Броят на електромобилите в България скочи до 497

Броят на електромобилите в България скочи до 497

© Мицубиши



Устойчива тенденция на ръст на регистрацията на електрически и хибридни превозни средства отчете правителството днес. На годишна база към 31.12.2014 г. общият брой на превозните средства с изцяло електрическо задвижване се е увеличил с 36%, а на хибридните с 61% спрямо същия период на 2013 година.


Към края на миналата година са регистрирани 497 електрически и 1031 хибридни превозни средства. За сравнение, общият брой на регистрираните МПС в страната е над 3.8 млн.


Като своя заслуга за ръста кабинетът посочва разширяването кръга на освободените от данък електрически превозни средства, с което освен електрическите автомобили, от данък се освобождават и електрически мотоциклети и мотопеди. Приетият доклад по темата посочва, че заслуги имат също местните администрации, както и неправителственият сектор.




В документа се посочва също, че електромобилите и хибридите осигуряват и устойчиво бъдеще на транспорта, като се намалява неговата зависимост от нефта. Освен това се подобрява качеството на атмосферния въздух и се ограничава шумът в населените места, а оттам и рисковете за човешкото здраве.


Загриженост предимно на хартия
Въпреки демонстрираната загриженост на хартия за екологичния ефект от експлоатацията на превозни средства правителствата от годините на прехода се въздържат от въвеждането на правилото "замърсителят плаща повече", тоест колкото повече вредни емисии отделя една кола, толкова повече да плаща собственикът й. Това се подчертава неведнъж от дилърите на нови автомобили и екоорганизации.


Наскоро председателят на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България Стоян Желев подчерта, че държавата продължава да третира автомобилите като имущество, като за по-скъпите се плаща по-голям данък. "Хубаво е да има еднократни стимули при закупуването на електромобили. Такива има гласувани в програмата на държавата за развитие на този тип мобилност, но няма бюджет и това не се случва", допълва Желев.


На тазгодишната конференция на "БМВ груп", на която бяха представени финансовите резултати на концерна, председателят на борда на директорите д-р Норберт Райтхофер посочи, че популярността на електрическите превозни средства е в пряка зависимост от стимулите за притежаващите ги. В Норвегия, където купувачите им не плащат ДДС, такси за регистрация, могат да паркират безплатно в платените зони в града и да ползват BUS лентите, екологичните i модели на БМВ формират 23% от продажбите. В Германия те се избират от едва 1% от купувачите.


Причината е ясна - електромобилите и хибридите са доста по-скъпи от моделите с традиционно задвижване. Според Райтхофер финансови стимули ще са нужни само в продължение на няколко години, докато "зелените" модели навлязат по-масово, което ще свали и цената им.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1213 Любопитно

    Супер! Един на 15 000 човека.

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 555 Разстроено

    Ние обикновените българи, ще изчакаме електромобилите втора употреба от Европа след около 10 -15 години .

  3. 3 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 644 Неутрално

    [quote#2:"lout66"]Ние обикновените българи, ще изчакаме електромобилите втора употреба от Европа след около 10 -15 години .[/quote]

    Доколкото знам, един от големите негативи на електромобилите е, че батерията губи капацитета си с времето. Ако нов автомобил изминава 300км с едно зареждане, след 3 години при същите условия вече ще са 250, а след още 3 може и до 200 да спаднат (измислям си цифри, но идеята е такава). За целта трябва човек като си купи втора употреба електромобил да смени и батерията, а тя е най-скъпата част.

  4. 4 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#3] от "blaf":

    Отделно батериите може да прегреят и избухват със съпътстващите аудио-визуални ефекти.

    Подобни ефекти може да се наблюдават и при силен удар (напр. катастрофа).

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2945 Неутрално
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2672 Неутрално

    Веднъж изгоряхме, като инсталирахме 1200 МВт слънчеви паркове 6-8 месеца преди цената на слънчевите модули да се преполови.

    Ако сме вменяеми, няма да повторим една и съща грешка за 5 години.

  7. 7 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#4] от "Петър Николов":

    Сериозно ли могат да избухнат при прегряване? Никъде не го пишат това...

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  8. 8 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#3] от "blaf":

    Принципно си прав, колега. Но при хибридите този проблем не съществува. Сипваш си гориво в резервоара, палиш си хибрида с ДВГ и после минаваш на електричество. После пускаш пак ДВГ, който презарежда батерията, и пак пускаш електричеството. Пестиш и гориво, пестиш и ток, а междувременно не натоварваш наведнъж батерията, с което можеш да си я ползваш по-дълго.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Като чуеме стимули за зелени активи, се сещаме за санкции и зелена трева за обикн. човек. Мерсим за което

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Е тоя шефчето на БМВ леееееко наглее....

    Дай са да спонсорираме на мутрите i8 - чките.

  11. 11 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1829 Весело

    [quote#3:"blaf"]Доколкото знам, един от големите негативи на електромобилите е, че батерията губи капацитета си с времето. ... трябва човек като си купи втора употреба електромобил да смени и батерията, а тя е най-скъпата част.[/quote]
    Ще им слагаме хибрид на газ бе. Хем по-евтино от нова батерия хем "електро" за облагите около екологичните возила, хем горивото тънко...
    Седнал си да плашиш със стари батерии хора, дето слагаха дюзи на еднократните запалки ...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lou":

    Батерията на хибрида също има живот и той съвсем не е дълъг.

    Отделно, че самата кола е много по-сложна и като се строши извън гаранция, ремонта излиза колкото половин нова.

    Никога не бих взел хибрид, ако не е чисто нов.

  13. 13 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    [quote#4:"Петър Николов"]Отделно батериите може да прегреят и избухват със съпътстващите аудио-визуални ефекти.
    Подобни ефекти може да се наблюдават и при силен удар (напр. катастрофа).[/quote]
    Ти лично колко такива удара с фойерверки си наблюдавал? Или на баба ти са разправЯли?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  14. 14 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    Въпросът с електричките е развитата система за зареждане. Иначе ефектът се губи. В Лондон на всеки паркинг има зарядни станции.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  15. 15 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 730 Неутрално

    В момента в Европа и в частност Германия има бум при инсталациите за възобновяема енергия - бучкат перки като за световно, дано възможно най-скоро видим и този устрем и при развитието на електромобилите. Най-важното е скоро да има технологичен пробив при серийното евтино производство на графен (батерии, суперкондензатори, полупроводници и какво ли още не).......Е, тогава нефта и газа ще тръгнат да стават най-обикновени сувовини, а не горива............
    Иииии тогава идва истинската веселба с въоръжената до зъби Бензиноколонка, малко по-късно и с побратимите им от Залива. Едните още от сега да тренират как се ручат танкови вериги с гарнитура от безаналогови Булави, другите уж са с повече акъл може и да поотложат пясъчната диета.

  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1829 Весело

    [quote#4:"Петър Николов"]Отделно батериите може да прегреят и избухват със съпътстващите аудио-визуални ефекти.

    Подобни ефекти може да се наблюдават и при силен удар (напр. катастрофа).[/quote]
    Ми то е хубаво това лошото "бум". Като знаеш, че връзките ти в КАТ (или където ти е чадъра) няма да ти помогнат срещу "бум" при катастрофа, ще си караш нормално, нищо че се чувстваш богопомазан. А и автоджигитите ще го отнасят по-често при претоварването, вместо да се разминават само с един ремонт на двигател или ходова част...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  17. 17 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    Абе, дайте да си говорим истината - какви стимули има в България изобщо? Желание няма.

  18. 18 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Истински "зеленото" решение е да караш по-стара кола за дълго време, като я пазиш и поддържаш без компромиси. Но това просто не се вписва в днешната религия, наречена консуматорство. Нека да произвеждаме супер екологични коли с период на експлоатация от 3-5 години, които черпят енергия генерирана от... въглища. Да не говорим за консумираната енергия при производството и разноса на компоненти от различни доставчици по цял свят.

    Генералното ново решение трябва да е в изцяло нова транспортна инфраструктура, където не се налага всеки да кара собствен автомобил в града.

  19. 19 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#16] от "gost22":
    До коментар [#13] от "Депутат 241.":
    До коментар [#7] от "forum_terrorist":

    Във YouTube е пълно със лаптопи дето избухват по подобен начин. Има снимки на мобилни телефони тоже.

    Ако потърсите ще видите и снимки на хибриди където има пожар във секцията на батериите без никой нищо да е правил.

    Проблема е във самата технология:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Safety
    във същата секция ще видите и любопитни неща:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicle_fire_incidents
    а точно проблема със пушещите и горящи батерии приземи и Боинг 787:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787_Dreamliner_battery_problems

  20. 20 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    [quote#2:"lout66"]Ние обикновените българи, ще изчакаме електромобилите втора употреба от Европа след около 10 -15 години . [/quote]
    Като стой та гледай

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Весело

    До коментар [#19] от "Петър Николов":

    То щото бензиновите и газовите автомобили не избухват хич, нали? Айде стига глупости, технологиите се развиват ежедневно и стават все по-добри. Това, че ние живеем в девети глух челен коловоз не значи, че останалите хора по света не се движат напред...

  22. 22 Профил на I3I
    I3I
    Рейтинг: 237 Весело

    Искрено се надявам че от тези към 500 броя не са причислени електрокарите и електро-бусите. Иначе аз като се оглеждам насам-натам - освен 3-4 Тесла и 5-6 Кангота не съм виждал нищо друго.
    Сега сериозно - държавите дават такива субсидии при няколко случая - собствено производство, силни еко/меко движения, силни електро-лобита и т.н.
    Още повече че за такива стимули се очаква силна средна класа, която да потребява (нови електро) автомобили.
    Докато се сетят тук да стимулират - на запад ще решат да ги облагат защото са станали масови ........ и ние ще почерпим опитът им на готово

  23. 23 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#7] от "forum_terrorist":

    Литиевойонните акумулатори, както са много ефективни така са и много опасни. Ако не вярвате можете сам да опитате да забиете нож в батерията на телефона си например. При контакт с въздуха се получава реакция съпроводена с оделянето на голямо количество топлинна енергия, което води до възпламеняване а от там и до доста сериозни щети.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  24. 24 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    Сериозно, не трябва да се стимулират. Може в началото да се спести някой данък, ама за мотопедите дето ще разнасят пица и дребни пратки, както и за "баничарките" на фирмите. Това за няколко години, а после всички да си плащат като останалите. Сигурен съм, че ако имат някакви смислени икономически ползи, хибридите и електричките ще повторят успеха на АГУ-тата.
    Не ми трябват нови паразити на държавни субсидии, дето ще се режат от образованието, пенсиите и здравеопазването. Хайде този път поне, да го направим по пазарни критерии и пазарна файда, а не по неадекватни далаверо-административни подбуди.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  25. 25 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 840 Весело

    [quote#21:"Жорко"]То щото бензиновите и газовите автомобили не избухват хич, нали? Айде стига глупости[/quote]

    Това ти казват хората, електрическите автомобили далеч не са по безопасни, а са по-скъпи и със лимитиран пробег, спрямо тези с ДВГ. Все още е спорно колко трябва да караш за да си избиеш разходите, затова не се купуват, не защото световното конспиративно петролно правителство им мъти водата.

    Евроатлантида
  26. 26 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 840 Неутрално

    [quote#4:"Петър Николов"]Отделно батериите може да прегреят и избухват със съпътстващите аудио-визуални ефекти. [/quote]

    Няма течно гориво, което да отделя толкова бързо енергия при взрив, както електрическата дъга при късо.

    Евроатлантида
  27. 27 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    Имам следния въпрос, набивам стотина бона в нова Тесла и като тръгна на дълъг път какво правим, трябва да дрема по стоянки на всеки 400 км?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  28. 28 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#25] от "sa6":

    Карам електровелосипед от доста години и да Ви кажа - избил съм си парите, вложени в него многократно. Това, че на пръв поглед инвестицията изглежда голяма не значи, че с времето ползите не са ми повече. При автомобилите е същото - голям първоначален разход (все още), по-големи ползи в бъдеще. А българинът е черноглед и песимист по природа, казвам го от лични наблюдения. Евала на хората на запад, които не се съпбразяват с нашето мислене и дърпат останалия свят напред!

  29. 29 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#27] от "Consumer":

    И колко често ви се налага да правите пробег над 400км? Това да ви е проблема...

  30. 30 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#27] от "Consumer":

    Веднага отговарям. За дълъг път се мяташ на майбаха и отпрашваш.

  31. 31 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#29] от "Жорко":

    Минимум 2 пъти в месеца По празниците бях във Виена, около 1000 км в едната посока, сутринта тръгнах от София и вечерта бях седнал на бутилка грюнер-велтлинер

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  32. 32 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#27] от "Consumer":

    Набихме 100 бона за Тесла и сега си гледаме кефа щото от супер чарджинг станцията си зареждаме безплатно

  33. 33 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Голямо облекчение - нямало данък за колите. Ами то във Франция ИЗОБЩО няма данък за личните автомобили. Нито винетки. Има една единствена еднократна такса за регистрация, която зависи от мощността на колата и отделяните вредни емисии. За среден клас кола излиза около 100 евро. За електрическа кола тази такса обикновено е нула. За електрически коли има данъчен кредит в размер на няколко хиляди евро (в момента е 6300 или 27% от стойността, което е по-малко). Данъчен кредит означава, че ви се намалява ДОД с въпросната сума. Може и да се разсрочи за няколко години. Освен това някои департаменти и отделни градове дават допълнителен данъчен кредит (в някои случаи до 5000€), безплатно паркиране, безплатно зареждане и други подобни благини. Дори има предложение електрическите коли да се движат безплатно по магистралите.
    За България единственото, което съм чул е, че могат да паркират безплатно в Синя и Зелена зона в София. За други градове не знам дали е така. Можеше да го предвидят в закона, с който узакониха платеното паркиране! Можеше и да не плащат винетки. Абе има какво да се предложи като облекчение с идеята електрическите коли да станат повече. В крайна сметка България не е производител на петрол, а ток можем да си произведем колкото искаме. Даже в момента има бая излишен!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  34. 34 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Когато се пише за електомобили, и особено когато се коментира за тях, винаги личи наивитета на хората. Както малки деца са. Откъде идва млякото? От супера, отговаря детето.
    От цялата енергия, която се ползва от човечеството всяка година, много над половината се генерира от нефт и газ.

  35. 35 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#32] от "buiko":

    Колко време е необходимо?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  36. 36 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    [quote#33:"Дразнител"]Ами то във Франция ИЗОБЩО няма данък за личните автомобили. [/quote]
    Не подвеждай хората. Не е вярно.

  37. 37 Профил на I3I
    I3I
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#34] от "dissident":

    Хем сте прав, хем не сте. Цялата енергия в пари или киловати е много, и много голяма част от нея отиват за транспорт (разбирай коли / ДВГ). В България си я правим от въглища, от мирния атом, от газ и в по-малка част от възобновяеми. От друга страна - вижте КПД-то на ДВГ и КПД-то на който и да е ел-двигател, умножете по коефициентите на замърсяване / емисии от ТЕЦ+АЕЦ+ВЕЦ+Перки, и ще получим колко емисии хвърляме с ел.колата. Още повече че изнасяме замърсяването далеч от градовете. А бе плюсове има много, цената на километър е един от тях. Има много минуси - пробег, първоначална инвестиция, според някои хора сигурност (като запознат мога да кажа че електричеството се контролира по-лесно от запалимите флуиди), дълготрайно остаряване и т.н.
    Относно енергията от газа - до 5 години голяма част от потребителите на електроавтомобили ще изолират енергото със собствени соларки+батерии.
    Технологията се развива, субсидиите ще са просто един лек (или пък силен) тласък. Икономиката трябва да да върви

  38. 38 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#37] от "I3I":

    Сметките ви са много невярни.
    "От друга страна - вижте КПД-то на ДВГ и КПД-то на който и да е ел-двигател"
    - Не е вярно. Преди да произведеш ток си ползвал енергиен източник с не особено голямо КПД.
    "А бе плюсове има много, цената на километър е един от тях."
    - Това също не е вярно. Ако махнеш акцизи от цената на бензина, няма да има разлика.

  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#23] от "klatikurti":

    пък бензина се възпламенява при контакт с нагоещени повърхности, като ауспух, колекторни тръби или спираЧки. Или от искра. Ако не вярвате, пробвайте сами.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":

    ми айде да махнем акциза и да видим.
    КПД на всяка една електроцентрала е много по-високо от това на ДВГ. Отделно в сметките за КПД на ДВГ не влиза добива, транспорта и рафинирането на горивото. При ток от вятър и слънце, КПД няма знаЧение, вятъра и слънцето не струват пари, важна е само цената на панела или турбината.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  41. 41 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#40] от "DareDebil":

    Най-икономичната електическа кола харчи 25квч на 100км. При 0.20лв за квч са 5лв на 100км.
    Цената на бензина без акциз ще е точно 50% от сегашната цена.
    Смятай.

  42. 42 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#39] от "DareDebil":

    Не са малко случаите на изгорели, заради горивото автомобили, след сблъсък например. Но мисля че не Сте ме разбрали правилно. Аз съм електро инж. и съм привърженик а не враг на идеята.
    Течните горива не са по-малко опасни.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  43. 43 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#34] от "dissident":
    Обаче изпускаш разликата в КПД-то м/у бензинов двигател и електромотор. Електромоторът има КПД над 90%. На ДВГ е около 40%.

  44. 44 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":
    Съжалявам, не видях че вече върви спор по тази тема
    Както и да се произвежда токът е с по-високо КПД от горенето на бензин в ДВГ. Отделно премествайки производството на енергия към индустриалния край на веригата имаме възможност за много по-големи оптимизации, отколкото в консуматорския край на двигателя.

  45. 45 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#44] от "glatzial":

    Гледай на тока като енергоносител, не като източник на енергия.

  46. 46 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#35] от "Consumer":

    В САЩ, Германия и Скандинавските страни премиум пазара е покрит отдавна. Има ги и у нас.
    http://www.teslamotors.com/blog

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  47. 47 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Весело

    Електрото е бъдещето, вярвате или не, да не говорим колко по-малко системи за обслужване с петролни деривати има в един електромобил... Щото консумативите, сменяни на всеки един автомобил с ДВГ приблизително на 10к км са си разход, ако и много от хората да не го броят. И голяма част от тези консумативи са петролни деривати - демек скъпи... Та не е много евтино да караш обикновена кола, просто за много от нас, в Б-я няма друга алтернатива...

  48. 48 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#46] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    На мен ми харесват, въпросът който повдигнах е за колко време суперчарджърът зарежда, защото говорим за клас лимузина, но при дълъг път трябва да се правят почивки, т.е. все още има какво да се желае по отношение на пробега

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  49. 49 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#48] от "Consumer":
    Пише си в сайта, за това го пуснах, не за реклама.
    Със суперчарджър се зареждат 75% за половин час.
    Най-мащабната и перспективна инвестиция на Мъск е в развой и производство на батерии. Съвсем скоро ще отговори и на най-големите скептици - убеден съм.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#41] от "dissident":

    най-икономичната електрическа кола е БМВ i3, която харчи 13 кВч на 100 км. 25 кВч харчи тесла с над 400 кс и тегло 2.5 тона, и то при не особено икономично каране.
    - 13 кВч на 100 км по 20ст на кВч е 2.60 лв на 100 км
    - 6л на 100км при 2.20лв - 0.85 акциз за А95 прави 8лв на 100 км

    смятам поне 3 пъти по-евтино изализа на ток, което отразява доста точно и разликата в КПДто, и цената на рафинирането и транспорта на горивото, спрямо централизираното производство на ток и минималните загуби при преноса високо напрежение.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  51. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#48] от "Consumer":

    почивака на всеки 2 часа и половина не е чак толкова нечувано, но вместо 10 минути трябва да се чака поне 30. че има какво да се желае, има, но не е много, при положение че тока им е безплатен.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  52. 52 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#50] от "DareDebil":

    Аз карам хибрид и зная много добре как стоят нещата. Хибрид е много по-добър вариант, защото гарантира, че няма да закъсаш на пътя, поради изтощени батерии. С хибрид, много коментираното КПД на бензиновият двигател се повишава значително.
    Има и минуси. Разкарваш тежка батерия. Нужно ти е повече енергия за тежката кола.
    Хора които ползват само ел автомобил казват, че за дълъг път вземат на заем кола от познати. Имат проблем и ако е студено, затова най-популярни са ел колите в Калифорния. Не е много студено.
    6л за 100км е за много голяма и стара кола. Новите са много по-икономични и харчат под 5л.

  53. 53 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Карам Тесла и мога да призная е едно от най-големите удоволствия в живота ми.

    Navigare Necesse Est
  54. 54 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#52] от "dissident":

    Карнето на хибрид обаче явно не ти подобрява особено способностите по математика, нищо че знаеш как стоят "нещата".
    6 литра било голяма и тежка кола, ама не ти попречи да сложиш МИНИМАЛНА консумация за електромобил 25 кВч, колкото е на 2.5 тона тесла? Отделно, карал съм големи и тежки коли, даже пасат с 2л дизел ми дава 7л среден разход. Голяма и тежка кола като Е-класа с 2л турбо бензин ще гори 6л само по надолнище. Голф ГТИ с 230 коня трудно пада под 10 на 100 средно. Тва малкото БМВ i3 е със 170 коня мотор, бензинов 1.4 с турбо, към 140-150 к.с. да кажем е аналогичен заради предавките, няма как да падне там под 6 средния разход. 5л на 100 гори фиеста 1.2 с 85 коня. Но и да вземем 5л на 100 км, пак излиза 6.75лв

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  55. 55 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#53] от "Schopenberg":

    щастливец

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  56. 56 Профил на I3I
    I3I
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":

    Кажи как да махна акциза от цената и имаш почерпка от мен !!! Математически знам - ама на бензиностанцията не искат да ми го махнат и се налага да си го платя
    Иначе за КПД-тата вече някой каза - топлинните машини са с ниско КПД, по големите екземпляри (намират се в ТЕЦ-овете) са с по високо. Ако ДВГ-то беше с по-високо в ТЕЦ София вместо парни котли и турбини щеше да има огроооомен бутален двигател. И двете горят газ. Споменахте че с ел-двигател се качвало КПД-то на ДВГ-то в хибрида.... защо ли ?
    А ако огледаме от икономическа гледна точка колко пари на година изчезват от държавата за да платима на любимата на всички Русия или още по-любимите арабски държави за нефт - ще се замислиш дали не е по добре от макро-икономическа гледна точка да се кара на (български) ток.
    Преди 50 години съветите са правили електрически камиони с тролейни тиранти за комунални цели. И това в държава със собствен нефт и без акцизи. Да не би да е защото изгорелите газове тровят градският народ ? Иначе говорете за автомобили и си мислете за развитието на влаковете..... там ще откриете кучето

  57. 57 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#54] от "DareDebil":

    С удоволствие бих прочел нещо за новото инфинити q50, 75 бона мога да ги преглътна, струва ли си?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  58. 58 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#57] от "Consumer":

    пауновски трябва да се изкаже там

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  59. 59 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 259 Неутрално

    В България всичко е само на приказки. Аз си взех нова кола с евро 6 и много ниски емисии на CO2 и тази година платих 850лв данък. Сестра ми кара дърта дизелова фиеста без дори заводски катализатор, пушеща като нафтова печка и плати 13лв данък. Това стимул за закупуване на нов еко автомобил ли е според господа управляващите? В Норвегия са най-големите облекчения за ползвателите на еко автомобили, само погледнете в мобилето, повече тесли се предлагат там, отколкото в Германия.

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  60. 60 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#56] от "I3I":

    По принцип, чисто математически, няма как да съединиш 2 машини, и двете с КПД по-ниско от 1-ца и да получиш КПД по-високо от всяко предишно! По-ниско е винаги.
    ДВГ с 0.5 и ел. мотор с 0.9 имат сумарно КПД от 0.45.
    Хибридните силови агрегати имат подобрено КПД по отношение на енергийната стойност на течното гориво! Т.е., с други думи - изразходва се по-малко гориво, поради факта, че се оптимизират енергийно преходните процеси - потегляне, ускорение и движение с ниска скорост, където ДВГ има не толкова добри характеристики.
    КПД на самите машини в случая не се променя!

    Подобно е и положението с целия агрегат изправител-батерия-ел. мотор.
    КПД по отношение на енергията, необходима за зареждането е далеч от чистото КПД на ел. мотор.
    Има доста загуби под форма на топлина, особено при бърз заряд и разряд!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  61. 61 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#59] от "irc84":

    Не давайте Норвегия много за пример, защото митата и акцизите при покупка на нов автомобил са доста високи!
    Насърчаването на ел. автомобилите в Норвегия е също част от политиката на държавата да се консумира ел. енергия, защото я произвеждат само от ВЕЦ и им е безумно евтина и добре печелят от нея.
    На обществени паркинги заряда е безплатен, но в частните дворове не е.

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  62. 62 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#61] от "The Core":
    [quote#61:"The Core"]Не давайте Норвегия много за пример, защото митата и акцизите при покупка на нов автомобил са доста високи! [/quote]
    За електромобилите имат големи облекчения, неслучайно имат толкова Тесли колкото 80млн Германия и много повече от франция и италия. Е и все пак имат една от най-богатите средни класи, която може да си позволи 100к долара за автомобил

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  63. 63 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#36] от "dissident":

    Как да не е вярно?! Нали живея тук от над 10 години. НЯМА ДАНЪК ЗА ЛИЧНИ АВТОМОБИЛИ ВЪВ ФРАНЦИЯ! Както казах, има еднократна такса при регистрацията на колата - като ти издават талона от полицията. Тази такса има бонус/малус компонента и ако колата ти е екологична, плащаш по-малко. Ако е замърсяваща - плащаш много повече. За някое мощно Порше или Ферари тая ЕДНОКРАТНА такса може да е близо 10 бона!
    Или може би ти "данък" казваш на застраховката ГО?! Аман от разбирачи бе!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  64. 64 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#34] от "dissident":

    Не знам за "човечеството", ама може да видиш тая графика:

    http://depletedcranium.com/usastats/LLNL_Energy_Chart300.jpg

    Или тая:

    http://www.sciencetime.org/blog/wp-content/uploads/2009/04/innout1.jpg

    Освен това, мога да ти кажа, че във Франция около 78% от електроенергията идва от атомни централи, които произвеждат огромно количество излишен ток през нощта. Добре, че е Швейцария да помпи цяла нощ с тоя ток от долното езеро в горното, а денем да го продава на германците на тройна цена

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  65. 65 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#35] от "Consumer":

    35-40 мин.

  66. 66 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4365 Неутрално

    [quote#12:"niakoi_si"]Никога не бих взел хибрид, ако не е чисто нов.
    [/quote]
    Вероятно и нова кола не си купувате.
    Всъщност у нас няма стимули и за нова кола, какво ли остава и за хибридни или електрически!

  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4365 Неутрално

    [quote#4:"Петър Николов"]Подобни ефекти може да се наблюдават и при силен удар (напр. катастрофа).[/quote]
    По някой път избухват и човешки глави. Като й пуснат една саксия от петия етаж.

  68. 68 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    Само за първите 3 месеца на 2015г в САЩ са продадени 23,339 електрически автомобила. За 2014г са продадени 123,042. За 2013 са 97,507. За 2012 са 52,607.
    В началото на 2014г в САЩ е имало 253 милиона автомобили на средна възраст 11.4 години. Общия брой на Ел автомобилите и хибридите в САЩ е 3,540,199. От тях около 1,400,000 са Тойота Приус. И това е от 1999г до сега. Минаха вече 16 години от масовата продажба на хибриди и ел коли в САЩ. Продадени са над 3.5 милиона и още не съм чул някой да се е оплакал от батерията си. Нито пък това е проблем който се обсъжда. Старата батерия се връща и се заменя с "нова" опреснена, защото само под 10% от елементита се нуждаят от смяна. Така че дори когато това се случи тази замяна не е скъпа. Като се има предвид че никога не пращаш за подръжка на спирачки, радиатори, филтри, масла .... мисля че подръжката на електричките излиза доста по-евтина. Да не говорим че на километър плащаш поне 5 пъти по-малко от бензина.

    California Über Alles
  69. 69 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    [quote#31:"Consumer"]Минимум 2 пъти в месеца По празниците бях във Виена, около 1000 км в едната посока, сутринта тръгнах от София и вечерта бях седнал на бутилка грюнер-велтлинер[/quote]
    Мммм, ти трябва да си много богат и влиятелен. Вероятно си и много красив и умен. Не си губи времето във форуми където бедняци и несретници като нас се борят с трудностите на живота. Ти явно си над тези неща. Ех, колко ни се иска и на нас да сме като тебе! Само да можехме ... ама не можем. Блазе ти!

    California Über Alles
  70. 70 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Весело

    До коментар [#69] от "Pontif А":

    Много добре му го каза, евала...

  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    [quote#38:"dissident"]- Не е вярно. Преди да произведеш ток си ползвал енергиен източник с не особено голямо КПД. [/quote]
    Когато "електричката" спира плавно, голяма част от енергията се връща в резервоара, което съвсем не така при ДВГ, дори при най-икономичните. Та от там и необходимата ел.енергия за зареждане е по-малко, а и производството се прави ефективно (щото е на едро и в специализирани заводи (ел централите)), което съвсем не е така в двигателя на стандартния автомобил. Много добре знаеш, че един студен двигател харчи като ламя в първите няколко минути/километър, а и потеглянето в задръстване си е от най-горивопоглъщащите режими на предвижване с ДВГ. Виж, за "на дълъг път" нещата са по-различни, ама като гледам повечето автомобили се използват предимно на къси разстояния та...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  72. 72 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#2] от "lout66":

    Едва ли ще е същото -ако си представим ситуациата с лаптоп втора ръка ,където батерията струва повече от компютъра.

  73. 73 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#56] от "I3I":
    Подкрепям ти напълно коментара. Ще отговоря на въпроса как ел. двигателя качва КПД-то на ДВГ при хибрида (впрочем и аз карам хибрид, но след години като поспаднат цените на електричките със сигурност ще мина на тях). Електрическият поема потеглянията и помага при ускоренията - двете дейности, които най-много натоварват ДВГ. Съответно ДВГ на хибрид е силно опростен и настроен да работи в по-тесен диапазон от обороти, което му качва КПД. За разлика от нормален ДВГ не трябва да поддържа от 0 до 6-7000 оборота, а когато се включва винаги е м/у 2 и 4000 (числата са примерни).
    В момента смятам хибридите с удължен пробег (голяма батерия за около 50км на ток) за най-добро решение. За съжаление в БГ няма от къде да си купиш фабричен такъв.

  74. 74 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#72] от "!D !":

    можеш да отвориш батерията на стария лаптоп и да смениш само клетките, излиза почти без пари. То и като купиш нов тонер за принтера излиза колкото нов принтер, но това е защото фирмите за принтери печелят от консумативи. 1 кило тонер в интернет излиза поне 10 пъти по-евтино от фабричния. Никоя фирма за коли няма да тръгне да печели от батерии за коли на старо. Целта на фирмите е да продават колкото се може повече коли и да привлекат повече клиенти, а клиентите ще бъдат отблъснати от евентуалната висока цена на батерията. Тесла вече предложиха нова батерия за след 10 години, на цена 12 000 долара, за кола която струва 90 000.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 75 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 760 Неутрално

    така така... нека да спадне търсенето на петрола и да е по-евтино карането на в8 в10 и в12.
    Карайте си ги тия пархосмукачки, това нищо не го заменя:

    https://www.youtube.com/watch?v=Tzw79Zt37b0

    Accelerates Under Demonic Influence




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK