Плъг-ин хибриди поставят началото на втората електрическа вълна от БМВ



След като от повече от година БМВ предлага на пазара чист електромобил – i3, компанията обяви планове за сериозно навлизане на пазара и на зареждащи се от контакта (плъг-ин) хибриди. На годишната отчетната конференция на концерна председателят на борда на директорите д-р Норберт Райтхофер обяви, че предстои постeпенно такива версии да се появят почти при всички серии.


Първият подобен модел ще дебютира още през есента, като става въпрос за модификация на БМВ X5. Версията xDrive40е разполага с 313 конски сили, ускорява се до 100 км/ч за 6.8 секунди, при среден разход на гориво от 3.3 л/100 км, равняващо се на 77 г/км въглероден диоксид. Само на ток и при нулеви вредни емисии, всъдеходът изминава до 31 километра.


Догодина ще дебютира плъг-ин хибридната версия на БМВ трета Серия. В нея общата системна мощност е 245 коня, а въртящият момент 400 Нм. Бензиново-елекрическият седан ще се ускорява до 100 км/ч за под 7 секунди, при консумация средно на 2.1 л/100 км. На ток 3 Серия еDrive ще покорява до 35 километра.


Хибридните компоненти по задвижването на бъдещета трета серия еDrive.

Хибридните компоненти по задвижването на бъдещета трета серия еDrive.




Същият хибриден блок като при тройката ще се монтира и на модела Актив Турър, за лансирането на който още не е обявена дата. Предвид сериозното използване на хибридните технологии в своите автомобили от БМВ са изградили и нов завод за сглобяване на пакетите от батерии и изработване на електромоторите, които ще се правят в тях. Той се намира в стар склад на комплекса в Дингофлинг, като за момента там се правят само нужните компоненти за хибридния Х5. Инвестицията в цеха не се споменава, но беше подчертано, че възможностите за разширяване на производството са големи.


Битката с емисиите


Освен привличането на екологично ориентирани клиенти хибридизацията цели и да средните нива на вредни емисии, отделяни от гамата на БМВ. Вчера д-р Райтхофер не скри, че като основно предизвикателство пред компанията вижда покриването на еконормите за ЕС. До 2020 година гамата от европейски модели трябва да отделя средно 95 г/км въглероден диоксид, при 135 г/км сега.


Д-р Норбърт Райтхофер

Д-р Норбърт Райтхофер


Шефът на БМВ груп обаче призова за дебат между политиците и производителите за бъдещите норми, като се обяви срещу автоматичното им намаляване, без да се вземе мнението на компаниите доколко новите цели за технически възможни. Той поиска и другите индустрии, които генерират замърсявания, да бъдат подложени на същите стриктни регулации.


Електричките водят нови клиенти


БМВ ще продължи да инвестира и в "i" гамата, най-вече в капацитета на батериите.  Оказва се, че чистият електромобил i3, както и спортният хибрид с нисък разход на гориво i8 се явяват сериозен коз за привличането на нови клиенти.


Данните към момента сочат, че повече от 70% от купувачите до сега не са били притежатели на модел на БМВ. Интересът към най-екологичните модели на баварците расте непрекъснато, като за миналата година са доставени 17 800 електромобила i3. От юни до декември пък са изпълнени 1741 доставки на спортния електромобил с разширен обхват i8, като заради много заявки производството е удвоено.


Д-р Норберт Райтхофер призова правителствата да стимулират навлизането на електромобилите, поне докато технологията стане по-масова. Според него резултатите в отделните държава показват, че популярността на електрическите превозни средства е в пряка зависимост от стимулите за притежаващите ги.


Шасито и един от компонентите от каросерията на БМВ i3.

Шасито и един от компонентите от каросерията на БМВ i3.

В Норвегия, където купувачите им не плащат ДДС, такси за регистрация, могат да паркират безплатно в платените зони в града и да ползват BUS-лентите, i моделите формират 23% от продажбите на BMW. В Германия те се избират от едва 1% от купувачите.


Бъдещето - дигитални и автономни автомобили


Друга посока на развитие на автомобилите, на която БМВ залага е все по-пълната им свързаност с околния свят. През тази година компанията планира навигациите в нейните автомобили, снабдени с постоянна SIM карта, да се актуализират автоматично. Ще бъде въведена и нова технология за управление на мултимедийната система с жестове. В Германия, Белгия и Люксембург вече работи приложение през което собствениците на БМВ и Мини могат да си запазват паркомясто и да заплатят за ползването му. Предстои тази услуга да навлезе и на пазара в САЩ. В бъдеще ще се работи и за по-пълен обмен на данни между автомобилите за пътната обстановка, инциденти, трафика и т.н.


На отчетната конференция на БМВ беше засегната и темата за автономните автомобили. От компанията смятат, че технологично те са възможни дори и сега. БМВ вече демонстрираха прототип, който избягва препятствия и търси варианти за заобикалянето им, като в същото време може сам да се паркира и да вземе собственика си от посочено място.


Според члена на борда на директорите на групата Клаус Фрьолих обаче на пазара такива коли могат да се чакат след 2020 година. До тогава трябва да се изчистят правните пречки пред пускането им.


На първо място промени в законите трябва да уточнят коя страна каква отговорност носи, тоест тя да се разпредели между водачът, производителя, застрахователя и доставчика на услугата. Не по-маловажен е и въпросът каква част от събраните от автономния автомобил данни могат да бъдат "изнесени" и при какви условия.


Това, което подчертаха ръководителите на БМВ груп е, че в техните автомобили винаги водачът ще има думата, що се отнася до управлението. Той ще решава кога да шофира и кога да остави това на електрониката. Друг важен стремеж е автоматизацията да не "краде" от удоволствието от шофирането.


В краткосрочен план от БМВ се фокусират върху използването на технологиите за автономните автомобили за улесняване на живота на водачите и за повишаване на пътната безопасност.


80 млрд евро приходи, над 5 млрд печалба


Естествено, на отчетната конференция на БМВ груп фокусът беше върху финансовите резултати. Концернът отчита ръст по всички основни икономически показатели, като доставките растат за пета поредна година, независимо от финансовата криза


За периода 2007 – 2014 броят на предадените на клиенти коли е скочил с над 40%. Приходите са нараснали с 44%, а печалбата, преди облагане с данъци и такси, се е удвоила.


През миналата година БМВ груп е доставила 2 117 965 автомобила от марките БМВ, МИНИ и "Ролс-Ройс". Това е ръст от 7.9% спрямо 2013 г. Основният обем на продажбите се дължи на марката БМВ, която е намерила 1 811 719 купувачи (+9.5%).


Въпреки, че подмени почти изцяло гамата си през 2014-та, МИНИ почти задържа нивата от 2013 г., като са продадени 302 183 автомобила (-1.0%). "Ролс-Ройс" също отчита рекордни в 111-годишната си история продажби - 4063 доставки и ръст от 11.9%.  Поделението за мотоциклети "БМВ Моторрад" се похвали с четвърта рекордна година с доставени 120 000 скутери и мотори, което е със 7% по-добър резултат от 2013-та.


43% от доставките за са Европа, 31 на сто са за Азия и 23 % за Северна и Южна Америка. Най-големият единичен пазар на БМВ груп е Китай, но очакванията за тази година са пазарът там да се нормализира, като ръстът е под 20 на сто.


През 2014-та година БМВ груп има приходи от 80 млрд евро, а чистата печалба е 5.8 млрд евро (+9.2%). За тази година концернът залага на устойчив растеж, в рамките на 8- 10%. 

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Бих си закупил един подобен хибрид, ама много каране трябва за да си избие цената!

  2. 2 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    3.3 л/100 км и 2.1 л/100 км, твърде добре в съотношение на коне и въглероден диоксид! Ако увеличат и електрическия пробег, ще е още по добре!

    Имало едно време ссср...
  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Тоя път БМВ са напипали правилната посока.
    Ужасно прахосване на гориво е да караш в колона на първа-втора, като можеш просто да включиш ел. режим.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#1] от "dmarev":

    Няма избиване, брато!
    Чист разход си е!
    Това, с избиването, е само мантра за успокоение на душата!
    Избиване е само ако го ползуваш за такси, например!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  5. 5 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Пробег на батерия - ДО 31км! - сиреч максимум 30км., без климатици, светлини, отопление, чистачки и пръскалки за дъжд и разбира се без да дъни музиката и без вкл. суббуфер.
    Колко е карането за кеф с всички екстри и нужди, ако се ползва само батерия? - не се казва, защото се знае...

  6. 6 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Кога правителството в БГ най-накрая ще вдигне акцизите за горивата, така че курбана за Лукойл да престане?
    Кога БГ ще отмени ДДС за електроавтомобилите?
    Кога данъците на старите трошки ще се качат?

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  7. 7 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Мисли ли някой? ...Как хибрид с 313 к.с. и ел.мотор за изминаване само на 31 !!! км. ще гори 3.3 литра гориво на 100 км.?

  8. 8 Профил на cynicalistic
    cynicalistic
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В момента единствените хибриди, които си струват са може би Тойота/Лексус - и то най-вече ако въртиш много градски километри.

  9. 9 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 646 Любопитно

    Какво означава думата 'плъг-ин' ?

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  10. 10 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#9] от "Вонин":

    Означава ''Мързел водещ до безразборно използване на чуждици''

  11. 11 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Бъдещето е в електрическите автомобили! Дано по-скоро дойде, защото промяната на средата в градовете ще бъде революционна..Почти както е била промяната с идването на автомобила, когато преди това са били файтони и каручки.

  12. 12 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#2] от "citoplast":

    Тези числа звучат наистина добре. Новите коли имат доста оптимизирани двигатели и разхода е доста по-нисък. Новата С класа дава по-малък разход от моята барака.
    Преди 1-2 седмици гледах Топ Гиър, където тестваха БМВ и8. Интересното беше, че там не можаха да достигнат споменатия разход от 3/100, а средния разход им беше 9/100. Вярно е, че не са го карали толкова икономично, но все пак да имаме едно на ум..

  13. 13 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#12] от "t0d0":

    Аз съм далеч от мисълта, че в трафика ще са тъкива показателите. Но ще го компенсираш с извънградския! А и такива идеални условия, каквито са ги сметнали инженерите, никога не се случват на пътя!

    Имало едно време ссср...
  14. 14 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#11] от "Софиянец":

    Тя промяната ще дойде -като се вдигне стандарта/заплатите.
    Дотогава змията(данъците) ще играе по свирката на болшинството с над 10-15 годишни коли(много хора им казват баракудници). Откъде ще си попълнят бюджета -като няма достатъчно коли да им плащат годишната вноска?
    Сега всичко е фифти-фифти , и едните и другите доволни.
    Съжалявам да го кажа но това е самата истина.

  15. 15 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#13] от "citoplast":
    Прав си, но вече разхода не се и смят в абсолютни идеалну условия, както е преди. Идеята сега е като ти кажат, че харчи 5, тя да харчи 5.5 средно. Смятат се в реални условия, а не идеални. Естествено няма как да са толкова точно, но са доста по-близки от преди.
    Конкретно за разлика от 3 до 9 на 100 е недопустимо според мен.

  16. 16 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "misho73":

    Защо да отменя ДДС -за електромобилите -като не са на далавера -макар и малко -ще загубят парата в хазната.
    За данъците съм написал по-горе -защо НЯМАТ СМЕТКА.

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    За публична компания най-важното е:
    - да има растеж на продажби
    - да има растеж на чиста печалба
    - да има растеж на дивидент
    - да има растеж на стойността на акцията

    При Беемве всичките тези 4 условия са налице: http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?ID_NOTATION=143095&timeSpan=5Y&chartType=MOUNTAIN&openerPageId=aktien.detail.chart.middle&BRANCHEN_FILTER=false&INDEX_FILTER=true&ID_NOTATION_INDEX=20735&fromDate=19.03.2010&toDate=19.03.2015&interactivequotes=true&useFixAverage=true&fixAverage0=0&fixAverage1=0&freeAverage0=&freeAverage1=&freeAverage2=&chartIndicator=&indicatorsBelowChart=VOLUME&indicatorsBelowChart=#timeSpan=SE&e&

  18. 18 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Какъв бил смисъла от батерията, след като се изминават само 31км? А какъв процент работещи изминават повече от 20км до работа?

  19. 19 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 983 Весело

    Колите им с ДВГ технология не изкарват и три години без сериозен ремонт, а е технология на 100 години, какво да очакваме с тези хибриди, на които не са тренирали толкова...
    Вероятно вместо да са само с 50% по-скъпи от конкурентите ще са със 100% по-скъпи.

    Hamster
  20. 20 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 213 Любопитно

    щом могат със 245к.с. да изкарат 2.1 л/100км разход от тройката, значи могат спокойно от 120к.с. да изкарат 1 л/100км, което е напълно достатъчна мощност за 95% от хората, да ходят на работа по няколко км всеки ден и т.н..

    Защо вдигат толкова безумно конете не мога да разбера, на кого му трябват наистина 245к.с?? Допреди 15-20 години всички средни коли бяха с около 100ина. За фенове си има М-ки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK