Американец смята да промени автоиндустрията с направени на 3D принтер коли

Американец смята да промени автоиндустрията с направени на 3D принтер коли

© Local Motors



Американският предприемач Джон Роджърс има амбицията да промени автомобилостроенето като пусне на пазара първия направена на 3D принтер модел. Компанията му Local Motors е в процес на изграждане на микрозавод в Берлин, където ще е и европейският й офис, пише Ingenieur.de, цитирана от "Фокус".


Производството на електромобила "Страти" отнема 44 часа, като пласт след пласт се полага смес от въглерод и пластмаса, наречена акрилонитрил-бутадиен-стирол. От същия материал се произвеждат прочутите строителни блокчета на "Лего".


Колата се ражда след кампания в интернет, в която 48 000 души от 130 държави – любители и професионалисти, са дали предложения. Според Роджърс, който е бивш морски пехотинец, едно от предимствата на неговата компания е гъвкавостта. "В момента имаме нужда от 18 месеца, за да изминем пътя от идеята до готовия автомобил", допълва Дамиен Делерк от Local Motors. При конвенционалното автопроизводство този процес отнема от четири до пет години.

Американец смята да промени автоиндустрията с направени на 3D принтер коли

© Local Motors


Основната идея зад колите на компанията от Аризона се състои в използването на малък брой части. Обичайно един автомобил се състои от около 10 000 части, а в "Страти" те са само 49.




На практика цялата каросерия на роудстъра излиза от триизмерния принтер, докато задвижването (двигател и скоростната кутия) е взето от "Рено Клио". Теглото на колата е около един тон, като тя може да достигне скорост до 80 км/ч.


С един заряд на батериите се изминават до 100 километра. За момента цената на "Страти" не е обявена, но тя няма да е по-ниска от 16 000 и по-висока от 26 000 евро. За сравнение, базовата версия на "Рено Туизи" струва под 8000 евро.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK