Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите

Снимките са от виадукт "Елешница"



При ремонтите на най-амортизираните участъци на магистралите "Хемус" и "Тракия", които започват от понеделник, движението ще се организира "шахматно", за да може да се прехвърля от едната в другата лента, а въпреки желанието на премиера, не цялата работа ще бъде свършена до началото на юли. Това се разбра днес при посещението на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова, председателя на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и група журналисти на участъците от магистралите "Хемус" и "Тракия", които предстои да бъдат ремонтирани.


Първата спирка на министерското роудшоу беше виадуктът "Елешница", стеснението на който предизвика километрично задръстване на 13 април. "Мостът е построен през 1979 година, а е пуснат в експлоатация през 1980 г. Оттогава досега съоръжението не е ремонтирано. Състоянието му не само е аварийно, а е опасно за движение, защото разрушаването на асфалтовата покривка и бетонната плоча е действително застрашаващо", обясни Лиляна Павлова в отговор на твърденията, че на мястото не е имало видими причини, които да налагат затварянето на две от лентите.

Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите

© АПИ


Павлова свали журналистите и под моста на виадукта, за да им покаже, че от ремонт се нуждае и основата на моста, който има нужда от нова хидроизолация. Ремонтите дейности ще започнат в понеделник, като само за този участък и то за платната в посока София, ще са на стойност 6 млн. лв. Обновяването на лентите в посока Варна зависи от наличното финансиране. "За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година", заяви министърът.


По магистралите ще се работи и след 1 юли




Вече на магистрала "Тракия", Лиляна Павлова обяви, че графикът за ремонтите на двата аутобана е направен така, че на 1 юли да са приключили всички дейности с ремонт на асфалтовите части, както поръча премиерът вчера. "Ще има две изключения. Това са мостовете на 61-ви и 67-и километър. Техният срок за изпълнение ще бъде по-дълъг", уточни Лиляна Павлова.


От пресцентъра на агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха пред "Дневник", че вече са проведени обществени поръчки за избор на изпълнител за 4-годишно поддържане на пътищата. Този изпълнител ще направи и спешните ремонти, за които в сряда кабинетът отпусна 100 млн. лв. Затова и толкова бързо може да започне изпълнението на ремонтите сега. Изпълнител е държавното дружество "Автомагистрали"


Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите

© АПИ

Павлова каза, че по плана "Юнкер" не може да се кандидатства за пари за рехабилитация и възстановяване на мостови и пътни съоръжения, защото проектите не отговарят на изискванията. Средства от него ще се търсят за Програмата за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради. Като част от Европейски коридори и стратегически пътни проекти, за средства от плана "Юнкер" могат да кандидатстват пътните отсечки София - Видин, София-Калотина, Велико Търново-Русе, довършването на автомагистралите "Хемус" "Черно море".

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Ще има , трай бабо за хубост

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    Само че шахматистите мислят няколко хода напред

  3. 3 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Хубаво ще е от ЕЦБ да изпращат хора за quality control и ако не е ок - фирмата-изпълнител да си ги оправи. За да не правим едно и също нещо по шест пъти.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  4. 4 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    Да не стане патова ситуация...
    Изненада ме безхаберието на всички досегашни правителства, че мостът на Елешница не е ремонтиран от 1980-та...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  5. 5 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 775 Неутрално

    6милиона... + 6милиона... абе много кръгли тези суми бе...
    50-100 хил. лева нищо пари ли са!??

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2195 Весело

    Иван Вуцов когато беше треньор на националния ни отбор по футбол беше въвел системата "пакетно придвижване",що да няма шахматно придвижване.И без това когато попаднеш в зоната на дупките,движението е криволичещо,зигзагообразно,дъгаобразно но в никакъв случай не е по правилник.

  7. 9 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 426 Весело
  8. 10 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1302 Весело

    "движението ще се организира "шахматно", за да може да се прехвърля от едната в другата лента"

    За пътуване изберете коня!...

  9. 11 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Регионалката Талибана Павлова е уникална. Ама лошото е, че и Лазаров взе да приказва глупости.

    От идиоти отговор не чакам
  10. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    [quote#10:"puknatastotinka"]За пътуване изберете коня![/quote]

    До коментар [#10] от "puknatastotinka":

    С каруцата,нали?

  11. 13 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 893 Неутрално

    ... толкУ много бърборене... ако думите бе'а асфалт, нЕма една дупка да има по шосетата...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  12. 14 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Хемус е всичко друго но не и магистрала.







    '

  13. 15 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Важното е да е качествено, неудобствата ще ги изтраем.

  14. 16 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 388 Весело

    Мазохисти сте, щом смятате да пътувате въпреки всичко. Не се чудете защо овцете ги стрижат- дават вълна

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  15. 17 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4322 Весело

    ,,Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите,,

    Защо ли в европа след като завършат една магистрала започват втора до нея. А ние въвеждаме шахматно движение по магистралите. Да не стане така, че от шахматно да стане въздушно. Тогава глей майтап.Започвайте втори акведукт на Елешница докато е време и не е станало някакво въздушно движение. С европари и техника само за шест месеца и акведукта ще е готов. Тогава стария може да се разруши напълно и на негово място да са направи нов по Европейски стандарти и изисквание

  16. 18 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Значи като кажат "магистрала Хемус" и разбирам, че за тези реалността и говоренето са паралелни вселени.

  17. 19 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 598 Разстроено

    Честно да ви кажа предпочитам дупки и ограничение 90км/ч, отколкото цяло лято задръствания по магистралата. Нека сега до края на май я позакърпят, а после от септември до ноември са си три месеца и си е топло и идеално за строителни ремонти. Та дори и както се измести зимата напоследък до края на декември могат да се вършат довършителни работи. Колкото и да не ходим на черноморието вече, все си е натоварено лятото.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  18. 20 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 269 Гневно

    "Мостът е построен през 1979 година, а е пуснат в експлоатация през 1980 г. Оттогава досега съоръжението не е ремонтирано. Състоянието му не само е аварийно, а е опасно за движение, защото разрушаването на асфалтовата покривка и бетонната плоча е действително застрашаващо", обясни Лиляна Павлова

    Е как да не е ремонтиран моста като 6 месеца висяхме 2013 година в задръствания на него, справка

    http://www.hydromat.bg/bg/referencii_40.html

    Дневник дайте малко по сериозно с журналистиката и припомнете на министъра, че вече са похабени 13 милиона лева за 200 метра от този мост. С тази ставка за ремонт за старата магистрала до Правец ще поискат милиард???

    След като ремонта ще продължи 6 месеца нека да променят движението да ограничат скоростта и да освободят една лента от посока София Ботевград като я отделят с бетонови блокове и да има по 2 ленти за движение в посока.

  19. 21 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Гледам снимката в началото на статията и се чудя:
    Кой некадърник е поставил обозначението за пътна неизправност след дупката, а не преди нея??? И това е на магистрала...

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  20. 22 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    [quote#21:"Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!"]Гледам снимката в началото на статията и се чудя:
    Кой некадърник е поставил обозначението за пътна неизправност след дупката, а не преди нея??? И това е на магистрала...[/quote]

    дупката си беше оградена отвсякъде, това, че не се вижда на снимката е за да се види дупката, щото имаше милион коментари, че дупка нямало и можело да се кара спокойно

    айде стига с това мрънкане

    ква стабилност бе
  21. 23 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#20:"Maslara"]Е как да не е ремонтиран моста като 6 месеца висяхме 2013 година в задръствания на него, справка [/quote]
    Че от тоя ремонт е минала година и половина. Съвсем естествено е нещо построено в съвременна България след година и половина вече да е негодно.

  22. 24 Профил на Дончо
    Дончо
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Като чуя за магистрала ми се доси*а вече.

    Премиерът-пожарникар само магистрали и метро са му в устата, а това са неща от инфраструктурата, които във всяка европейска страна реализират успешно от 100 години.

    http://betube.eu




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK