Новата "Шкода Супърб" добавя страст към практичността и разумната цена

Дизайнерът на "Супърб" Йозеф Кабан (вдясно) и шефът на "Шкода" Винфрид Валанд.



На пищна церемония в Прага снощи "Шкода" представи третата генерация на модела "Супърб". От компанията отбелязват, че колата запазва практичността, простора и разумната си цена, но добавя емоция, технологии и по-добри двигатели.


Автомобилът е с 8 см. по-голямо междуосие (вече 2.84 метра). Дължината е 4.86 метра. "Супърб" предлага място за краката и над главите на пасажерите отзад на рекордни за сегмента нива. Багажният обем пък варира между 620 и 1760 литра.


Проектирана в Чехия
Моделът може да е с електрически задвижвана врата на багажника, като отварянето става и с движение на крака под задната броня, демонстрира ни презентацията моделът и актриса Адриана Карембьо. Появява се и възможността облегалките на задните седалки да се сгъват с задействането на бутони в багажника.

Шефове на "Шкода" със супермодела Адриана Карембьо.

© Шкода

Шефове на "Шкода" със супермодела Адриана Карембьо.


При презентацията беше обявено, че "Супърб" е изцяло проектират в Чехия, като и много от използваните компоненти са произведени в страната. Отвън колата демонстрира променена форма, като вече е със силует на купе.




Кристали във фаровете
Предните светлини пък са интерпретация на световноизвестния чешки кристал. Стоповете и габаритите също са с изцяло нова форма и изцяло светодиодно изпълнение. "Супърб" има скрито мускулесто излъчване и перфектни пропорции, обяви дизайнерът на колата Йозиф Кабан.

Новата "Шкода Супърб" добавя страст към практичността и разумната цена

© Георги Пауновски


В сравнение с предходния модел теглото е намалено със 75 кг, а консумацията на гориво с 30%. Гамата от двигателя включва пет бензинови и три дизелови мотора, всичките с турбокомпресор, като мощностите са от 120 до 280 коня.


От 3.7 разход до 280 конски сили
Най-икономичната модификация – "Супърб грийн лайн" се задоволява с 3.7 л/100 км. Най-мощната версия пък генерира 280 к.с. и се ускорява до 100 км/ч за 5.8 секунди. Освен механични трансмисии са на лице автоматични с двоен съединител, като и версии със задвижване 4Х4.

Новата "Шкода Супърб" добавя страст към практичността и разумната цена

© Георги Пауновски


Очаквано "Супърб" използва всички най-нови системи за сигурност на групата "Фолксваген". Сред тях са автоматично задействане на спирачките при катастрофа, за да се избегне последващ удар, система за предупреждения при бързо приближаване на предното превозно средство с аварийно спиране. На лице са също сигнализация за непреднамерена смяна на избраната лента за движение и аларма за кола в мъртвата зона на огледалата. Това е и първата "Шкода" са адаптивно окачване и система за промяна на настройките на основните възли и агрегати в няколко режима.


Адаптивен круиз контрол и автономно паркиране
Новият "Супърб" глези с адаптивен круиз контрол, система за автономно паркиране и излизане от паркомясто, камера за разпознаване на пътните знаци, сигнализация за умора на водача и т.н. За първи път в модела са на лице климатична инсталация с три зони, подгряващи се предно стъкло и дюзи на пръскалките за вода. Може да се поръча и дискретно осветление на целия салон, с променящи се цветове.

Новата "Шкода Супърб" добавя страст към практичността и разумната цена

Лимузината разчита на 29 хитри решения, като два вградени във вратите чадъри, стъргалка за лед в капачката на резервоара, стойка за таблет за облегалката на предната седалка, жабка с изход 230 волта, държащи за големи и малки бутилки, система от мрежи за укрепване на товара, двулицева постелка в багажника и т.н.


Над 700 000 продажби за 14 години
Естествено, изцяло нови са и системите за забавление, като най-скъпата предлага интернет достъп, управление на смартфона от екрана и различни полезни приложения. Новият "Супърб" ще дебютира официално на изложението в Женева след две седмици. Предишните две генерация на модела имат над 700 000 продажби за 14 години.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 371 Неутрално

    A8 за народа. Кефят ме Шкодите, особено тая екстра, дето имат слънчев панел в шибедаха и лятото колата се охлажда с енергията от него, за да е по-прохладно като се качиш.

  2. 2 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Респект за чехите, наистина са се справили за пореден път добре. Народната марка от години не се казва Фолксваген, а Сеат/Шкода.

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Весело

    Шкодилак !
    Така си наричах преди години моята Шкода 105 Л - 46 к.с.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    перфектна и мощна ,конкурира се само с Тойота Авенсис

  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Отличен автомобил. Чехите са на 100 000 светлинни години пред нас.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Нямам опит нито с Шкода нито с Волксваген но поне от снимките Шкодата ми харесва повече. Браво на Чехите!

    California Über Alles
  7. 7 Профил на iut07368175
    iut07368175
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Шкода Супърб е отлична многофункционална кола. На мен лично предната част на тук показаната нова кола не ми харесва особено. Дано да са предвидили и по-голямо разнообразие от цветове, защото за стария модел нямаше голям избор. Преди година и половина четох, че от Фолксваген груп са обмисляли да спрат производството на Супърб, за да си продават Пасата(който за същите характеристики е +25% върху цената на Супърба). Добре, че са размислили. Успех на чехите с новия модел!

  8. 8 Профил на Georgi Bahnev
    Georgi Bahnev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Да видим каква ще е цената за БГ?

  9. 9 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Това не е ли шаси от Пасат, но в друга кожа? Преди няколко дни имаше материал за П8 и тогава много го оплюхте. Сега същото джелезо пък го хвалите.

  10. 10 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 879 Неутрално
  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Работят хората, развиват се. Нас тука се чудят само как да ни обуят с все по-големи борчове, незнайно за какво.

  12. 12 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Чехите откъде тръгнаха, къде стигнаха! Хубава изглежда колата, не мога да си кривя душата. Направили са 700 000 продажби на този модел за 7 години! супер(б)!

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3633 Неутрално

    До 2
    Ако някой плюе по Р8 това е заради цената - доста завишена. Макар че реално всички ние имаме избор, така че никой няма да ни набие за да купим тази или онази марка.
    А иначе чудесно, автомобилът е пълен с какви ли не хитроумни екстри, които обаче нали знаете, не са безплатни

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    "Супърб" и в предишната модификация беше автомобил от класа, а сега - още повече. Браво на чехите!

    Колкото до нас - какво става с "Великата стена"? Купува ли се, развива ли се, що се случва?

  15. 15 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 526 Весело

    [quote#2:"Гавраилов"]Респект за чехите, наистина са се справили за пореден път добре. Народната марка от години не се казва Фолксваген, а Сеат/Шкода.[/quote]

    за Шкода си прав

    но за СЕАТ....трябва им още време ,
    за да разберат че НЕ са Фолсваген...
    не претенциите а Продажбите са меродавни

  16. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Шкокдата добре, но сервиза им е по всякаква критика!

  17. 17 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 526 Весело

    [quote#16:"deymus"]Шкокдата добре, но сервиза им е по всякаква критика![/quote]
    сервизът им е такъв - какъвто ТИ го позволиш...
    какъвто договор сключиш-такъв получаваш

    само в Мототехника нямаше Избор

  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дундурук":

    А6
    Доста са се постарали!

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Фабиите и Октавиите са ми били най-любимите коли, от тези които съм карал. Никога не съм карал Сюпърб (чехите й викат Супер Бе). Силно се надявам да ъпгрейдна на Супер Бе Комби

  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Шкода е имала луксозни модели "Суперб" още преди 80 години....

  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Отпред лекинко прилича на един модел на "Киа".

    А нашите (китайски) коли били с двигател на "Мицубиши". Ако е така,тогава се чудя защо китайците го крият това?! Поради някакъв комплекс за малоценност,може би. Но е тъпо,ако хората знаят,че е с японски двигател,вероятно много от тях биха си купили "Великата стена".

  22. 22 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1333 Весело

    До коментар [#3] от "Чардо":

    Привет, Чардо! Да, така казвахме и ние на нашата Шкодичка, на която направих прощъпулника си като шофьор, но не знаех, че е била толкова "мощна" - цели 46 к.с.!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  23. 23 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Това е фирма с над 150 годишно съществуване която дори и съветските другари не можаха да унищожат.Произвеждат-Локомотиви-оборудване за ядрена енергетика и невто и химическата промишленост-Тролеи-Трамваи-и леки коли.Браво на хората които са управлявали този гигант през всичките тези години.

  24. 24 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    много от работниците в заводите Шкода са 3-4 поколение, това също има значение

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  25. 25 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ф.Нинов":

    До преди войната Шкода е бил производител наравно ако не и по-напред от германските фирми. Дори и при социализма шкодите бяха една идея по-добри от руските кочини, въпреки че си имаха някои странности като заден двигател със задно предаване. В резултат на този дизайн колата май беше с 12-13 литра антифриз и вземането на завой на сняг беше много интересно ако не си возиш бетонен блок под предният капак

    Но чест прави на Фолксваген, че възродиха марката със собствени модели, вместо да направят само поредният завод за асемблиране на аудита и пасати.

  26. 26 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#23] от "chicago514":

    Автомобилната марка/фирма Шкода, която е собственост на Фолксваген, вече няма нищо общо с другата Шкода, която произвежда трамваи, тролеи и ядрени реактори.
    А Супърб отново изглежда прекрасно. Возил съм се на стара генерация на Супърб - доста комфортен автомобил с добра динамика.

  27. 27 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 589 Неутрално

    много е хубава. Няколко немци са ми споделяли, че в Германия са по-доволни от качеството на шкодите, отколкото на фолксвагените.

    Между другото, не знаех, че Шкода са се разделили с другите си бизнеси.

  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дундурук":

    това го имаше от фолксвагените първо на файтона май, добре е че са го вградили и в "по-скромните" модели в групата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#18] от "2.5":

    А6 почва там където супърб свършва, ако ще и на размери да го докарва. Шкодата си е пасат с дълга база, но този е на чисто нова платформа, доста голям скок спрямо предното поколение, и чехите добре са се справили да направят нещо по-различно от дизайна на фолксваген.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  30. 30 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Еваларка за Чехите, получило се е повече от добре

  31. 31 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4776 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    Не само двигателя.... и повечето неща отдолу.

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 996 Весело

    Не само Шкодата е супер, ами и Адриана все още държи класа. Манекенката с най-дългото бедро.

  33. 33 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Най-важно, че са оправили стоповете, че на предишния модел изглеждаха много жалко. Винаги ме напушваше смях като настигна такава Шкода. Уж с претенции за голяма кола, а задницата ѝ беше като на Фабия. И да запомните, че това е в класа на Пасат, че гледам че някой се отплеснал с А8, което е два класа нагоре.

  34. 34 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#3] от "Чардо":
    46к.с. ?!
    щегуваш ли се? с двутактов двигател ли беше?



  35. 35 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#21:"deaf"]Но е тъпо,ако хората знаят,че е с японски двигател,вероятно много от тях биха си купили "Великата стена"[/quote]
    Японски, ама отпреди 20-30 години...

  36. 36 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Любопитно

    До коментар [#34] от "212":


    [quote#34:"212"]щегуваш ли се? с двутактов двигател ли беше? [/quote]
    Какъв майтап бе приятел ?
    То тогава Шкода имаше само ДВА модела - 105 Л и 120 Л,
    като разликата между тях бе цели 3 (три) к.с. ? !
    НО едната бе 6 100 лв , а другата 6 700 лв.
    Бях чакал с депозита си от 1 500 лв в ДСК близо 7 години да ми излезе номера на бордерото в Мототехника и на 24 март 1980-та си купих 105 Л.
    А ако сравняваш с двутактови , то имай предвид , че още 1964 г. моят Балкан 350 см3 с който бягах в отбора на Завод 12 по мотокрос бе 27 к.с.
    А и сега моето старо почти на 20 год. Туинго е 54 к.с., а е същите кубици като Шкода 105 Л.
    Приятен ден

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Весело

    До коментар [#34] от "212":


    [quote#34:"212"]с двутактов двигател ли беше? [/quote]
    С двутактов двг бяха само Трабант нямаха 600см3 и някъде около 25 к.с.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK