"Ягуар" и "Ленд Роувър" въвеждат технологии, които ще пазят велосипедистите (видео)



Всеки, каращ колело в града, е ужасен от възможността да бъде пометен от разсеян шофьор или пък да се забие във вратата на кола, отворена точно на пътя му. Предвид многото подобни инциденти производителите на автомобили "Ягуар" и "Ленд Роувър", които са под общата шапка на индийския концерн "Тата", лансираха система, която ще предотвратява такива случаи.


Оборудвани с редица сензори, които да засичат хората на велосипед или мотопед, колите от двете марки ще прилагат различни сигнали, за да привлекат вниманието на водача към потенциалната опасност. При това те ще се различават от предупрежденията за други превозни средства в опасна близост.

"Ягуар" и "Ленд Роувър" въвеждат технологии, които ще пазят велосипедистите (видео)

Системата за момента е кръстена Bike Sense и при приближаване на велосипедист от ляво или дясно на колата аудиосистемата ще възпроизвежда звук като от звънец на велосипед или клаксон на мотопед от високоговорителя, разположен от страната на опасността. Ако човекът на две колела идват отзад на автомобила, шофьорът ще бъде "потупан" по рамото от седалката, за да се обърне по посока на приближаващия се уязвим участник в движението.


Освен звукови и сетивни сигнали водачите ще бъдат известявани и от LED светлини в рамките на прозорците, на таблото и на колоните на предното стъкло. При приближаването на велосипедист или човек на мотопед те ще светят в оранжево, като грейват в червено, когато има непосредствена опасност от сблъсък. Както и при звуковите сигнали, светлинните ще са от страната, откъдето идва двуколесното превозно средство.





Коментирайки избора на сигнализации, директорът проучване и технология в "Ягуар Ленд Роувър" д-р Волфганг Епъл казва: "Човешките същества са развили през хилядолетията инстинктивно усещане за опасност. Определени цветове като червено и жълто предизвикват незабавна реакция, а всеки разпознава звука от звънеца на велосипед".


Ако водачът пренебрегне предупрежденията и натисне газта, Bike Sense кара педала да вибрира или го втвърдява и така водачът инстинктивно разбира, че не трябва да продължава напред, докато опасността не бъде избегната. Важна функция на системата е и предупреждението, че отварянето на вратата на спрелия автомобил може да доведе до инцидент с колело или мотор.

"Ягуар" и "Ленд Роувър" въвеждат технологии, които ще пазят велосипедистите (видео)

Освен вече споменатите предупреждения, ако някой все пак се опита да отвори вратата, дръжката й ще започне да свети, вибрира и жужи, за да обърне внимание на опасността.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ""Ягуар" и "Ленд Роувър" въвеждат технологии, които ще пазят велосипедистите"
    Тия се чудят за какви още екстри да плащаме и как по-скоро след покупката колата да е за скрап.

  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    И понеже джигитите зад волана не пазят колоездачите,то нека бесните шофьори да си имат Ягуар или Лендроувър.

    Tony
  3. 3 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 590 Неутрално

    производителите на автомобили "Ягуар" и "Ленд Роувър", които са под общата шапка на индийския концерн "Тата"

    Повече да не съм видял някой да се оплаква от Грейт Уол

  4. 4 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#1] от "portocala":

    Така говориш, зашото не си запознат с катастрофите с велосипедисти в Западна Европа и какво се случва със застраховката ти, след като удариш колоездач.

  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Браво! Хубаво е, че се работи и в тази посока.

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    Степента на цивилизованост на едно общество си личи най-добре по грижата за неговите най-беззащитни членове.

    Това е трудно да се обясни на мутрата-собственик на джип кубче, "тунинговано" с четири хромирани ауспуха с диаметър на отходна тръба, за когото велосипедистът е гащник, лузър, оръфляк, дето най-много да му одраска бронята или счупи фара, като мине през него.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Тъй като последните 5г минавам между 10 и 30км всеки ден в Пловдив, съм удивен, че във 8 от 10 случая на отнето ми предимство или направо опит за смачкването ми на улицата(защото велоалеи тук почти няма!) са .... жени.
    Ако водача все пак вижда пешеходците отпред, то почти никога не поглежда назад, когато спира и излиза или чака на опашка за престрояване. От тази гледна точка велосипедиста е по-уязвим дори от пешеходеца. Така, че приветствам всяко подобрение в автомобилите защитаващо поне малко хората, които не желаят да са част от автомобилното безумие по нашите улици и предпочитат велосипеда за транспорт в градската среда.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Нека да поработят и за технология за превъзпитаване на колоездачите за да не минават на червено и на диагонал през кръстовищата, да не се завират между колите и когато автомобил завива на дясно да не се бутат да се завират между него и тротоара защото са за направо

  9. 9 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 691 Весело

    [quote#6:"Norman Granz"]Степента на цивилизованост на едно общество си личи най-добре по грижата за неговите най-беззащитни членове. [/quote]
    ... което би трябвало да значи всъщност пешеходец, нали?

  10. 10 Профил на so
    so
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Степентта на цивилизованост си личи от поведението на всички участници в движението - пешеходци, велосипедисти, мотористи, шофьори.

  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    [quote#9:"zidane"]... което би трябвало да значи всъщност пешеходец, нали?[/quote]

    Не бих казал. За пешеходците има (почни) навсякъде тротоари, а дори ония с кубчетата още не са почнали да се надбягват по тротоарите.

    В движението по пътищата на България най-незащитени са велосипедистите.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на so
    so
    Рейтинг: 268 Неутрално

    [quote#11:"Norman Granz"]В движението по пътищата на България най-незащитени са велосипедистите. [/quote]

    Може да не е за вярване, но в движението по пътищата най-незащитени са мотористите (карам и велосипед и мотор). Една от причините е, че всичко дето може да ти се случи на велосипед, може да ти се случи и с мотор, само че с много по-висока скорост. Освен това, с велосипед все пак можеш да минаваш през паркове, тротоари и тук таме някоя вело алея.

    Не говоря за колегите, които карат като олигофрени, разбира се.

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#12] от "so":

    А и с мотоциклет имаш застраховка гражданска отговорност, минал си изпит за категория и пр., т.е. носиш някаква отговорност. Докато велосипедистите наистина са беззащитни, но никой не ги контролира, дали не са пияни, дрогирани или просто луди. Един познат миналата година го връхлетя велосипедист, докато кротко си чака за ляв завой на кръстовище и му огъна вратата, счупи му стъклото и страничното огледало, което е с мигач и е много скъпо. Общо щетите му бяха за около 1500 лв. А велосипедистът след първоначалната уплаха се беше чупил с изкривена капла на колелото и нужда от смяна на звънеца и фарчето.

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 395 Весело

    Българските велосипедисти имат развити инстинкти, които почти правят посочените системи излишни. Просто масово гледат да не карат там, където има коли по пътищата. Те и българските пешеходци имат особени умения - най-бързите на висок старт са в Европа. И най-благодарните като ги пуснат да минат. Без ограничения във възрастта!

  15. 15 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 860 Неутрално

    На 0:27 Спира с ляв мигач, а колоездачът го изпреварва на кръстовище. Сорри лейди енд джент'с, ама е трудно да опазиш всички идиоти.

  16. 16 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1223 Весело

    у нас няма да има голям ефект от тая система защото тия автомобили едва ли ще ги карат хора на които им пука за някой въобще а камо ли за някакъв си там 'оръфляк' който няма пари за кола и кара колело..,чалга и мутреене му е майката и как беше черен жиб винаги е с предимство

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  17. 17 Профил на stest
    stest
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#8:"shileto"]Нека да поработят и за технология за превъзпитаване на колоездачите[/quote]
    Това е най-точният коментар.

  18. 18 Профил на kwakson
    kwakson
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Според мен, трябва да забранят колите в града и готово И въздуха чист и никой няма да бъде блъснат и всички ще отиват на време за работа, с градския транспорт. А транспортът ще идва навреме, защото няма да има задръствания и вероятно ще бъде по- лъскав, защото ще влизат повече пари там ... Някои може да отслабнат....И София ще се превърне в чудесен град, със здрави хора и щастливи деца, които ще си карат колелата и кънките спокойно... Ето на!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK