Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева



Второто поколение на приключенската версия на "Фолскваген Пасат", позната като "Олтрак", дебютира на изложението в Женева, което се открива утре и продължава до 15 март. От концерна описват колата като семеен и бизнесавтомобил, който е убедителен и в ролята на просторен SUV.


Отвън "Олтрак" версията на "Пасат" се отличава по подкартерната защита от стоманен лист, защитите на страничните прагове и калниците, различните брони, хромираните странични огледала, надписът Alltrack на радиаторната решетка и багажника, сребърните релси на покрива и специалните 17 и 18 цолови джанти.

Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева

В салона отличителни са праговете на вратите от неръждаема стомана с надпис "Alltrack" и стелките с характерен шев. Педалите имат алуминиева вложка, а информационният дисплей на приборното табло предлага специфична информация.


Избор между пет мотора и нова система 4Motion




"Пасат Олтрак" излиза на пазара с избор между пет нови двигателя с директно впръскване на горивото. Два от тях са бензинови и предлагат мощности 150 и 220 конски сили, а дизелите разполагат със 150, 190 и 240 к.с. Серийно цялата гама е снабдена със Старт – Стоп система и технология за превръщане на отделяната при спиране енергия в електричество


Двата най-маломощни мотора на бензин и дизел се комбинират с механична трансмисия, а останалите с 6-степенна скоростна кутия с два съединителя. Вариантите "Пасат Олтрак" 2.0 TSI с 220 к.с. и 2.0 TDI с 240 к.с. са оборудвани със системата XDS+ на двата моста. Тя е налична като опция за всички други версии на модела и блокира колелата от вътрешната страна на завоя по време на движение и по този начин подобрява прецизността на завиване и стабилността.


Убедителен и извън пътя


Възможностите на "Пасат" извън пътя се увеличават от повишения с почти 3 сантиметра клиренс и подобрената система за задвижване на четирите колела 4Motion. Тя използва пето поколение Haldex съединител и прехвърля въртящ момент по-бързо.

Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева

При нормално шофиране "Пасат Олтрак" е с предно предаване, за да се пести гориво. В момента, в който възникне риск от загуба на сцепление, задният мост се включва плавно за части от секундата.


Наред с Haldex съединителя, който действа като надлъжна блокировка, електронната блокировка на диференциала, интегрирана в стабилизиращата програма работи, като напречна блокировка на четирите колела. Ако някое колело започне да превърта, те пренасочват задвижващата сила към колелото на противоположната страна за части от секундата.


"Пасат Олтрак" е снабден и със специална офроуд програма на системата за промяна на настройките на колата. Тя влияе на работата на асистиращите системи, шасито и 4MOTION задвижването.

Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева

Така например с промяна в интервал на намеса на ABS се намалява спирачният път. Активират се и системите за подпомагане при спускане и изкачване (Hill Start Assist и Hill Descent Assist), педалът на газта става по-прецизен. В офроуд режим автоматичната скоростната кутия минава в режим за поддържане на по-ниска предавка.


Второто поколение на "Пасат Олтрак" предлага още четири режима на шофиране – екологичен, нормален, спортен и индивидуален, при който водачът избира какви да са настройките на всеки един регулиран компонент – волан, окачване, трансмисия и т.н.


Луксозен салон с масажиращи седалки


Салонът на автомобила може да бъде и суперлуксозен, като се предлага тапицирането му с Алкантара и богат набор от кожи. Опционалните комфортни предни седалки предлагат отопление и масажна функция. "Пасат Олтрак" може да бъде снабден с Head-up дисплей, който проектира важна информация пред погледа на водача и система за забавление за задните седалка, предлагаща интеграция на таблети и компютри.

Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева

"Пасат Олтрак" предлага персонализиране на ключовете. Така още с отключването всеки от водачите попада в автомобил, конфигуриран според неговите предпочитания. Системата запомня настройките на седалката, огледалата, осветлението, мултимедийната система, управлението на климатика, визията на приборното табло, зададените показатели на адаптивния круиз контрол и асистиращите системи.


Предлаганите мултимедийни системи в "Пасат Олтрак" също са нови. Те са обшо пет с размер на екрана от 5 до 8.0 инча. По-скъпите от тях предлагат максимална свързаност с външни устройства, интеграция на смартфони с всички предлагани на пазара операционни системи и използване на огромен набор от възможни приложения.

Новата приключенска версия на "Пасат" дебютира в Женева

В модела на високо ниво са и системите за безопасност, като сред тях присъстват предупреждение за риск от сблъсък в предното превозно средство със спирачна функция, асистент при смяна на пътното платно и сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата. Любопитна е новата система Trailer Assist, при която с джойстика за контролиране на страничните огледала водачът избира посоката, в която иска да отиде автомобила, а електроника управлява волана, за да зададе правилната траектория.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK