"Мерцедес" пуска и пикап, разаботва го съвместно с "Рено" (видео)

Рисунка на бъдещия пикап на "Мерцедес"

© Мерцедес

Рисунка на бъдещия пикап на "Мерцедес"



Автомобилните марки "Рено" и "Мерцедес" ще добавят пълноразмерен пикап в гамата си от модели, като той ще е съвместна разработка на базата на "Нисан NP300", съобщиха снощи от пресслужбите на концерните. Това е поредният проект, част от партньорството между "Даймлер" и алианса "Рено Нисан", което започна преди пет години.


До момента в рамките на сътрудничеството са реализирани 13 проекта в Европа, Азия, Северна и Латинска Америка. Сред тях са нови компактни автомобили ("Рено Туинго" и "Смарт"), минаван ("Рено Канго" и "Мерцедес Ситаро"), а освен това част от моделите на "Мерцедес" използват дизели на "Рено".


Новият пикап, който ще допълни гамата на френската и на германската марка, ще е с товароносимост до 1 тон, като ще се конкурира с предложения като "Мицубиши L200", "Фолксваген Амарок", "Тойота Хайлукс" и т.н. "Мерцедес" обаче ще стане първата луксозна марка с пикап в гамата.




От "Даймлер" уточняват, че "Нисан NP300" ще претърпи редица промени, за да изглежда, да се усеща и да има пътното поведение на "Мерцедес". От "Рено", които до момента също нямат пълноразмерен пикап в гамата си, обещават и техният модел да носи характерната за колите им визия.


Към момента се знае, че двата модела ще са с двойна кабина и ще са насочени както към фирмени, така и към частни клиенти. Като основни пазари се сочат Европа, Австралия, Южна Африка и Латинска Америка.


"Мерцедес е най-бързо растящата премиум автомобилна марка. Влизането ни в сегмента на пикапите, който отбелязва все по-голяма търсене, е важна стъпка, за да продължи растежът ни в световен мащаб", коментира председателят на борда на директорите на "Даймлер" д-р Дитер Цетче. Той, както и колегата му Карлос Гон, шеф на "Рено Нисан", допълват, че благодарение на съвместната разработка на моделите, те могат да се появят на пазара бързо и при значително по-ниски разходи от обичайните.


Що се отнася до "Нисан", който ще осигури донора за пикапите на "Рено" и "Мерцедес", това е компанията, заемаща втора позиция сред производителите на пълноразмерни пикапи. Първият подобен модел се ражда преди 80 години, а от 1933 година са направени над 14 милиона пикапа с марката "Нисан". Новото поколение на модела NP300, който се продава още под имената NP300 "Навара" и NP300 "Фронтиер", беше лансиран през юни 2014 година и се прави в Тайланд и Мексико.

Донорът "Нисан" NP300

© Нисан

Донорът "Нисан" NP300


Пикапите на "Мерцедес" и "Рено" от следващата година ще се произвеждат в завода на "Рено" и "Нисан" в Кордоба, Аржентина, когато са предназначени за Латинска Америка. На поточната линия там ще се качи и "Нисан NP300".


В края на десетилетието трите модела ще се сглобяват също и в завода на "Нисан" в Барселона, като от там ще се изнасят за останалите пазари, извън Латинска Америка. Версията на "Рено" ще се прави и в комплекса на "Нисан" в Куернавака.


Очакванията са заводът в Барселона да прави около 120 000 пикапа на година от трите марки. Фабриката в Кордоба ще сглобява около 70 000 бройки годишно.


Карлос Гон посочва още, че благодарение на партньорството с "Даймлер" разходите на "Рено Нисан" за модернизацията на завода в Кордоба ще са значително по-ниски. "Този проект ще позволи да оптимизираме и натоварването на мощностите в Барселона", добавя той.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Следват БМВ и Ауди. Мерцедес лека полека излизат от профила на марка за богати чичковци и пенсионери.

    generator
  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    След десетина години ще останат пет автомобилостроители в цял свят, които ще произвеждат едни и същи коли "серейки" яко кинти за акционерите.

  3. 3 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Весело

    Скоро се базикахме под един друг материал за Мерцедес, че само баничарки и пикапи не са започнали да правят,и те хоп-пуснаха пикап..
    Сега на ход за баничарките...

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Първите, ще видим пред нощните клубове в София, съвсем скоро.

  5. 5 Профил на Перуци
    Перуци
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#3] от "eurogi":

    Мерц имат баничарка мисля от 2 години вече.

    http://srv2.betterparts.org/images/mercedes-benz-citan-05.jpg

  6. 6 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 734 Неутрално

    [quote#3:"eurogi"]Сега на ход за баничарките... [/quote]
    Мчи те вече имат- Мерцедес Citan, който сигурно пак с Рено са го правили щот много прилича на Дачия Докер.

  7. 7 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#6] от "Гарван":

    Точно така е , но базата е Канго!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  8. 8 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 726 Неутрално

    В общи линии, Мерцедес ще е само емблемета, другото си и чист Нисан или Рено. И за това удоволствие клиентите ще плащат 40-50 процента по високи цени от пикапите на Рено и Нисан, е ще им сложат 20-30 конски сили отгоре да не се чувстват хептен прецакани балъците.

  9. 9 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#2:"Ф.Нинов"]След десетина години ще останат пет автомобилостроители в цял свят, които ще произвеждат едни и същи коли "серейки" яко кинти за акционерите. [/quote]
    Това ще се случи на практика с почти всичко. Земята е ограничен пазар, на който нуждите отдавна са презадоволени. В един момент акционерите просто няма да има от къде да получават дивиденти. Всъщносто това показва че модела е изчерпан и ако "гениите" не измислят нова форма за печелене на пари ще трябва да пуснат плана за големия колапс - война, бедствия и прочие.
    Принципно човешките нужди(за преживяването му) не е трудно да бъдат задоволени, но лакомията няма как да я удовлетвориш.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "eurogi":

    Баничарка е Цитарото на мерцедес

  11. 11 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 8 Неутрално
  12. 12 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 422 Весело

    ... и Мерцедес ще се ползват от върховия опит на Дачия Логан, защото май това са единствените традиции на Рено с пикапите...

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3648 Любопитно

    След като се провалиха с баничарката сега и с пикап ще се пробват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Тънкият момент е факта, че в САЩ хората не знаят нито какво е Рено, нито какво е Дачия... френски коли там не се продават... ако им туриш обаче бенц-емблема тогава влизаш в джаза... тук е заровено кучето....

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Иначе новият Смарт (съвместно производство с Рено) се харчи като топъл леб... направо цепи мрака (+25%)... особено в Китай.

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#9] от "traveler1":

    Войната не е правилното решение в днешно време.

    Просто се стига до креш (срив на цените на акциите) на борсата и като акционер имаш следните опции:
    1. да си продадеш на време акциите и да ги купиш обратно на ниски цени (save short)
    2. да си продадеш на време акциите, след което да ги шортиш чрез пут-опции, фючър, CFD, knockout-сертификати, шортене акци наголо (с което да направиш кинти и от падането на курсовете) и накрая да ги купиш обратно на ниски цени (short)

  17. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Караш Рено , поддържаш Мерцедес

  18. 18 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Доста подвеждащо заглавие... Истината е, че Нисан ще разработи и ще произвежда пикапи за Мерцедес и за Рено на базата на новия NP300/Navara.

  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    [quote#14:"Ф.Нинов"]Тънкият момент е факта, че в САЩ хората не знаят нито какво е Рено, нито какво е Дачия.[/quote]

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":
    През 80те имаше Пежо. Разпадаха се по пътищата. Имаше интервю с шефа на Маркетинга на Пежо в Америка. Питаха го защо им се разпадат колите? Той отговори - Защото Американците не знаят как да карат. Познай колко коли продаде Пежо от този момент нататък? Сега Рено продават чрез Нисан но качеството е съвсем различно. А пикапите на Нисан се проектират и произвеждат в Америка. Този пазар е труден за пробиване в Америка. Ако не вярваш питай Тойота и Нисан. Последния модел на Форд Ф150 е целия от алуминий, вътре е като Мерцедес S класа, икономичен е. Предлагат го с много интересен мотор 2.3л комбинация Алумин и чугун за блока и Алумин за главите. Всички неща които имаш на луксозен автомобил ги имаш и на пикапа ... Конкуренцията е доста яка. Много ми е интересно как ще реагират на пикап с емблема на Мерцедес. Тук не се връзват много на коли със залепени емблеми само. Ако е Рено всички ще знаят че е Рено. Глупаци няма. Освен това няма нищо общо между хората които купуват Мерцедес и тези които купуват пикапи. Мисля че Мерцедес добре го разбират това и нямат планове да го продават тука. Те дори малките модели не продават много тука. най-много се продават големите модели и джиповете.

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3746 Неутрално

    [quote#11:"sass"]грешка цитан-а[/quote]
    Същата грешка е допуснал и авторът на статията.

    Gunter glieben glauchen globen
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#19] от "Pontif А":

    Пежо 403 е колата на инспектор Коломбо:
    https://www.youtube.com/watch?v=veClN8L07N8
    https://www.youtube.com/watch?v=Xa8YC0kzxXE

    Иначе с лепенето на емблеми Бенц търси на баницата мекото... според мен това не е чаааак толкоз проблематично... по-важни са други неща като кой ще бъде кой при електромобилите <- там се раздават картите в момента.

  22. 22 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ф.Нинов":


    [quote#21:"Ф.Нинов"]по-важни са други неща като кой ще бъде кой при електромобилите <- там се раздават картите в момента.[/quote]
    Абе май на нас само ни е интересно за тези електромобили. Много са малко като % още. Аз много се надявам нещо да стане и да се задържат. В Калифорния имам чуството че всяка втора кола е хибридна. Приусите са навсякъде дори и за таксита ги карат. Като караш почти всяка минута вижаш Тесла. Понякога тве една след друга. Има и доста Нисан Лийв - в Европа може да е под друго име, не знам. А преди година, две само бяха рядкост. Но дали ще успеят не знам. Надявам се. На мене елмобилите ми се струват много елегантно решение.
    Аз мисля че Мерцедес май имат електричка - някакъв техен СУВ а отдолу е Тесла, нали Тесла си освободиха всички патенти. Сега всеки може да копира.

    California Über Alles
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#22] от "Pontif А":

    Значи Бенц като една от най-старите автомобилостроители усещат накъде духа вятъра, въпреки, че не могат сами да са на предна линия в новите технологии, но поне инвестират пасивно.
    Например с 10% от акциите те бяха един от големите първоначални инвеститори в Тесла, но кешираха инвестицията продавайки акциите на борсата за около милиард, оставяйки само партньор на Тесла да закупуват от тях компоненти.
    Смятай Бенц е виждал хляб в Тесла във време, когато уолстрийт им се подиграваше.
    Главният проблем на Европа и Азия в момента обачче е, че хората живеят в апартаменти и няма къде да си зареждат колите (то е мъка да намериш на улицата паркоместо, а камо ли стейшън за зареждане).
    Според мен нещата ще додат откъм регулации (специалитет на ФРГ), където държавата ще направи невъзможно да влизаш в голям град с двг-кола, с което:
    - ще бастисат старите коли, принуждавайки хората да купят нови електромобили
    - ще развият строителството (всяка кола в дом с подземен гараж със заряден стейшън)
    - ще развият електротехниката, енергоснабдяването, ел.централи, които са хлябът на фирми като Сименс и хиляди малки
    - ще намалят вноса на нефт & газ... зависимост от диктатори

  24. 24 Профил на Ne Nov
    Ne Nov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ией! Най-сетне мерцедес и за белите американци.

    Не харчи всичко, което имаш и не вярвай на всичко, което прочетеш (най-вече онлайн).
  25. 25 Профил на pdourmana
    pdourmana
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Всеки път като се спомене Рено някой започва да коментира, че не се продавали в САЩ ...
    Рено са пробили и са продавали добре на американския пазар, но компанията с която са развивали бизнеса си American Motors Corporation (AMC) е купена през 87-ма от Крайслер, които са предложили неустоима цена на Рено ))
    Рено 9/11 от компактният клас са си ги продавали под марката Рено http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Alliance
    Рено 21 е станало Eagle Medallion а Рено 25 са го продавали като Dodge Monaco и Eagle Premier ...

  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    "Новият пикап, който ще допълни гамата на френската и на германската марка, ще е с товароносимост до 1 тон, като ще се конкурира с предложения като "Мицубиши L200"

    Малко като да изпуснеш питомното! От Даймлер преди десетина години можеха да ползват Мицубиши...

    I Want To Believe
  27. 27 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Пак куп глупости!
    "Пълноразмерен", пък като L200; Hi-lux и VW-Amarok!
    Та и трите са "Compact Size"!

    А и не вярвам Mercedes да може да достигне здравината на ходовата част на Mitsubishi L200!

    Да разлая троловете!!
  28. 28 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 521 Неутрално

    спортните екипировки искат по голямо пространство отколкото едно комби предлага

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#25] от "pdourmana":

    сегашните американци не знаят какво е френска кола.
    Иначе техните бащи и дядовци с голяма вероятност може да се сетят какво беше югослваската "Застава"

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    [quote#23:"Ф.Нинов"]Главният проблем на Европа и Азия в момента обачче е, че хората живеят в апартаменти и няма къде да си зареждат колите (то е мъка да намериш на улицата паркоместо, а камо ли стейшън за зареждане). [/quote]
    Това може да се окаже проблем.
    Тесла имат система за бърза смяна на батериите - за минута, две. Но дали това може да е икономически изгодно?

    California Über Alles
  31. 31 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Звучи логично, но според статията: "Като основни пазари се сочат Европа, Австралия, Южна Африка и Латинска Америка."

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#31] от "Торбалан":

    виж този пасаж съм го пропуснал защото чета по диагонал... сигур пикапите с Нисан-емблема ще са за Северна Америка, а тези с Бенц и Рено за останалия свят.

  33. 33 Профил на pdourmana
    pdourmana
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#29] от "Ф.Нинов":

    Може и да не знаят, но аз лично съм виждал Рено 5 и си направих труда да проуча, дали Рено е имало реално присъствие на американския пазар ...
    В Германия и Англия научиха за Дачия, колите им се продават от Латинска Америка до Индия, защо да не започнат да ги внасят и в Америка?

  34. 34 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Като гледам в България са продали десетина "баничарки", вероятно толкова ще са и пикапите. Всъщност може и да са повече, "зърнари" ще лапат здраво, нали да турбо-гъзари, особено ако има субсидии.

  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#33] от "pdourmana":

    САЩ е много труден пазар, на който дори италианските (без Ферари и Мазерати) не се продаваха допреди няколко години.
    Дължи се на специални изисквания от страна на държавата, както и на дилърските магазини.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#33] от "pdourmana":

    най-трудното е поддръжката на сервизи за такава огромна по територия държава като САЩ и ако нямаш необходимите брой продажби - има проблем....

  37. 37 Профил на pdourmana
    pdourmana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ф.Нинов":

    Ще видим, колко е труден ... ако Фиат успеят да наложат версията на 500 произведена в Сърбия, значи може
    Маркетинга им не е лош, защото го налагат чрез анимационни филми и Др. Дре ...

  38. 38 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#3] от "eurogi":

    Мерцедес имат вече баничарка. Май беше на база Рено Кангу и съответно с доста дефекти

  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#37] от "pdourmana":

    Фиат-Красйслер в момента има възможност да продава всичко в САЩ. Много хитър ход с купуването на Крайслер.

  40. 40 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "eurogi":

    Мерцеес имат отдавна баничарка - Цитан





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK