БМВ продължава да шокира - пуска и седемместен ван



След минивана БМВ Серия 2 Актив Турер, което освен с форма, изненада с нетипичното за баварците предно предаване и трицилиндров мотор, компанията от Мюнхен продължава да шокира почитателите на марката. В Женева ще бъде показано новото БМВ Серия 2 Гран Турер.


Автомобилът е със 21 см. по-дълъг от "Актив Турер" (4.56 метра), като предлага и седемместна конфигурация. Задвижването и тук е чрез предните колела.


Багажникът е с обем от 645 до 1905 литра, а за версията със седем седалки от 560 до 1820 литра. В зависимост от транспортните нужди, автомобилът предлага увеличена вместимостта на багажника, или пространството за коленете на втория ред седалки, чрез надлъжно регулиране с 13 см на задната седалка.




С натискане на бутон, облегалката на задната седалка се дели в съотношение 40:20:40. При това се образува почти равен под на багажника. Автомобилът дава и възможността за транспортиране на предмети с дължина до 2.60 метра, което става чрез сгъване на облегалката на седалката на пътника до водача.


BMW Серия 2 Гран Турер излиза на пазара с пет двигателя, като и тук базовият мотор е трицилиндров бензин със 136 конски сили. Той предлага ускорение до 100 км/ч за 9.5 секунди и осигурява максимална скорост от 205 км/ч. Средният разход на гориво е 5.1 л/100 км.


Модификацията 220 i Гран Турер използва четирицилиндров бензинов двигател със 192 конски сили, който осигурява спринт до 100 км/ч за 7.7 секунди. Консумацията на гориво пък е 6.2 л/100 км.


Най-скромната дизелова версия на "Гран Турер" е 216d. Трицилиндровият двигател генерира 116 к.с. и предлага разход от 3.9 литра на 100 километра.


Изпълнението 218d Гран Турер е със 150 конски сили и среден разход от 4.3 л/100 км. БМВ 220d пък е единствената версия на "Гран Турер", която може да е със задвижване на четирите колела xDrive. Двулитровият мотор на модификацията генерира 190 конски сили. Те стигат за спринт до 100 км/ч за 7.6 секунди и максималната скорост от 218 км/ч.


Базова цена на БМВ Серия 2 Гран Турер в България ще бъде 55 450 лева с ДДС.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Весело

    Остава им пикап и баничарка да направят и горе долу всичко ще са покрили...

  2. 2 Профил на Рамзан Кады́ров
    Рамзан Кады́ров
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Интересно. Само предницата не ми харесва толкова: копи-пейст от другите им модели.

  3. 3 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 810 Неутрално

    БМВ стават всеядни. От гледна точска на позиционирането на марката в примиум сегмента и спортния и имидж, тази авантюра ми изглежда странно. Мерцедес тръгнаха доста зле с R класата преди 10-ина години. Дано БМВ да са улучили подходящия момент.

    generator
  4. 4 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#1] от "eurogi":

    Автобус?!
    😄

    I Want To Believe
  5. 5 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 833 Весело

    Това решение с предното предаване ми идва в повечко, дано е само грешка на растежа.

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Пазара ще покаже има ли нужда.
    До преди няколко години, така се смяха на Х6, а сега всеки прави подобен модел.

  7. 7 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Мен ми харесва, ако пуснат и версия с 3.0 дизел и задно, това е моята кола :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1139 Весело

    Може нас да ни шокира, но ела да видиш неработещите домакини с по три-четири руси дечковци от Мюнхен как ще го лапат...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3662 Неутрално

    Ами защо Мерцедес да може да произвежда и автобуси, и бетонобъркачки, а БМВ да не може?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#8] от "Dr. G.":

    В Мюнхен неработещите домакини с по 3-4 дечковци не са по шофирането (от религиозни съображения), а дечковците никак не са руси.

  11. 11 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Абе и аз се смеех едно време, но това е точно като за мен - 220d X-drive и седем места. Че като тръгнем със семейството на път и Дациа Логан 7 места се пълни с багаж + отделение на покрива.

    Като ми трябва "фън" имам e30 със сменен дигател на s50b30 и шпер от ix. Но тази кола не я карам с жената до мен, че само ми писка.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 591 Весело

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    И камиони.. и камиони

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 701 Весело

    3 до 5 деца или внуци се смята нормално за европейските държави, за разлика от северо азиатските алкохолици на евразия.
    Пусть всегда будет алкохол и изцепки

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Алелеле, батко, ъ го кАчиш на тротоаро пред блоко, комшиите ъ у-мрат от ед!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  15. 15 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Понякога ми липсват добрите стари времена, когато марката определяше на почти 100% предаването, дизайна, класа... Според мен малко се обезличават топ-брандове като Мерцедес и БМВ. Разбирам, че в условията на модерен пазар е неизбежно, но все пак повече ми харесва подходът на Кока-кола - топ-мараката е (почти) уникална и еднаква във времето, а всички експерименти се правят с Фанта.
    Но, от друга страна, карам кола, която същите немски инженери само преди 25 години биха намерили за извратена, така че съм доволен от резултата.

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  16. 16 Профил на theh5n1
    theh5n1
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ако можеше да е на метан и да струва наполовина, щях да си помисля.

  17. 17 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#1] от "eurogi":

    Те вече са направили: Х5

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3662 Неутрално

    [quote#12:"brutester"]И камиони.. и камиони[/quote]

    Да де, нали бетонобъркачката е върху шаси от камион.

    Но щом Порше направиха SUV и седан с четири врати и мотор отпред, вече нищо не може да ме учуди.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    Под бетонобъркачка те разбрах буквално - тези дето ги въртят по строежите. Май бетоновоз е по-правилно за камиона, но все тая. Разбрахме се.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  20. 20 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1441 Весело

    ШОК БОНМА САМО ВДНЕВНИК!!!!!

  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    БМВ издърпаха икономиката на Германия след войната. Сегашната промяна на номенклатурата явно има същата цел.

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3083 Неутрално

    ами докато се продават ще правят, като спрат да се продават - спират да ги правят.
    щастливите беемве-акционери искат повече оборот, печалба и дивидент.

  23. 23 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Липсва важна информация - колко см е клиренсът? Това обикновено е недомислено на такива уж семейни коли. Ако ще е за дълъг път, само на супергладък асфалт ли да се движим?

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3083 Неутрално

    До коментар [#21] от "man_un":

    това не е баш така, защото през 60-те години беемве са щяли да фалират и за да не бъдат погълнати от Мерцедес профсъюзите и работаническите съвети са отишли при гусин Квандт и са го помолили да стане мажоритарен акционер пък те няма да стачкували.

  25. 25 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Квач!

    Мачкай климатичния чейндж!
  26. 26 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1517 Весело

    На мен ми харесва.
    Няма лошо да правят.

    Жената е покана за щастие
  27. 27 Профил на positive999
    positive999
    Рейтинг: 409 Неутрално
  28. 28 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1139 Весело

    До коментар [#10] от "ТМаринов":

    Има, има, лично познавам - просто зависи от квартала.
    Ако си ходил по разни квартали без еднофамилни къщи с басейни, тогава си прав... сигурно

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  29. 29 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Такова моделно развитие реално е неизбежно, ако искат да имат необходимата критична маса и по-широк клиентски кръг. Ценностите на марката - задно предаване и т.н. за жалост нямат думата тук. Тук думата имат само кинтите, дето се дават за разработки, производство и т.н. Специално на баварците агресия не им липсва - ще прежалят и задвижване и други, само и само да стигнат до бройките.

  30. 30 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#1] от "eurogi":
    То една Х6-ца и един флекс и пикапчето е готово за 2 часа ...Американците ще примират...

  31. 31 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    И с какво е по-добро от Пикасото ми - примерно на Пикасото подът е равен като смъкнеш задните седалки, а тук е "почти равен". Багажникът на Пикасото е 600/2000 литра, тук е 560/1820, от гледна точка на джаджите Пикасо с всички екстри и джаджи е по-евтино от базовата версия на БМВ-то.

  32. 33 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#5] от "kpenkov":

    Друго нещо си е задното предаване. Наскоро станах свидетел как БМВ 5 буксува в снега на наклон от 5 градуса. Красиво и функционално.

  33. 34 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Ами защото Мерцедес е една от трите европейски марки, които правят всичко на 4 колела. БМВ не е това и никога не е било, пък и едва ли им е цел. При БМВ винаги е имало една идея повече спорт във всичките им модели, дано и в този да им се получи, иначе губят идентичност. При Мини им се получава, но там дизайна е доста характерен. Да видим как ще изглежда на живо, под ламарините е ясно, че ще има доста Пежо.

  34. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    [quote#6:"deymus"]До преди няколко години, така се смяха на Х6, а сега всеки прави подобен модел. [/quote]
    Сега БМВ копира другите, а най-първи бяха Рено с модела си "Еспас" (така е на френски), дал началото на семейните ванове. У нас форумистите може и да неглижират скромните семейни френски ванове, но е в Западна Европа.
    Така че драги местни фенове на БМВ, вие разочаровахте корпорацията и нейните очаквания да купувате не само секънд хенд, но и новите им разработки . И се насочиха и към по-прости, но утилитарни семейни автомобили - все пак това е една ниша.

  35. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    [quote#33:"Тишо"]Наскоро станах свидетел как БМВ 5 буксува в снега на наклон от 5 градуса. Красиво и функционално. [/quote]
    Една моя позната, горда със своята единичка, все пак допълни: е, имам си една хубава ЛЯТНА кола . В Гърция нямам проблеми.

  36. 37 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 833 Весело

    До коментар [#33] от "Тишо":

    Аз говоря от личен опит(над 25г. шофьорски стаж на БМВ+СААБ), а не от наблюдение, това което сте видели е станало или защото е било на лед, там няма никакво значение дали е предно, задно или 4х4, или защото е бил с летни гуми. На същото място, ако е бил автомобил с предно предаване и същите гуми е щял да се завърти или окопае.

  37. 38 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Хайде, софиянци, да ви пожелаем повечко от новите маршрутки

  38. 39 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 237 Неутрално
  39. 40 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ф.Нинов":

    Имах предвид следвоенния период от 45 до края на 50-те. Тогава БМВ пускат дългата серия на Изета и няколко модела кабрио, както и купета и мотоциклети-турист и състезателни. За Мерцедес не споменах, защото са се котирали като луксмарка, докато баварците правят достъпни коли. А за криза през 60-те не бях чувал, възможно е дори и там.

  40. 41 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    [quote#1:"eurogi"]Остава им пикап и баничарка да направят и горе долу всичко ще са покрили...[/quote]
    Останах изумен като видях баничарка Мерцедес, така, че не бих се учудил

  41. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3083 Неутрално

    До коментар [#40] от "man_un":

    Значи през 50-те години във ФРТ е имало десетки автомобилостроители, повечето от които са изчезнали (БМВ също е бил такъв кандидат).
    Трабантът например е копиран от западногерманския Лойд на производителя Borgward (вер ден тод нихт шойт - феерт лойд) <- който не се страхува от смъртта, кара лойд...

    Имало е фирма Адлер, произвеждаща чудесни кабриолети.
    Фирма Месершмидт е произвеждала страхотна триколка за двама души, седящи един зад друг
    http://www.columbia.edu/~fdc/frankfurt/messerschmitt2.jpg
    http://www.virginmedia.com/images/Messerschmitt-Kabinen-431x300.jpg

    Иначе Изетата е абсолтен култ в момента - нещо като Мона Лиза на Леонардо... безценна!

    Тенденцията в бъдеще отива натам в света да останат само пет (5) производители, които да доминират пазара с еднакви автомобили... и да "серат" кинти за акционерите си... един вид олигопол.

  42. 44 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#35] от "historama":

    Най първи е крайслер вояджър рено еспас е разработено от матра първо.Еспас на френски значи пространство както и космос на англииски е спейс думата еспейс е малоумна и незначи нищо не знам защо в бугаристан се използва.А това че бмв е издърпало икономиката на германия е смешно най малкото защото икономиката на германия не се формира само от индустриялният сектор а пък индустриалният сектор не е само автомобилостроенето.аман от идиоти.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  43. 45 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Пуска грозен седемместен ван.
    Всъщност един дизайнер дето има идея от дизайн няма да им е вповече , това важи и за останалите шваби.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  44. 46 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2436 Весело

    Перфектни са Баварците, с еврейски и български собственици!
    Даже много закъсняха - защо пенсионерите от Мерцедес може да имат R-classe, а БМВ да изглеждат странно, прониквайки на този пазар? Сигурен съм, че за ужас на Карлита, в Щатите ще се продава много добре. Когато една марка е на чело от доста време, започва да се чуди какво да прави, за да се задържи там. Много е трудно това във всички сфери на бизнеса.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  45. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    До коментар [#44] от "Lavinata":

    Приемам забележката, Рено Еспас е разработка на Матра (Матра Симка с мажоритарен собственик Крайслер), като първата модификация се появява през 1984 на базата на Рено 25 (от 1983г.). В интерес на истината отпред е била емблемата на Рено, а някъде по вратите имало табелка на Матра.
    Вояджър се появява по-късно, мисля че е било през март 1988г. http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Voyager с дизел от Фиат за европейската версия.
    Доста години най-големият конкурент на Еспас е бил Вояджър, най-вече заради по-мощния си дизел.
    Благодаря за напомнянето за Матра, в края на 70-те години бяха пуснали една много симпатична спортна версия Matra Bagheera https://www.google.bg/search?q=MATRA&biw=1525&amp;bih=718&tbm=isch&imgil=UEjsteX2X-IH6M%253A%253B0XkmfqMOO39udM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fautohistory.blog.hu%25252F2009%25252F06%25252F21%25252Fmatra_7&source=iu&pf=m&fir=UEjsteX2X-IH6M%253A%252C0XkmfqMOO39udM%252C_&usg=__Wc_etLaWYxT4RYz9B7MBv28Jb3k%3D&dpr=0.9&ved=0CDkQyjc&ei=ku7dVIi4M4GtUIaygqAB#imgdii=_&amp;imgrc=sBXGdSdFDAtcLM%253A%3BYWexl8W3-pXu0M%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252F4%252F48%252FMatraSimcaBagheera.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fen.wikipedia.org%252Fwiki%252FMatra_Bagheera%3B2585%3B1333

  46. 48 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#32] от "Beyond":

    Хей, този коленичилият, Буш-младши ли е? Баси...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  47. 49 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    хората сьс спортна натура имат нужда от голямо багажно пространство за спортни екипи за пазаруване от супермаркетите имат и 2-3 деца и т.н.

  48. 50 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тишо":

    Аз пък мога да ти демонстрирам как БМВ 5 НЕ БУКСУВА в снега .
    Просто съм си купил гуми и се движа като танк !

  49. 51 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1098 Весело

    До коментар [#43] от "Ф.Нинов":

    Мерси за линка за Месершмидт, много ми напомня самолет Едни крила и опашка и е готов!

  50. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Съвременния потребител явно е тотално всеядно, щом фирми като БМВ се осмеляват да инвестират в подобна концепция.

  51. 53 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1467 Весело

    е грозно според мен не е,макар че не съм свикнал да виждам подобни коли от бмв,при нас заедно с ауди и мерцедес повечето им собственици мутреят,ама в това няма нищо мутренско,и кифлите няма да го харесат така че мисля няма да има успех в нашенско...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  52. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3083 Неутрално

    До коментар [#51] от "vankata1":

    нали!
    личи си, че идват от самолетния бизнес.. и от нямане на какво са били принудени да правят автомобили, които в днешно време са безценни.
    Аз дори в музей не съм виждал такава.
    В днешно време Рено произвежда елетромобил за двама души един зад друг. Мен много ме кефи това разпределение на пътниците.

  53. 55 Профил на demolisher
    demolisher
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#31] от "Димитър Димитров":

    Повервай ми, по-добро е.
    Не мога реално да разбера въпроса ти. Все едно питаш с какво БМВ е по-добро, от Ситроен?
    Гроздето е кисело, нали?

  54. 56 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Напоследък го виждам чат-пат на живо (прототипи), още по-грозен е отколкото на снимките.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK