"Шевролет Болт" концепт загатва какъв може да е достъпният електромобил



На приключващия в края на седмицата автосалон в Детройт американската марка "Шевролет" представи доста близък до серийното производство прототип, от който ще се роди електромобил с цена около 30 000 долара. Амбицията на компанията майка "Дженерал мотърс" е колата да се предлага във всички щати на САЩ и на редица глобални пазари.


"Болт" прилича на компактен кросоувър, но тази форма е избрана, за да бъде моделът по-практичен. В изработването на купето и шасито са използвани материали с леко тегло като алуминий, магнезий и въглеродни влакна. Наред с добрата аеродинамика намаленото тегло спомага за по-сериозния запас от ход на електромобила.


В зависимост от графика си за деня и предпочитанията водачите могат да избират между различни режими за шофиране, като едни от тях залагат на динамиката, докато другите акцентират върху максималния преход с един заряд. На промяна подлежат също настройките на окачването и височината на "Болт".




В салона на колата е учудващо просторно предвид външните размери. Седалките са с тънки облегалки, а минималистичната централна конзола също позволява максимално усвояване на пространството.


Мултимедийната система на "Шевролет Болт" използва 10-инчов реагиращ на допир дисплей, като редица настройки могат да се правят от смартфона чрез специално приложение. Сред екстрите е и възможността колата да се паркира сама, след като остави собственика си, а при подаден от него сигнал да мине да го вземе.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Ами това е, 120 долара за барел петрол даже им било малко. Скоро време ще спрат да произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене, но ние понеже сме още 100 години преди маймуните ще доизразходваме ресурса на вече произведените. Желая им успех.

  2. 2 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Достъпен от към цена. Да предположим, че е така. Но защо не е казано нищо за това, колко в края на краищата може да мине на ток това чудо? Не е ли това най-важното за един електромобил. Що за статия, която не дава никаква важна информация освен предполагаема цена?!

    "Наред с добрата аеродинамика намаленото тегло спомага за по-сериозния запас от ход на електромобила."

    Колко?

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  3. 3 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    [quote#2:"оstavime"]Но защо не е казано нищо за това, колко в края на краищата може да мине на ток това чудо?[/quote]

    200 мили, 300 километра! Следващото поколение масови електрически коли стартира от 2017-та: Тесла 3, Шевролет Болт, Нисан Лийф, вероятно новият Форд Фокус Илектрик или пък електрическа версия на С-Макс.

    Елон Мъск говори, че към 2020 година само Тесла ще продава 500 хиляди електрически автомобила, а към 2025 няколко милиона. Край Рино, Невада в момента се строи Гигафабриката на Тесла с капацитет за батерии за половин милион автомобила. Говори се за нова Гигафабрика на Тесла в щата Ню Йорк на източното крайбрежие.

    И Дженерал Моторс, и Нисан, и Форд вече имат готови фабрики за масово производство на автомобилни батерии. Нисан примерно има мощности за 300000 автомобила, 700000 плъг- ин хибрида край Смирна, Тенеси. На ГМ фабриката е в Бранстоун, Мичиган.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на net
    net
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "На промяна подлежат също настройките на окачването и височината на "Болт"."

    Това сега го има при скъпи коли или срещу допълнително заплащане при по-евтини. А е много добра екстра...

    Дано батериите са евтини и осигуряват добър пробег.

  5. 5 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Това ще е автомобил с 50 киловатчаса батерия, който ще струва колкото струваше Нисан Лийф преди да кажем 2 години с 24 киловатчаса батерия! От 2012 до 2017 цената ще спадне двойно!

    А когато цената на батериите стигне под $100 за киловатчас електрическият автомоил ще излиза по- евтино от бензиновия. Тази цена вероятно ще се достигне някъде около 2020.

    Очакват ни интерестни технологични времена не само с електрическите автомобили но и с ютилитата, големи батерии на ниски цени ще променят всичко около нас!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  6. 6 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    На това му се вика Форд C-Max Energy.

    Шеви са го изкопирали.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  7. 7 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Очаквайте Лада - Вова.

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Друг свят,друго ниво на мислене.

  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Весело

    На никой ли не му направи впечатление мултиплицираната грешка в статията , която се повтаря няколко пъти !
    Вярвам на всички ви е известно , че електро моделите на Шеви се казват
    ВОЛТ ,
    а не "" Болт"" !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1391 Весело

    Добро попадения на писача .. чакаме материал за Шефи Гайка

    Времето е наркотик, много от него убива.
  11. 11 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 612 Неутрално

    [quote#7:"mahjongg"]Очаквайте Лада - Вова. [/quote]

    Очаквам "вова - щепсел -220в" и желателно фазата в едно място...

  12. 12 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чардо":

    Това е нов модел и наистина се казва Bolt.

  13. 13 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чардо":

    На хамерикански английски едно от значенията на болт е светавица, така че предполагам че няма грешка.

    ЦацаRatУрааааааааа!
  14. 14 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Обаче GM спряха вноса на Шевролет за Европа, така че ще трябва да почакаме евентуално Опел Болт за 40 хил. Евро.

  15. 15 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 727 Неутрално

    капацитета на батериите е около 120 км

  16. 16 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Американците пак ще изпреварят всички. Каква изненада!

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  17. 17 Профил на МM
    МM
    Рейтинг: 450 Неутрално

    таралясници абсолютни...

  18. 18 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    Good luck му пожелавам да се конкурира с Nissan Leaf

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  19. 19 Профил на camila
    camila
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#15:"Петър Иванов"]капацитета на батериите е около 120 км[/quote]

    Четох някъде за 320, ама може и да съм се заблудил!

  20. 20 Профил на camila
    camila
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#9:"Чардо"]Вярвам на всички ви е известно , че електро моделите на Шеви се казват
    ВОЛТ ,
    а не "" Болт"" ![/quote]

    Бъркате, новото, по-малко братче на "Волт", се казва именно "Болт", за него иде реч в статията.

  21. 21 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 395 Весело

    Като му сложат гайката и ще стане за каране! До тогава нещо дето можеш да седнеш, без да се налага да приклякаш!

  22. 22 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Volkswagen e-up! Това се продава някъде в Европа вече. Струва комай по-малко! Даже в Норвегия му викат Voltswagen. Check it out!

  23. 23 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 637 Неутрално

    С две думи - тази кола е твърде далече от пазара!

  24. 24 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Симпатична е, но достъпна... На цената на BMW 3 - едва ли.

  25. 25 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1409 Любопитно

    Дали ще доживеем американците да карат малки коли? Под "малки" имам предвид коли под 1200 кг.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK