Работещите в "Дачия" излязоха на протест срещу правителство заради магистрала

Снимката е архивна

© Reuters

Снимката е архивна



Стотици работници в автомобилния завод "Дачия" в Румъния, който е собственост на френският концерн "Рено" излязоха на протест днес среща правителството и в частност забавянето на изграждането на магистралата между градовете Питещ и Сибиу, съобщава румънският информационен сайт "Зиаре", цитиран от БТА.


Днес в центъра на най-близкия град до завода Миовени излязоха близо 7000 души, предимно членове на синдиката в завода и техни роднини. Те настояват правителството да започне работа по изграждането на магистралата.


Петстотин от общо 14 000 служители в автомобилния завод ще бъдат освободени от работа тази година, съобщи телевизия Диджи 24, цитирана от Зиаре. Според заместник-председател на синдиката в завода Йон Йордаке, догодина вероятно още повече работници ще останат без работа.




"Ако тази магистрала не бъде направена до 2020 г., както каза и генералният директор, автомобилите Дачия няма да се произвеждат повече тук", заяви Йордаке. Румънски медии писаха неотдавна, че "Рено" може да напусне Румъния и да премести производството си в Мароко, където сега прави част от моделите си, заради по-развитата инфраструктура за износ и по-ниските разходи за работна ръка.


Протестиращите в Миовени днес скандираха лозунги като: "Долу лъжливото правителство" и "Всички за един, един за всички".


Премиерът: "Ако продължавате с протестите прозводството ще се премести в Мароко"


В реакция на протеста премиерът Виктор Понта посъветва синдикалните лидери в Дачия да прекратят демонстрациите, ако искат да имат работа. "Да бъдем сериозни, ако продължават с митингите, тогава производството ще се премести в Мароко", предупреди премиерът.


Протестиращите обвиниха правителството, че насочва средства за развитие към други региони на страната, а изграждането на магистралата Сибиу-Питещ се отлага, защото не отговаря на интересите на "някои кланове" в страната. Всички автомобилни производители, които работят в Румъния, ще извлекат полза от една по-добра инфраструктура в страната, отбелязва Зиаре. Такъв е случаят и на завода на "Форд" в Крайова.


Бившият генерален директор на завода на "Форд" в Румъния Золтан Брасаи заяви неотдавна, че ако предприятието работи с максимален капацитет, то ежедневно от него биха влизали и излизали 480 камиона. "Нямаме необходимата инфраструктура. Нямаме шосета, мостове, нищо", каза той.


Изграждането на магистрала между Сибиу и Питещ се отдалечи още повече във времето, след като на 11 февруари бе обявен победител в търга за преразглеждане на проучването за рентабилност на проекта, но друг участник в търга оспори резултата. Сега офертите ще се оценяват отново.


Румънската марка "Дачия" намери 3 млн. клиенти в Европа и Средиземноморския басейн, откакто преди десет години пусна първия си модел като част от семейството на "Рено". Преди 15 години френският концерн придоби напълно контрола над румънският производител, като в момента това е най-големият румънски износител и работодател.


"Дачия" е най-големият работодател и износител в Румъния
Сърцето на концерна "Дачия" е заводът в Миовени. Там се прави всяка една част от колите, сглобяват се двигателите и се произвежда и сериозна продукция за износ за някой от фабриките на концерна в чужбина. Освен заводът в Миовени, в Румъния "Дачия" има дизайнерски и развоен център, тестови и технически център, логистичен склад и десетки дилърства, В тях работят над 17 000 души. "Дачия" формира и 2.9% брутния вътрешен продукт на Румъния.


Марката присъства на 43 пазара, като нейни модели, но под бранда "Рено" се продават на редица други пазари. За да се стигне дотук, "Рено" инвестира половин милиард евро в основаната през 60-те години на миналия век румънска марка.


През миналата година "Дачия" има на пазарите в ЕС рекордния за масова марка ръст от 23.9% на годишна база. Обновената и разширена гама на марката е привлякла 359 141 купувачи само в страните от Евросъюза.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Весело

    Да им командироваме Бойко. Ще им реши магистралните проблеми за нула време.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Предлагам да им пратим Баце, а при нас да дойде Понта.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  3. 3 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Ми ние стоим и завършваме магистрали, ама нямаме завод на Форд, даже и на Дачия нямаме.

  4. 4 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1068 Весело

    Затова китайците решиха да правят джипове у нас - магистрали не трябват, вървят през гори, калища, непочистен сняг и дупки.

    Евроатлантида
  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 701 Неутрално

    нямат си Бойко и страдат.. виждате ли..

  6. 6 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Даваме им магистралите, и получаваме теххите съдии и прокурори..

  7. 7 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#1] от "ПАВЛА":


    [quote#1:"ПАВЛА"]магистралните проблеми за нула време.[/quote]
    И на него ще му е трудно.Въпросният терен е през едно дефиле 70-80 километра и едни канари , тази магистрала само Костов може да я направи....

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Като няма асфалт, да ядат пасти!

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  9. 9 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Станишеффф да им пратим,той има опит с АМ люлин😁😁😁😁😁

  10. 10 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    Лудницата продължава - всеки иска да произвежда на майната си и да продава в Европа/САЩ. А обикновените хора там си губят работата - само разни предприемачи и мениджъри остават. Откъде ще дойде тази покупателна способност не знам.

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    2,9% от БВП на Румъния? Това е колосална сума. И на нас ни трябва един такъв автомобилен производител

  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    "Да бъдем сериозни, ако продължават с митингите, тогава производството ще се премести в Мароко", предупреди премиерът.
    Колко много прилича на Бойковото-Нищо няма да се случи, ако не ме дразните. На тези, които издигат плакати, искам да им кажа, че продължават да изпълняват партийна повеля на някой. Ако това продължава, ще подпишем на инат. — Бойко Борисов пред протестиращи в Добрич.

  13. 13 Профил на zul11696397
    zul11696397
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Рено, Форд ... Кой знае още какви заводи имат. Кога ще ги стигнем... румънците ? Бат Любо, глупако генералски,тикво ченгаджийска я виж каква държава си сътворил.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  14. 14 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Забележителното е, че Дачия е основана по същото време като Булгаррено. Дори първия модел на Дачия е идентичен с Булгаррено - и двете са копия на Рено 8. Но какво се случи с Булгаррено и какво се случи с Дачия?

    Изводът е - и на комунисти не случихме.

  15. 15 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Заплахите на Рено да премести производството в Мароко показва нелепостта на напъните на левите за "ре-индустриализация". Индустриалното производство винаги ще се мести там, където разходите са по-ниски. До скоро се преместваше от Западна към Източна Европа. Съвсем скоро ще започне да се мести от Източна Европа към други места. Това, което се мести трудно са производствата в които участва мозък, а не ръце. Затова ноутбуците и айфоните на Епъл и досега се проектират в Калифорния макар производството да е в Китай.

    Но производства с мозък отиват там, където има мозък. И това не е в наша полза - справка резултатите от ПИЗА и ТИМСС, резултатите от класациите на ARWU (България няма нито един университет всред първите 500 в света за разлика от, примерно, Турция и дори Сърбия).

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7272 Неутрално

    Значи и Мароко има по-добра инфраструктура от румънската,тя пък е по-добра от нашата,от което следва...

  17. 17 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#16] от "rosiraycheva50._":

    От което следва, че сме по зле от Африка

  18. 18 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Асфалта не се яде, но като го няма, нямаш и работа да изкараш някой лев за ядене.

  19. 19 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Нещо цифрите в статията са объркани или така ми се струва?/3 000 000клиенти,0.5млрд. инвестиция/Груба сметка 15 000 работещи по 100 000 на работно място = 1 500 000 000 .1.5млрд е долната граница.Пита се колко ще плати държавата за инфраструктура+подарените заводи.Австралия има подобен проблем-автомотопроизводителите заплашват да се изнесат ако им спрат субсидиите.Относно това защо Румъния е по-напред.Ами като теглят жребия се пада на Франция.Френски банки,френски заводи,френскоучастие в Черна вода и закриването на АЕЦ Белене.Та така перефразирайки по-горе форумец не случихмена колонизатори.А в Мароко няма да се изнесат щото политическият риск е до небесата чак до Алах.

  20. 20 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#17] от "a4kataaa":

    От доста страни в Африка.

  21. 21 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Интересно ми е каква е средната работна заплата в тези заводи на Дачия?

  22. 22 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    [quote#4:"sa6"]Затова китайците решиха да правят джипове у нас - магистрали не трябват, вървят през гори, калища, непочистен сняг и дупки.[/quote]
    правят те дръжки

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK