"Ауди" изпрати автономен автомобил на 885 километрово пътешествие



Ауди" се включи в изложението за потребителска електроника в Лас Вегас по впечатляващ начин, като неин модел измина самостоятелно 550 мили (малко над 885 километра) от Силиконовата долина до столицата на хазарта. Зад волана на автомобила се редуваха журналисти, а на предната седалка се возеше представител на "Ауди". Колата е вече доказалия качествата концептуален модел RS7, който през октомври направи обиколка в състезателно темпо на пистата "Хокенхайм".


Автомобилът събира най-авангардните технологични решения, разработени от "Ауди", като се придвижва сам при скорости между 0 и 110 км/ч. Освен че поддържа дистанция спрямо предното превозно средство, колата може сама да извърши изпреварване.


Автономната концепция RS7 ускорява и спира независимо. Преди началото на смяна на лентата, автомобилът адаптира скоростта си към тази на заобикалящите го превозни средства.




Концептуалният автомобил използва голям брой сензори, много от които са готови за серийно производство. Датчиците с голям обхват на адаптивния темпомат и на асистента за наличие на превозно средство в мъртвата зона на огледалата, непрекъснато следят предната и задната част на колата. Двата радарни сензора със среден обхват, съответно в предната и задната част, са с разширен страничен диапазон, за да покриват 360-градусова зона на наблюдение.


В допълнение колата има и лазерни скенери, монтирани с предната решетка и долната част на задната броня, който предоставят нужната информация за разпознаване на статични и динамични обекти по време на автономното шофиране. Четири малки камери монтирани в предната и задната част наблюдават близките заобикалящи предмети, а навигационни данни се използват за базовото ориентиране на автомобила.


Преди пилотираните системи да стигнат границите на своите възможности, например в условията на градски трафик, водачът е помолен да поеме контрола над автомобила, за да се осигури безопасно шофиране. Ако шофьорът не поеме управлението, системата активира аварийните светлини и спира напълно и по най-безопасния начин автомобила, като в повечето случаи това става в дясната аварийна лента.

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Не разбрах с какъв двигател е, останалото са глупости.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    БРАВО. КАТ да се стяга за закриване.

  3. 3 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 543 Неутрално

    От "Силиконовата" долина,до столицата на "Комарите"

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  4. 4 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 477 Весело

    "спира напълно и по най-безопасния начин автомобила, като в повечето случаи това става в дясната аварийна лента."

    Ще ги гледам спрели в дясната лента като ги минавам с мойта таратайка .

  5. 5 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Хайде стига с тая "Силиконова долина".
    silicon -> силиций

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  6. 6 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Тесла Р85D показаха подобно нещо през Октомври. Предизвикателството е в сенсорите. Изчислителна мощност има. Тесла използват 5 сенсорни системи едновременно - радари, сонар, Камери, лазар и още нещо. Вроятно до 2, 3 години тези автопилот системи ще навлезнат. Проблема в САЩ е законодателството. Още не е изяснено. То винаги върви след техническия прогрес. Има ли нещо в Европа по този въпрос? Ако кола катастрофира докъто е в автопилот кой поема отговорността?

    California Über Alles
  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    До коментар [#6] от "Pontif А":


    [quote#6:"Pontif А"]Ако кола катастрофира докъто е в автопилот кой поема отговорността? [/quote]
    Производителя на МПС ? ? ? ?
    Не се знае, знае ли се .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#6] от "Pontif А":

    В Европа е същата работа - не се знае кой ще поеме отговорност? Производителят на колата или на другата кола?

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чардо":

    Ами ако се блъснат две аудита? Кой е виновен?

  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Весело

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":


    [quote#9:"Ф.Нинов"]Кой е виновен?[/quote]
    ---------------------
    [quote#7:"Чардо"]? ? ? ?
    Не се знае, знае ли се . [/quote]

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чардо":


    До коментар [#8] от "Ф.Нинов":

    Имаше интервю с Илон Мъск (от Тесла) по този въпрос. Той каза че има ситуации в които автопилота нищо не може да направи - например ако някой скочи пред колата. Също намекна че всичко това са помощни инструменти на водача. т.е. че в края на краищата водача е отговорен. И аз мисля че трябва да бъде така. На последната ми кола има адаптивен круз контрол. Задаваш дистанцията и колата само се ускорява или забавя но следва колата отпред на зададеното разстояние. Удонбо е за дълъг път но аз все си държа крака готов на спирачката. Не мога да свикна че колата ще спре вместо мене. А това да я оставя абсолютно сама да се управлява ... мисля че няма да имам нерви за такова нещо.
    Закона трябва да е прост за да го разбират всички - и производители и потребители. Според мене шофьора трябва да носи 100% отговорност.

    California Über Alles
  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    До коментар [#11] от "Pontif А":


    [quote#11:"Pontif А"]че в края на краищата водача е отговорен. И аз мисля че трябва да бъде така.[/quote]
    И аз съм на същото мнение !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Ето това е демонстрация на Тесла за ускорение - 0-100 за 3.2 сек и после автопилот. Водача е Илон Мъск,
    Сигурен съм че ще намеря клип и за това Ауди някъде по Ютюб
    https://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk

    До коментар [#8] от "Ф.Нинов":


    До коментар [#10] от "Чардо":

    California Über Alles
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Весело

    [quote#11:"Pontif А"] На последната ми кола има адаптивен круз контрол.[/quote]
    ==================
    ЗАВИДЯХ ТИ !
    Имал съм само темпомат на камиона и на буса.
    Много обичах на МАНа да му задам 110 км/ч , да сваля волана ниско в коленете, да си пусна рок на касетофона и краката ми да подрипват в такт .
    Туингото няма такава глезотия . но си ми върши отлична работа.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3780 Весело

    До коментар [#2] от "442":

    Дали ще ги прехвърлят към НСИ?

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "Bro":

    [quote#5:"Bro"]

    Хайде стига с тая "Силиконова долина".
    silicon -> силиций [/quote]
    Тя е силиконова, защото има много жени със силикон в гърдите. хахах

  17. 17 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    [quote#6:"Pontif А"]Ако кола катастрофира докъто е в автопилот кой поема отговорността?[/quote]
    Ако кола катастрофира поради повреда на спирачната система, кой поема отговорността?
    Иначе казано, кой поема отговорността заради техническа неизправност?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  18. 18 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1139 Весело

    Аз чакам любимите на всички Зубару Форестръб и Дачия Дъстръб да изкарат подобно нещо

  19. 19 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#9:"Ф.Нинов"]Ами ако се блъснат две аудита? Кой е виновен?[/quote]
    Ех, че "умен" въпрос???... Естествено - това ауди, което е нарушило правилника!!!

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    [quote#14:"Чардо"]
    На последната ми кола има адаптивен круз контрол.- цитат на коментар #11 от “Pontif А”
    ==================
    ЗАВИДЯХ ТИ ! [/quote]

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Недей. Ние от по-старото поколение по-трудно свикваме с тези "глезотии" Както казах все държа крака на спирачката и съм по-нащтрек отколкото ако аз си карам. Затова и не го използвам често. По пътя от Сан Франциско до Лос Анджелис ако се мине по една магистрала №5 има една скучна отсечка от около 300 км само там го ползвам. В Европа разстоянията са много по-къси и пътищата са по-къдрави и интересни, бих предпочел да си карам.
    Виж Гугъл разработиха една система, която още не е одобрена и въведена. Колата може да кара в автономен режим. Ако искаш можеш ти да си я караш. Направиха демонстрация - караш до службата в центъра на града. Слизаш пред офиса и колата продължава сама да си търси паркинг. Като намери ти се обажда по телефоне. Като излезнеш от работа и се обаждаш и тя сама идва и те взима пред службата ти. Ако ти се кара караш, ако не тя те вози до вкъщи. Дали ще им разрешат да го направят това масово е друг въпрос. И пак за мене остава въпроса - дали ще се престраша и доверя на колата. Дори и да ме вози автономно, какъв кеф е ако всеки път като вземе да спира подскачаш. Също ще бъде интересно да се видят тези системи как ще работят в София сред Пернишките майстори, бездомните кучета и хитреците които претичват през цариградско шосе.

    California Über Alles
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    До коментар [#20] от "Pontif А":

    Аз съм зад волана още от 1964-та с книжка и от тогава та до сега не съм слезнал било от кола, бус или камион, а в последно време и от акумулаторна инвалидна количка А и като ми сменяха ставите с ендопротези , докторитв се оказа ,ч е не могат да смятат и ми направиха десния крак със 7 см по-дълъг от левия и сега ми е трудно за първа и задна за натискането на съединителя. Иначе останалите предавки си ги сменям без съединител и във възходящ и в низходящ ред .
    Иначе за адаптивния имах предвид , че случайно ако се разсееш ще те предпази да не "настъпиш" предна кола , както и да не напуснеш своята си лента на движение и то само когато си по магистрала! В градски условия няма къде да се ползва какъвто и да е темпомат.
    Най-ме кефи като отида понякога в София с Туингиото , а пък то е със Сливенска регистрация (ако не знаеш,аз съм от 8 год.в Дома за стари хора Сливен) , а за мен София си ми е все едно моята ръка (понякога като ми казват името на някоя сливенска улица - в съзнанието ми изпъква софийската , защото те имената все еднакви ) та аз си карам както си знам от десетки години, а и като ми виждат бялата грива и викат по мен :
    Ей провинциьо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#21] от "Чардо":

    Бай Чардо, защо не спиш бе човек. При тебе е нощно време!
    Аз имам професионална С1 книжка от 79г. Но скоро след това заминах от България и може да се каже че най-много съм карал в Калифорния. Тук знаеш какво е движението но се кара много лесно. Колите са автоматици а и хората карат много колегиално. Имай предвид че карат от 15 до 85 и нагоре и мъже и жени. Няма друг начин. И затова и няма такова фукане като в България. То е като да се хвалиш с обувки в България. а и като знаеш че майка ти, баща ти, баба ти и дядо ти че може и пра баби и дядовци да са на пътя и внимаваш малко с магариите.
    Тук никой не смее да подвиква на другите защото не знаеш дали този на който подвикваш няма да извади пистолет и да те застреля като куче. Случват се такива неща.
    На мене карането отначало ми беше "Софийско" но бързо се отучих. Спомням си и точния момент когато това стана. Тук има система на 4те Стопа. Всяко кръстовище което не е регулирано се саморегулира като всички спират като за стоп и който пръв е пристигнал първи тръгва. Ако са много коли търгват по една от всяка страна и така се редуват. Само по една кола. Та още първата ми година в Калифорния съм на такова кръстовище в един чуден парк. Много коли от двете страни на кръстовището. Тръгват по една от едната улица, после по една от напречната. И така се точат колоните. Идва ред на този пред мене. Гледам отсреща след като мине този пред мене идва ред на една дама на около 55 - 60 години (тогава за мене беше баба). Викам си тая няма да тръгне толкова бързо, защо да я чакам, по-добре да се шмугна след този пред мене вместо да си чакам реда. Тръгва човека пред мене и аз веднага се залепвам зад него и минавам. Веднага всички от всички страни ми свирнаха, защото тук не обичат дребни хитреци. Но това което ме пречупи беше погледа на тази жена. Точно когато минавах пред колата и бяхме на не повече от 4, 5 метра разстояние. Погледите ни се срещнаха за секунда, две. В очите и се четеше такова сажеление че умрях от срам. Не беше ядосана, не ме напсува, не беше омраза или презрение а просто добродушно сажеление към мене. Изведъж почуствах колко съм нещастен и смазан - да се предредиш пред жена и то на възраст! и защо? За къде бързам? Кой лъжа? От къде бягам и за какво съм дошъл в тази страна ако пак ще си бъда същия простак който съм бил преди. И до ден днешен виждам погледа на тази жена. От този момент започнах да карам като тях. Гледам и с други имигранти така става. Отначало са много агресивни после се отпускат и започват да кара като нормални хора.
    Сега по-рядко се прибирам и не обичам да карам в София. Но пак има грубяни, пак има ненужно засичане и свирене на гуми. като че ли в провинцията се кара по-спокойно. Да не говорим че ако видиш човек с регистрация от друг град трябва да си два пъти по-внимателен и търпелив с него защото най-вероятно не познава града и движението и се нуждае от помощ.

    California Über Alles
  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Не мога да схвана идеята на тия самоуправляеми коли. Кефа на колата е да си я карам сам. Иначе си ползвам масовия транспорт.

    Не е ли по-добре вместо да се влагат пари в подобни умни коли, да се влагат в по-качествен и функционален масов транспорт? Даже и селски идиот може да пресметне, че ефективността е в порядъци по-висока.

  24. 24 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    До коментар [#22] от "Pontif А":


    [quote#22:"Pontif А"]защо не спиш бе човек. [/quote]
    Болки!
    Чакам да ми се приспи до отказ, глътна 5см3 от конския аналгин и към 03.00 бях заспал,после в 06.00 пак аналгин та до към 09.00
    Имал съм и по цели нощи да не мога да мигна , а веднъж и 2 денонощия, та знам какво представлява мъчението без сън !
    [quote#22:"Pontif А"]и защо? За къде бързам?[/quote]
    Да!
    Бърза, бърза, а на светофара е точно с една кола по-напред!
    Какво спечели ?
    Нищо!
    Е понякога , но това си го правя сам, кога няма коли около мен напълвам до отказ първа и втора да чуя рева на мотора .В Канада съм бил 6 месеца кога бе Експото и то като демонстратор на електро и мотокарите на Балканкар, кога бях на 19 , но не съм карал там!
    После 1968-ма бяхме с Наско на гости на баща му и майка му в Ню Йорк за 2 седмици и пак не съм карал. Тогава пък Наско си изкара шофьорска книжка от 3 явявания за 2 седмици
    Виж из Европа съм ги отръскал почти всичките . Терсене ми беше с лявото движение в Англия и движението в Париж. В Париж притеснението ми идваше , че НЕ познавам града и НЕ знам езика и карам бавно и чувството че преча на колегите ме потискаше !
    НЕ обичам да преча на околните !
    А тогава още нямаше GPS-и и карах по карта, а французин да ти обърне внимание като му говориш на английски ? Абсурд!
    Само те гледа "умно" и премигва като мишле в брашнен чувал !И на децата си , а сега и на внуците , непрекъснато им казвам :
    НЕ правете на колегите си това ,
    което НЕ искате на вас да ви направят !
    А иначе бензина го засмуках много малък от дядо ми на село - с.Обнова Плевенско. Имаше мотори МЗ 125см3 и слезна от мотора на 85 години и се качи пак на колелото
    Успешен ден !


    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  25. 25 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#22] от "Pontif А":

    Благодаря, много добра история.

    Другото, което съм забелязал аз е как никой за никъде не бърза, не агресира, не засича, не ругае и не се тарикатее и винаги стига на време.. Тук обратното - всички сме нагли тарикати и нищо не свършваме навреме или както трябва!

    Друга интересна случка знам в Германия как един си хвърля фаса през прозореца на пътя и отзад започват да му свиркат и светкат. След като му казали, че там дори може по телефона да съобщят за постъпката му, неговия отговор бил "абе деа и клюкарите аз.. кой знае кво станало" .. а просто хората искат и държат да си живеят на чисто и уредено място!

  26. 26 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 213 Весело

    Великолепна възможност ще си пийна в ресторанта, ще се излегна на задната седалка със сладко блонди, и ще оставя лимузината да се носи нежно по магистралата към Златните, а куките ако ме спрат и покажат дрегера, просто ще им посоча аспуха, все пак колата трябва да отговаря сама за пътното си поведение! Само не съм уверен във възможността автомагистрала Хемус да бъде завършена докато автономните коли излязат на пазара!

  27. 27 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    [quote#23:"niakoi_si"]Не е ли по-добре вместо да се влагат пари в подобни умни коли, да се влагат в по-качествен и функционален масов транспорт? Даже и селски идиот може да пресметне, че ефективността е в порядъци по-висока.[/quote]

    До коментар [#23] от "niakoi_si":

    Мисля че тук грешиш. Няма градски транспорт в света който да е печеливш. Нито в България, нито в Европа, нито в САЩ. Причината е скъпата инфраструктура - големи автобуси, трамваи, тролеи, гаражи, ссервизи, спирки, ел мрежа ... В пиковете часове винаги е претъпкан , извън пик вози 5 човека в превозно средство направено за 120. Като добави и неудобството че винаги предвижваш големи групи от хора и с това които чакат трамвая докъто частния автомобил ме чака мене.
    Същото е и с централното отопление ТЕЦ. Винаги трябва да изразходват достатъчно енергия за да топлят 100% всички, дори когато много хора може да с извъм града и жилищата си. Докъто ако имаш локално отопление си го пускаш само когато си в къщи.
    Винаги е по-ефективно да имаш дистрибутирана система вместо централизирана. Но при Соца това беше филосовски недопустимо и беше вменено на хората да са зависими от централно парно, транспорт, телевизия ....

    California Über Alles
  28. 28 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    [quote#25:"t0d0"]Друга интересна случка знам в Германия как един си хвърля фаса през прозореца на пътя и отзад започват да му свиркат и светкат.[/quote]

    До коментар [#25] от "t0d0":

    О абсолютно! В САЩ има много светещи надписи по пътищата които казват "Обадете се на полицията ако видите пиян водач или замърсяване" Понякога изписват че търсят кола едикаква си марка, цвят и номер. И хората се обаждат. Ти не би ли се обадил ако видиш някой да кара пиян? Защо да го крия такъв идиот? Утре може да ми убие децата или мене.

    California Über Alles
  29. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    [quote#24:"НИЕ сме ШАРЛИ"]После 1968-ма бяхме с Наско на гости на баща му и майка му в Ню Йорк за 2 седмици и пак не съм карал. [/quote]

    До коментар [#24] от "НИЕ сме ШАРЛИ":

    Това е интересно! Ню Йорк сега е доста различен. Аз съм бил там само веднъж преди 10тина години. Прекалено е Европейски за мене. Предпочитам Калифорния.
    Но през 68 трябва да е бил много различен от България. Сигурно е било голямо преживяване.

    California Über Alles
  30. 30 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Весело

    До коментар [#29] от "Pontif А":


    [quote#29:"Pontif А"]Сигурно е било голямо преживяване.
    [/quote]
    =======================
    Беше нещо изключително и съвпадение невероятно ! ! !
    Аз си бачках в Завод 12 като матруичар и при нас дойде едно ново момче- Наско. Бяхме и близки по възраст и музика (рока и Бийтълс) и се сближихме. Веднъж му казвам :-Хайде да те водя до баща ми!- а татко бе началник на другия инстр.цех. Ощше с влизането ни, татко като го видя , го загледа и го пита : - Ти да не си на Ганчо син ?
    - ДА !
    - Къде е баща ти ?
    Оказа се че баща му, чичо Ганчо,след 09.09.44 работел по МВР и като се пенсионирал (полковник) го пратили пазач на шифъра към нашето представителство към ООН ? !
    А бащите ни като младежи билиу неразделни , но се случило че си загубили дирите и не се знаеха десетки години.
    Та от там чичо Ганчо ни организира на нас двамата с Наско това пътуване: София-Париж-Ню Йорк 2 седмици - ЛА и от там със съветски търговски кораб до Владивосток - до Москва с влак за 28 дена ! ! ! - до София пак със самолет, та затворихме кръга .
    Ако ти кажа че бях впечатлен само от небостъргачите , хората и автомобилите, а и не ме оставиха сам да излеза да се разходя и разговоря. Знаех го езика тогава , а и за това ме взеха и като демонстратор към Балканкар за панаирите в английско говорящи страни.
    Но пък бяхме разведени пои мое желание из сградите на ООН, а това е също изживяване.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  31. 31 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Разстроено

    До коментар [#25] от "t0d0":


    [quote#25:"t0d0"]Другото, което съм забелязал аз е как никой за никъде не бърза, не агресира, не засича, не ругае и не се тарикатее и винаги стига на време..[/quote]
    Уважението към другите дава спокойствие и уравновесеност,поражда доброта .
    Ще ти дам един много тъп пример с моята действителност тук в Дома за стари хора Сливен :
    в целия цивилизован свят вкарват в такива социални домове домашни животни : кучета или котки , за да внесат възможност за контакт на домуващите с живинките, а това оказва изключително благоприятно въздействие на домуващите !
    А тук, нашите социални работнички като видят, че някой от домуващите храни или не дай Боже милва някоя от нашите улични котки или куче - и не можеш да си представиш крясъците и обидите по старите хора ! ! ! После гледат да се заврат някъде и да поплачат . . . . това е за спокойствие.
    На мен не смеят , защото аз им знам слабостите и веднага им казвам какви конституционни свободи ни нарушават.
    Или пък друг пример :
    след като преди година ВИЕ форумците ми купихте нов персонален комп, аз предложих на директорката да изкараме моя стария във фойаето и да могат старите да се свързват с деца, внуци и правнуци по скайпа .Те идват при мен , но се притесняват от мен , въпреки , че на мен ми е кеф , че мога да им услужа -=- и го оправят много рядко !
    А така като е в общия салон , ще могат спокойно.
    ДА !
    Ама НЕ !
    Е това е , все гкледаме да прецакаме другарчето , а не да му направим добро !
    Приказката за казана в Ада е известна на всички ,
    нои поука няма !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  32. 32 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#31] от "НИЕ сме ШАРЛИ":

    Много много тъжно!
    Сега се сещам как cinik от форума беше споменал едно много вярно твърдение за реформите и именно (перефразирам), че за реформи не се изискват толкова средства, а просто промяна на начина на действие/мислене, което ще доведе до по-добър, качествен и плавен работен процес..
    Един дом за сираци отказал да приеме дрехи за децата, защото "приемали само нови"! Друг дом не позволил да оставят ненужния компютър за всеобщо ползване, както ти спомена!
    Лошо отношение, враждебност, завист - това са типични неща за нас Българите, а и като се замисля славяните като цяло..
    На нас ни е вродено да сме тарикати, а когато не ни изнася, другите да са виновни, а ние да мрънкаме..

  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Разстроено

    До коментар [#32] от "t0d0":


    [quote#32:"t0d0"]че за реформи не се изискват толкова средства, а просто промяна на начина на [/quote]
    Ами той Царя ни го каза отдавна ,
    да си сменим чипа,
    ама ние пак гракнахме тогава .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#30] от "НИЕ сме ШАРЛИ":


    До коментар [#32] от "t0d0":

    Бай Чардо, много интересна история. Благодаря че я сподели.

    Що се отнася до отношенията между хората ... за сажеление май ни е народна черта. Никаде не съм виждал толкова грубо отношение и враждебност между хората без да има необходимодт или причина за това.
    И в Америка може да те пребият или убият или ограбят но обикновено има някаква причина - я иска да ти открадне нещо или да те елиминара защото му пречиш. В България страшното е че някой ще ти направи нещо лошо само за идеята без да има лична полза от това. Само за да те види да страдаш. Другата ни лоша наионална черта е цинизма - Българина на нищо не вярва. А ако няма поне минимално доверие между хората много трудно се изгражда общество.

    California Über Alles
  35. 35 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Разстроено

    До коментар [#34] от "Pontif А":


    [quote#34:"Pontif А"] страшното е че някой ще ти направи нещо лошо само за идеята без да има лична полза от това[/quote]
    ------------------------
    Вярвам си чувал нашата шопска приказка :
    - Я не сакам да сум добре ,
    сакам Вуте да е зле !
    На това някои му казват , че било народо психология,
    но според мен е народо патология !
    най - са ми интересни тука моите баби и дядовци , че все намират да се карат за нещо, а то е все измислено.
    Няма какво да делят !
    И нищо не им пречи да са добри ,
    ма се карат !
    Че се и бият даже
    Не напразно майка казваше , че баба и бебе,
    и дядо и дете , не само започвали с една и съща буква ,
    но били и на един акъл ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  36. 36 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#35] от "НИЕ сме ШАРЛИ":

    Радвам се че имаш компютър и интернет. Едно време разправяха че книгата е прозорец към света, после телевизора. Но няма дрго такова откритие като Интернета. Особена ако поназнайваш Английски - целия свят е отворен за тебе. Можеш да обменяш мнение с всички по света.

    California Über Alles
  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1415 Разстроено

    До коментар [#36] от "Pontif А":


    [quote#36:"Pontif А"] ако поназнайваш Английски[/quote]
    Така се случи , че след като напуснах Завод 12, а С това и Балканкар на 05.09.1974 нямах абсолютно никаква практика десетки години и сега мога само да се оправям на улицата и то с мъка измъквайки нещо от празноглавието си
    Чак в началото на 1990 ми потрябва НО , времето си бе казало думата, а го бях почнал още от есента на 1954 в Алианса на пл.Славейков

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  38. 38 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    [quote#24:"НИЕ сме ШАРЛИ"]А иначе бензина го засмуках много малък от дядо ми на село - с.Обнова Плевенско.[/quote]
    Така напиши, бе нашио - ОДнова.
    Че да се разберем

    пп Въпреки "комунистически" звучащото име село Обнова е направено като такова през 30-те години на 20-ти век. Селото е на пътя Враца-Плевен-Русе. Пътят е построен от Мидхад паша и по цялото протежение не е минавал през населено място - аскера да не притеснява местното население (изключая Плевен!).
    Но после се появили села покрай пътя, защото се променили условията - пътят станал търговия. Така се появили Роман (и то има старо име, но не ми се търси;тези край Роман -Карлуково имат бая партизани), Обнова, Българене, и след Бяла има 1-2.
    Пътят е трасиран почти идеално и точно, дори сега отговаря на съвременните изисквания отново - не преминава през населени места!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  39. 39 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1401 Весело

    [quote#34:"Pontif А"]В България страшното е че някой ще ти направи нещо лошо само за идеята без да има лична полза от това. Само за да те види да страдаш. Другата ни лоша наионална черта е цинизма - Българина на нищо не вярва. А ако няма поне минимално доверие между хората много трудно се изгражда общество.
    [/quote]
    Иди във Раша за повече от 6 месеца, но да се движиш между местните и ела да споделиш! България не на квадратна степен, на куб поне! Направо сме Германия пред тях!
    И мен не ме харесва карането у нас, но си има причини: кой прави икономия на бензин, кой кара от дъжд на вятър, кой кара да се покаже. И като се срещнат двама еднакви на пътя и тя става веселбата.

    пп Сладко си говорите - не искам да преча.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  40. 40 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    А това със автономниие автомобили е до първото разкопаване на елица .- Шли по-простото - пърото апа някъде. Предполагам ще ги научат за сокаците, но самите коли трябва да се разберат коя накъде - да не направят нова тапа. И ако във избора се появи човешки хфактор - не наляво, карай надясно и тя стана веселбата.
    Има и друго - ЖПС те закарва на адрес, но някакъв зададен критерий. Но все още не изчислява всички парчета от пътища и улици то точната им скорост!критерий. Местни шофьори знаят много по-бърз и лесен път. Но от друга страна ЖПС те закарва до адреса - стига да е зададен точно! Ако във чужда град не знаеш точно как да стигнеш един ляв завой няма да ти усложни пътуването. Не е само за България - и други карти сме хващали във бъгове

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  41. 41 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1401 Весело

    [quote#37:"НИЕ сме ШАРЛИ"]Чак в началото на 1990 ми потрябва НО , времето си бе казало думата, а го бях почнал още от есента на 1954 в Алианса на пл.Славейков [/quote]
    Не се коси - ако е трябвало да стане - ще е станало! Колкото ти е трябвало - толкова си знаел ( Не вярвам да пляскал със лакти, за да ти дадат пиле на грил )
    Иначе със моряшки английски поне можеш да си поискаш хляб и вода навсякъде!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  42. 42 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#41] от "skara":


    До коментар [#37] от "НИЕ сме ШАРЛИ":

    Английският е лесен език. Със сто думи можеш да водиш разговор и ще те разберат. На мене първата част от емиграцията ми беше през Франция. За да оцелея трябваше да науча колкото може повече френски. Доста е по-труден от Английския.
    И аз като дете ходех на пл. Славейков в Алианса.Дава добра основа. Но методиката беше стара. Букви и граматика до спукване. Много малко се наблягаше на разговорния език.

    Аз се радвам че го научих добре защото има много литература която се оказа че не е добре преведена на Български. Всички книги които обичах в превод ги прочетох отново в оргинал ... има доста неща пропуснати. И другото което наистина ме изненада е ораторството! Аз в България никога не бях чувал оратори. Може да е имало преди но не ни го пускаха. В Америка открих че това е страхотно нещо. Преди няколко дни почина Марио Куомо от Ню Йорк. Неверонтем оратор. Мартин Лутър Кинг също. Речта му "Имам Мечта" е невероятна. За сажеление ако човек я прочете не може да схване ефекта. трябва да я слуша. Всяка година на деня на смъртта му я пускат по радиото и всеки път я слушам. Обама също е доста добър.

    Приятна разговорка.

    California Über Alles
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1606 Любопитно

    [quote#23:"niakoi_si"]Не е ли по-добре вместо да се влагат пари в подобни умни коли, да се влагат в по-качествен и функционален масов транспорт? Даже и селски идиот може да пресметне, че ефективността е в порядъци по-висока.[/quote]
    Обикновена математика. Няма как средното аритметично да пасва на всяко от числата дето го съставят, все има разлика, та така и с ГТ спрямо обикновения човек — колкото и да е добре развит, винаги не пасва на всеки от ползващите го, така както би му паснала лека кола. От друга страна, умните коли ще ти освободят време, вместо да гледаш пътя ще гледаш/правиш нещо полезно за теб самия. А и я си представи ГТ съставен от такива умни автомобили. Това е все едно всеки да си има собствен, професионален шофьор. Не само ще те откарва от вратата до другата врата, ами и ще даде възможност да се оправи трафика, защото компютрите ще заменят светофарите и ще оптимизират използавнето на улиците (по-къси задръствания, ще предвиждат задръстванията щото всеки ще знае маршрута на другите и ще реши от къде да заобиколи за по-бързо). Абе точно както кабеларките убиха ефирната телевизия, и както интернета убива кабеларките, а зрителите получават все повече и все по-удобно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK