Като не можем да си позволим магистрали, ще има ограничения, заяви шефът на пътната агенция

Като не можем да си позволим магистрали, ще има ограничения, заяви шефът на пътната агенция

© Мария Съботинова, Капитал



25 години имахме само магистрала от София до Стара Загора, сега ще имаме само от Стара Загора до Бургас." Така коментира наложените ограничения на скоростта по амортизираните участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус" председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров пред Нова телевизия.


От 1 април скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" се ограничава до 90 км/ч, съобщиха от агенцията в неделя.


Лазаров се аргументира, че ограниченията се налагат заради липсата на средства за поддържката на пътните участъци. "АПИ събира пари само от винетни такси, които са недостатъчни за подръжката на пътищата, а недофинансирането е от десетилетия", заяви той.




Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.), добави Лазаров. В тази сума обаче се включват и пари за ново строителство.


"Още през есента сме предупредили, че това ще се случи", каза той и добави, че вече са провеждани разговори с министерството на регионалното развитие за отпускане на допълнително финансиране.


Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обяви в понеделник, че са нужни около 100 млн. лв. за ремонтирането на повредение участъци. Павлова каза, че в периода май-юни ще се прави по-сериозно изкърпване на магистралите, а засега положението се спасява с т.нар. "тампониране", което е временно и нетрайно решение.


Лазаров допълни, че с ограничителната мярка се целят две неща - да се събуди чувството за отговорност на обществото и да се предотвратят евентуални катастрофи.


"След като не можем да си позволим магистрали, ще има ограничения... По-добре е да търпя критики от шофьори, които искат да карат със скорост 150-160 км/ч, отколкото от почернени майки. Логиката на намаляването на скоростта е, че в Правилника за движение по пътищата много ясно пише, че максималната ограничена скорост е 140 км/ч", подчерта председателят на АПИ.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Гневно

    Като можем да си позволим 70 годишно управление на крадливи комуняги, всичко ще ни е в кавички- и "магистралите" и "храните" и "политиците"....само винетките и данъците ще са без кавички....

  2. 2 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Дневник, тази снимка от "Струма" не е по темата! Моля сменете я със снимка от някоя "магистрала" по темата!

  3. 3 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2019 Весело

    Толкова за "магистралите"!
    Кат' не щете асфалт, карайте из дупките, Вожда си има "Кугър"!

  4. 4 Профил на Aldebaran De Tauro
    Aldebaran De Tauro
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Когато някой ви се тупа в гърдите докато ви обеснява какво е направил и какво ще направи, обърнете се назад да видите какво е оставил след себе си, за да разберете каква е цената

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Ми така е, ДПС и БСП си отпуснаха едни големи пари предизборно по техните общини, отделно влачеха огромни суми през енергийните проекти, и сега пари няма.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Да се внушава : " Асфалт не ядем"!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  7. 7 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Алчни, некадърни и корумпирани, както навсякъде в нещастната ни Родина.
    Защото едно е да се харчат чужди милиони, да се пълнят гушките на приятелчетата, да се прибират комисионните и да се режат лентички пред камерите на пикливи журналистки.
    Съвсем друго е да се запретнеш да строиш като хората - не до следващия сняг, а за десетилетия напред.
    Но това очевидно "управлявашите" ни разбойници нито могат, нито искат.

  8. 8 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#7:"ppopov_67"]Алчни, некадърни и корумпирани, както навсякъде в нещастната ни Родина. [/quote]
    Ето го лирическия герой "Попов" скъпи читатели. Бърза да обясни на читателя : " ГЕРБ и РБ са маскари".

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  9. 9 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 334 Неутрално

    На оная ... (цензурирано) начело на МРР лично ще й спретна един кратък протестен "лайв" с участието на голям брой жълти стотинки - всичко с времето си. Не че очаквам да се смъкне от Олимп на момента и да ми връчи оставката си, но все отнякъде трябва да се започне...

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  10. 10 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Що така бе - аз МУ вярвах (и на пълничката дама до НЕГО)- ЩЕ направимЕ магистрали, ще оправимЕ икономиката... Пък накрая що станА? Оказа се, че няма мисъл на втория етаж - пари няма дори за поддръжка на текущото състояние, пък камо-ли за развитие...

  11. 11 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#6:"oporna_to4ka"]Да се внушава : Ядем само на Бойча бахура! [/quote]

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  12. 12 Профил на doristenedi
    doristenedi
    Рейтинг: 225 Любопитно

    Буда ще открива магистрали, а КОЙ ще закрива магистрали и ще ги превръща в третокласна пътна мрежа?!?!
    Да ни е честит новия заем!!!

    Ако все още не си проверил това, което твърдиш - е хайде де провери го!
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3525 Разстроено

    Аз пък мислех ,че Бойко е направил хиляди километри магистрали за скорост 140км/ч а каква излезе тя ? Даже не можем да си позволим да поддържаме 40 годишен асфалт!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Що се натискахте да управлявате като не можете , то не бяха крадливи комунисти , то не беше алчно царче , сега герберите и те .И Лиляна Павлова и това недоразумение Лазаров да подават оставки и да идва някой които с наличните пари да поддържа пътищата , с много пари всеки може да се прави на герой.

  15. 15 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#8:"oporna_to4ka"] скъпи читатели[/quote]

    Абе ти сигурно си най-некадърния трол на ГЕРБ тъдява, честно...

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  16. 16 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#8] от "oporna_to4ka":

    Все врагове ти се привиждат, не си спал както трябва явно.

  17. 17 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1051 Любопитно

    А парите от пътните данъци за какво отиват?

    Fail with honour then succeed by fraud
  18. 18 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Кат' нема леб , яжте фафли

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Имаме шосета,магистрали нямаме.Имаме отделни парчета нови шосета.

  20. 20 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 400 Неутрално

    а дори с 90 безопасни ли са? защото повечето снимки на дупки, които се завъртяха по темата ме навеждат на мисълта, че и с тази скорост ще пострадаш доста сериозно, ако ги уцелиш.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#17] от "#fff":
    Отиват в държавния кюп.Така каза инжинер Лазаров-Събираме около 230 милиона лева те отиват в общия кюп и оттам ни отпущат 105 милиона които са крайно недостатъчни,това каза Лазаров.

  22. 22 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1210 Весело

    Драги зрители, поредна Банкенска драма, обещаха на овцете магистрали, нови / стари без значение, а сега след изборите к'о стана - пари за ремонти няма, ще карате по-бавно по "магистралата"

  23. 23 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Предричам, ако Бойча е умен - а той е, каквото и да се говори за него, сега като капитан България ще извади отнякъде едни 100 млн. и публично ще ги задели аз магистрали, като подкрепи "щедростта" си с пламенно слово, за нуждата от придвижване!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    1. Защо не можем да си позволим магистрали при 220 млн. годишен приход от винетки (покрай цялата разсипия с фалшификатите и извънредните тиражи)?

    2. Защо не можем да си позволим магистрали при 2,4 млрд. лева годишни приходи от акцизи върху горивата?

    3. Защо даваме годишно по 10, 20, 30 милиона лева за реклама на "България като туристическа дестинация", след като пътната мрежа на държавата не предлага елементарна проводимост

    4. Защо се демонтират магистрални мостове, пребоядисват, сглобяват обратно и това се брои като "подмяна на елементи"?

    Толкова стига ли? Ако не стига, само казвайте, връщам се след 1 час.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  25. 25 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 528 Весело

    Основно перо от финансирането на купения вот е от пътноподдържащите фирми.
    Нещата са толкова добре разпределени, че не ми се пише, но в общи линии се актуват дейности, които не се извършват, а парите заминават по партийните каси, всичко се разписва от едни лелки, които зъзнат да не ги изгонят, че зер другата година се пенсионират.
    После пътищата се разбивали. Единият спестил от отводняване, другия от инертни материали, третия от битум... и стой та гледай четиресе годишен път по-добър от новия.

  26. 26 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Убава държава ама....населена с българи...
    нищо види му се края...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  27. 27 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Мисля си вариантите за това решение са два:
    1. Дискредитиране на правителството (едва ли биха си вкарали сами автогол).
    2. Опит на същото това правителство да получи одобрение от шофьорите и да пренасочи финансов поток към магистралите, където както добре знаем, сегашното правителство се справя много добре с 'усвояването'..
    Т.е. ще краднем не 100, а 200 милиона... От тях двадесеттина може да отидат за реална работа, а другите - на джоб...

  28. 28 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 316 Весело

    Лиляна Павлова щяла да "тампонира"... Да тампонира себе си

  29. 29 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 918 Неутрално

    A милиард и отгоре бюджет за МВР можем да си позволим, нали?...Че и ще го актуализираме по няколко пъти даже както правеше Цв.Цв....щото ББ като каже гальовно "Службите...", мед му капе от устата.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  30. 30 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#24:"cinik"]. Защо не можем да си позволим магистрали при 2,4 млрд. лева годишни приходи от акцизи върху горивата?
    [/quote]
    Дупките в бюджета за пенсии и здравеопазване са съотвено 4-5 милиарда за пенсии и 1-2 за здравеопазване, тези пари трябва да дойдат отнякъде , а в момента бюджета се пълни основно от ДДС и акцизи и напоследък от заеми.

  31. 31 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#26:"graoveca"]нищо види му се края... [/quote]

    Факт , аз за това на следващите избори ще гласувам за комунягите , които да го докарат този край по бързо, защото Бойчето с амбицията си да управлява само удължава мъките.

  32. 32 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Да разбираме ли тогава, че по отношение на магистралите кабинетът е на около минус (-) 100 км.?

    Pivoley
  33. 33 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Бия те сестро, сещай се снахо!
    Струва ми се, че се задава втори действи на сагата с ТОЛ-таксите. ГЕРБаджиите ще с е пробват да ни набутат да плащаме ТОЛ такси, а после ще ни ги и вдигат! Не бих се изненадал, ако я докарат до там и да копат дупки, само и само да ни писне да си трошим колите. Пък и Борисов отдавна не е резал лентички...

    I Want To Believe
  34. 34 Профил на sylver88
    sylver88
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Абе льольо, а защо строите нови магистрали ако не може да поддържате съществуващата!?

  35. 35 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    90 км/ч ограничение ще бъде първоаприлска шега!При 130 сега се кара с 200 и нагоре!

  36. 36 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Схемата на герберастията е ясна и прозрачна :
    1. Строят се магистрали с европари и държавни кредити.
    2. Занемаряват се , намалява се скоростта за да се обработи мозъка на "шофьорския българин " ( това е етническа прослойка на територията на България )
    3. Дават се на концесия по схемата "Братко- батко " на наши хора.
    4. Започва лапане на тол таксица и пей сърце...

  37. 37 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Аз да попитам нещо относно един действително малък участък. Ето какво ограничение се въвежда на хемус:
    - на АМ „Хемус“ от км 349+820 до км 369+320 /дясно платно/ и от км 349+820 до км 376+119 /ляво платно/ - на територията на област Шумен и Варна.

    Това пък е от статия от 24.03.2015 г. - До края на годината ще бъдат изградени около 150 км автомагистрални пътища, които се финансират от европейските фондове и републиканския бюджет. Това подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров на X-та Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015 - България и Западни Балкани“.

    Как да свържа статията от преди няколко дни с тази?! Кви магистрали кви 5 лв при положение, че старите приличат на междуселския път от мало каменяне към грудково?!

    И тук мили мои е въпросът -

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  38. 38 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 706 Неутрално

    И защо чакахте толкова време да се разбие така пътя? Тези участъци са в лошо състояние от поне 10 години ... И сега 100 млн.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  39. 39 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 431 Неутрално

    значи сега ще хвърлим едни пари в ремонти от ден до пладне, след което ще търсим многото пари да ги изкърпим отново... така е, махленско мислене - като ще се прави нещо да се направи като хората, иначе го правиш по два пъти... ама нали сме гяволи..

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8719 Неутрално

    Както говореше Борисов през първия си мандат,все едно всичко е построено.Думата "магистрали'' не слизаше от устата му.А то излезе,че е построил малко повече от И.Костов и то с европейско финансиране.

  42. 42 Профил на amstelex
    amstelex
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В стилистиката на изказването на тази наглец, предлагам след като толкова си може да е шеф на АПИ само до днес, а от утре нататък да е някой друг!!!

  43. 43 Профил на генка стефанова
    генка стефанова
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Така, как се откриват магистрали разбраха вече и кучетата в тая територия. Сега искам по всички централни емисии Баце да покаже как се закриват! Гарантирано от Герб! Подплатено с 16 милиарда заем :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  44. 44 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Абе наглец, колко пари постъпват от винетки, от таксите на ТИР-овете??? Къде отиват тези пари, нали с тях трябва да се поддържат пътищата? Крадете ги чрез "батко и братко" и сега ще затваряме магистралите. Що не си оправите кантарите по границата и да си събирате реалните такси, защо работещите в "Пътни такси и винетки" са по-богати и от митничарите? Защо софийско тарикатче всеки ден от София ходи на работа до Бургас в НХК на вашия пункт и харчи по 200 лв за гориво на ден без да му се свиди, а заплатата му е 800 лв на месец?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  45. 45 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Стига сте вряскали че Бойче ще ви се обиди и ще спре да ви строи магистрали и ще видите тогава кон боб яде ли.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  46. 46 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Вижда се, че пари от винетките реално има, но държавата в лицето на правителството краде от тях, щом само 45% отиват в АПИ. Достатъчно е 1 година да не ги спират и ще има пари за ремонт. Ако не ги спират през останалите години ще ремонтират с тях по 50км магистрални пътища.
    Въпросът който Борисов и Павлова трябва да отговорят е : КЪДЕ ОТИВАТ ОСТАНАЛИТЕ 55% ОТ ПАРИТЕ ЗА ВИНЕТКИТЕ? За коя субсидия?????

  47. 47 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Парите отиват за заплати на безхаберници, които не вършат никаква работа и са назначени на принципа "наши хора". После нашите хора гласуват за нас и така. Като се смени властта съответно въпросните наши хора стават ваши хора и скоростно се заместват с наши хора. И така хората си мислят че в България имало пазарна икономика, но истината е че това е далеч по-близо до социализма. На всеки според нуждите, всеки според възможностите и да гласувате за партията-майка, защото тя ви храни и води.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  48. 48 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 401 Неутрално

    "Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.)"
    Значи собствениците на транспожлтни средства/автомобили, камиони, автобуси/, освен че плащат годишен данък за тях, плащат и акциза включен в цената на горовото/най - скъпото в Европа според доходите/, плащат и винетки и въпреки това тройно доене пари "няма". Няма защото се граби хайдушки вече 25г както и преди това. Подготвят ни да приемем безропотно ТОЛ системите. По пътищата построени с нашите данъци и с европейско финансиране. Открийте сметка за дарения. Или организирайте лотария. Може да възстановите и бригадирското движение. Комунизмът никога няма да си тръгне от тази територия.

  49. 49 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 620 Неутрално

    ... същия тоА - Лазаров, както и Лилето обясни'а, че за ремонт на един км от магистралата, били нужни 4 млн лева... хм, егаси ремонта... егаси цената... Както прогнозират и други - т'ва е обработка на почвата за въвеждане на такси по магистралата. През лЕтото, шА ни убежда'ат и самите туристЕ и шАфьорЕ... зор шА дават, та да си плащат. Боце с едно "нежелание" шА сА съгласи

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  50. 50 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Баце да намери кинти за ремонт и да не справи на разсеян.

  51. 51 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 768 Гневно

    "Като не можем да си позволим..." - Като не можете да си позволите да харчите парите от винетки,акцизи и ДДС на горивата за нормални пътища и поддръжка,като не можете да си позволите качествен строителен контрол от страна на АПИ и съд и неустойки от строителните компании - позволете на българския гражданин масово да ви поиска оставките от регионални и национални чиновници до министри заради мадовата ви некадърност и подкупност! И това е минимума,санитарния минимум. Би трябвало много от вас да отидат на съд и в затвора!

  52. 52 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Пари има, и то предостатъчно. От винетки - 220 млн. От акциз върху горивата - 2.4 млрд. ДДС върху горивата - 1.1 млрд. Данък на колите - 3 милиона коли, по 30-50 лева старите и 200-300 лева новите, поне 200-300 млн. но хайде той остава в общините, не е за Републиканска Пътна Мрежа.
    Останалите обаче къде отиват? Защо ли питам... отиват в общия бюджет, тоест в каца без дъно, откъдето ще се плащат и заплати на ченгетата, които ще сложат да ни глобяват сега ако караме с 95 км/ч по магистралата.

  53. 53 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Най-добрият начин за събиране на средства е да заместят всички КАТаджии с камери и целият КАТ да се разтури. Няма корупция - няма изтичане на средства - повече пари за поддръжка на пътищата.

  54. 54 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#53] от "Fazer":

    Акцизи върху горивата,винетки,данък върху колата................до тук станаха 2.5-3 милярда лева годишно.
    Добави ДДС-то върху горно изброените и сам сметни колко пари се получават.
    Т.е проблемът е че няма пари или проблемът е че тези пари се крадът ?

  55. 55 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#54] от "kapitalcho":

    Именно. Тук как няма катаджии и пътна полиция като цяло от години (заради бюджетни орязвания), максималната скорост също е по-висока от тази в България, нацията като цяло пие и кара в пъти повече и пак системата работи. По магистралите има камери, на ключови места се правят изненадващи проверки около уикендите и големите празници (но не такива, за които се предупреждава из медиите), таксита и автобуси (всякакъв не-личен транспорт общо взето) имат духалки от лявата страна на волана, които духаш преди да запалиш и ако отчетат дори 0,1 превозното средство няма да тръгне.

  56. 56 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#55] от "Fazer":

    За катаджиите почти си прав-трябва да се съкратят значително,но за напълното им премахване-трябва още да с епромени манталитета в Бълагрия.
    Иначе като се махнат катаджиите ще се спре корупцията,но няма да се оправят пътищата-защото там проблема са кражбите,а не липсата на пари.

  57. 57 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#56] от "kapitalcho":

    Затова камери на всеки 100м, да се вижда кой къде какво прави по магистралите, по градските пътища. Има да блести светкавицата за всяко нарушение. И кражбите ще спрат, и пари от глоби ще се долеят. Също тук има едно прекрасно нещо, наречено подоходна глоба - ако те хванат с нарушение, събират ти данъчните декларации за последните две години и плащаш според процент от това, което си изработил за периода. Така разни мултимилионери се изказваха, че от правителството ги мразели, понеже им цъкнаха честитка за 50 000 евро за 20км/ч превишена скорост.

  58. 58 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 713 Любопитно

    Имам чувството, че тези ограничения се въвеждат от АПИ с цел чрез публичното недоволство да се изкрънкат повече пари от бюджета. На това навява и забележката колко пари от винетките отивали реално за пътища.

    @)----,--'--
  59. 59 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#57:"Fazer"]подоходна глоба - ако те хванат с нарушение, събират ти данъчните декларации за последните две години и плащаш според процент от това[/quote]

    Това обаче е там. Тия с Кайените тук да не мислиш, че подават данъчни декларации?

    @)----,--'--
  60. 60 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#59] от "MyTwoCents":

    Тук не ги подаваш сам, затова се виждат. Единственото, което зависи от теб като данъкоплатец е да представиш на работодателя си данъчна карта, която казва точно какъв процент данък ще се извлича от заплатата ти, обикновено веднъж в годината. Всичко останало е видимо в момента, в който го купиш заради системата за електронна гаранция (т.е няма нужда да пазиш хартийки с гаранционни карти, фактури и касови бележки, просто отиваш на гишето и се вижда какво си купил и каква е гаранцията). Дори банката ти вижда собствеността (обикновено на стойност над 3000 евро) и може да ти откаже заем на такава база.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK