Новото "Ауди" R8 тръгва от Женева с мощност до 610 конски сили

R8V10Plus



Второто поколение на модела на "Ауди", който е най-близо до моторните спортове, ще направи световната си премиера във вторник на автосалона в Женева. R8 V10 продължава да разчита на атмосферен средно разположен мотор и ново задвижване куатро.


5.2-литровият двигател се предлага в две мощности - 540 и 610 конски сили, за версията R8 V10 Plus. Скоростната кутия е автоматична със седем предавки.


Впечатляващият табун тегли с 50 кг. по-лека кола от предшественика, като новото "Ауди" R8 V10 тежи 1454 кг. По-мощната версия на автомобила спринтира до 100 км/ч за 3.2 секунди и спира устремът си чак при 330 км/ч. Разходът на гориво е 11.8 л/100 км. за R8 V10 и 12.4 л/100 км. за V10 Plus.




Системата quattro в модела изпраща цялата тяга към задните колела в нормални условия, а при нужда прехвърля и към предните. Технологично е възможно целият въртящ момент да се изпрати към предните гуми.

R8V10Plus

© Ауди

R8V10Plus


Като опция R8 V10 се предлага с амортисьори с променливи характеристики. Колата може да разполага и със система за промяна на характеристиките на волана, мотора, трансмисията, куатро задвижването и изпускателната система в четири режима - комфортен, автоматичен, динамичен и индивидуален.


На разположение е и performance режим, който се активира с копче на волана. Той осигурява настройки за максимално агресивно шофиране, съобразени с пътната настилка, а изборът е между сух път, мокър и заснежен.


Серийно R8 V10 е качен на 19-цолови колела, а опционалните са 20-цолови. Във версията plus спирачната система използва въглеродни влакна и керамика.


Салонът на R8 подсказват за спортната натура на колата, като броят на бутоните е намален до минимум и всички превключватели са насочени към водача. Що се отнася до материалите, използвани са първокачествени кожа въглеродни влакна и алуминий. Приборното табло е изцяло дигитално, като визията на 12.3-инчовия дисплей може да се променя, според предпочитанията на водача.

R8V10

© Ауди

R8V10


Автомобилът се предлага в десет цвята, като има и един матов, кръстен камуфбажно зелен. За интериора изборът е между пет цвята. Серийно R8 предлага интернет на борда, а опционалната аудиосистема е разработка на Bang&Olufsen.


На базата на класическите спортни аудита ще бъде лансирана и електрическа версия R8 e-tron. Тя разполага с мощност 455 конски сили и 920 Нм. максимален въртящ момент.


Въпреки по-високото тегло електрическата бегачка се ускорява до 100 км/ч за 3.9 секунди. С един заряд на батериите пък могат да бъдат изминати до 450 километра. Предстои пускането и на състезателен автомобил, с означението R8 LMS.


Цялата гама на R8 се прави в нов завод на площ 30 000 кв. метра. Моторите пък се сглобяват на ръка в Унгария.


Официалните продажби на модела тръгват през лятото на 2015 година, като цените започват от 165 000 евро за версия R8 V10. Plus версията струва поне 187 400 евро.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И понеже сега ще започнат коментарите как не ставал за нашите пътища - та да предупредя вносителите - поне една бройка "камуфбажно зелен" за мен

  2. 2 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 518 Весело

    Пак се хванах за решетката ... еми на мондео си е

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  3. 3 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Кога ли ще оповестят колко бройки са заявени за България!?

  4. 4 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Нещо не разбрах: в началото на статията се говори за 5,2 литров атмосферен двигател, а в края за "електричка", която изминава 450 км с едно зареждане на батериите. За хибридна кола ли иде реч? "Дневник"?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  5. 5 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#4] от "ТНТ":

    То си пише
    "На базата на класическите спортни аудита ще бъде лансирана и електрическа версия R8 e-tron. Тя разполага с мощност 455 конски сили и 920 Нм. максимален въртящ момент."
    Има и електричка.

  6. 6 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Псевдо-суперкар е това недоразумение на VAG. Обезценяват се за броени дни, не са колекционерски, нито пък легендарни. Общо взето кола за балкански бизнесмени, които си мислят че са некви мутри.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 794 Любопитно

    Тая марка нищо не може да я спре. От "Хорх" става "Ауди"/слушай/,след войната руснаците разсипали фирмата в Цвикау и соца сътворил трабанелата. С плана Маршал Ауди била възобновена и ето резултата налице. Карай, народе, докато има-газ.

  8. 8 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 402 Неутрално

    На мен лично, като лаик малко така, почва да ми се губи разграничението TT - R8. Всичко почва да става много еднакво.

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ойро Пролетариат":

    VAG днес обяви рекордната печалба за 2014 г. в размер от €11.1млрд. при рекордни за всички времена приходи от €203млрд. и рекорден дивидент.
    Или както се казва: "Кучетата си лаят - керванът си върви"

  10. 10 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#7] от "man_un":Не е баш така.През 1932 г. Ауди се обединява с Хорх, DKW, и Wanderer под името Ауто Унион със седалище в Кемниц. Оттогава датира и емблемата с четирите преплетени кръга, всеки от тях символизиращ една от четирите фирми.

  11. 11 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#10] от "Sabbath":

    Все пак, държавите, които загубиха войната правят най-добрите коли. А пък тези, дато я спечелиха, особено онези по на изток...

  12. 12 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Весело

    Синята ми хареса,ще си купя една когато ги пуснат при нас.

  13. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ойро Пролетариат":

    кой модел на 5-10 години е легендарен пък? Какво разбираш под "легендарен"? Те и астън мартините и мерцедесите се обезценяватза броени дни. И бентлитата и ролсовете, и то много преди да станат немска собственост.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 14 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#2] от "pedro":

    решетката е абсолютно същата като на всяко ауди от поне 10 години насам, само че с по-остри ръбове. Мондеото взе решетката на астън мартин, с леки промени.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    R8 все повече замязва на Veyron.
    Вярно, че не е толкова бутиков, но пък е 5 пъти по-евтин...

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1508 Весело

    И в момента Фолксваген сглобява в Цвикау.
    Но цената на тази кола е равна на 2 апартамента по 100 квадрата в София.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  17. 17 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    Абе друго си е купе! Спортно! Като моята "Калибра"! Айде на айрлия да е!

  18. 18 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1279 Весело

    До коментар [#2] от "pedro":

    и кия има такава,абе спорно на кой е.......

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#15] от "2.5":Ne 5 a 15

  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Goreshto vi go preporachvamstrahotna kola(e estestveno ne znam nai novia model kak e)no pone po staria veche 6 godini ne me predava

  21. 21 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Сега, като ударих джакпота, мога да си купя 7 такива, по една за всеки ден от седмицата...Ще имам и за бензин...Пък вие не ги харесвайте...

  22. 22 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#14] от "DareDebil":

    Същата била от 10, А МОЖЕ БИ 15 години.. само без два ъгъла :

    http://www.iamaudi.com/img/Audi_S4_Grill_Black_2.jpg

    Кво викаш. решетка ли е - решетка е! Значи е същата!

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#22] от "GM":

    сходството между решетката на това S4 и на горното R8 е няколко трилиона, не, квадрилиона пъти по-голямо от каквато и да е прилика с тази на форд мондео. Така че да същата си е.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#2] от "pedro":

    Ауди за мен са страхотни машини и много слаби дизайнери...

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#2] от "pedro":

    http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/06/autounion_typec.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/2007-06-16_Auto_Union_1000_(Frontpartie).jpg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ойро Пролетариат":

    Поредният ти тъп коментар. Всъщност R8 се среща много повече в US и UK, много го ползват и за пистата. В професионален план колата е печелила два пъти Нурбургринг 24 ч. Като нямаш какво да кажеш, мълчи си.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#10] от "Sabbath":

    и NSU

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#26] от "deutschwagen":

    хубава машина, безличен дизайн според мен.
    От немските Ауди и ФВ са определено с най слаб дизайн според мен. Ауди винаги са били така, докато ФВ в последните години тотално обезличиха марката...

  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#28] от "Yomega":

    Мисля, че ще хваща окото на живо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 839 Любопитно

    До коментар [#28] от "Yomega":

    и какъв точно "характер" имаше дизайна на ФВ преди да го обезличат тотално? Някой модел конкретно дето да е пример за не-безличен дизайн?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 31 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#30] от "DareDebil":

    ха-ха, прав си, не са много! Джуджаро и Голфа си е било за времето доста години класика, оригиналното Сироко (донякъде), хипарското бусче и бръмбара разбира се.

    Апропо, скоро обсъждахме с приятел как БМВ мега успешно възродиха Мини докато новият бръмбар определено е с мижави продажби сравнено с Мини-то. Маркетинг?...

  32. 32 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 839 Весело

    До коментар [#31] от "Yomega":

    демек под "последните години" имаш предвид 30-40 години? И като обсъждахте, до какъв извод стигнахте? Маркетинг? Или "маркетинг" е въпрос?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK