
© Дневник
Основният проблем на Закона за движение по пътищата е неговата тежест. Там са превозните средства, обучението, наказанията. Трябва да го разделим на няколко под законови нормативни актове и закони, каза днес по БНТ депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов. Той допълни, че ще се прави нов Закон за движение по пътищата.
Колегата му Георги Свиленски от БСП посочи и някои нови моменти, които трябва да залегнат в него, включително и регламентиране на използването на любителски записи за налагане на наказания. "Всеки причинил виновно катастрофа, с навлизане в лентата на насрещното движение например, трябва да остава без книжка и да си я връща след проверочен изпит", предложи още народният представител от левицата. Като основни причини за катастрофите по пътищата Свиленски посоки корупцията (при издаването на книжки и спестяването на наказания) и пътната инфраструктура.
Двамата депутати почти единодушно заявиха, че по отношение на Закона за движение по пътищата не може да има политически спорове. Въпреки това в началото на разговора Свиленски заяви, че по време на първото правителството на ГЕРБ е започнала масовата практика за купуване на книжки, а управляващите не са посочили ЗДП сред приоритетните си законопроекти.
"Залегнало е в нашата програма да работим по нов Закон за движение по пътищата, нещо повече - в 41-ото Народно събрание приехме по тежки наказания за шофьори, причинили смърт на пътя, като те вече не могат да се измъкват с условна присъда", реагира Станислав Иванов.
В заключение Георги Свиленски обяви, че отговорността за промените е на изпълнителната власт, а опозицията ще помага с каквото може.
lz2
Рейтинг: 2803 НеутралноНаправете закон за всеки знак, а не обръщайте внимание на пътищата!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Читателят
Рейтинг: 506 ЛюбопитноА не може ли просто да се спазва?
Попътен вятър в главите!Боб Яхния
Рейтинг: 340 Неутрално[quote#0:"статията"]регламентиране на използването на любителски записи за налагане на наказания[/quote]
"...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)В цялата плява комай това е единственото зрънце смисъл.
omega
Рейтинг: 672 НеутралноПоредна тъпотия това за разделянето. Няколко подзаконови акта няма да имат по-голяма тежест от един закон, направен качествено. Законът и сега не е лош, просто не се спазва.
Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.terorio
Рейтинг: 473 НеутралноДо коментар [#2] от "Читателят":
За да се спазва трябва да е предвидено законодателно КАК ще се спазва точно. Когато не си направил условия нещо да се спазва, то не се спазва. Ако има глоба 5К за човек, който пуши в заведение и за собственика на това заведение, а след третия път паричната глоба се заменя с нещо друго, законът за пушенето ще се спазва. Но той е КАЛПАВ както повечето от другите закони и НЯМА да се спазва, защото тези които ги пишат 25 години им-е-през-оная-работа.
xflood
Рейтинг: 1066 ГневноЗащо ще се открива топлата вода?!
Fail with honour then succeed by fraudТолкова ли е трудно да се хване на пример Немския закон или Английския закон за движение по пътищата, направи се сравнение, и не започне нашият да се обновява по тези закони?
Защо??
Защото някой има полза от разтакаване.
12345
Рейтинг: 517 НеутралноА тези щяха реформи да правят, да потръгне България...
xmm
Рейтинг: 1170 ВеселоНапример за движение по тротоар,по зебра,по магистрала,по улица?
пп
Сегашният закон е така създаден,че ако се спазва стриктно,не би следвало да има произшествия.
ппп
Мерки с наказания и стига празнословия!
442
Рейтинг: 1367 НеутралноУраааа, ще има нов отдел в КАТ - гледане на любителски записи, КЕФ.
chicago514
Рейтинг: 1807 НеутралноДругите след вас ще го обединят пак.Кипи безсмислен социалистически труд със съмнителни резултати.Просто няколко промени в наказателната му част.И най важното,да се спазва както се казва от всички заинтересовани лица.
xflood
Рейтинг: 1066 Гневно[quote#8:"xmm"]ппп
Fail with honour then succeed by fraudМерки с наказания и стига празнословия![/quote]
КЪДЕ са обещаните РЕФОРМИ??!
Eisbär
Рейтинг: 1212 НеутралноПроблема е не в закона, а липсата на респект към него. Ако нашите катаджии не бяха толкова подкупни, глоби и тн се събираха положението щеше да е по-добре. Другото е липсата на магистрали.
tisho_one
Рейтинг: 222 НеутралноДо коментар [#2] от "Читателят":
Да, това е въпросът който трябва да стои под всичките ни закони.
Максим Александров
Рейтинг: 680 ЛюбопитноКраткият ми живот в Германия, почивките в Испания и няколко прекосявания на Швейцария ме карат да се чудя и мая (понякога с часове) какво точно е толкова трудно, за да се нормализира автодвижението у нас? Не е тайна нито "рецептата" за асфалта, нито начините за контрол, проблемът дори не е и финансов, според мен...
https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.pngtraveler1
Рейтинг: 1068 НеутралноНаправете закон за закона за движение по пътищата, който пък се надзирава от друг закон за закона на закона за движение по пътищата....
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВООт мене имате едно голямо СИКТИР вече. Писна ми от безумни промени в законите, които не променят нищо друго, освен да отекчават до степен да не ме интересува нищо вече.
А е толкова просто - НАЛОЖЕТЕ спазването на настоящия закон, драстично повишаване на глобите и наказанията вкл и затвор за каране в пияно състояние, превишение над 40км/ч, както и при нанасяне на телесна повреда след катастрофа при пияно каране и превишена скорост. Пуснете частните съдебни изпълнители да събират глобите, въведете дискаунти, ако се плащат в няколко дневен период след налгането на глобите.
Писна ми, и на мен и на всички покрай мен и на техните познати.... и рано или късно това напрежение натрупано от безобразията в тази страна ще прелее в нещо много по-тежко.
Трябва само една искра, примерно поредното циганско безобразие/убийство и стойте та гледайте.
чобанмахала
Рейтинг: 746 НеутралноИ законът за движение по пътищата е като другите. Закон има. Нарушители има. Има и даже определени наказания, но наложени наказания има само на определени хора. Защо?
Отговорът е кратък и прост за всички случаи.
Защото няма държава. Т.е има нещо ,което се води за държава,харчи нашите пари,а когато трябва да си свърши работата, го няма. И пак законът виновен,и пак, а конкретните служби,лица невинни.
koko65bg
Рейтинг: 833 НеутралноНова идея - разделяне на Закона на движение по пътищата на няколко закона
Тези депутати са пълни с идеи като лайно с витамини. Предполагам, че ще разделят закона на следните:
Закон за движение по магистрали.
Закон за движение по асфалтиран път.
Закон за движение по черен път.
Закон за движение по горски пътечки.
Закон за движение на водата в канавките. и тд.
Тези идиоти ще започнат ли най-накрая да работят или ще се преструват, че нещо вършат?
Само Левски
Рейтинг: 978 НеутралноДокога ще се занимават с глупости.Тази коалиция има ли законодателна програма, която да изпълнява.Стане някъде катастрофа и депутатите тичат да променят Закона за движение по пътищата.Този закон заедно със Закона за МВР е най-променяния закон въобще.Както беше закона за земеделските земи преди време. Стига мерки на парче.Има далеч по-важи закони като например промени в Търговския закон относно несъстоятелността, за да се предотвратят случай на умишлени фалити с цел да се не плащат кредити към банките и ускоряване на целия процес по несъстоятелност.Това например, као се направи ще доведе до намаляване на лихвите на банките.Друг закон е този за комасацията на земеделските земи.Окрупняването на земеделските земи ще повиши тяхната стойност, ще доведе чужди инвеститори, ще развие земеделието. Създаване на кадастрална карта, ще намали измамите с имоти.Има още ред мерки в митници,данъци, образование и здравеопазване, които са на дневен ред.Закона за движение по пътищата просто трябва да се прилага и да се спазва.За това си има контролни органи, ако не си вършат работата се сменя Министъра на вътрешните работи.Това е.
Mark Twain
Рейтинг: 459 ГневноСтига сте правили закони, намерете как да ги прилагате!
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордrainbou1
Рейтинг: 1470 НеутралноПроблемът не е в закона, а в неговото неспазване.
Като се направят глобите 4-цифрени, като се е осее държавата с камери и да не може сульо и пульо да плащат подкупи като се издънят - всичко ще си дойде на мястото.
Докато "на черен жип всичко е позволено" - няма оправия.
traveler1
Рейтинг: 1068 Неутрално[quote#14:"Максим Александров"]Краткият ми живот в Германия, почивките в Испания и няколко прекосявания на Швейцария ме карат да се чудя и мая (понякога с часове) какво точно е толкова трудно, за да се нормализира автодвижението у нас? Не е тайна нито "рецептата" за асфалта, нито начините за контрол, проблемът дори не е и финансов, според мен...[/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПросто е "Тука е така!", както се изрази един познат преди време.
И няма никакво значение защо там е тъй, а тук е все на опъки.
Всъщност има, но няма кой да направи промени, които наистина да доведат до каквато и да е промяна.
Най-активната дейност на нашето чантаджийство се състои в това, че като се правят промени, то те така да се направят, че нищо да не се промени. Тези хора всеки ден отделят толкова енергия да измислят чутовни "непроменящи промени" бетониращи статуквото, че могат да заменят спокойно единия реактор на АЕЦ Козлодуй, ако се занимаваха с нещо креативно!
Пак ще кажа. Върнете ни държавата в онова състояние което беше 1944г., Върнете онази истинската конституция, вземете законите на 100% от някоя нормална държава и просто ги наложете, въведете лустрация, за да се махнат свинските черва от властовите позиции.
За 4-5г всичко ще си дойде на местото и всеки ще си гледа работата и живота без да се занимава с глупости, Българин ще звучи пак толкова гордо, както е било в началото на ХХ в.
soul
Рейтинг: 468 НеутралноИма неща, които предварително се знае че не може и няма да се спазват, но се превръщат в закон.Залага се неизпълнението им като капан и стресов елемент дори за дисциплинираните шофьори.Примери са ограниченията от 60 км., където трябва и не трябва, глобите от 200лв. за паркиране при поставени навсякъде знаци, спирането забранено.Пълно лицемерие!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалковrio_tinto
Рейтинг: 554 Неутралноще се откажат от идеята към средата на следващата седмица. това ли е новата ГЕРБ стратегия - продуцираш новини ежеминутно, нищо, че не са новини и не отразяват някаква реалност, а просто симулации..
Втора цетка
Рейтинг: 948 ЛюбопитноНеспасяеми нищоправци...и тази тъпня ше иде в кошчето, като обединяването на митници с данъчни...:-$
Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...Арон
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноЯяяя, снощи Баце ми каза, че новата идея още не е изкристализирала..браус, много бързо действуват! България явно зе да напредва. Не се вижда на коя скороз, надявам са, да не е задна
omega
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#15] от "traveler1":
) Какво тук ще значат още три четири нормативни акта?
Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.ЗАКОН за пътищата
ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за пътищата
НАРЕДБА за специално ползване на пътищата
ЗАКОН за движението по пътищата
ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата
НАРЕДБА № 2 от 17.01.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътна маркировка
НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци
НАРЕДБА № РД-02-20-19 от 12.11.2012 г. за поддържане и текущ ремонт на пътищата
НАРЕДБА № 1 от 17.01.2001 г. за организиране на движението по пътищата
НАРЕДБА № 3 от 16.08.2010 г. за временната организация и безопасността на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците
НАРЕДБА № 17 от 23.07.2001 г. за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали
НАРЕДБА № 5 от 2003 г. за установяване и обезопасяване на участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия и за категоризиране безопасността на пътищата (Загл. изм. - ДВ, бр. 93 от 2011 г., в сила от 25.11.2011 г.)
НАРЕДБА № 15 от 7.04.2008 г. за реда за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, на колесни трактори, тракторни ремаркета и друга самоходна техника, регистрирани съгласно Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
И сигурно още знайни и незнайни правилници и наредби.....
Арон
Рейтинг: 1391 Весело[quote#18:"Само Левски"]Стига мерки на парче.[/quote]
)))
Ма отде у гербер толкос мозък? Туй да не й река, чи да тече
гарата
Рейтинг: 939 НеутралноВъртят, сучат, но няма да се реформират МВР-то.
Още някой да се съмнява, че трябва да се закрият?
varna_11
Рейтинг: 395 НеутралноНищо му няма на сегашния закон... Променете начина на следене за спазването му...
Как може да има толкова глупаци събрани на едно място?! И ще генерират нови закони, вместо да си оправят организацията и да 'внедрят' стриктното спазване на законите... За всички...
бабачко
Рейтинг: 673 НеутралноТия още малко и нов правилник ще измислят. Ако си с джип навсякъде си с предимство, дори и пред релсовите превозни средства! Абе оправете си фуражките първо и сложете солени глоби. За любителските записи съм съгласен, защото винаги може да се докаже дали даден запис е манипулиран или не, за да се ползва като доказателство. Ние откъде например да сме сигурни, че в института по стандартизация си вършат работата качествено и уредите на ушевите са в изправност. Или пък камерите?
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############Darth Plagueis
Рейтинг: 2634 НеутралноПросто махнете понятието несъобразена скорост...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКпустиняк
Рейтинг: 949 НеутралноНаправете закона така, че санкциите да се налагат независимо от служителите на КАТ! Видеокамери, любителски камери, дронове, мронове, сателити... Трябва да се избегнат ситуации в които любезни и строги катаджи задават въпроси от типа: " И са, кво ше прайм?"
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузияolimpipanov
Рейтинг: 1155 НеутралноПо скоро се погрижете сегашният закон да се спазва, да има неизбежност на наказанието и най-вече шкембелиите с бели ленти на фуражките, които се крият на сянка или спят по колите да се размърдат и да си вършат работата.
petranica
Рейтинг: 450 НеутралноДобре де - поне с книжките какъв е проблема? Проверявате дипломите на тези с книжките, дали са фалшиви, и ако са - отнемате им ги.
Любов и светлина!Булаир
Рейтинг: 742 НеутралноАбе, явно е нямало никаква полза от Великденската ваканция - отново простотии !!!
cop04316043
Рейтинг: 8 НеутралноЩе има един закон за простосмъртни и един за хора с черни джипки...
wtz53314030
Рейтинг: 229 НеутралноНямам против наказания и глоби. Имам против, че сякаш едните не се намират на земята а някъде другаде. Като карам съм участник в движението. Пешеходеца който върви по средната лента какъв е? Очевадно е, че не му е там мястото. Не може да има наказание само за пешеходците. През последните седмици се вдигна много шум и все шофьорите виновни. А мотористите карат перфектно по осевата линия и минават пред всички в насрещното... Закона си е добър, трябва да се спазва за всички.
grajdanin1
Рейтинг: 648 Неутрално"Нова идея - разделяне на Закона за движение по пътищата на няколко закона"
Преди време зевзеците се шегуваха, че Министерството на транспорта щели да го разделят на Министерство на отиване и Министерство на връщане. Идеята за разделяне на закона за движение е от същия калибър. И още един коментар - законът не е тежък, вие сте леки. Всеки, влезнал в парламента си мисли, че животът започва от него и тръгва да открива топлата вода.
Petleshev
Рейтинг: 3667 НеутралноНа нашия ЗДП, основните му слабости са две: глобите са ниски и няма ефективен механизъм за събирането им! Отделно, пълната незаинтересованост на КАТ, на тема превенция!
Бивш tww09306483.Бях чел преди няколко години за някоя от европейските държави, че приравнили изпреварването на непрекъсната линия с опит за убийство и съответното наказание за това...! В резултат ПТП-та спаднали с няколко пъти само заради тази мярка! Ние тука си играем на тема права и задължения, в резултат на което всеки идиот може да те претрепе на пътя и да му се размине, като едното нищо...!
petyo9
Рейтинг: 826 НеутралноНикакво жонглиране със законите няма отмени чувството за безнаказаност. Наглеци с мощни (и скъпи) автомобили разритват движението като глигани, квичат спирачки, святкат се светкавици, крещят се пожелания към роднини по женска линия - иии... нищо. Катаджиите си избират обикновено прави хубави участъци където можеш да караш със 150, но има ограничение 60.
Така няма да стане. Не строгостта на наказанието възпитава, а неговата неизбежност. Ако държавната машина има воля и осигури ефективен контрол и неизбежност на санкциите (хващаш и наказваш) - и сега действащото законодателство би свършило добра работа.
Танас
Рейтинг: 1391 НеутралноАз викам вместо нов закон Грузинския вариант.
Цацарoff - Оставка ! >:-)journey
Рейтинг: 411 НеутралноКолкото и закона да се направят...първо българина трябва да започне да спазва настоящите.
Трябва да има адекватен контро и всеки да започне да си върши работата.
Не може, само защото в даден сектор някой не си върши работата, да решаваме проблема не със засилване на контрола и мотивирането му, ние да приемаме нов закон.
Безумия, безумия...на всички нива.
Free person
Рейтинг: 727 НеутралноТова са пълни глупости!Нови закони за движение по пътищата.
TonyПросто променете санкциите и спазвайте ЗДП и нещата ще си дойдат на мястото.
jakodim
Рейтинг: 229 Гневно"и пътната инфраструктура" - ремонтират пътищата със знаци, вместо с асфалт, разширения и поддръжка...
Камен
Рейтинг: 805 Неутрално"приехме по тежки наказания за шофьори, причинили смърт на пътя, като те вече не могат да се измъкват с условна присъда"
3_godini_uslovno_za_prokurorski_sin_ubil_s_kolata_ si/
Аха, добре - ама не важи за всички, например за прокурорски синове:
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/04/29/2290711_
tach0
Рейтинг: 233 НеутралноПолитическа воля за спазване на закона/ите! Това е единственото, което липсва. Закони има, добри, лоши, някакви.... Всеки чиновник, който го мързи да си върши работата се оправдава с "кривите" закони. Защото другия чиновник, който трябва да го контролира, също го мързи, и също се оправдава с кривите закони. Та така... Тоя модел може да бъде разбит само с наличие на политическа воля, не с кухи декларации. И всички ние знаем името на човека, който трябва да има тази воля, защото без него нищо не става тук... Другото е революция, хаос, мътна вода...
Музар
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#40:"petyo9"]Не строгостта на наказанието възпитава, а неговата неизбежност. [/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдПо-точно не РАЗМЕРЪТ, а НЕИЗБЕЖНОСТТА на наказанието.
Преди време разгледах как е променян този закон. Получава се доста интересна статистика, особено предвид думите на Свиленски:
[quote#0:"Статията"]Въпреки това в началото на разговора Свиленски заяви, че по време на първото правителството на ГЕРБ е започнала масовата практика за купуване на книжки, а управляващите не са посочили ЗДП сред приоритетните си законопроекти.[/quote]
ЗДП е обновен изцяло на 5 март 1999 (Костов). След това е променен само веднъж.
При Симеон (мандат 1485 дни) е променян 6 (шест) пъти, средно един път на 280 дни (или на 9 месеца).
При Сергей (мандат 1440 дни) е променян 24 (двадесет и четири пъти), средно един път на 65 дни (или ~ 2 месеца). Има серии промени, правени през седмица-две).
При ББ (мандат 1325 дни) е променян 16 (шестнадесет) пъти, средно един път на 84 дни (или ~3 месеца). Също има промени, правени през 3-10 дена.
В сегашния мандат на ББ ЗДП вече е променян 3 пъти.
Само Орешко го е променял един единствен път за непълната година мандат.
Изглежда това е най-променяният закон. Интересна правна (?) активност на Серго и БиБи.
При толкова чести промени (серийни промени през 3-7 дена) и задължението на всеки шофьор да го познава, как ще стане това? Независимо, дали промените са в административните норми или в самите правила за движение.
delfina
Рейтинг: 395 НеутралноЗакони си имаме, главният проблем е, че никой не ги спазва.
mitko11
Рейтинг: 1765 НеутралноДо коментар [#47] от "Музар - Аз съм Капитал, Дневник, Икономедия!":
Генерал Сандокан с двата МИГ-аНай-накрая закона ще еволюира в 2 закона:
1. Закон за бедни и хора без протекции.
2. Закон за богати и недосегаеми на власт.
То не че сега не е така...Колко прокурорски и съдийски синове са оправдани след престъпление?
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДа се въведе глоба от 500 лв за газене на животни по-големи от 5 см. Шофьорите - животни редовно газят гълъби, при това на малки улички.
Изискването за образование за книжка е дискриминация, за разлика от същото при гласуване, защото книжката касае човека пряко лично. Нормално и правилно е да се фалшифицират дипломи щом има дискриминаторско искане, нормално и правилно е дори да се купуват книжки при тези цени на курсовете и след като в други страни може да се обучаваш сам, но не е нормално и правилно да се купуват изпити, от които зависи безопасността!
ЕС Гражданска отговорност е рекет. За него изобщо не трябва да се проверява. Това не е свързано с безопасността, а е по Кодекса за застраховането и изобщо не трябва да е работа на КАТ. Тук проблемът е с излизането от ЕС, за да се върнат нормалните стари нива.
Фаровете не трябва да са задължителни - изследванията за тях са правени в северните страни, където в доста от дните е тъмно. В нашата страна не е така, тя е светла. Новите коли се правят с автоматични дневни светлини. Старите могат да останат на доизживяване така. Освен това е модерно и хората са свикнали да карат на фарове и ако не са задължителни, мнозинството пак ще кара на фарове, особено гъзарите, които карат бързо, които и преди си ги палеха.
Коланите не трябва да са задължителни по маршрути, по които реално или по ограничение не може да се кара с повече от 35-50 км/ч, зони за паркиране (синя, зелена...), еднопосочни улици, в задръстване, както и при подаване на изрична декларация от шофьора или пътника, че сам ще решава дали да ползва колан.
Също със закон трябва да се забрани продажбата или управлението на коли с максимална скорост над 150 км/ч без шофьорска книжка над категория B и съответно трябва да се създаде нова категория за по-високи скорости, както има разрешителни за оръжия, защото бързите коли са смъртоносни оръжия в ръцете на малоумници. Колите по-рано не бяха толкова бързи, вече е време за изменения.
Знаците трябва да се ревизират. Има места, където има ограничение 30, а може безпроблемно да се мине с 42-50, например някъде след хотел Хемус нагоре около някоя пешеходна пътека. Ако някой спазва този знак точно, всички го смятат за малоумник, който задръства и без това претовареното и бавно движение. За да не те смятат за малоумник, ставаш "отворен" шофьор, който сам преценява кой знак кога и как да спазва. Оттук нататък вече тръгват нарушенията и навика да не се спазват знаците, защото се вижда, че са лоши. Прецизирането на знаците значи и да не са на стъпки от по 20 км/ч - от 50 на 30, а да са през 10 или още по-добре през 5.
Тротоарите са за паркиране, защото няма къде другаде - да не са премахвали жителството. Просто трябва да се оставят 80 см за минаване от една и съща страна - външна или вътрешна на тротоара. Ако се паркира пък по диагонал, тези 80 см са само в една точка, иначе е още по-широко.
Коки
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#49:"mitko11"]2. Закон за богати и недосегаеми на власт. [/quote]
+++Т.е. за кастата на комунягите! Официално не се признава, но на практика са си отделна каста...с други правила, не само по пътищата...
gogo63
Рейтинг: 686 НеутралноЕ, крайно време беше да има отделни закони за различните марки коли - един за BMW-та, друг за Golf-ове и т.н.
Освен това рязко ще падне броят на нарушителите, например ако в закона за джиповете се разреши газенето на хора.
kokoto2
Рейтинг: 458 ГневноА кога ще направите наказанията пропорционални на цената на автомобила с който са направени?
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝКараш опел за 10 000 лв. с 20 км/ч над разрешеното - плащаш 100 лева.
Караш БМВ Х6 за 200 000 лв. с 20 км/ч над разрешеното - плащаш 2000 лева.
Само така глобата ще тежи еднакво за всички прослойки на обществото.
pe6kata
Рейтинг: 395 НеутралноСлушам някаква отговорна герберска депутатка от същата комисия да говори, че законът бил стар и трябвало да се сменя изцяло. Дали "калинката" знае въобще, че законът е от 2001г? Аман от калинки бе!
И да! Видеозаписите трябва да се признават в съда за доказателство независимо от кого са правени и по какъв повод. Стига да се докаже че са истински. И не само за движението по пътищата, ами изобщо.
Роси
Рейтинг: 8849 НеутралноЕдин или няколко,важното е да се спазва.
2.5
Рейтинг: 2496 НеутралноМислих че ще ми липсва Боруджиева, а то какво излезе?!
I Want To Believevesselin5
Рейтинг: 931 НеутралноКипи напълно безсмислена имитация на труд. А парите от КТБ ги няма и няма.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#53] от "kokoto2":
Формулата не трябва да е линейна - пропорционална, а по-сложна, логаритмично-експоненциална например. Има си софтуер, който може да даде точната и опростена формула при зададени примерни стойности по таблица и т.н.
Евтините коли имат пазарна стойност по 500 лв, не 10 000. От друга страна 2000 лв за 20 км/ч превишение е твърде много дори и за такова BMW. Не трябва това да е средство за пълнене на бюджета от тези, които имат пари, това би било извращение на намеренията.
Скъпата кола също по принцип е много по-безопасна от евтината и позволява много по-голямо превишение на скоростта, за да се изравни риска с този на евтината.
Другият вариант е да е не в зависимост от стойността на колата, а от доходите, заплатата, разполагаемия доход. Което е, защото нарушителят може да е нает шофьор, който да кара скъпа кола на шефа си, който го кара да кара бързо, но глобата ще я дължи шофьора. Но може и да е неработещият безотговорен син на бащата със скъпата кола.
Затова като цяло методът със стойността на колата изглежда по-справедливо.
Emil Dimov
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#52:"gogo63"]Е, крайно време беше да има отделни закони за различните марки коли - един за BMW-та, друг за Golf-ове и т.н. [/quote]
Както се казва "много баби хилаво бебе" и на сто под закона да разделят един закон, ако няма кой да изисква спазването му полза никаква!!!!
Emil Dimov
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#42:"journey"]Колкото и закона да се направят...първо българина трябва да започне да спазва настоящите.
Не може, само защото в даден сектор някой не си върши работата, да решаваме проблема с приемане на нов закон.
Безумия, безумия...на всички нива. [/quote]
Когато си събрал 240 безумци какво очакваш те да направят?!!!
kokoto2
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#58] от "Anonymous":
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝДа, по принцип правилния подход е доходите, но те са... трудно доказуеми. Има и доходи които не се декларират - например рентата от нивата на дядо ти - нищо че е 100 лева на година. Има и такива, които притежават фирми за милиони, но нямат доходи защото всичко е на фирмата.
Относно скалата не е задължително да е линейна, беше просто пример.