Ограниченията по магистралите влизат в сила от днес (карта)

На определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" от днес ограничението на скоростта ще е 90 вместо обичайните 140 км/ч. Съобщението за това беше направено миналата неделя, а причината е силно амортизираната настилка, която създава рискове от катастрофи.


На магистрала "Тракия" с 90 км/ч трябва да се кара в областите Пазарджик (между километър 63 и 90) и Пловдив (от 119 до 133 км). На "Хемус" ограниченията в областите Шумен и Варна – между километър 349 и 376.




Новите скоростни режими на магистралите ще са в сила, ако са поставени съответните пътни знаци. В началото на седмицата от регионалното министерство съобщиха, че имат договорка с КАТ, допълнителни патрули ще осигуряват безопасното преминаване, докато свикнат шофьорите, че в тези участъци трябва да намалят скоростта. В този смисъл не е изключено да има засилен контрол на скоростните режими.


Регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че държавата няма 100 млн. лева, за да ремонтира най-окаяните отсечки от магистралите, и затова единственото решение за гарантиране на безопасността на пътуващите е ограничаването на скоростта на тези места. Тя допълва, че целият бюджет за текущи пътни ремонти е между 50 и 70 млн. лева годишно.


Председателят на управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров пък каза, че още от есента са предупредили, че ако не получат целеви субсидии ще се стигне до тази ситуация. "Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.)", поясни Лазаров.


От агенцията обещаха всеки ден до 13 часа служителите от районните пътни служби да извършват оглед на автомагистралите и ако установят на нарушаване на настилката, ще изискват от пътоподдържащата фирма да започне незабавни ремонтни дейности, които да бъдат изпълнени в същия ден, ако метеорологичните условия го позволяват.


До края на седмицата, ако не вали ще се пълнят дупките, ще се изглаждат неравностите и ще се ремонтират предпазните огради по магистралите "Тракия" и "Хемус" на територията на областите София, Пазарджик, Пловдив, Шумен и Варна. Районите, където ще се работи, ще са сигнализирани.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1632 Гневно

    Най-лошото е, че и 200 000 000 да Ви бъдат осигурени пак няма да имаме пътища, ... знаем защо.
    Имате възможност да облекчите движението, като качите поне транзитния поток от камиони на влакове, защо не го правите ???

  2. 2 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Винетните такси не са ли на практика пътен данък и 100% трябва да постъпват за ремонт и строежи на пътища. И да вземат да съкратят тази държавна администрация, вместо да я издържат от пътни такси.

  3. 3 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 392 Неутрално

    моля, спрете да ги наричате магистрали, очевидно не са такива

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  4. 4 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Не е изненада, че участъци, които не са ремонтирани от 35 години (от построяването си) са трудно проходими.
    Не изненада, че и новите участъци, по цялото протежение от Чирпан до Карнобат, са се издънили.
    Не е изненада, че в нашата татковина, не е ясно кой е виновен за това...

  5. 5 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 418 Разстроено

    Ами, ограничения...
    Разумният шофьор си ги е слагал и досега - то на този "хълмист терен" с колко да караш?!
    Самоубиецът никакви ограничения не го спират - примери - колкото щеш и от което си искаш време...
    За съжаление, обаче, в такава имитация на държава, в която живеем, имитация са и магистралите, и пътната администрация, и наложените ограничения...

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Какво беше, пари нема - действайте!

  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1003 Гневно

    Човек като чете неща от този сорт може само силен гняв да изпитва.
    Нямало пари.
    Ами направете винетката 200 лв тогава.
    Ама пак няма да стигнат за изхранването ви.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1091 Гневно

    14 километра при Пазарджик, 27 километра при Шумен до 90 км в час - това магистрали ли са или бутафотия?

  9. 9 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 316 Неутрално

    [quote#0:"статията"]докато свикнат шофьорите, че в тези участъци трябва да намалят скоростта[/quote]
    Иначе казано - докато свикнем, че "тука е така"! Да, ама не...

    Живот и здраве, на 17.04.2015г. по реда на ЗМСМ ще затворя Св.Св.Кирил и Методий 17-19, където е МРР (стига от СО да не почнат да правят въртели) и ще поискам другарката Павлова! По-точно - оставката на това министерско недоразумение, за да разлепя копия от нея на всеки 10 км. магистрален път...

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  10. 10 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Тъжно е битието Борисово. Дори и най-заклетия му съюзник - асфалта - вече му създава проблеми

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    какви са тези 70-100 милиона за 10-20 км надупчен асфалт

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Сега - ограничения за магистралите, след това - ограничения и върху държавата. Накрая - ограничения и върху народа. Докато последния хлопне вратата.

  13. 13 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Математиката ми е сложна тук–
    220 милиона от винетки
    105 милиона (от 220-те) в АПИ
    50-70 милиона налични за ремонт
    100 милиона необходими за ремонт

    Както са изнесли данните, и както аз ги чета, излиза, че АПИ има 100-те милиона за ремонти, а в същото време има само 50-70 милиона, което... е различно.

  14. 14 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.)"- изказване вчера на шефа на АПИ Лазаров.
    Значи собствениците на транспортни средства/автомобили, камиони, автобуси/, освен че плащат годишен данък за тях, плащат и акциза включен в цената на горовото/най - скъпото в Европа според доходите/, плащат и винетки и въпреки това тройно доене, пари "няма". Няма защото се граби хайдушки вече 25г както се грабеше и преди това. Подготвят ни да приемем безропотно ТОЛ системите. По пътищата построени с нашите данъци и с европейско финансиране. Открийте сметка за дарения. Или организирайте лотария. Може да възстановите и бригадирското движение. Комунизмът никога няма да си тръгне от тази територия.

  15. 15 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Един колега казваше " абе направете бензина 5 лв литъра и винетките 300лв , за да се види кои сме с пари"!

  16. 16 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 213 Неутрално

    От продажба на винетки влизат повче от 120 млн. лв. годишно. За ремонт на 1 км. първокласен път са достатъчни 100 000 лв. ( за магистрала да са 200 000). Това прави 1200 (600 км. магистрали!) км! Няма да питам къде са парите, това всички го знаят! А Лили Магистралната сигурно става за много други работи, но за министър - не! На ББ обаче точно такава му трябва явно.

  17. 17 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това е защото са много загрижени за нас да не се избиваме. Ами като сте загрижени вземете и оправете шибаните 50км магистрала. Какво са 70млн за една държава. И кое е по-важно животът на 100човека или 70млн лева.

  18. 18 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Не знам как си го представяш това, аз лично не мога.

  19. 19 Профил на Василева
    Василева
    Рейтинг: 219 Весело

    Леле, това е такъв смях, че направо нямам думи. Магистрала с ограничение 90км./ч.?!

  20. 20 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Сещам се как г-н Борисов се хвалеше, че направил така, че от София до Бургас се стига за 3 часа.
    Сега да го попитат за колко време се стига.

  21. 21 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Горе-долу колкото км магистрали откри най-великия строител на всички времена и народи, толкова и закри. А пред закриване са още толкова.

    Никога повече мутри начело на България.
  22. 22 Профил на kabico
    kabico
    Рейтинг: 367 Гневно

    На тези трябва да им спретнем един шофьорски протест около парламента да не могат 3 дни да излезят от него. От друго не разбират.

  23. 23 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#8] от "vankata1":

    При Пазарджик са 27 км и още 14 при Пловдив. Та за цялата Тракия са 41 км, което е повече от 10% от цялата й дължина. Честито!!!

  24. 24 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    От известно време се старая да не карам с повече от 100 км/ч по т.нар. "магистрали", и си ми е по-спокойно ... апропо, далеч не само в дупките е проблема - изпреварват те отляво, отдясно, по аварийната, един на дълги, друг на къси, един кара с 60, друг със 160, един с летни гуми, друг със зимни, да - и дупки, и локви за аквапланинг, и каквото си искаш ... е, за 10 мин. разлика има ли смисъл ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  25. 25 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Любопитно

    До коментар [#19] от "antoan_vasileva":

    Не, по-големият смях е, че отказват да оправят дупките по магистралата. Купувайки винетка, собственикът на МПС сключва някакъв вид договор с този, който му я продава т.е. плаща, за да кара по пътищата на страната. Ако те не са на необходимото ниво, продавачът на винетки нарушава този договор. И това не важи само за магистралата, ами и за всеки треторазряден път, на който, ако те хванат, че караш без винетка, ще бъдеш санкциониран. Щом хора спечелиха дела за разбитите си коли от дупки на пътя не знам какво би станало ако реши да разшири проблема.

  26. 26 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 372 Разстроено

    До коментар [#7] от "Dr. G.":

    И пак няма да им стигат...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  27. 27 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 486 Неутрално

    То и да искаш с повече от 90 не може. Има места по Тракия, през които карам и с 70. От ограничителни знаци и забрани няма нужда, пари за ремонт трябват!

  28. 28 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Асфалт не се яде. Но се краде!
    От днес винетки ще могат да се купуват и с пари, печатени на принтер. Каквито са и пътищата.

  29. 29 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Всички мрънкачи и разбирачи са на амбразурата днес.

  30. 30 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    И преди съм писал, но ще го повторя - пътищата трябва да се поддържат: канавките да се чистят от треви и храсти, засипаните места да се очистят за да отвеждат водите, пукнатините на асфалта трябва да се третират докато са малки, пропадналите участъи бързо да се изхранват. Всички го знаят, но на АПИ-то не е изгодно да има кантонери по поддръжката - за тях е добре да се разбие пътя, да се изсипят милиони за ремонта и да има за комисионни! Накой му дреме, че се харчат неразумно нашите пари? Контрола и наказани няма!

  31. 31 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 206 Неутрално

    До коментар [#5] от "opt_02": [quote#5:"opt_02"]Разумният шофьор си ги е слагал и досега - то на този "хълмист терен" с колко да караш?! ... Самоубиецът никакви ограничения не го спират ...[/quote]
    Напълно съм съгласен, даже мисля, че ако премахнат всякакви ограничения на скоростта, няма да има никаква рязка промяна в числото на загиналите на пътя за една година! Убеден съм!

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
  32. 32 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Един българин отива на гости у свой приятел в Грузия. Домакинът го развежда да му покаже забележителностите. На един сфетофар, свети червено, но грузинецът дава рязко газ и минава като куршум през кръстовището. Какво правиш - светеше червено, защо не спря, пита нашият. Аз съм джигит! - гордо обяснява шофьорът. Нашият се позачудил, но тъкмо се отървал вече от уплахата и на един сфетофар, тъкмо светва зелено и грузинецът набива спирачки. Нашият вече съвсем се опростил и пита - какво става, светна зелено, що спираш? Онзи отговаря - Нека да минат другите джигити!

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1909 Весело

    Е къде са заглавията "Стигаме до морето с 40 минути по-бавно"... през '12 по му вървеше със сметките на Лазаров

  34. 34 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 932 Неутрално

    ... 'ми така шА я караме явно... у назе, вместо да сА ремонтират дупките, слагат знаци, че има дупки...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  35. 35 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#20:"thenomad"]Сещам се как г-н Борисов се хвалеше, че направил така, че от София до Бургас се стига за 3 часа.
    Сега да го попитат за колко време се стига.[/quote]

    "Политикът трябва да може да предскаже какво ще стане утре, след седмица, след месец и след година. А после да обясни защо това не е станало."
    Според Чърчил

  36. 36 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ако от построените километри магистрала при Борисов извадим закритите километри магаистрала при Борисов, ще се получи отрицателно число.

  37. 37 Профил на Иван Карагьозов
    Иван Карагьозов
    Рейтинг: 213 Неутрално
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8266 Неутрално

    Те ремонтите и поддържането не са като рязането на ленти.

  39. 39 Профил на Василева
    Василева
    Рейтинг: 219 Неутрално

    До коментар [#25] от "sbk":

    Аз съм на 100% ЗА, да се организираме и да осъдим държавата, че нарушава договорните си отношения и предлага не само некачествени услуги, а такива, който застрашават човешкия живот.

  40. 40 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Катаджийте вече потриват ръце ... толкова много грешници им се сервират на готово. С 30-50-70 км над лимита, ех сладки рушвети!

    А и радарите са 2 бр. в ограничените участъци.

  41. 41 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    Не стига че ви строя магистрали, ми трябва и да ви асфалтирам старите, егати мърлячите сте. Нема ми разплаквате лиленцето че сега ще дойда да ви разхвърлям и ще падне голям кютек бате, след кютека няма да има никой останал жив, само холандци.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  42. 42 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 470 Гневно

    Добре де, как може Португалия, най-бедната от старите държави членки на ЕС, да построи близо 3000 км магистрали, да ги поддържа в отлично състояние, с което си свали смъртността по пътищата наполовина, а вие да нямате пари да ремонтирате няколко десетки километри? Дали отговорът не са изчерпва с две думи - корупция и кражби?

  43. 43 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За умните хора това бе нещо нормално и очаквано. България няма пари да поддържа старата пътна мрежа тръгна да строи нови магистрали, пълен смях.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  44. 44 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#42] от "Форд Префект":

    ЕС за едни е майка за други мащеха.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  45. 45 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1100 Гневно

    Дневник, картата ви не е вярна ..... Така както сте го дали на картата, ограничението на Тракия започва от тунела Траянови врата, т.е. 54 км... В действителност лошият участък започва между Церово и Калугерово и свършва при Гелеменово-Пазарджик. Моля, четете преди да пишете...
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D1%8F_%28%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0%29

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  46. 46 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Като нямате пари да поддържате наличните, за чий строите нови? Тях кой ще ги поддържа?

  47. 47 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#44:"42"]ЕС за едни е майка за други мащеха. [/quote]

    Глупости. Просто едни крадат с мярка, а други са се самозабравили. Какво ни е виновен ЕС, че избираме некадърни и корумпирани политици, че не правим нищо съдебната ни система да заработи и не реагираме, когато с престъпни схеми ни измъкват 4 милиарда от спестяванията, че народът ни е предимно от тарикати и андрешковци, че хората ги мързи, нямат никаква самодисциплина, че търпим разни мутри да ни крадат постоянно? Явлението Пеевски е немислимо на Запад. Дори и в страна като Португалия.

  48. 48 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#42] от "Форд Префект":

    Или с това, че са построени преди Португалия да се окаже пред фалит?

  49. 49 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#48:"nodamncat"]Или с това, че са построени преди Португалия да се окаже пред фалит? [/quote]

    Ние доколкото знам не сме били пред фалит през последните години. Колко километра магистрали сме построили?

  50. 50 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В България няма магистрали.

  51. 51 Профил на Alex Nichev
    Alex Nichev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За какви магистрали и пътна мрежа си говорим непрекъснато?
    Тия дни направих една бърза справка:
    - За България- общата дължина на пътищата у нас с "магисталите" е около 50х. км
    - За Белгия (нали все Брюксел ни е в устата) общата дължина, включително и магистралите е над 200х. км! Да не говорим за осветените им магистрали!!
    Много ми тъжно, но това са фактите.
    Какви наши магистрали, какви 5 лева...??

  52. 52 Профил на Alex Nichev
    Alex Nichev
    Рейтинг: 8 Разстроено

    ... извинете, моя грешка по повод горния ми пост!!
    Дължината на пътищата в Белгия не е 200х. км, а само 150х. км.

  53. 53 Профил на Alex Nichev
    Alex Nichev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Корекция по моя горен пост!!
    Справката казва:
    -В България пътната мрежа е около 20х. км.
    -В малка Белгия- 150х. км.
    7 пъти по-малко от Белгия!!!!

  54. 54 Профил на Alex Nichev
    Alex Nichev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ...и като за последно...

    За територията:
    - България 111 х. кв.км.
    - Белгия 30 х. кв.км.
    Т.е. на 3 пъти и половина по-голяма територия имаме 7 пъти по-малко пътища...

  55. 55 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Те магистралите са в такова окаяно състояние, че и без да ни ограничават е рисковано да се кара с над 90!

  56. 56 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#51] от "big_ni4ev":
    До коментар [#52] от "big_ni4ev"
    До коментар [#53] от "big_ni4ev":
    До коментар [#54] от "big_ni4ev":
    В Белгия магистралите ги мият със шампоан!

  57. 57 Профил на Alex Nichev
    Alex Nichev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До rurade:
    Доста километри съм навъртял по техните пътища и магистрали. Много леко се пътува, магистралите вечер светят... Коректни са. Няма нашенски "майстории".
    Виж тротоара пред магазини и заведения мият с препарати наистина.
    Всъщност това се вижда и в Истанбул в края на работния ден.
    Собственото ни високо самомнение, че сме велики, много ни пречи за голямо съжаление.

  58. 58 Профил на bisico
    bisico
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Минах сутринта по магистрала Хемус. Знаците за ограниченията не бяха сложени, но полицейските патрулки бяха извадени на "ЛОВ" и стреляха вече. Когато се връщах около обяд, едва тогава ги поставяха .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK