ah (при новите разработки със силиции в анода) и номинално напрежение 3.7 волта. A123 батериите във формат 18650 са с 1.1 Ah и 3.3 волта. Обаче без проблеми се разрежда с над 10 Ампера, и се зарежда за 20 минути, 2000 цикъла. Затова такава батерия няма място в телефон или лаптоп, там се иска много енергия и сравнително малко мощност, понеже са проектирани да издържат 5-6-10 часа активна работа, което значи нисък ток, от порядъка на 0.1-0.5C

    Тия батерии за които аз ти говоря се използват там където трябва МНОГО ток за малко време, примерно преносими бормашини или други инструменти. Ползват се и в няколко хибридни автомобила. Такава батерия макар и с по-ниска енеригиина плътност от кобалтовите, пак е 3-4 пъти по-висока отколкото на оловните. Батерия с обема на оловен акумулатор ще даде и 1000 ампера при -20, защото при стайна температура може да даде над 10000. Вътрешното съпротивление на една от тия плоските клетки е към 2-3 милиома при стайна температура. При -20 не става изведнъж от порядъка на един ом.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 847 Неутрално

    и да, наистина жалко е че само някои бизнес лаптопи предлагат функцията да се ограничава до колко ще се зарежда батерията. Оптималното за повечето литиеви батерии е между 30% и 80%. Така и да ти е включен лаптопа винаги в захранването, не се съкращава живота на батерията като се държи винаги над 95%, което вероятно е направено с цел като тръгнеш да го разнасяш, да имаш пълния капацитет. Ама като знаеш че го ползваш предимно на ток, батерията си заминава безвъзвратно и ненужно.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK