Първият български супер автомобил е с мощност 450 конски сили и цена 150 000 лева



Автомобилният състезател Росен Даскалов от Русе е създател на първият български супер автомобил, съобщи агенция Speed-press. Колата беше представена вчера на летище "Лесново".


Автомобилът е кръстен Sin (от англ. грях), като името идва от песента на групата "Пет шоп бойс" - It's a sin. Колата е с дизайн и части, изработени в България, а сглобяването се извършва във Великобритания, където легализирането на подобен тип автомобили е по-бързо и лесно.


Sin има тръбно шаси, а каросерията е от карбонови и композитни материали. Благодарение на тези решения, теглото на колата е 1150 кг.




Серийният и състезателният (вдясно) автомобил

Серийният и състезателният (вдясно) автомобил


Моторът е на "Шевролет" LS3, като от своите 6.2 литра генерира 450 к.с. и 430 Нм максимален въртящ момент. Скоростната кутия е механична с шест предавки. Като опция се предлага и секвенционална кутия. Sin се ускорява до 100 км/ч е 3,5 сек, а максималната скорост е около 300 км/ч.


Автомобилът има сериен и състезателен вариант, като базовият модел е с цена 60 000 британски паунда (почти 150 000 лева). Плановете на Даскалов са да прави по 10 коли месечно, но по колата все още се работи.


Интериорът на серийния автомобил

Интериорът на серийния автомобил


Състезателната кола има хомологация за GT4 класа и използва осемцилиндров, седемлитров мотор също от "Шевролет", като вощността е 610 к.с., а максималният въртящ момент 550 Нм.


От следващата година в европейския шампионат на SRO GT4 ще се пусне български отбор със Sin. Все още пилотският състав не е ясен, но вероятно част от тях ще са българи. Отборът ще разчита и на български механици.

Ключови думи към статията:

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1226 Весело
  2. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Е това чакане,чакахме.Браво на г-н Даскалов.

  3. 4 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Много добре изглежда като за сефте!
    Само че с това ниско окачване - само на писта.

  4. 5 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Чудесна новина! Браво и успех!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  5. 6 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Да го пуснат на ЛЬО МАН.

  6. 7 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 594 Неутрално

    хубава машина

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  7. 8 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3467 Неутрално

    Мръсна газ!!!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  8. 9 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Това е най-българския автомобил с американски двигател,сглобен във Великобритания.

  9. 10 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Яко.... Хайде след 10 години подобрена и с масово производство. Което да е в България разбира се !!

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  10. 11 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Яко!
    А, защо трябва човек да ходи чак до Англия, за да легализира плодовете на бизнеса си???
    Нима не сме и ние пазарна икономика?
    Въпросите ми са риторични........бизнеса е в ръцете на прокурори, синдици, съдии, чантаджии и политици и всички обезателно тройкаджии.
    Вместо да бъде в ръцете на хора като г-н Даскалов!

  11. 12 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 907 Весело
  12. 13 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 541 Весело

    като знам булгаррено каква стойност има като антика, представям си този автомобил какво бъдеще го очаква

  13. 14 Профил на dimodi
    dimodi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Моторът е на Шевролет LS3"

    Така написано излиза, че има модел автомобил Chevrolet LS3, а всъщност LS3 е двигателят на Chevrolet Corvette.

  14. 15 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#9] от "Sabbath":

    Ако повече се интересувахте от тази материя, щяхте да знаете, че изключително малко производители на т.нар "Суперколи" разработват собствени двигатели, а в самата статия е обяснено защо се зглобява в ОК.
    Така че това изобщо не омаловажава постигнатото.

    Успех на начинанието!

  15. 16 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 598 Весело

    Това е най-българския автомобил с американски двигател,сглобен във Великобритания.

    До коментар [#9] от "Sabbath":

    Тъкмо започнах да чувствам липсата на дежурните "експертни" мнения, които да ми обяснят, защо колата не може да е българска ...

  16. 17 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 814 Неутрално

    "Колата е с дизайн и части, изработени в България, а сглобяването се извършва във Великобритания, където легализирането на подобен тип автомобили е по-бързо и лесно."

    А политиците непрекъснато врещят колко добри са условията за бизнес в България.

  17. 18 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 513 Весело

    Направо да не повярваш. Изглежда много добре. Дано да има успех, както на пистата, така и на пазара.

  18. 19 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Супер! Поздравления и стискаме палци да се наложат.

    Моралът не е порок!
  19. 20 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Инериорааааа...... има още какво да се желае. Приборно табло, волан, типтроник, централна конзола... Предполагам това е прототип за състезание, но за продажба.... ще откаже доста хора

  20. 21 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 755 Весело

    А да видиме сега кой мутрак ще го кара...

  21. 22 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1077 Весело

    "Колата е с дизайн и части, изработени в България, а сглобяването се извършва във Великобритания"

    хахахаха, крайно време е да дадем процесори на американците и да ги пускаме на поточните линии да правят Правец-и!!!!

    Евроатлантида
  22. 23 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 598 Весело

    [quote#20:"foure"]Инериорааааа...... има още какво да се желае. Приборно табло, волан, типтроник, централна конзола...[/quote]

    До коментар [#20] от "foure":

    ... забрави приятната за пипане пластмаса ... "хаптик" бутоните ... отваряне с ритник на багажника ...

  23. 24 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Прекраско, поздравления!

    Кога ще започнем да имаме коли произвеждани в България.
    Освен всичко друго може би и това е една несвършена работа...

    "където легализирането на подобен тип автомобили е по-бързо и лесно."

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  24. 25 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1077 Весело

    Хващам се на бас че прототипът е сглобен "на тоталка" от бат кольо-майстора с части от автоморгата

    Евроатлантида
  25. 26 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    И идеята е чудесна , и мечтата на Човека !
    Малко интериорния дизайн не струва, ама това лесно ще го фиксира .

  26. 27 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Има ли я вариант комби с фабрична газ?

  27. 28 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 914 Неутрално
  28. 29 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално
  29. 30 Профил на nasshole
    nasshole
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Колата е жесток звяр! Изглежда перфектно и ако се окаже успешен модел и без фабрични дефекти и издънки, ще стане легенда не само в България...

    !яиссор аз рук
  30. 31 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Браво! И тук са останали свестни хора!

  31. 32 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Едно правителство на нормална държава би се задействало да създаде условия за сглобяване в собствената държава и премахване на административните пречки. За чуждите инвестиции има преференции, и съдействие, и специални условия, и периоди без ДДС. Дори им плащаме по 2 млн. евро само защото не им е успял бизнесът, без да имат право на това, само да не разсърдим германците. Като става дума за българи обаче - голямата секира.

  32. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 34 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 434 Неутрално
  34. 35 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много, много хъс има в екстериора! Поздравленя!

  35. 36 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#11:"Walter_White"]защо трябва да ходи чак до Англия, за
    .....бизнеса е в ръцете на прокурори, синдици, съдии, чантаджии и политици и всички обезателно тройкаджии.
    Вместо да бъде в ръцете на хора като г-н Даскалов! [/quote]

    Браво на г-н Даскалов! Хора като него доказват, че българинът може. Колкото до нискочелите изроди, за които говориш в коментара си, надявам се в следващите 10-20 години, да отекат в канала. Където им е мястото. Благодарение на СССР, за 45 години стигнахме до сглобяването на скапания руски Москвич.
    Ако бяхме останали свободна държава, такива български автомобили щяха да бъдат факт, още преди 30-40 години.
    Още веднъж, браво на Даскалов и на всички българи, подобни нему!

  36. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 38 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Само на мен ли геврека ми изглежда прекалено голям?
    (не съм хейтър, евала иначе)

  38. 39 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Много приятна новина!
    Имам известно притеснение по отношенмие на:
    “като името идва от песента на групата “Пет шоп бойс” - It’s a sin."
    Малко е 6 без 10.
    Има какво да се желае и от интериора за 150’000...

    I Want To Believe
  39. 40 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 598 Весело

    [quote#27:"stormspell"]Има ли я вариант комби с фабрична газ? [/quote]

    До коментар [#27] от "stormspell":

    Има ... но тегличът трябва да си го монтираш сам.

  40. 41 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#17:"teridan"]"Колата е с дизайн и части, изработени в България[/quote]
    Не е вярно - кормилцето е от китайска играчка )) Шегувам се - успех на човека. Трябва да се подкрепят хората с мечти и мотивация.

  41. 42 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 925 Любопитно

    Статията щеше да е доста по-информативна, ако се споменаваше кои по-точно "части" се произвеждат в България.
    Още по-интересно е къде са конструирани и тествани тръбната рама, а също трансмисията и окачването (дали не са и те от "Корвет"?)

    Колкото до плановете за производство и продажби от 10 броя на месец - или е печатна грешка, или - майтап..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  42. 44 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 644 Неутрално

    За да запазя позитивизма си преди празниците, ще кажа че колата наиситина изглежда добре, особено като се има предвид че е първи модел...и че единствено дежурните дебили са се изакали традиционно

    Желая успех на начинанието и вярвам, че в България могат да се правят коли или елементи за коли изискващи прецизна ръчна работа.

  43. 45 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 714 Неутрално

    На външен вид наподобява някои модели на McLaren Automotive.

  44. 46 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1071 Разстроено

    Погледнах получените минуси и се зачудих.Автомобилът български ли е?-Български.Сглобен ли е във Великобритания?Сглобен е.Двигателят иу американски ли е?Американски.Има ли аналог?Няма.Защо тогава???

  45. 47 Профил на one_one
    one_one
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Браво ! Не всички в България мислят само за далавери, как да гепнат процент от някой еврофонд или да измамят някой.

  46. 48 Профил на Владимир Вергинов
    Владимир Вергинов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Който може, намира и начин. Поздравления! Освен, че колата е типичен представител на клас GT, участието му в тези шампионати допълнително ще популяризира модела. Чудесен маркетингов ход. Пожелавам успех

    http://vladimirverginov.wordpress.com/
  47. 49 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#9] от "Sabbath":


    [quote#9:"Sabbath"]Това е най-българския автомобил с американски двигател,сглобен във Великобритания. [/quote]Че то повечето малки фирми купуват двигателите!Да не мислиш,че всички си правят двигатели?!А са ти писали защо в Англия-там има по-добро законодателство и по-лесно се регистрира такъв нов автомобил.

  48. 50 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Браво на този човек!Една бяла лястовица!Дано има късмет и успех от мен!!!

    rock n' roll is king!
  49. 51 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 933 Неутрално
  50. 52 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#9:"Sabbath"]Това е най-българския автомобил с американски двигател,сглобен във Великобритания. [/quote]

    Обзалагам се, че е по-хубав от китайско-еврейския

    I had a dream, Joe
  51. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    По-малкия мотор е на 2014 Корвет С6 по-големия е на Корвет С6 Z06. Изглежда че е избрал и трансакъла от Корвета - скоростна кутия и диференциал в едно. Просто е преместил мотора отзад и го е закачил директно към трансаксъла а не както е при класическия Корвет мотора отпред ис закачен с торк-тюб към трансаксъла.
    Няма причина да не работи ... но в края на краищата това си е кит-кар. Страда от всички детски болести на супер колите правени в гараж. Педалите са на дясно от централната ос на седалката на шофьора, като караш краката ти трябва да са изкривени надясно.
    Успех! За тези пари би трябвало да се намерят и мераклии.

    California Über Alles
  52. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Любопитно

    Вчера по сутрешния блок на Нова даваха интервю с един от създателите на "Син" г-н Даскалов. Той каза, че в екипа му има още няколко българи, които са работили по създаването на колата в Англия. Показаха и колата "на живо".... много ми харесва дизайна й. Супер е и наистина се надявам да се намерят купувачи за колата за да може да се развие този проект...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 55 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "teridan":

    Само на думи и от устите на политиците. В Румъния например в широките поля, до които има пътища, има изградени вече халета с акт 16, ток и вода, и производителя може буквално да си инсталира машините и да започне работа.
    Бюрокрация и корупция са сред основните причини голям автомобилен производител да не дойде във Видин.

    Успех на проекта.

  54. 56 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    Не съм експерт в тази материя (освен от гледане на ТопГиър).
    Но имам две питания:
    1. Скоростите на супер автомобилите не трябва ли да се сменят от лостче до волана?
    2. 3,5 сек до 100 ки/ч постига и Нисан ГТР, който е сериен, Как сте убедят англичните да си купят Син вместо Нисан ГТР?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  55. 57 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Колата е с дизайн и части, изработени в България
    не е заяждане, но това с частите няма как да е вярно
    едва ли са много частите, произведени тук

  56. 58 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Дизайнът е много добър, а това е много трудна задача

  57. 59 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#56:"biss Mark"]2. 3,5 сек до 100 ки/ч постига и Нисан ГТР, който е сериен, Как сте убедят англичните да си купят Син вместо Нисан ГТР? [/quote]
    Дизайн и ексклузивност.

  58. 60 Профил на ivanl
    ivanl
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Евала ... радвам се че въпреки всичко остават и такива ентусиасти, които се захващат с невъзможни начинания и успяват.

  59. 61 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Поздравления за колата, изглежда добре

  60. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6859 Неутрално
  61. 63 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Евтина е за възможностите си!
    Дай, Боже, всекиму!

  62. 64 Профил на Plamen
    Plamen
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много банално името, можеше да измисли нещо по завъртяно.
    Иначе, за който може да си я позволи, колата ще е фън

  63. 65 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#10:"angevins"]Яко.... Хайде след 10 години подобрена и с масово производство. Което да е в България разбира се !![/quote]
    След 10 години няма да има кой да работи в заводите в България, нито кой да си купи такава кола, с изключение на шепа парвенюта, които ограбиха България и могат да си го позволят, но те пък няма да купуват тази кола, защото е българска, а те са българофоби и предатели, поклонници на чуждото!

  64. 66 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ослик, суслик, паукан":

    И кой е този китайско еврейски че не съм чувал за него?

  65. 67 Профил на balrog
    balrog
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Браво изглежда супер, пожелавам успех на г-н Даскалов! Ама няма как да се съглася, че тази кола е Българска.

  66. 68 Профил на balrog
    balrog
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Посетете и сайта sincars.co.uk и думичка няма за БГ. Нито в contacts, нито в about us ... нищо ... Това, че поредния добър БГ специалист и работяга е забегнал от родината на Запад не я прави колата Българска ... да се изпада в технически подробности мисля смисъл няма ...

  67. 69 Профил на balrog
    balrog
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#63] от "Минувач":

    Спортна кола да, но сега се загледах във възможностите и и сравних не е в клас supercar ... с тези възможности са били supercars от 80-те ... да не говорим, както и понтиФА сочи двигатели и скоростни кутии от шеви корвет серино прозводство ... тук ги има под път и над път ... втора ръка на по 16-20 бона ...

  68. 70 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4273 Неутрално

    До коментар [#1] от "dobrich":
    Че е супер няма спор!Даже да не повярва човек ,че тази супер кола е българско дело-!

  69. 71 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Сега погледнах сайта на колата.
    В интерес на истината по-мощната 8 цил. се ускорява 0-100 за 3.1 сек. А това си е ок от къде и да погледнеш. Не пише каква трансмисия използват както и окачване, само параметри.
    Да пипнат интериора и си е ок.
    Браво!

  70. 72 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1071 Любопитно




    До коментар [#49] от "yanne":
    Защо тогава "Great Wall",проектиран в Китай,сглобен в България с части,внос от Китай го обявяват на всяка крачка за "български"?!

  71. 73 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#66] от "Делян":

    Qoros.

    I had a dream, Joe
  72. 74 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#46] от "Sabbath":
    Защото мили хейтър това е практика на производителите на коли. Но ти явно не си минавал граница, не си чувал за глобализация и ще си останеш със скърцането на зъбки злобейките срещу успеха и прогреса на заслужилите и достойни хора. Успех на проекта!

  73. 75 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#66:"Делян"]И кой е този китайско еврейски че не съм чувал за него?[/quote]
    Ето това:
    https://www.google.co.il/search?q=Qoros&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=RUyVVMKQE8StUY77gMAL&ved=0CCkQsAQ&biw=1745&bih=868
    http://en.wikipedia.org/wiki/Qoros

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  74. 76 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Дизайнът е пипнат отвън, много добре! Браво на човека, само ми се струва странно решението да се слага двигател от Корвет, струва ми се че американския двигател е доста тежък и с голям работен обем за конските сили, които предлага... 6.2 литра за само 450 к.с., сигурно е евтин просто, но като за кит кар можеше някаква бръмчалка с лек тунинг. Похвално като за първи модел, евалата!

    ... if you're not into the whole brevity thing...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK