Номера на автомобилите ще могат да се поставят и извън пунктовете на КАТ

Новата организация ще сложи край и на опашките пред пунктовете за регистрация.<br />

© Надежда Чипева, Капитал

Новата организация ще сложи край и на опашките пред пунктовете за регистрация.



Поставянето на регистрационни номера на превозните средства вече ще може да става и извън пунктовете, в които се извършва тази дейност, реши правителството. Това ще става след заплащане на такса от два лева за мотопеди, мотоциклети, ремаркета и триколки и 4 лв. за останалите превозни средства.


Решението на правителството ще позволи търговците на нови автомобили да поставят регистрационните номера в дилърството, без колите да се карат до пунктовете на КАТ. Ще се улесни също работата на търговците на автомобили втора ръка и купувачите на употребявани коли.


Досега при покупка на автомобил втора ръка, той трябваше да се закара до пункта за регистрация с репатрак или ремарке или пък да му се сложат временни номера, които също се заплащат.

Още от Скорост

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 513 Неутрално

    ЕЕЕЕЕЕ не може да бъде!!! Един рекет по-малко!

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  2. 2 Профил на so
    so
    Рейтинг: 321 Неутрално
  3. 3 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Браво! Поздравления за това решение!

  4. 4 Профил на Кирил Маликов
    Кирил Маликов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    За справка, как се прави в Германия:
    Необходими документи - талони, COC оригинал, TÜV и номерче от застрахователя. Последните две трябват само при нова регистрация, например от бг-номер -> немски номер. Вземаш си час или отиваш на място и си вземаш номер - чака се до 30 мин, след това се представят всички документи, като таксата е около 32 евро и се плаща на място - без банка! Може в брой, може с карта. Питат те за желан номер на колата или ти дават случаен. След това отиваш с издаденото от тях документче до която и да е фирма за изработване на номера - в околността са десетки и за около 5 мин ти го правят. Струва около 35 евро общо. Номерата се носят обратно при служителя - без да се чака ред(!!!), а той ти залепва лепенките на Бундесленда и на TÜV. Номерата си монтираш САМ. Цялата процедура е около 30 мин. Няма задължителни лепенки по стъклата и тонове ненужна хартия в жабката... И черешката на тортата - всичко това се прави в общинска невоеннизирана служба. НЯМА КАТ. Няма полицаи. Защо просто не се направи copy-paste....?

  5. 5 Профил на Кирил Маликов
    Кирил Маликов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ...И добавка към горния ми коментар - подписва се документ за директен дебит (Lastschrift) с който ти изтеглят пари за данъка - автоматично. Застраховките - гражданска/КАСКО се обновяват автоматично всяка година - просто получаваш писмо. Парите се теглят пак по Lastschrift.
    ...

  6. 6 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Търговците на нови автомобили и досега си слагаха номерата в техния си офис и не караха новите автомобили в КАТ. Няма и смисъл от това. Ходеха единствено да оправят документи и да вземат номерата. След това сами си ги закачаха.

  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    До коментар [#5] от "Кирил Маликов":

    Немската система е доста дуракоустойчива. Примерно, там нямат фонд за покриване на щетите от автомобили без ГО, защото такъв случай не е възможен. Докато колата има номер, застраховката си върви автоматично, данъкът - също. Ако сменяш застрахователя, новият има грижата да те отпише от стария, но не можеш сам да спреш да плащаш с извинението, че ще ходиш другаде. Крайният резултат е, че от улиците изцяло липсват типичните за България (и най-вече София) трошки в полуразкостено състояние. На никого не му се плащат 500 евро годишно за бракма трупчета, в която да си заключва велосипеда, ските и летните гуми. Но със своите 20 лева "социално-поносим данък" и всякакви възможности за неплащане на ГО, София е станала градът на автомобилите-мазета. Няма блок с по-малко от 5 такива сфинкса пред него.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  8. 8 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Има ли КАТ в България? Защо се допуска регистрация на коли с ДЕСНИ волани? При наблюдение на водачите им за изпреварване, излизат много на ляво и са опасни за идващите насреща....КАТ не спира да прави глупости...

  9. 9 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#8] от "hinin37":
    [quote#8:"hinin37"] Защо се допуска регистрация на коли с ДЕСНИ волани?[/quote] защото това се допуска в Индия и Сомалия! А България е Индия и Сомалия на Балканите!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 719 Неутрално

    От 1.1.2015-та в Германия дерегистрацията на автомобил (можце да е временна до 7 години или окончателна при бракуване) вече може да става онлайн без да се ходи до службата. Нужно е автомобилът да е регистриран след 1.1.2015. Новите регистрации имат по-различни стикери, които при отлепване се унищожават и отдолу се показва таен код, който се използва за да се дерегистрира автомобила онлайн на сайта на службата. След 1.1.2017-та автомобилите ще могат да се регистрират онлайн. Онлайн отдавна могат да се поръчват и табелки. Ако човек си е запазил номера предварително (2,50 евро за 6 месеца е такста) може да си ги поръча и направо с тях да отиде в местната служба. Цените на изработване на табелите са по-ниски в интернет.
    А и да, табелките могат да останат при собственика, защото той си е платил за тях. В България ти взимат номерата, за които си платил, но пари не ти връщат.

  11. 11 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#7] от "cinik":


    [quote#7:"cinik"]Немската система е доста дуракоустойчива[/quote]

    Абсолютно!
    Това, което е описал колегата съм го правил още през '90-те.
    Щом системата не се е променила, значи действа!
    Иначе КАТ трябваше отдавна да го направят това.
    И 4 лева такса са си нищо...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  12. 12 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Сън ли бе или илюзия? Не мога да повярвам, че са го направили,
    Браво и поздравления

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    А-а-а-й-де бе...! Без майтап? Номера на автомобил ще се слагат и на други места освен КАТ?!?
    Ами какво ще правят едни хора с големи шкембета и омазани халати, които се разхождат важно покрай пунктовете за регистрация на КАТ и все ти обясняват, че номера на двигателя не се четял? На улицата ли ще ги оставите? Ами примадоните по гишетата с лакирани нокти и модни прически, които те гледат отегчено, сега на кои милиционерски началници ще правят св.....ки? Това направо си е революция в милиционерското житие-битие! Още малко ще измъкнат и залъка от устата на наотариусите при покупко-продажбата на автомобил! Накъде отиваме?!?

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Това нововъведение мисля важи само ако се регистрират поне 5 автомобила накуп. Затова е кажи-речи само за дилър на нови коли и за големи автокъщи, които успяват да продадат няколко коли в рамките на 1-2 дена.

  15. 15 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Първоначално автомобилите са били с волан в средата. След време станали с десен волан, защото водачите трябвало да внимават да не попаднат в някоя канавка до пътя. В един момент автомобилите станали по-бързи и проблемът станали частичните насрещни удари, затова воланите били преместени вляво, за да се избегнат тези удари. Междувременно пътищата били вече не толкова проблемни и по-безопасни от пропадане в канавките.

  16. 16 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Под "вече ще" в първото изречение да разбираме, че вече може или че в бъдеще ще може? Кога, ако е второто?

  17. 17 Профил на Sharky
    Sharky
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#4] от "Кирил Маликов":

    А как се случват нещата в Щатите: Купуваш автомобил втора употреба, продавача се подписва на салфетка, че ти е продал колата, като е важно да е вписан номера на рамата.
    В първия автосервиз ти правят технически преглед за ок. 10 мин. и ти слагат печат, че колата е годна за движение.
    Отиваш в кметството, кварталния полицай проверява номера на рамата и дали колата не е обявена за открадната... и получаваш новите номера.
    Това е! Цялата процедура отнема 20 мин. и струва ок. 30-40 долара.
    Застраховка не е задължителна в повечето щати.

    So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past.
  18. 18 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 892 Любопитно

    До коментар [#4] от "Кирил Маликов": Австрийската система е почти същата, но интересното е че е по-оптимизирана от немската. Цялата процедура се извършва в т.н. Цулассунгсщеле независимо на коя застрахователна компания е (цената на услугата е една и съща). Там се издават и рег. табели. Без номерче ,обикновенно има мах. 1човек преди теб цялата процедура трае мах. 10мин. вкл. с общите приказки със служителя/ката.

  19. 19 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 892 Любопитно

    До коментар [#17] от "Sharky":
    [quote#17:"Sharky"]Застраховка не е задължителна в повечето щати. [/quote]
    Тогава как стои въпросът при възникване на застрахователно събитие?

  20. 20 Профил на Sharky
    Sharky
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#19] от "yossarian1944":

    Споразумение или съд.

    So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past.
  21. 21 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#4] от "Кирил Маликов":
    "За справка, как се прави в Германия:..." Е да бе , както си го описал ,ужасно просто...Обикновенно даваш на търговеца номера на договора на застраховката, избираш си(ако искаш) при него(в компютъра му) рег. номер, плащаш си таксите при него и на другя ден отиваш и си вземаш колата...Той се е погрижил за останалото.

  22. 22 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#20] от "Sharky": Ясно, повече мръвка за акулите (адвокатите).

  23. 23 Профил на Кирил Маликов
    Кирил Маликов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    С други думи, Дами и Господа, логични, разбираеми и евтини системи има. Друг е въпросът, как логиката и разума ще надделеят над патернализма на българските власти...

  24. 24 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Колко елементарни неща аплодираме българите.
    Ние знаем защо беше досега така, но ако питаме главоците, ще мълчат като бити и зачервени гъзове.
    И в пунктовете на КАТ още се държат като милиционери, та даже и жените им по гишетата. Иди до гише 2, после иди до гише 3, после...и навсякъде пари.

    НА ЕДНО ГИШЕ И след 10-15 мин., докато зяпам в ТВ и пия кафе, да видя номерчето си на таблото, че ме канят с усмивка да получа документите си!

  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    “Решението на правителството ще позволи търговците на нови автомобили да поставят регистрационните номера в дилърството, без колите да се карат до пунктовете на КАТ.”

    По-точно казано “узакони” нещо, което дилърите правиха и досега!

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Чак не вярвам, че е истина!

  27. 27 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Най-сетне някаква стъпка в посока напред. Кому беше нужно да се поставят номера само в КАТ?! Да не говорим за абсурда само КАТ да издава табелите и да не може да си поръчаш трета табела за багажник за велосипеди например. Може би ще трябват още 50 години, за да се поразчупи още мъничко бетона в милиционерските кратуни.

    Жизнь или Life - избор има.
  28. 28 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Ами прословутия "секретен поп-нит"?
    Дето винаги съм се чудил що за глупост е и кой е бил баш-акъллията дето го е измислил?
    Ся, ко ша прайм?

    шуменско пиво
  29. 29 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 561 Гневно

    Всичките тези разрешиттелни режима,които за цялата държава са хиляди са направени и въведени от комунягите и доносниците на ДС,кото владеят тотално България по всички посоки и нива тяхното желание е тотален контрол върху човека.Тази отвратителна милиционерска система властвува тотално в България.Тя не иска да се променя.и ако не се изхвърли от живота насила тя ще продължи да тормози цял народ.Българските комунета са чугунени глави ,от нищо не разбират .Те не са в състояние да копират и чужд опит иначе губят тоталния контрол и наблюдение.

  30. 30 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Добра новина, чак не можах да повярвам в първия момент.

    Fail with honour then succeed by fraud




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK