Колко е животът на новите мотори, или на гости в най-модерния завод за двигатели на групата PSA

Колко е животът на новите мотори, или на гости в най-модерния завод за двигатели на групата PSA

© Георги Пауновски



Даунсайзинг - това е думата, с която се описва еволюцията на бензиновите двигатели. Казано по друг начин, това ще рече повече конски сили от по-малък обем, намаляване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии. В същото време удоволствието от шофирането не бива да страда.


Трицилиндровите мотори навлизат все по-сериозно в модерните автомобили, а един от най-приятните, който съм карал е монтирания в модели на "Пежо" и "Ситроен" агрегат. Той носи означението EB Turbo PureTech и се произвежда от март 2014 година. При 1.2 литра обем, моторът дава мощност от 110 и 130 конски сили, като може да се открие в моделите на групата PSA "Пежо" 308 и "Ситроен" С4.


Ризите, вградени в отливката на цилиндровия блок, са покрити с алуминий, за да се подобри процеса на разпространение на топлината.

© Георги Пауновски

Ризите, вградени в отливката на цилиндровия блок, са покрити с алуминий, за да се подобри процеса на разпространение на топлината.


Имах възможността да видя как се произвежда този двигател в завода на алианса в Дуврен, Франция. Открит през 1969 години той се простира на площ от 148 хектара, като през 2013 година е произвел 786 000 атмосферни и с турбопълнене бензинови агрегати. В завода работят над 3000 души.




При посещението на фабриката за мотори, разгледахме съвсем новите мощности, където се прави трицилиндровият двигател. При пълно натоварване могат да се правят по 1113 агрегата на ден или 320 000 на година.


Некачествените отливки се събират, като се бележат с червен спрей и след претопяване, металът от тях се използва отново.

© Георги Пауновски

Некачествените отливки се събират, като се бележат с червен спрей и след претопяване, металът от тях се използва отново.


С направата на двигателя са ангажирани 120 души на смяна, като цеховете за производството му са на площ от 12 600 квадратни метра. В Дуврен двигателят се произвежда от нулата, като има цехове за изработка на алуминиевия блок, цилиндровата глава от същия метал и стоманения колянов вал.


Буталата, клапаните и другите компоненти на мотора се осигуряват от външни доставчици. Ключови за ефективността на мотора са турбокомпресорът от ново поколение, който се развърта до 240 000 об/мин и инжекционна система за директно впръскване на горивото под високо налягане от 200 бара.


Най-прецизните дейности се извършват от роботи.

© Георги Пауновски

Най-прецизните дейности се извършват от роботи.


Двигателят PureTech 110 развива максимална мощност от 110 к.с.при 5500 об/мин, а въртящия момент от 205 НМ се достига при 1750 об/мин. Версията PureTech 130 генерира 130 к.с.при 5500 об/мин, а въртящият момент достига 230 Нм, налични още при 1750 об/мин. В "Ситроен" С4 и "Пежо" 308 моторът се задоволява с под 5 л/100 км в смесен цикъл на движение. 



Като цяло, да гледаш сглобяването на двигател, си е скучна работа, впечатлява все пак прецизността на работатата, като най-финните манипулации се извършват от роботи, тъй като отклонения от няколко микрона могат да са фатални.


За да е сигурно, че всеки двигател е редовен, той минава през проверка, включваща петминутна работа при 3000 об/мин и достигане на максималния въртящ момент от 230 Нм.


Мястото, където се тестват двигателите в работен режим.

© Георги Пауновски

Мястото, където се тестват двигателите в работен режим.


В края на обиколката обаче стигаме до най-интересната информационна табела, която дава всички основни характеристики на мотора. В дъното и намирам отговора на въпроса, който се появява в коментарите на почти всички статии за колите, ползващи съвременните малки и мощни бензинови моторо - колко им е животът. Отговорът на производителя е категоричен - 15 години или 240 000 километра. Разбира се, при правилна експлоатация.
Колко е животът на новите мотори, или на гости в най-модерния завод за двигатели на групата PSA


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Колко е животът на новите мотори" - толкова колкото прецени бордовия компютър.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  2. 2 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Значи, около 10-тата си година, когато бай джамбаз ги докара в БГ, ще бъдат вече мъртъвци.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Колко бил животът на новите мотори !!! ами дайте такива автомобили на бакшишите и ще разберете.

  4. 4 Профил на Stoyan Tsolov
    Stoyan Tsolov
    Рейтинг: 374 Неутрално
  5. 5 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 430 Весело

    Т.е. ако е служебка, която се кара здраво, на 3-тата година я бракуваш? Нормално за Пежо. То дотогава ще си сменил и без друго окачването поне 3 пъти.
    Ако СФА видят статията, ще ви контактнат да я свалите и може да си платят даже. Това е доста лоша реклама според мен.

  6. 6 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#0:"статията"]...животът... 15 години или 240 000 километра. Разбира се, при правилна експлоатация...[/quote]
    240к - само? Ясно - ще я караме на атмосферни ДВГ още дълго, поне на пазара втора ръка...

  7. 7 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    240000км е нищо!!! Дизелите изкарват над 1 молион км.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Весело

    Карал съм Пежо 308 комби с този мотор и мога да потвърдя, че е приятен за каране и с нисък разход. Нетипичен е звукът му - наподобява малко на HDI. Вибрациите също са типични за трицилиндров мотор - по-силни от обичайното.
    Изкефи ме малкият волан и таблото с уредите, което се вижда над волана, не през него.

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#5:"didco"]Ако СФА видят статията, ще ви контактнат да я свалите и може да си платят даже. Това е доста лоша реклама според мен.[/quote]

    Увеличи най-долната снимка, с двигателя. Там пише 240 000 км.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Любопитно

    [quote#5:"didco"]Нормално за Пежо. То дотогава ще си сменил и без друго окачването поне 3 пъти. [/quote]

    Може ли да споделите на коя марка и модел окачването издържа повече от 100 хил. километра по нашите пътища без ремонти, че да си купя такава?

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#9] от "Россприматрезил надзор":

    Ц!

    Пише, че оборотите на турбината са 240000 оборота в минута!

    Да разлая троловете!!
  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    [quote#0:"статията"]турбокомпресорът от ново поколение, който се развърта до 240 000 об/мин[/quote]

    Тука няма ли грешка с нулите?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    Тойота.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1139 Весело

    До коментар [#2] от "bilbotorbins":

    Нема страшно, всички автомобили втора ръка у нас са между 143 и 147К километра пробег и са ПЕРФЕКТНИ! Гаранция....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  15. 15 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#9] от "Россприматрезил надзор":

    Увеличих; действително дават 15 години живот и 240000 км, но непрекъсната дабота на 6000 оборота на двигателя.... Много са завишили ресурса!
    Просто не вярвам!

    Да разлая троловете!!
  16. 16 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#10:"pag"]на коя марка и модел окачването издържа повече от 100 хил. километра по нашите пътища без ремонти[/quote]
    ВМТЗ T25A2, дядо ми може да потвърди (предполагам)...

    В интерес на истината, когато говорим за френски бензинови турбодвигатели, съм останал с впечатление, че не толкова самите те създават главоболия, колкото периферните агрегати (типично по френски)...

  17. 17 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#15:"lone_wolf"]но непрекъсната дабота на 6000 оборота на двигателя..[/quote]

    Това къде го видя?

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  18. 18 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ами това е валидно не само за двигателите на Пежо.Просто няма как комбото от малък мотор и турбо да доведе до дълъг живот.Потребление трябва!Че не можем да си сменяме колите на 10 г.,вече си е друга тема!

    rock n' roll is king!
  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Весело

    [quote#16:"Дебил от Льонеберя"]ВМТЗ T25A2, дядо ми може да потвърди [/quote]
    Хехе, нямам категория за това МПС........
    Паркирането по тротоари и градинки не е проблем........
    Но пък максималната скорост не ме устройва........

    Знанието е сила, информацията - власт
  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    [quote#13:"Bulgarische Motoren Werke"]Тойота.[/quote]

    Не, благодаря, много са ми безлични, а дизелите им се чупят не по-зле от останалите.

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    [quote#12:"Bulgarische Motoren Werke"]Тука няма ли грешка с нулите?[/quote]

    Няма.

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Тия лъжат, та мажат!
    При 3500RPM мощността е 88 bhp!
    Съгласно графиката! Нещо не съм фен на френските ДВГ!

    Да разлая троловете!!
  23. 23 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#17] от "Россприматрезил надзор":

    На толкова излиза рекламираната мощност!
    На 3500об/мин - 88 коня!

    Да разлая троловете!!
  24. 24 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#15] от "lone_wolf":

    Къде го прочете това за 6000-те хиляди оборота само, че не разбрах ?
    Има таблицата и там показват мощността спрямо оборотите и турбото.

  25. 25 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Когато имаш малка кубатура - 1200 куб.см. , за да получат по- висока мощност - увличават оборотите и компресията . а ТОВА скъсява неимоверно бързо живота на двигателя- каквито и да са цилиндрите , като материал ..Т.е. почти еднодневки двигатели ..'"Веялки" -5500 оборота за -120 кс,. от 1200 кубика ...))
    Затова и двигателите на Формулата - при над 10 000 оборота в мин. имат кратък живот ..)
    Дълготрайните двигатели И днес - са с по- голяма кубатура и ПО_ бавнооборни - по - малко триене за единица време.....)
    Това беше американската философия - дълги години - повече мощност на ниски обороти - с по- голяма кубатура ..Предпочитам ги ...) И много по- дълготрайни , като двигатели...) В Куба още ги карат :)
    Един двигател с 5,7 литра , го слагаш на пикап - нискооборотен - мощен 250-300 к.с.
    ВДИГАШ му оборотите и компресията - и става над 450-600 к.с-даже- за спортен автомобил ...) За Корвет или Камаро ...:

    BIG AL
  26. 26 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#24] от "deutschland":

    Има графика!

    Да разлая троловете!!
  27. 27 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#14] от "the_flea":

    Колата е карана от баба до магазина само в неделя :

    http://vbox7.com/play:f827d71b

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  28. 28 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Имам приятел,който има един Фолскваген Шаран,1.4,150 к.с.,вече е на над 400 хиляди км.и няма проблеми..

  29. 29 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#26] от "lone_wolf":
    ПАК та питам, къде пише че двигателя се тества на 6000об/мин непрекъснато за 240000км.
    Тази графика я виждам много добре, тя само показват при какви обороти на двигателя, колко нмм получава и колко мощност развива мотора. Толкова ли си неориентиран, графиката няма нищо общо със тестовете на двигателя за живот, дори във статия си го пише, че всеки двигател се тества за 5 минути на 3000об/мин след сглобяване. Колкото до теста за 240000км, там няма нищо общо 6000об/мин.

  30. 30 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    [quote#13:"Bulgarische Motoren Werke"]До коментар [#10] от "pag":

    Тойота. [/quote]

    Потвърждавам! От първа ръка!

  31. 31 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    [quote#14:"the_flea"]Нема страшно, всички автомобили втора ръка у нас са между 143 и 147К километра пробег и са ПЕРФЕКТНИ! Гаранция....
    [/quote]

    До коментар [#14] от "the_flea":

    Добре е че има поне един вярващ,но според мен всички са над 300хил.км.Ако отворите немските сайтове където се продават автомобили може да се видят произведени през 2011-12г.на по 200хил.км.какво остава за другите произведени преди.

  32. 32 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Весело

    [quote#27:"mitko11"]Колата е карана от баба до магазина само в неделя [/quote]

    Клипчето е страхотно! А бабека е ... Фитипалди от всякъде!

  33. 33 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    [quote#25:"BIG AL"]..Т.е. почти еднодневки двигатели ..'"Веялки" -5500 оборота за -120 кс,. от 1200 кубика [/quote]

    Е хубуу де, къде ги вдигате тия обороти, да не се състезавате на Нюрнберг всеки ден?
    Например моята много рядко я карам с над 4 000 об/мин.
    За ежедневно каране малкия двигател е перфектен - върши работа и гори/замърсява малко.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  34. 34 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Любопитно

    До коментар [#20] от "pag":

    Има нещо вярно в това. Не знам защо Тойота не внасят хубавите си модели в ЕС. Например Камри.

    https://www.youtube.com/watch?v=FGzQ8RTZK4g

    Апокалипсисът апокалиптичен
  35. 35 Профил на Ивайло Кръстев
    Ивайло Кръстев
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Моята Тойота Авенсис версо е в края на живота ли...240 000км.?Карам си постоянно максимално натоварена.На магистралата съм винаги от ляво....

    Не всичко с две бузи е лице.
  36. 36 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#31] от "mentra65":

    Ха... написал съм го с мноооогоооо ирония...
    Настроението е ВЕСЕЛЕ поради липсата на ИРОНИЧНО...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  37. 37 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#36] от "the_flea":

    Значи няма две мнения по въпроса.

  38. 38 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#29] от "deutschland":
    Направих една груба сметка.При 6000 оборота в минута ако развие 240 км/час теста трябва да продължи 1000 часа.Не знам какво масло трябва да се ползва и какво охлаждане, за да има все още двигател след толкова време.
    Такъв тест не би издържал никакъв двигател.

  39. 39 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Интересно. Значи автоматично изключваме френските коли от покупките на коли втора употреба в България. У нас 98% от всички, които се вкарват са на 200 и кусур хиляди километра. Френските имат ресурс за не повече от 50 хиляди, което е 2-3 години каране. Немските не ги знаем. Но като цяло и те няма да са много повече от 300-400 хиляди.

  40. 40 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#28] от "eurogi":

    Виж сега , ако имаш Ферари и го караш ПОЧТИ само до 2500-3000 оборота - което и е нормално , и неговият двигател ще издържи -20 - 30 години , дори ...Но ако го юркаш на първа и втора - с 5500-6000 оборота - редовно , няма как да стане - 20- годишен двигател :))Ако стартираш на светофарите :)
    Единият ми автомобил е Опел Вектра 2,0 инжекцион, 115 к.с. и почти никога не го карам с над 3000 оборота - и си е във форма - вече 24 години - модел 1990 година ...)на над 500 000 километра ...е....
    Ние , по- старите шофьори, знаем КАК се пази и кара една машина - без да и се дава "зор" ..излишно е ..
    За да е дълготрайна ..))
    Сега автоматите сменят скоростите , но има все още 'опитни" жени шофьорки, които дънят на първа или втора - с 40-60 км/час и оборотите са макс- без да се сещат да сменят скоростите :))

    BIG AL
  41. 41 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#33] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Ти и на първа скорост можеш да и вдигнеш ОБОРОТИТЕ на МАКС - ако не минеш на втора ...Например да стигнеш 50 -60 - 70 км/час на първа :) Оборотите ти ще са на МАКС ..:)

    BIG AL
  42. 42 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#41] от "BIG AL":

    Това е ясно, въпроса е защо да го правиш?
    Изключвам частния случа на пример с шофьорката, който даваш.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  43. 43 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#29] от "deutschland":

    Само ще се тества ли, или и колата ще се кара?
    Или ре го тестваме, и го прибираме!
    Нормалната експлоатация на един двигател е на 75-80% от мощността му!

    Да разлая троловете!!
  44. 44 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    [quote#43:"lone_wolf"]ре [/quote]
    ще

    Да разлая троловете!!
  45. 45 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    вартбурга беше с 3 цилиндров мотор и двутактов и беше евтин
    сега даваите пари за 3 цилиндров четритактов мотор
    полското фиатче 126р беше сьщо с трицилиндров четритактов двигател
    набутваите се на западни коли
    при соца се чакаше 15 години за лада от мототехника

  46. 46 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Добре е, че високотехнологичните производства не експатрирани в Китай.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  47. 47 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Новината никак не е добра за колите втора употреба. Новото поколение коли все повече се правят да послужат само на първия собственик. Купува се ново (на висока цена...която се сгромолясва за кратко време), ползва се докато и мине модата и се хвърля..щото и ресурса и е свършил. Това е целта. Да се убие пазара на употребявани автомобили. Да живее консумеризма! Ово е стандарт!

  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2554 Любопитно

    Г.Пауновски :
    """ Като цяло, да гледаш сглобяването на двигател, си е скучна работа, """
    =====================

    Четях и се чудих на някои текстови изпълнения на автора !
    Но след като прочетох това разбрах , че той е изключително далеко именно от към техническото устройство на един автомобил!
    По-точно кое как е и защо е така и как работи ?
    Не е достатъчно да знаеш само крайния резултат , а да не знаеш основата когато пишеш ""мотор" , а не двигател !
    """ Клапаните са кухи и съдържат натрий, за да се улесни охлаждането на главата им.
    Фотограф: Георги Пауновски """
    Стъблата на клапаните се запълват с натрий или литий за по-добро отвеждане на топлината още от средата на 60-те години ! ! !
    Не бе никаква новост даже и през 1962/63 г. когато съм го учил в 19-та гимназия , по време на шофьорската ни практика от др. Бабукчиев .
    Та да кажа :
    - лично на мен , ама хич не ми е скучно да гледам как се произвежда един двг или цял автомобил !
    """ Ризите, вградени в отливката на цилиндровия блок, са покрити с алуминий, за да се подобри процеса на разпространение на топлината.
    Фотограф: Георги Пауновски """
    Жоре първо ризите нее се вграждата , а се залагат така наречените прес-форми и с прес-гуса се впръсква разтопен ЦАМ ( цинк,алуминий,магнезий) под високо налягане и тази "новост" е по-стара и от мен ! Имай предвид , че сме го правили в Завод 12 именно с цилиндрите на двг за Балкан 250 см3, 175 см3 и 350 см3 НО само за кросовите машини ! За стандартните си бяха чугунени отливки
    И да не забравя Жоре - ЧЕСТИТА ТИ НОВАТА 2015-та от дядо Владо !

    В Е С Е Л О !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Те тези коли се правят за да се купят нови - 240 000 км пробег на кола от този сегмент се прави за 6-8 години средно, така че хората са си сметнали нещата - правят коли от 130 години и надали чакат форумните експерти да им отворят очите Автомобилът отдавна не е лукс стока и поради това не се прави "вечен" както преди 50-60 години, а и с постонно появяващите се системи за сигурност, а и еко-норми след 10 години става леко морално остарял. Такава кола, ако се купува втора ръка трябва да е до 50-70к км, за да може да изкара у нас още 100к безпреоблемни километра, но цената и е около 8-10к евра в Германия за 4 до 5 годишен екземпляр. Отминаха за винаги времената когато се купуваше 10 годишна кола на 200-250к км и се караше с минимална подръжка още поне 100-150к км Това е положенето

  50. 50 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2554 Весело

    До коментар [#45] от "dearblue":


    [quote#45:"dearblue"]полското фиатче 126р беше сьщо с трицилиндров четритактов двигател [/quote]
    ==================

    Нямаше място отзад за повече от ДВА цилиндъра
    Виж за Вартбурга си прав ,
    ще прибавя само към него и Баркаса със същия двг, ама на него не му издържаше съединителя , че бе взет същия от Вартбурга , а Баркаса бе и с по-тежка каросерия , че и товарен
    Ч Н Г !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  51. 51 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Прекрасни двигатели, ноoo..... 240 000 км заложен пробег - не мерси! Двигателя на моята кола (Honda) е вече на близо 180 000 км и е като нов. Въпреки препоръките на нашите големи разбирачи ( монтьори) за по гъсто масло (защото мотора бил стар ) карам колата с такова което е предписано от производителя - 0w20, и за сега няма никакъв разход между смените !

  52. 52 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#48] от "Чардо":

    Това си помислих и аз,но не ми се коментираше.
    Бъди здрав Чардо!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  53. 53 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    ситроен може да продават всеки ситроен с картина реплика на пикасо

  54. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2554 Весело

    До коментар [#52] от "sandman":

    Благодаря !
    А бе ние дъртите беловласи шопи все кусур намираме
    Ако може Г.Пауновски да се разрови в теченията на сп Авто мото след 1960-та и ще научи че ТРИ години пиодред заводския ни отбор на Завод 12 печели 6 дневните състезания на ФИМ , в които можеха да участват само отбори на производители !
    И всичко бе пломбирано ! Можеше да се сменят само гуми и крушки !
    Балкан бе № 1 в света !

    В Е С Е Л О !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  55. 55 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#35] от "Ивайло Кръстев":

    Тези "гарантирани при правилна експлоатация"км. са само за ТОЗИ двигател, но е хубаво да се замислите за стила си на шофиране!

  56. 56 Профил на ballcky
    ballcky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ти се маитапиш съц ситроен-а ама един ZX 1.9 ТД ми изкара 380 к км без проблеми и го "харизих" на един прятел наи накрая. Чувал съм за един стар Benz които приятели биаха докарали от Маркоко (кадето е бил такси) след първия си живот като такси в Париж които е бил на над 900 к км.....

  57. 57 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":
    Деу! Първи ремонт на Нубира от 1998 г. - на 165 000 км., след това купих Леганца 2002 - първи ремонт на 195 000 км.

  58. 58 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2554 Любопитно

    [quote#48:"Чардо"]Стъблата на клапаните се запълват с натрий или литий за по-добро отвеждане на топлината още от средата на 60-те години ! ! ! [/quote]
    Извинявайте , преглеждах си поста и установих , че съм пропуснал да упомена :
    - че това се отнася САМО за ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани !
    За всмукателните нямат нужда от допълнително охлаждане , защото покрай тях не минават ГОРЕЩИТЕ току що възпламенила се горивна смес , А "студената" невъзпламенена горивна смес.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  59. 59 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#39] от "wds23355772":

    Всички даунсайзнати двигатели имат подобни проблеми и логично по-кратък живот от по-големите двигатели, които се износват много по-слабо.
    Все пак най-вероятно при нормално каране може би ресурсът на двигателя ще е над 240 хиляди километра, а и най-много да се износи турбото, което може да се смени, или пък смяна на клапани и сегменти и още каране.
    Естествено един голям атмосферен двигател ще издържи без ремонти доста повече пробег.

  60. 60 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 529 Неутрално

    "Отговорът на производителя е категоричен - 15 години или 240 000 километра." - Ква ми е далаверата да си купя некой бандурник "Нов внос", на 10 години със 3 пъти превъртян километраж, нагласен на 123 хил. км. Фали старо, карай ново ме учил дедо ми! Зат'ва по-добре да си взема нова но по-малка и по-скромна кола за 20 бона, отколкото некоя сдухана коруба.

  61. 61 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Опит за реклама се превръща в анти реклама.
    15 години че те сега 15 годишните по бедните хора ги смятат за нови коли. ХАХА.Какви са тия 240 000 километра 23 годишния ми опел е на 500 000 хиляди.Благодаря за инфото такъв автомобил няма да си купя.

  62. 62 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Три цилиндровият двигател е доказан боклук без значение кой го произвежда. Сещам се за едни модел корса с еднолитров двигател 3 цилиндъра който работи като прахосмукачка и създава куп проблеми.

    Too much цензура Баце.
  63. 63 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#61:"l_i_k_a_t_a"]такъв автомобил няма да си купя.[/quote]

    То не е направено да си го купиш ти. Ситроен С4 е към 25,000 лева - за теб може да са много пари, но за Западна Европа това са няколко заплати, примерно 5-10 заплати дори за средна ръка хора. Не би ли си го купил ако беше твои 5-10 заплати, па макар и да го караш само 240,000 км вместо 500,000?
    Никой производител не прави кола с оглед пазара в България или другите бедни страни, а с оглед масовите пазари. Мислиш ли, че не са направили анализ кое ще е по-добре: по-евтина кола с по-малък ресурс, или по-скъпа с по-дълъг живот на двигателя?

  64. 64 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#25] от "BIG AL":

    Ех, като започнете да говорите по инерция! На това нещо единственият му проблем може да се окаже дефект в турбокомпресора. Но едва ли, защото се натрупа много опит с тях, вече няма дизел без турбокомпресор и точно Пежо са произвели огромно количество от тях.
    Но да се върнем на бензина. Този двигател има 230 Nm въртящ момент и то при 1750 оборота!!! Държи го до 3500 оборота. За сравнение, разни атмосферни бензини от по над два литра не могат да го стигнат този въртящ момент и при по-високи обороти. И кой двигател ще работи при по-високи обороти? Естествено, че този 1.2 литра двигател ще работи при много ниски обороти, защото там му е заложена силата. От там идва и икономията и тя се постига с този турбокомпресор, който е ефективен в ниските обороти.
    Колкото до заложения живот от 240 000 км, това е проектен живот. Реалният е съвсем друг, защото той е при различни условия, а и един двигател може да се влачи в пъти повече километри, горящ масло, дефектиращ от време на време и т.н.

  65. 65 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#63] от "Камен":

    Въпрос на лична преценка. Настоящата ми кола е 1999г. производство, на около 400.000 километра - BMW 740d, E38. При никакви обстоятелства не бих я сменил за някои от тези френски курници с двигатели с мощност на електрическа самобръсначка.

  66. 66 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#65] от "asroma1927":

    Ауто билд купиха за 1 евро 5-та серия тд от 97-ма от един холандец.Колата е навъртяла без ремонт 1млн. и 5 хиляди!!!Разглобиха я и се оказа,че двигателят е с минимално износване,а маслото на скоростите никога не е сменяно.

    rock n' roll is king!
  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    [quote#65:"asroma1927"]с двигатели с мощност на електрическа самобръсначка. [/quote]
    Интересна самобръсначка имаш! С мощност 120 к.с.!?
    И твойта работа чукча писател, не читател...

  68. 68 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Уф, французите "изобретиха колелото".. 3 цилиндровия 1.0 EcoBoost на Форд стана няколко поредни пъти двигател на годината..
    Определено бих взел нов Форд, вместо нова французойка..

    Французите са много добри в красивия и иновативен дизайн.., но в техническо отношение винаги правят нещата странно и често неудачно. Скоро гледах в сервиза на един приятел как на сравнително ново Пежо, за да смениш въздушния филтър, трябва да свалиш чистачките и платмасите под предното стъкло.. Общо взето мин. 20 мин.. работа за най-лесната процедура на всички коли в света..
    От тази година EcoBosst ще се слага и в новото мондео..
    Що се отнася до практичността, като му мине ресурса, просто го сменяш.., защо да хвърляш цлата кола? Един такъв двигател няма да струва много.. 5-6 хил лв.. колкото една-две дюзи и ремонт на турбо на други коли

  69. 69 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    [quote#59:"simo87"]Естествено един голям атмосферен двигател ще издържи без ремонти доста повече пробег. [/quote]

    Да направим малко сметки. Ако турбото ти спестява по 2л/100км спрямо атмосферния двигател, то тогава за 200 000 км би спестило 4000 л гориво х 2.10 = 8400 лв икономия на гориво по днешни цени на горивата. С тия пари, мисля, може лесно да се купи нова турбина и пак ще останат достатъчно.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  70. 70 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#69] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Няма как турбото хем да дава повече мощност, хем да пести гориво.Това ще да е перпетум мобиле.Турбото се включва при достигане на определени обороти, за да даде допълнителната мощност, от която има нужда водача.С вдигането на оборотите се вдига и разхода на гориво.

  71. 71 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#60] от "buiko":

    Изводът е очевиден - продължаваме да се оглеждаме за премиум марките на по 10-тина години, които със сигурност ще са по-качествени от френската кошница, пък нека "модерните" хорица да си карат пежото с трите цилиндъра и да си се кефят колко са еко с единствени екстри в колата - климатик, сервоуправление и задни електрически стъкла.


  72. 72 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Любопитно

    До коментар [#70] от "bg":

    Тъй ли? А защо мислиш въведоха турбото във Формула 1, ако не за икономия на гориво?

    https://www.youtube.com/watch?v=wmHxiY2J8Ok

    Апокалипсисът апокалиптичен
  73. 73 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И колко е икономична Формулата с всички системи за икономия на гориво?25-30 литра на 100км.Толкова е икономична формулата.
    А от клипа става ясно, че турбото се включва без забавяне по време на бързи ускорения.

  74. 74 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Сега, що се заяждаш? Под "икономично" се разбира, е гори по-малко от аналогичния атмосферен двигател, а не че върви без гориво.
    В клипа ясно е казано - около 20% икономия на гориво.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  75. 75 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#74] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не се заяждам.Турбото го въведоха във формулата, за да компенсира намаления обем на двигателя.Турбото във формулата работи почти през цялото време на работа на двигателя, но този двигател я изкара1500км, я не.Пак ти казвам турбото не е за икономия на гориво, то е за мощност в определени моменти.

  76. 76 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    ами при дизела е същото,един стар чист дизел гори по малко от един комън рейл,но разликата в вървенето е огромна...е стига да е по така запазен чистия дизел,но определено дава супер разход ама за вървене особено по нагорнище хич го няма


    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  77. 77 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#11] от "lone_wolf":

    Увеличи снимката. Отдолу си пише. Дюрабилити 15 г./240 хил км.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  78. 78 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#72] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Аз съм с такъв двигател. Планувам смяна около 100 000 хил. км.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  79. 79 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#75] от "bg":

    Ти май живееш в 20 век, когато дизелите тракаха като фуражомелки и турбото беше младо. Както и да е, няма да споря с многознайко като теб.
    И за протокола, атмосферните двигатели във Ф1 са ги сменяли на всеки 1500 мили, а сегашните (с турбото) са предвидени за смяна на 2500 мили.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    [quote#75:"bg"]Пак ти казвам турбото не е за икономия на гориво, то е за мощност в определени моменти. [/quote]
    Теоретично турбината увеличава КПД на двигателя, използва част от енергията изхвърляна навън, тази на издухваните изгорени газове, и заменя засмукването на въздух с нагнетяване. Друга тема е дали това увеличение на КПД е значително, или минимално.
    Дизелите с комън рейл, турбо и интеркулер са не само много по-мощни, но и много по-икономични. Сегашните автомобили от среден клас с тегло от 1600 кг консумират до 5,5 л на 100 км (без климатик), докато старите коли с атмосферен дизел и същото тегло трудно се справяха с по-малко от 7 л.

  81. 81 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ако турбото беше лекарството за икономичност досега всички автомобили щяха да са с турбо (патентовано е преди 110години).

  82. 82 Профил на february
    february
    Рейтинг: 385 Неутрално

    [quote#25:"BIG AL"]
    Когато имаш малка кубатура - 1200 куб.см. , за да получат по- висока мощност - увличават оборотите и компресията . а ТОВА скъсява неимоверно бързо живота на двигателя- каквито и да са цилиндрите , като материал ..Т.е. почти еднодневки двигатели ..'"Веялки" -5500 оборота за -120 кс,. от 1200 кубика ...))
    Затова и двигателите на Формулата - при над 10 000 оборота в мин. имат кратък живот ..) [/quote]

  83. 83 Профил на february
    february
    Рейтинг: 385 Разстроено

    Моля,игнорирайте горния коментар.Беше ...злополука.

  84. 84 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Не можах да разбера дали на този двигател може да му сложим газова или метанова уредба и колко ще издържи ако му се сложи?

    Пока я ходить умею, Пока глядеть я умею, Пока я дышать умею, Я буду идти вперёд. https://www.youtube.com/watch?v=tp5wT7SWdls
  85. 85 Профил на bigheart
    bigheart
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    Тойота Корола Версо 1,8 бензин 2006г.
    270000км предимно в България

    по окачването са сменяни 2 пъти накладки и 1 път предни спирачни дискове

    останалите ремонти са 2 пъти акумулатор и 2 пъти съединителен комплект

  86. 86 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#71] от "sam_vimes":

    30% редукция на триенето е сериозно инженерно постижение. А същия двигател (ако не се лъжа), или поне негов клонинг се монтира и в БМВ 1-цата. И все пак не бих рискувала с първа генерация





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK