Евтините автомобилни марки върнаха европейския пазар към растежа

Използването на технологии на "Рено" и ниската цена превърнаха "Дачия" в хит на редица пазари, включително и българския

© Reuters

Използването на технологии на "Рено" и ниската цена превърнаха "Дачия" в хит на редица пазари, включително и българския



Пазарът на нови автомобили в Европа се върна към растежа след седем години на спад и основната заслуга затова е на евтините автомобилни марки, пуснати от концерни като "Рено" и "Фолксваген". Румънската "Дачия", част от портфолиото на французите, например има рекордния за масова марка ръст от 23.9% на годишна база. Обновената и разширена гама на "Дачия" е привлякла 359 141 купувачи.


"Шкода" - нискобюджетната марка на "Фолксваген" има 554 479 реализации, което е с повече от 14 на сто ръст. Почти с толкова се е повишило търсенето и на моделите на "Сеат", които също са по-ниско ценово позиционирани.


Като цяло почти всички концерни могат да са доволни от представянето си в Европа, особено на фона на предишните години. Единствено марките на "Дженерал мотърс", вече представяни като "Oпел груп", имат по-слаби продажби. Намаленото търсене с 4.3% идва заради срива на търсенето на моделите на "Шевролет", повечето от които през следващата година няма да се предлагат в Европа. Отстъпление показват и от "Хонда" (-4%), които позакъсняха с обновяването на моделната си гама и въвеждането на нови мотори.




"Мицубиши", "Мазда" и " Рено груп" се представят най-силно на европейският пазар. Японските марки има ръст от съответно 30.5 и 20.4%, докато французите се задоволяват с 13.3 на сто.


"Фолксваген груп" остава недостижима като продажби в Европа, дали ще изпълнят целта си и за световна доминация предстои да видим, с 3 181 659 реализации (+7.2%). Вторият по обем на сделките производител е "ПСА Груп" с 1 358 630 лансирани леки коли (+3.7%). Бронзът остава за "Рено груп", който обаче скъсяват преднината и вече изостават само със 136 253 бройки.


Кои са най-популярните марките в страните от ЕС*:


Фолксваген" 1 557 160 (+ 4.3%)


"Форд" 927 861 (+5.8%)


"Опел/Воксъл" 869 154 (+7.7%)


"Рено" 863 236 (+9.4%)


"Пежо" 765 687 (+5.8%)


"Ауди" 697 946 (+4.8%)


БМВ 645 559 (+5.2%)


Мерцедес 627 718 (+5.5%)


Ситроен 593 943 (+1.1)


Фиат 576 860 (+2.4%)


* - за цялата 2014 година по данни на АСЕА

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 605 Неутрално

    дано някой ден видим и great wall там при големите играчи.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  2. 2 Профил на today
    today
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Ще видите вие, сега Путлер Велики като залее Европа, пък и целия свят, с още по-евтини москвичи!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  3. 3 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":
    Чул те господ!Няма по-хубаво от това да се развива бизнеса ни!Но не с леви политики,а с реален бизнес!

  4. 4 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Има на къде да поумняват европейците още, щом карат масово трошливи европейски марки, със скъпа подръжка, но за сметка на това често налагаща се. Като изключим БМВ и Мерцедес разбира се.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  5. 5 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Румънската "Дачия", част от портфолиото на французите, например има рекордния за масова марка ръст от 23.9% на годишна база[/quote]
    Иначе казано със сухия език на цифрите (оставяме настрана субективните вкусове), рискът Дачия се отплаща подобаващо... А какви ебавки бяха с първия Логан през 2005-та, дори немците го тестваха срещу употребяван Голф-4 и си упражняваха немския хумор на воля!
    Всъщност резултатите на румънската марка биха били още по-впечатляващи, ако към тях се прибавят продажбите на Логан и Дъстър в Русия, където са с емблемите на компанията-майка Рено...

    До коментар [#2] от "today":
    [quote#2:"today"]още по-евтини москвичи[/quote]
    Това впрочем не е съвсем далеч от истината - Лада (въпреки хроничния си анахронизъм) така и така се харчи добре в Русия, а откакто Рено-Нисан получиха по-голям дял и съответно свобода на действие в нея, може някой и друг вълнуващ - по стандартите на руската марка - прототип да види бял конвейер, преди да е прекалено морално остарял (както в миналото)...

  6. 6 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":

    Много слаба гама имат, особено в сектора "баничарки" въобще ги няма, а бизнеса има нужда от евтини товарни коли - справка абсолютното дърво логан!

  7. 7 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 484 Любопитно

    Една графика на ексел можехте да сложите, ей така за цвят ...иначе браво на колегите от север, фоарте бине!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  8. 8 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#7] от "Вонин":

    Като стана въпрос за баничарки-Докера на Дачия се прави/сглобява/ май в Мароко...С корабчета двигателите и частите от Франсето

  9. 9 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#4:"Ойро Пролетариат"]Като изключим БМВ и Мерцедес разбира се[/quote]
    едни от най-големите кошници

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  10. 10 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#6] от "Моди трий нищо да не остане!":


    До коментар [#3] от "gembirdkz":

    всичко с времето си
    http://www.gwm-global.com

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  11. 11 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#10] от "In my world":

    Пак не виждам баничарки....

  12. 12 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Изненадващо е, че още поставят Шкода като евтина и бюджетна марка. Новата Октавия ако е нормално окомплектована гони (и често надхвърля) 50 хил лева. А наскоро новата Фабия спечели първо място в тестовете за здравина на EuroNCAP като най-безопасната кола.

    Т.е. не е водеща цената тук.

  13. 13 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално
  14. 14 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дебил от Льонеберя":

    Дачия определено е най-прогресиращата автомобилна марка в Европа. Но, големият успех на Дачия, както знаем, се държи на собственика им - Рено. Французите направиха от Дачия това, което е днес, почти от нищото, и то само за 10 години. Правилно управление, добри концепции за съотношението цена-качество, е може би и румънската държава е подпомогнала малко или много възхода на Дачия.
    А под марката Дачия си се продават и чисти Рена - в Русия, Бразилия...
    Тоест Дачия не означава непременно румънско, но пък допринася доста за икономиката, като осигурява доста работни места и големи валутни постъпления за Румъния.

    Предполагам, че при управлението на Рено, Лада ще развият бързо потенциала си, а и имат доста голям пазар. А и традициите на Лада са малко по-значителни, отколкото на Дачия.

    Шкода е другият голям отличник. Но пък чехите имат големи традиции в индустрията и конкретно Шкода е марка на над 100 години. А и старите Шкодички бяха съвсем прилични автомобили за времето си.

  15. 15 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#14:"simo87"]Предполагам, че при управлението на Рено, Лада ще развият бързо потенциала си, а и имат доста голям пазар. А и традициите на Лада са малко по-значителни, отколкото на Дачия.[/quote]
    Не знам за какви традиции говориш, след като Dacia са произвели първата си кола 1968-а, а Лада през 1970-та. Отделно единственият нов модел на Лада (Lada Largus) си е Dacia Logan със сменена предна решетка.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7363 Неутрално

    И ние днес можеше да произвеждаме леки автомобили.

  17. 17 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Между другото, че Логана е Дачия, а не Рено е една много здраво пазена тайна в Русия. Ако се разчуе отидоха им продажбите. Там това наистина е масов автомобил.

  18. 18 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Весело
  19. 19 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 619 Весело

    [quote#5:"Дебил от Льонеберя"]Лада (въпреки хроничния си анахронизъм) така и така се харчи добре в Русия,[/quote]

    А к'во ш' ка'еш за туй:

    http://truemachinez.com/data_images/gallery/models/chevrolet-niva/chevrolet-niva-08.jpg ?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  20. 20 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#14:"simo87"]Тоест Дачия не означава непременно румънско[/quote]
    ... ъхъ, както и не е непременно турско. За незнаещите - и у Турция сглобяват Дачия...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  21. 21 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#18] от "Добрин ВЕЛКОВ":

    По-добре румънец да ми е сглобявал колата,отколкото руснак!

    rock n' roll is king!
  22. 22 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дебил от Льонеберя":

    то проблемът с Дачията идва на 1-вия или 2-рия ГТП в Германия. 20% от колите не минават ГТП. Ниската цена си казва думата.

  23. 23 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#20] от "ДЗВЕР":
    В турция се сглобява Клио-Симбол
    и Клио-Тилия/за пазара в Украйна и Раша/

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  24. 24 Профил на Кирил Маликов
    Кирил Маликов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#22] от "alabalko":
    Декември миналата година минах TÜV на моя Логан, още с българските номера. Без проблем. 181000км
    Не идеализирам Дачия - има си кусурите. Обаче в момента притежавам два броя в Германия и май ще се купува трети...

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#22:"alabalko"]то проблемът с Дачията идва на 1-вия или 2-рия ГТП в Германия. 20% от колите не минават ГТП. Ниската цена си казва думата. [/quote]
    Айде стига, ала-бала!

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#18:"Добрин ВЕЛКОВ"]Ше видите като залее пазара новата ладичка..[/quote]
    Веста май е Дачия Логан, леко лустросана. Защото и Лада, и Дачия са дъщерни фирми на Рено.

  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    [quote#18:"Добрин ВЕЛКОВ"]Ше видите като залее пазара новата ладичка..[/quote]

    Хората се готвят, вече са се вдигнали продажбите на чукове, лостове и гаечни ключове. То биха се вдигнали още продажбите, ама Путин не обясни точно как се пали двигателя на Лада.

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":
    При тази жестока конкуренция това е много трудно осъществимо!Засега идеята на Гриша Ганчев за съживяване на автомобилостроенето в Ловеч/България/ е пазарен провал!А Румъния удари джакпота след като продаде преди малко повече от десетина години "Дачия" на "Рено"!И французите възродиха производството на коли при северните ни съседи!

  29. 29 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 931 Любопитно

    [quote#28:"bat_plamen"]автомобилостроенето в Ловеч/България/ [/quote]

    Или, по-точно доокомплектоването с ключалки и чистачки, на китайски таратайки на наш терен...???

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  30. 30 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Дачията работят по схемата - прилични коли с ниска цена, стара, но изпитана техника, без никакви електронни дрънкулки от които наистина не се нуждаете. Демек всичко базово което наистина ви трябва. Всичко гарнирано с нулев имидж. Схемата проработи чудесно. Дано не залитнат след Шкода, които бяха нещо подобно, но бързо се превърнаха в един малко по-евтино изглеждащ Фолксваген.

  31. 31 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Аз им служебна дачия лоджи, мейд ин Мароко. Вече е на 75хил. И като цяла сме много доволни. Основен недостатък - неудобна шоф. Седалка.. Иначе всичко друго е идеално за цената си.. Блу туут-а й работи по-добре и лесно от на ес класата..

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 401 Весело

    До коментар [#6] от "Моди трий нищо да не остане!":

    докер имат,и е мега корав.за удобство не говорим :п

    Жени и вино! Вино и жени!
  34. 34 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 618 Любопитно

    До коментар [#2] от "today":

    Успокойсе бе, от 20 години почти вече няма такова нещо като москвич в природата. Запвода отдавна е на Рено и последно там сглобяват мисля Логан и Сандеро

  35. 35 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Евтини,повече евтини марки трябват...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Любопитно

    До коментар [#29] от "LocoMondo":
    Може и така да се каже!При всяко положение се оказа ,че това да се сглобяват коли не като да търгуваш петрол,кафе,захарни изделия,метали и т.н. у нас като прави Ганчев-нямам представа какво точно е очаквал той?!Съвсем различен бизнес и голям провал за нашата икономика!

  37. 37 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "Endymion":

    Нямах предвид годините история на марката, а количеството и качеството на продукцията. Лада произвеждаше по милион коли на година в продължение на 30-40 години. Освен това старите Лади бяха доста по-здрави от старите Дачии.

  38. 38 Профил на _ninja_
    _ninja_
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дачия си има форум, ей тук е - http://daciaauto.freeforums.org/index.php

    https://www.tapatalk.com/groups/daciaforum/index.php




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK