"Ролс-Ройс" и "Бентли" отчетоха рекордни за историята си продажби

"Ролс-ройс" отчитат пета поредна година на ръст на продажбите

© Ролс-Ройс

"Ролс-ройс" отчитат пета поредна година на ръст на продажбите



Две от компаниите, произвеждащи най-луксозните автомобили в света - "Ролс-Ройс" и "Бентли", се похвалиха, че 2014-та е рекордна по отношение на продажбите в тяхната история. Притежаваната от БМВ "Ролс-Ройс" е намерила 4063 купувачи на моделите си, което е с 12% по-добър резултат от 2013-та и нов рекорд в 111 годишната история на фирмата.


По континенти, луксозните коли на британците са търсени най-много в Северна Америка, Близкия Изток и Китай, а най-големият индивидуален пазар е САЩ. От "Ролс-Ройс" отбелязват и сериозен ръст на доставките на развиващи се пазари като Азарбейджан, Казахстан и Виетнам.


Към момента луксозната британска марка има 127 дилърства, като най-много продажби отчита шоурума в Абу Даби. През 2014-та са отворени шест нови представителство - в Мексико сити, Калгари, Канада и Австралия.




Най-търсените модели на "Ролс-Ройс" са "Гоуст" II, "Врейт" и "Фантом". На сериозно внимание се радват и автомобилите от ограничени серии.

"Ролс-Ройс" и "Бентли" отчетоха рекордни за историята си продажби

© Бентли


Друга британска марка - "Бентли", който пък е част от "Фолксваген груп", рапортува 11 020 доставки през 2014-та година, или с 9% по-добър резултат от предходната година. Това също е рекорд за компанията с 96-годишна история. Ключовите региони и тук са Северна и Южна Америка, Азия, Европа и Близкия Изток.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 424 Весело

    Северна и Южна Америка, Азия, Европа и Близкия Изток - т.е. целият свят без Африка

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#1:"fpyyh"]т.е. целият свят без Африка[/quote]
    Там карат жипки бе.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 852 Неутрално

    За съжаление нямам никакъв принос към ръста на продажбите :-/

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1641 Любопитно

    Ми
    Тия напечатани пари трябва да бъдат вложени някъде.

  5. 5 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Бентлито на някогашната ни социална (!) министърка от БСП (!) Емилия Масларова... МРЗ колко беше тогава, 240 лв? И я удариха с 10% данък общ доход (и намалиха ставката за най-големите заплати, пак до 10%). Защото са социалисти!

    Свръхбогатите се умножават, средната класа е на изЧезване

    Шефът на БНБ каква кола кара? И кога най-после ще оповестят заплатите в БНБ, това са публиЧни средства от нашите данъци. И #КОЙ му определи заплатата, и #КОЛКО е - някои споменават 30000 лв., МЕСЕЧНО!!! Да ги оповестят за да не гадаем!!!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  6. 6 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2690 Любопитно

    Този материал идва в подкрепа на тезата ми, че Мерцедес успешно закопаха имиджа на Майбах!
    От трите марки(вкл. Ролс и Бентли) майбахът беше най-скъп и "най-наточен". Това е единствената лимузина с двигател 1000к.с. и цена гонеща 1м.
    До какво я сведоха в Щутгарт?! До тунинг-емблема на задната колона! Както AMG или Ghia за Форд напр.
    Така добре познатата закачка, че има два вида автомобили Мерцедес и всички останали загуби смисъла си...

    I Want To Believe
  7. 7 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Както отбеляза един колега по горе, светът все повече се разделя на много богати и бедни. За съжаление ние сме от бедните! Тези коли ще ги караме в някой друг живот!

  8. 8 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Ролс-ройс придобива все по-парвенюшки и танкообразен вид.

  9. 9 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#7:"razlichen123"]Тези коли ще ги караме в някой друг живот! [/quote]

    Ами, тях и богатите не ги карат.
    Карат ги техните шофьори.

  10. 10 Профил на achkoal
    achkoal
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Нормално, всички водещи икономисти констатират, че богатите стават по-богати, а бедните по-бедни. Средната класа, навсякъде в цивилизования свят се топи. Безработицата расте, а богатите, които имат възможност да спрат този процес, защото те реално диктуват политическите нагласи, не правят нищо. Собствената им алчност ще ги унищожи. Както е ставало не веднъж в човешката история. Нищо ново, така да се каже. После този цикъл пак ще започне да се повтаря.

  11. 11 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Ами ще се хвалят хората, правят най-стилните и лукс автомобили от началото на автобизнеса до сега. Сигурно 6 поколения майстори правят жива традицията в този бранш, а политиката им за оцеляване на пазара е гъвкава и печеливша. Колкото до богатите и бедните, ако тия коли ги е имало по времето на финикийците или Римската империя, познайте кой щеше да ги кара. То затова пазара предлага кола за всеки джоб.

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Английската автомобилна индустрия беше отписана, но се оказа, че при луксозните марки е хегемон. Ролс-ройс, Бентли, Астон Мартин....Да живее свободният пазар!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  13. 13 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ""Ролс-ройс" отчитат пета поредна година на ръст на продажбите"
    Нормално. По време на криза малко хора забогатяват, а повечето обедняват.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Значи нито Ролс-Ройс, нито Бентли правят печалба от цялата работа.
    Но най-голям минус прави Бугати -> минус €4 млн. от всеки продаден автомобил.
    БМВ и Фолксваген държат тези (шибани) марки заради престиж.

    Иначе супер печеливши са Порше и Ферари (след няколко месеца собствениците на Фиат-акции ще получат акции на Ферари <- ще има спиноф)

  15. 15 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1072 Весело

    Браво!
    Да почерпят!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1463 Весело

    [quote#7:"razlichen123"]За съжаление ние сме от бедните! Тези коли ще ги караме в някой друг живот![/quote]

    Айде по-спокойно, не е необходимо да сте един на 2 милиона (8 милиарда население - 4 хил. "ролса", за да НЕ се чувствате "беден"........
    Впрочем, ако толкова държите да карате Ролс Ройс - има запазени екземпляри в прилично състояние за по десетина хиляди евро. Само че ще изглеждате смешно да си го карате сам, вместо да ви вози личния ви шофьор.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":

    Ролс-Ройс за 10 хиляди евро? Сигурен ли си?

  18. 18 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Банките се скапват, имащите - инвестират!

  19. 19 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Традицията и качеството си казват думата. "Съжителството" с немските концерни дава видими резултати.

  20. 20 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2580 Весело

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":
    Както винаги: Deutchland uber alles!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  21. 21 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 561 Весело

    Волга ГАЗ5000 Груз-Камаз пак не успя, ех поредно година дърво

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8853 Неутрално

    Ами забогатяват хората,в луксозни коли ще се возят.

  23. 23 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Весело

    Ами сигурно вече са ги оправили, щом им са дръпнали в продажбите. Желая им успех и дано по скоро забранят автомобилите с двигатели с вътрешно горене та да ги изкупим еФтино.

  24. 24 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#16] от "pag":

    Виж ПИЧ, аз имам пари да си купя нов Ролс-Ройс, както и възможност за шофьор, но останалите 7 милиона в тази държава нямат!

  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1463 Весело

    [quote#17:"simo87"]Ролс-Ройс за 10 хиляди евро? Сигурен ли си?[/quote]

    Абсолютно, ето един пример:

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/rolls-royce-silver-spirit-ii-aut-leder-klima-neuenkirchen-brams/179716381.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=21600&;makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=10000&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

    Аз лично познавам един англичанин, който си купи къщичка в централна България и си докара един червен "Силвър Гоуст" кабриолет, производство някъде към 1975 година, и си го кара с кеф през лятото, с бял копринено шалче на врата, да му се развява за кеф.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1463 Весело

    [quote#24:"razlichen123"]Виж ПИЧ, аз имам пари да си купя нов Ролс-Ройс, както и възможност за шофьор[/quote]

    Много се радвам за ВАС, приятно возене........

    Знанието е сила, информацията - власт
  27. 27 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#6] от "2.5":

    Ами като Майбах си беше решен в стилистиката на Мерцедес, какво друго да се очаква? Ролс как може да го свържеш с БМВ, ако не знаеш чия е собствеността? ФВ пък са царе да ти продават и Шкода с емблема на Ауди, но тук са се запрели и британската марка си има идентичност. Когато се купуват коли на такива цени е неприемливо дори да се асоциират с немските премиум марки. Нали собствениците им искат да са още повече. По същата причина и ФВ Фаетон се провали. Не може да продаваш конкурент на А6 и БМВ5 като Народна кола. То там има и друго, че беше много тежка, но мисля не е главното...

  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#12] от "cinik":

    беше отписана докато беше в британски ръце. Откакто премина в по-кадърни такива, си върви доста добре.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#27] от "b_d_s":

    туарега за сметка на това е далеч от провал. И не е като да е народен автомобил. А шкода и ауди имат точно два общи модела, които споделят платформи.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  30. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#6] от "2.5":

    не можа марка която е била мъртва 70-80 години да има същия имидж и престиж като бентли или ролс. А това че била най-скъпата просто доказва колко е била надценена. Двигателя е до 612 кс не баш 1000. Бентли има двигатели с над 640 кс, директно от голфа.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 31 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 893 Весело

    От Бентлито какво се търси най-много? Сигурно е "Континентал GT", у нас се сещам за Мара Отварачката, че караше една такава, в розов цвят. Навярно и Лозановица и Андрешковица движат със същите.

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    [quote#16:"pag"]има запазени екземпляри в прилично състояние за по десетина хиляди евро.[/quote]
    Има и друг проблем - подобна марка, дори и колекционерска, не може да я паркираш пред блока, а и гаражът трябва да е малко по-дългичък. Освен това и газово ще трябва да й монтираш, че 4-5 литровият двигател ще гори над 15 л бензин.

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До коментар [#25] от "pag":

    Е това е Ролс!

  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#30] от "DareDebil":

    Грешката е моя - 1000 Nm!
    При ултра-скъпите возила, няма такова нещо като "надценен"!
    Там проблемът е, колко точно е позициониран. Клиентите на тези марки търсят лукс и имидж! За годините преди г-н Цече да закрие Майбах, Ролс са продавали средно десет пъти повече от Майбах!
    Истината е, че Баварците и във VAG са много по-адекватни от Мерцедес! Колкото до паузата от толкова гидини, такава има и при Бугати! Убеден съм, че ако някой ден в Ауди решат да реанимират Хорх, ще имат много по-голям успех от Мерцедес! Проблемът е в онзи чичко с нелепите мустаци...

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#27] от "b_d_s":

    "По същата причина и ФВ Фаетон се провали. Не може да продаваш конкурент на А6 и БМВ5 като Народна кола..."

    Фаетон е в сегмента на Мерцедес S-class, BMW 7-серия и Audi A8. Като качество и характеристики си е супер, само където имиджът му е на много скъп Пасат. Затова и цената му изглежда висока...
    Ето вариант, в който Майбах щеше според мен да просъществува по-успешно, дори с по-малки продажби:
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Maybach_Exelero

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#29] от "DareDebil":

    Туарега е полезен автомобил и купувачите си купуват "нещо като Порше". Там на пръв поглед проблемът е за Порше, но който се е возил на Кайен знае каква е разликата

  37. 37 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#35] от "2.5":

    И теб ФВ са ти създали объркване в класовете автомобили. Между Пасат (който е в в класа на А4 и Шкода Супърб) и А8 има още един клас автомобили. Там ФВ имаха Фаетон. Те друг модел нямат над Пасат (ако не броим Туарег).

  38. 38 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#37] от "b_d_s":

    Закачката с Пасат беше колкото да подчертая какъв е имиджа на VW. VAG пуснаха Фаетон с идеята да бъде по-луксозен дори от А8. Само където, благодарение на пролетарският си имидж зацикли и както сам казвате се възприема, помежду А4 и А8(там Audi преди “пъпкуването” имаха само А6)

    I Want To Believe
  39. 39 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#38] от "2.5":

    Фаетон си е в неговия си клас, а разни маркетингови декларации или включване на екстри са съвсем друго нещо. Колко пъти съм виждал Октавия да я позиционират в класа на Пасат, след като е Голф с багажник. И това е съвсем съзнателна политика от ФВ.

  40. 40 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#39] от "b_d_s":

    че той и пасата е уголемен голф с багажник.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  41. 41 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#36] от "b_d_s":

    туарега струва колкото файтона, и много малко хора ползват "полезнистта" му. ФВ не са се отказали от файтона, новия модел ще е на базата на А8.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#34] от "2.5":

    1000 Нм има и S65 AMG, и има доста голяма разлика между бугати и майбах. Бугати не е умирала за 70 години, и беше позната марка на доста хора които никога не са виждали бугати наживо. Легендата Бугати и спортните успехи на марката никога не са били забравяни. EB110 е модела преди вейрон, освен това имаше концептулни разработки веднага след като ги купиха фолксваген, включително и с 18 цилиндров мотор. Майбах от друга страна беше непозната марка, мерцедес трябваше да обясняват във всеки материал окъде идва името и колко била велика марката навремето. Фердинанд Пиех е човека отговорен и за бугати вейрон, и за фолксвген файтон. Дори и той да беше начело на майбах, с тоя материал какво можеше да направи? не много...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#39] от "b_d_s":

    “Фаетон си е в неговия си клас”

    Само за справка:
    Колесната база на Phaeton 2881mm
    Колесната база на Ауди А8 2882mm

    Автомобилите са в един клас!
    Може да сравните и двигателите с които се предлагат.
    И там нещата са сходини и т.н.
    И преди е ставало дума, VAG са големи майстори в избягването на т.нар. “автоканибализъм”. с пазарните си позиции няма как иначе да поддържат толкова марки, ако не знаят някой мурафет...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK