Нова идея - разделяне на Закона за движение по пътищата на няколко закона

Нова идея - разделяне на Закона за движение по пътищата на няколко закона

© Дневник



Основният проблем на Закона за движение по пътищата е неговата тежест. Там са превозните средства, обучението, наказанията. Трябва да го разделим на няколко под законови нормативни актове и закони, каза днес по БНТ депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов. Той допълни, че ще се прави нов Закон за движение по пътищата.


Колегата му Георги Свиленски от БСП посочи и някои нови моменти, които трябва да залегнат в него, включително и регламентиране на използването на любителски записи за налагане на наказания. "Всеки причинил виновно катастрофа, с навлизане в лентата на насрещното движение например, трябва да остава без книжка и да си я връща след проверочен изпит", предложи още народният представител от левицата. Като основни причини за катастрофите по пътищата Свиленски посоки корупцията (при издаването на книжки и спестяването на наказания) и пътната инфраструктура.


Двамата депутати почти единодушно заявиха, че по отношение на Закона за движение по пътищата не може да има политически спорове. Въпреки това в началото на разговора Свиленски заяви, че по време на първото правителството на ГЕРБ е започнала масовата практика за купуване на книжки, а управляващите не са посочили ЗДП сред приоритетните си законопроекти.




"Залегнало е в нашата програма да работим по нов Закон за движение по пътищата, нещо повече - в 41-ото Народно събрание приехме по тежки наказания за шофьори, причинили смърт на пътя, като те вече не могат да се измъкват с условна присъда", реагира Станислав Иванов.


В заключение Георги Свиленски обяви, че отговорността за промените е на изпълнителната власт, а опозицията ще помага с каквото може.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    Направете закон за всеки знак, а не обръщайте внимание на пътищата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 506 Любопитно

    А не може ли просто да се спазва?

    Попътен вятър в главите!
  3. 3 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#0:"статията"]регламентиране на използването на любителски записи за налагане на наказания[/quote]
    В цялата плява комай това е единственото зрънце смисъл.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  4. 4 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Поредна тъпотия това за разделянето. Няколко подзаконови акта няма да имат по-голяма тежест от един закон, направен качествено. Законът и сега не е лош, просто не се спазва.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  5. 5 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#2] от "Читателят":

    За да се спазва трябва да е предвидено законодателно КАК ще се спазва точно. Когато не си направил условия нещо да се спазва, то не се спазва. Ако има глоба 5К за човек, който пуши в заведение и за собственика на това заведение, а след третия път паричната глоба се заменя с нещо друго, законът за пушенето ще се спазва. Но той е КАЛПАВ както повечето от другите закони и НЯМА да се спазва, защото тези които ги пишат 25 години им-е-през-оная-работа.

  6. 6 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1066 Гневно

    Защо ще се открива топлата вода?!
    Толкова ли е трудно да се хване на пример Немския закон или Английския закон за движение по пътищата, направи се сравнение, и не започне нашият да се обновява по тези закони?
    Защо??
    Защото някой има полза от разтакаване.

    Fail with honour then succeed by fraud
  7. 7 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 517 Неутрално

    А тези щяха реформи да правят, да потръгне България...

  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    Например за движение по тротоар,по зебра,по магистрала,по улица?

    пп
    Сегашният закон е така създаден,че ако се спазва стриктно,не би следвало да има произшествия.

    ппп
    Мерки с наказания и стига празнословия!

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Ураааа, ще има нов отдел в КАТ - гледане на любителски записи, КЕФ.

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    Другите след вас ще го обединят пак.Кипи безсмислен социалистически труд със съмнителни резултати.Просто няколко промени в наказателната му част.И най важното,да се спазва както се казва от всички заинтересовани лица.

  11. 11 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1066 Гневно

    [quote#8:"xmm"]ппп
    Мерки с наказания и стига празнословия![/quote]


    КЪДЕ са обещаните РЕФОРМИ??!

    Fail with honour then succeed by fraud
  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Проблема е не в закона, а липсата на респект към него. Ако нашите катаджии не бяха толкова подкупни, глоби и тн се събираха положението щеше да е по-добре. Другото е липсата на магистрали.

  13. 13 Профил на tisho_one
    tisho_one
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#2] от "Читателят":

    Да, това е въпросът който трябва да стои под всичките ни закони.

  14. 14 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 680 Любопитно

    Краткият ми живот в Германия, почивките в Испания и няколко прекосявания на Швейцария ме карат да се чудя и мая (понякога с часове) какво точно е толкова трудно, за да се нормализира автодвижението у нас? Не е тайна нито "рецептата" за асфалта, нито начините за контрол, проблемът дори не е и финансов, според мен...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  15. 15 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Направете закон за закона за движение по пътищата, който пък се надзирава от друг закон за закона на закона за движение по пътищата....

    От мене имате едно голямо СИКТИР вече. Писна ми от безумни промени в законите, които не променят нищо друго, освен да отекчават до степен да не ме интересува нищо вече.

    А е толкова просто - НАЛОЖЕТЕ спазването на настоящия закон, драстично повишаване на глобите и наказанията вкл и затвор за каране в пияно състояние, превишение над 40км/ч, както и при нанасяне на телесна повреда след катастрофа при пияно каране и превишена скорост. Пуснете частните съдебни изпълнители да събират глобите, въведете дискаунти, ако се плащат в няколко дневен период след налгането на глобите.
    Писна ми, и на мен и на всички покрай мен и на техните познати.... и рано или късно това напрежение натрупано от безобразията в тази страна ще прелее в нещо много по-тежко.
    Трябва само една искра, примерно поредното циганско безобразие/убийство и стойте та гледайте.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 746 Неутрално

    И законът за движение по пътищата е като другите. Закон има. Нарушители има. Има и даже определени наказания, но наложени наказания има само на определени хора. Защо?
    Отговорът е кратък и прост за всички случаи.
    Защото няма държава. Т.е има нещо ,което се води за държава,харчи нашите пари,а когато трябва да си свърши работата, го няма. И пак законът виновен,и пак, а конкретните служби,лица невинни.

  17. 17 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Нова идея - разделяне на Закона на движение по пътищата на няколко закона

    Тези депутати са пълни с идеи като лайно с витамини. Предполагам, че ще разделят закона на следните:
    Закон за движение по магистрали.
    Закон за движение по асфалтиран път.
    Закон за движение по черен път.
    Закон за движение по горски пътечки.
    Закон за движение на водата в канавките. и тд.

    Тези идиоти ще започнат ли най-накрая да работят или ще се преструват, че нещо вършат?

  18. 18 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Докога ще се занимават с глупости.Тази коалиция има ли законодателна програма, която да изпълнява.Стане някъде катастрофа и депутатите тичат да променят Закона за движение по пътищата.Този закон заедно със Закона за МВР е най-променяния закон въобще.Както беше закона за земеделските земи преди време. Стига мерки на парче.Има далеч по-важи закони като например промени в Търговския закон относно несъстоятелността, за да се предотвратят случай на умишлени фалити с цел да се не плащат кредити към банките и ускоряване на целия процес по несъстоятелност.Това например, као се направи ще доведе до намаляване на лихвите на банките.Друг закон е този за комасацията на земеделските земи.Окрупняването на земеделските земи ще повиши тяхната стойност, ще доведе чужди инвеститори, ще развие земеделието. Създаване на кадастрална карта, ще намали измамите с имоти.Има още ред мерки в митници,данъци, образование и здравеопазване, които са на дневен ред.Закона за движение по пътищата просто трябва да се прилага и да се спазва.За това си има контролни органи, ако не си вършат работата се сменя Министъра на вътрешните работи.Това е.

  19. 19 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 459 Гневно

    Стига сте правили закони, намерете как да ги прилагате!

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  20. 20 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Проблемът не е в закона, а в неговото неспазване.
    Като се направят глобите 4-цифрени, като се е осее държавата с камери и да не може сульо и пульо да плащат подкупи като се издънят - всичко ще си дойде на мястото.
    Докато "на черен жип всичко е позволено" - няма оправия.

  21. 21 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    [quote#14:"Максим Александров"]Краткият ми живот в Германия, почивките в Испания и няколко прекосявания на Швейцария ме карат да се чудя и мая (понякога с часове) какво точно е толкова трудно, за да се нормализира автодвижението у нас? Не е тайна нито "рецептата" за асфалта, нито начините за контрол, проблемът дори не е и финансов, според мен...[/quote]

    Просто е "Тука е така!", както се изрази един познат преди време.
    И няма никакво значение защо там е тъй, а тук е все на опъки.
    Всъщност има, но няма кой да направи промени, които наистина да доведат до каквато и да е промяна.
    Най-активната дейност на нашето чантаджийство се състои в това, че като се правят промени, то те така да се направят, че нищо да не се промени. Тези хора всеки ден отделят толкова енергия да измислят чутовни "непроменящи промени" бетониращи статуквото, че могат да заменят спокойно единия реактор на АЕЦ Козлодуй, ако се занимаваха с нещо креативно!
    Пак ще кажа. Върнете ни държавата в онова състояние което беше 1944г., Върнете онази истинската конституция, вземете законите на 100% от някоя нормална държава и просто ги наложете, въведете лустрация, за да се махнат свинските черва от властовите позиции.
    За 4-5г всичко ще си дойде на местото и всеки ще си гледа работата и живота без да се занимава с глупости, Българин ще звучи пак толкова гордо, както е било в началото на ХХ в.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  22. 22 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Има неща, които предварително се знае че не може и няма да се спазват, но се превръщат в закон.Залага се неизпълнението им като капан и стресов елемент дори за дисциплинираните шофьори.Примери са ограниченията от 60 км., където трябва и не трябва, глобите от 200лв. за паркиране при поставени навсякъде знаци, спирането забранено.Пълно лицемерие!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  23. 23 Профил на rio_tinto
    rio_tinto
    Рейтинг: 554 Неутрално

    ще се откажат от идеята към средата на следващата седмица. това ли е новата ГЕРБ стратегия - продуцираш новини ежеминутно, нищо, че не са новини и не отразяват някаква реалност, а просто симулации..

  24. 24 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 948 Любопитно

    Неспасяеми нищоправци...и тази тъпня ше иде в кошчето, като обединяването на митници с данъчни...:-$

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  25. 25 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Яяяя, снощи Баце ми каза, че новата идея още не е изкристализирала..браус, много бързо действуват! България явно зе да напредва. Не се вижда на коя скороз, надявам са, да не е задна

  26. 26 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#15] от "traveler1":

    ЗАКОН за пътищата
    ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за пътищата
    НАРЕДБА за специално ползване на пътищата
    ЗАКОН за движението по пътищата
    ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата
    НАРЕДБА № 2 от 17.01.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътна маркировка
    НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци
    НАРЕДБА № РД-02-20-19 от 12.11.2012 г. за поддържане и текущ ремонт на пътищата
    НАРЕДБА № 1 от 17.01.2001 г. за организиране на движението по пътищата
    НАРЕДБА № 3 от 16.08.2010 г. за временната организация и безопасността на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците
    НАРЕДБА № 17 от 23.07.2001 г. за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали
    НАРЕДБА № 5 от 2003 г. за установяване и обезопасяване на участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия и за категоризиране безопасността на пътищата (Загл. изм. - ДВ, бр. 93 от 2011 г., в сила от 25.11.2011 г.)
    НАРЕДБА № 15 от 7.04.2008 г. за реда за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, на колесни трактори, тракторни ремаркета и друга самоходна техника, регистрирани съгласно Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника

    И сигурно още знайни и незнайни правилници и наредби.....) Какво тук ще значат още три четири нормативни акта?

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  27. 27 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#18:"Само Левски"]Стига мерки на парче.[/quote]
    Ма отде у гербер толкос мозък? Туй да не й река, чи да тече)))

  28. 28 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Въртят, сучат, но няма да се реформират МВР-то.
    Още някой да се съмнява, че трябва да се закрият?

  29. 29 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Нищо му няма на сегашния закон... Променете начина на следене за спазването му...
    Как може да има толкова глупаци събрани на едно място?! И ще генерират нови закони, вместо да си оправят организацията и да 'внедрят' стриктното спазване на законите... За всички...

  30. 30 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Тия още малко и нов правилник ще измислят. Ако си с джип навсякъде си с предимство, дори и пред релсовите превозни средства! Абе оправете си фуражките първо и сложете солени глоби. За любителските записи съм съгласен, защото винаги може да се докаже дали даден запис е манипулиран или не, за да се ползва като доказателство. Ние откъде например да сме сигурни, че в института по стандартизация си вършат работата качествено и уредите на ушевите са в изправност. Или пък камерите?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Просто махнете понятието несъобразена скорост...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Направете закона така, че санкциите да се налагат независимо от служителите на КАТ! Видеокамери, любителски камери, дронове, мронове, сателити... Трябва да се избегнат ситуации в които любезни и строги катаджи задават въпроси от типа: " И са, кво ше прайм?"

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  33. 33 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    По скоро се погрижете сегашният закон да се спазва, да има неизбежност на наказанието и най-вече шкембелиите с бели ленти на фуражките, които се крият на сянка или спят по колите да се размърдат и да си вършат работата.

  34. 34 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Добре де - поне с книжките какъв е проблема? Проверявате дипломите на тези с книжките, дали са фалшиви, и ако са - отнемате им ги.

    Любов и светлина!
  35. 35 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Абе, явно е нямало никаква полза от Великденската ваканция - отново простотии !!!

  36. 36 Профил на cop04316043
    cop04316043
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ще има един закон за простосмъртни и един за хора с черни джипки...

  37. 37 Профил на wtz53314030
    wtz53314030
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Нямам против наказания и глоби. Имам против, че сякаш едните не се намират на земята а някъде другаде. Като карам съм участник в движението. Пешеходеца който върви по средната лента какъв е? Очевадно е, че не му е там мястото. Не може да има наказание само за пешеходците. През последните седмици се вдигна много шум и все шофьорите виновни. А мотористите карат перфектно по осевата линия и минават пред всички в насрещното... Закона си е добър, трябва да се спазва за всички.

  38. 38 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "Нова идея - разделяне на Закона за движение по пътищата на няколко закона"

    Преди време зевзеците се шегуваха, че Министерството на транспорта щели да го разделят на Министерство на отиване и Министерство на връщане. Идеята за разделяне на закона за движение е от същия калибър. И още един коментар - законът не е тежък, вие сте леки. Всеки, влезнал в парламента си мисли, че животът започва от него и тръгва да открива топлата вода.

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3667 Неутрално

    На нашия ЗДП, основните му слабости са две: глобите са ниски и няма ефективен механизъм за събирането им! Отделно, пълната незаинтересованост на КАТ, на тема превенция!
    Бях чел преди няколко години за някоя от европейските държави, че приравнили изпреварването на непрекъсната линия с опит за убийство и съответното наказание за това...! В резултат ПТП-та спаднали с няколко пъти само заради тази мярка! Ние тука си играем на тема права и задължения, в резултат на което всеки идиот може да те претрепе на пътя и да му се размине, като едното нищо...!

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Никакво жонглиране със законите няма отмени чувството за безнаказаност. Наглеци с мощни (и скъпи) автомобили разритват движението като глигани, квичат спирачки, святкат се светкавици, крещят се пожелания към роднини по женска линия - иии... нищо. Катаджиите си избират обикновено прави хубави участъци където можеш да караш със 150, но има ограничение 60.
    Така няма да стане. Не строгостта на наказанието възпитава, а неговата неизбежност. Ако държавната машина има воля и осигури ефективен контрол и неизбежност на санкциите (хващаш и наказваш) - и сега действащото законодателство би свършило добра работа.

  41. 41 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аз викам вместо нов закон Грузинския вариант.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  42. 42 Профил на journey
    journey
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Колкото и закона да се направят...първо българина трябва да започне да спазва настоящите.
    Трябва да има адекватен контро и всеки да започне да си върши работата.
    Не може, само защото в даден сектор някой не си върши работата, да решаваме проблема не със засилване на контрола и мотивирането му, ние да приемаме нов закон.

    Безумия, безумия...на всички нива.

  43. 43 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Това са пълни глупости!Нови закони за движение по пътищата.
    Просто променете санкциите и спазвайте ЗДП и нещата ще си дойдат на мястото.

    Tony
  44. 44 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 229 Гневно

    "и пътната инфраструктура" - ремонтират пътищата със знаци, вместо с асфалт, разширения и поддръжка...

  45. 45 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 805 Неутрално

    "приехме по тежки наказания за шофьори, причинили смърт на пътя, като те вече не могат да се измъкват с условна присъда"

    Аха, добре - ама не важи за всички, например за прокурорски синове:
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/04/29/2290711_3_godini_uslovno_za_prokurorski_sin_ubil_s_kolata_si/

  46. 46 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Политическа воля за спазване на закона/ите! Това е единственото, което липсва. Закони има, добри, лоши, някакви.... Всеки чиновник, който го мързи да си върши работата се оправдава с "кривите" закони. Защото другия чиновник, който трябва да го контролира, също го мързи, и също се оправдава с кривите закони. Та така... Тоя модел може да бъде разбит само с наличие на политическа воля, не с кухи декларации. И всички ние знаем името на човека, който трябва да има тази воля, защото без него нищо не става тук... Другото е революция, хаос, мътна вода...

  47. 47 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#40:"petyo9"]Не строгостта на наказанието възпитава, а неговата неизбежност. [/quote]

    По-точно не РАЗМЕРЪТ, а НЕИЗБЕЖНОСТТА на наказанието.

    Преди време разгледах как е променян този закон. Получава се доста интересна статистика, особено предвид думите на Свиленски:

    [quote#0:"Статията"]Въпреки това в началото на разговора Свиленски заяви, че по време на първото правителството на ГЕРБ е започнала масовата практика за купуване на книжки, а управляващите не са посочили ЗДП сред приоритетните си законопроекти.[/quote]

    ЗДП е обновен изцяло на 5 март 1999 (Костов). След това е променен само веднъж.

    При Симеон (мандат 1485 дни) е променян 6 (шест) пъти, средно един път на 280 дни (или на 9 месеца).

    При Сергей (мандат 1440 дни) е променян 24 (двадесет и четири пъти), средно един път на 65 дни (или ~ 2 месеца). Има серии промени, правени през седмица-две).

    При ББ (мандат 1325 дни) е променян 16 (шестнадесет) пъти, средно един път на 84 дни (или ~3 месеца). Също има промени, правени през 3-10 дена.

    В сегашния мандат на ББ ЗДП вече е променян 3 пъти.

    Само Орешко го е променял един единствен път за непълната година мандат.

    Изглежда това е най-променяният закон. Интересна правна (?) активност на Серго и БиБи.

    При толкова чести промени (серийни промени през 3-7 дена) и задължението на всеки шофьор да го познава, как ще стане това? Независимо, дали промените са в административните норми или в самите правила за движение.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  48. 48 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Закони си имаме, главният проблем е, че никой не ги спазва.

  49. 49 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#47] от "Музар - Аз съм Капитал, Дневник, Икономедия!":

    Най-накрая закона ще еволюира в 2 закона:
    1. Закон за бедни и хора без протекции.
    2. Закон за богати и недосегаеми на власт.

    То не че сега не е така...Колко прокурорски и съдийски синове са оправдани след престъпление?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  50. 50 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Да се въведе глоба от 500 лв за газене на животни по-големи от 5 см. Шофьорите - животни редовно газят гълъби, при това на малки улички.

    Изискването за образование за книжка е дискриминация, за разлика от същото при гласуване, защото книжката касае човека пряко лично. Нормално и правилно е да се фалшифицират дипломи щом има дискриминаторско искане, нормално и правилно е дори да се купуват книжки при тези цени на курсовете и след като в други страни може да се обучаваш сам, но не е нормално и правилно да се купуват изпити, от които зависи безопасността!

    ЕС Гражданска отговорност е рекет. За него изобщо не трябва да се проверява. Това не е свързано с безопасността, а е по Кодекса за застраховането и изобщо не трябва да е работа на КАТ. Тук проблемът е с излизането от ЕС, за да се върнат нормалните стари нива.

    Фаровете не трябва да са задължителни - изследванията за тях са правени в северните страни, където в доста от дните е тъмно. В нашата страна не е така, тя е светла. Новите коли се правят с автоматични дневни светлини. Старите могат да останат на доизживяване така. Освен това е модерно и хората са свикнали да карат на фарове и ако не са задължителни, мнозинството пак ще кара на фарове, особено гъзарите, които карат бързо, които и преди си ги палеха.

    Коланите не трябва да са задължителни по маршрути, по които реално или по ограничение не може да се кара с повече от 35-50 км/ч, зони за паркиране (синя, зелена...), еднопосочни улици, в задръстване, както и при подаване на изрична декларация от шофьора или пътника, че сам ще решава дали да ползва колан.

    Също със закон трябва да се забрани продажбата или управлението на коли с максимална скорост над 150 км/ч без шофьорска книжка над категория B и съответно трябва да се създаде нова категория за по-високи скорости, както има разрешителни за оръжия, защото бързите коли са смъртоносни оръжия в ръцете на малоумници. Колите по-рано не бяха толкова бързи, вече е време за изменения.

    Знаците трябва да се ревизират. Има места, където има ограничение 30, а може безпроблемно да се мине с 42-50, например някъде след хотел Хемус нагоре около някоя пешеходна пътека. Ако някой спазва този знак точно, всички го смятат за малоумник, който задръства и без това претовареното и бавно движение. За да не те смятат за малоумник, ставаш "отворен" шофьор, който сам преценява кой знак кога и как да спазва. Оттук нататък вече тръгват нарушенията и навика да не се спазват знаците, защото се вижда, че са лоши. Прецизирането на знаците значи и да не са на стъпки от по 20 км/ч - от 50 на 30, а да са през 10 или още по-добре през 5.

    Тротоарите са за паркиране, защото няма къде другаде - да не са премахвали жителството. Просто трябва да се оставят 80 см за минаване от една и съща страна - външна или вътрешна на тротоара. Ако се паркира пък по диагонал, тези 80 см са само в една точка, иначе е още по-широко.

  51. 51 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#49:"mitko11"]2. Закон за богати и недосегаеми на власт. [/quote]
    +++Т.е. за кастата на комунягите! Официално не се признава, но на практика са си отделна каста...с други правила, не само по пътищата...

  52. 52 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Е, крайно време беше да има отделни закони за различните марки коли - един за BMW-та, друг за Golf-ове и т.н.

    Освен това рязко ще падне броят на нарушителите, например ако в закона за джиповете се разреши газенето на хора.

  53. 53 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 458 Гневно

    А кога ще направите наказанията пропорционални на цената на автомобила с който са направени?

    Караш опел за 10 000 лв. с 20 км/ч над разрешеното - плащаш 100 лева.
    Караш БМВ Х6 за 200 000 лв. с 20 км/ч над разрешеното - плащаш 2000 лева.

    Само така глобата ще тежи еднакво за всички прослойки на обществото.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  54. 54 Профил на pe6kata
    pe6kata
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Слушам някаква отговорна герберска депутатка от същата комисия да говори, че законът бил стар и трябвало да се сменя изцяло. Дали "калинката" знае въобще, че законът е от 2001г? Аман от калинки бе!

    И да! Видеозаписите трябва да се признават в съда за доказателство независимо от кого са правени и по какъв повод. Стига да се докаже че са истински. И не само за движението по пътищата, ами изобщо.

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    Един или няколко,важното е да се спазва.

  56. 56 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Мислих че ще ми липсва Боруджиева, а то какво излезе?!

    I Want To Believe
  57. 57 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Кипи напълно безсмислена имитация на труд. А парите от КТБ ги няма и няма.

  58. 58 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#53] от "kokoto2":

    Формулата не трябва да е линейна - пропорционална, а по-сложна, логаритмично-експоненциална например. Има си софтуер, който може да даде точната и опростена формула при зададени примерни стойности по таблица и т.н.

    Евтините коли имат пазарна стойност по 500 лв, не 10 000. От друга страна 2000 лв за 20 км/ч превишение е твърде много дори и за такова BMW. Не трябва това да е средство за пълнене на бюджета от тези, които имат пари, това би било извращение на намеренията.

    Скъпата кола също по принцип е много по-безопасна от евтината и позволява много по-голямо превишение на скоростта, за да се изравни риска с този на евтината.

    Другият вариант е да е не в зависимост от стойността на колата, а от доходите, заплатата, разполагаемия доход. Което е, защото нарушителят може да е нает шофьор, който да кара скъпа кола на шефа си, който го кара да кара бързо, но глобата ще я дължи шофьора. Но може и да е неработещият безотговорен син на бащата със скъпата кола.

    Затова като цяло методът със стойността на колата изглежда по-справедливо.

  59. 59 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#52:"gogo63"]Е, крайно време беше да има отделни закони за различните марки коли - един за BMW-та, друг за Golf-ове и т.н. [/quote]
    Както се казва "много баби хилаво бебе" и на сто под закона да разделят един закон, ако няма кой да изисква спазването му полза никаква!!!!

  60. 60 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#42:"journey"]Колкото и закона да се направят...първо българина трябва да започне да спазва настоящите.
    Не може, само защото в даден сектор някой не си върши работата, да решаваме проблема с приемане на нов закон.
    Безумия, безумия...на всички нива. [/quote]
    Когато си събрал 240 безумци какво очакваш те да направят?!!!

  61. 61 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#58] от "Anonymous":

    Да, по принцип правилния подход е доходите, но те са... трудно доказуеми. Има и доходи които не се декларират - например рентата от нивата на дядо ти - нищо че е 100 лева на година. Има и такива, които притежават фирми за милиони, но нямат доходи защото всичко е на фирмата.

    Относно скалата не е задължително да е линейна, беше просто пример.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK