Смъртните случаи, заради дефекти в коли на GM, са почти 100

Смъртните случаи, заради дефекти в коли на GM, са почти 100

© Reuters



Броят на смъртните случаи заради дефекти в коли на американския "Дженерал мотърс "(General Motors), заради които миналата година бяха изтеглени 2.6 милиона автомобила, наближава 100, предаде "Франс прес". Досегашните данни бяха за 90 жертви на инциденти.


Най-малко 12 са тежко ранените при аварии със запалването на някои модели, а 167 са по-леко пострадалите, според нови данни към 1 май, съставени от фонда за обезщетения на семействата на жертвите, учреден от автомобилната компания. Все още се разглеждат 669 досиета, от които 45 са за смъртни случаи.


Пострадалите и семействата на жертвите имаха срок до 31 януари, за да подадат документи за обезщетение. Най-големият американски автомобилостроител е обвинен, че е продавал коли, чиято система на запалване е била толкова чувствителна, че най-малкото сътресение можело да предизвика спиране на двигателя на колата, при което спира да работи сервото на волана и въздушните възглавници не могат да се задействат.




Механичният дефект бил известен на "Дженерал мотърс" от 2005 година, поради което срещу компанията се водят няколко разследвания. В средата на април американското правосъдие реши да обяви с изтекла давност случаите от преди фалита на компанията през лятото на 2009 година.


"Дженерал мотърс" планира да плати 1 милион долара за смъртен случай плюс 300 000 долара за все още жив брачен партньор и 300 000 долара за всеки евентуален правоимащ. За телесни повреди обезщетенията варират от 20 000 до 500 000 долара.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Както и в началото на века - правят анализ на риска и преценяват, че е по-евтино да изплащат застраховки, вместо да поправят всички вече продадени автомобили... Ама какво като това е човешки живот, те го оценяват на 1 милион...

  2. 2 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 790 Весело

    Москвича затова фалираха защото се съдраха да плащат обезщетения

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    Нека либералните ентусиасти да си отразят тази новина в тефтерчетата от където сочат колко хубави са колите създадени да радват окото и да друсат джоба . А пък колко лошо му е на бай Ставри комшията разбирш ли.... чакаше си возилото от "Мототехника" кара го 1/3 век и старата тенекия взе ,че го надживя и още си седи в гаража .
    [quote#1:"Лео"]Ама какво като това е човешки живот, те го оценяват на 1 милион...
    [/quote]
    Е ако някъде по периферните колонии застрахователите вадят другия аршин и повече 50 000 не дават !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 334 Неутрално

    GM - General Mortality?
    [quote#0:"статията"]коли, чиято система на запалване е била толкова чувствителна, че най-малкото сътресение можело да предизвика спиране на двигателя на колата, при което спира да работи сервото на волана и въздушните възглавници не могат да се задействат[/quote]
    Поименно, пишещи братя и сестри, поименно... Надали говорим за "европейски" коли на GM, но все пак е полезно да се знае.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 519 Неутрално

    А реваха, че Тойота редовно изтегляли коли за сервизиране. Ама някои компании мислят превантивно и се грижат за клиентите си.

  6. 6 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Що не си купуват "Lada Kalina" тез' глупави американци?


    ПП: Сигурно са пропуснали вътре, в колата да сложат бележка, на видимо място, нещо от сорта: "Внимание! Този автомобил се движи"...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  7. 7 Профил на 1024
    1024
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":
    Под друга статия писах, че американският модел на икономика и ценности става все по-дискусионен, и масата неолиберално настроени форумци ме нарече "мурзилка".
    Ами така ще е, когато в обществените отношения стандартите се налагат от корпорациите, на които единствената цел е печалбата. Ние сме в преход вече 30 години, и в главите ни непрекъснато се набива, че държавата е лош стопанин. Но напоследък практиката показва друго - при слаба държавна регулация някои субекти решават, че всичко им е позволено, и се стига до смъртни случаи. Но проблем няма - корпорациите си имат специалисти по връзки с обществеността, които ще обяснят на пострадалите, че това е съвсем нормален процес и имат право да бъдат обезщетени.


  8. 8 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Любопитно

    Баси кошника, от леко сътресение да забие тотално! Не ги ли изпитват!? Закривай!

  9. 9 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 718 Весело

    За мен този, който би си купил американска кола е този, който би си купил руска кола.

    Евроатлантида
  10. 10 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#9] от "sa6":

    Има и добри американски коли.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  11. 11 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Как да не се съгласиш с противниците на либерализма при такава новина? Видите ли, частна компания убива десетки от немарливост, след което плаща глоби и обезщетения.

    Друго си е в социалната социалистическа Народна Република, където десетки хиляди са изпратени да маршируват под радиоактивния Чернобилски дъжд, предизвикан от авария в държавно предприятие - и няма компенсации или осъдени. Очевидно е, че комунистическата диктатура е по-човеколюбива от капитализма.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  12. 12 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Интересно ще е да направят интервю с човека дал оценката и стойноста на обезщетенията... по кой ли метод се е водил

  13. 13 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#1:"Лео"]Ама какво като това е човешки живот, те го оценяват на 1 милион...[/quote]
    Темата е изключително хлъзгава. Ако ти е любопитно, потърси в YouTube отговора на Милтън Фридмън на въпроса на съвсем младия Майкъл Мур редно ли е един човешки живот да струва 1 милион долара. А редно ли е да струва 5? Или 500? В момента, в който някой сложи каквато и да е цена на човешкия живот, той прескача от единия лагер (животът е безценен) в другия и тогава става абсолютно неморално да се критикува колко точно голяма е оценката на човешкия живот.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  14. 14 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#9:"sa6"]За мен този, който би си купил американска кола е този, който би си купил руска кола.[/quote]

    Няма такова понятие "руска кола". Това, което наричаш така или е барака на колела (Москвич с "взаимстван" двигател BMW) или лиценз на западен автомобил (обикновено Фиат от 60-те). Автомобилостроенето и гражданската авиация са твърде висока летва за руския инженер. Само на затворени пазари нещастните хорица са принудени да се возят на техни метални изчадия.

  15. 15 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Най-вероятно това са дефекти,заради които на българин и през ум няма да му мине да иска обезщетение.То тук за нова минава 5 годишна кола и масово се карат таралясници на по 20 години.Не вярвам тук колите масово да са по-безопасни от тези на ДМ.Но в щатите адвокатите яко съдят големите компании и съдилищата им присъждат огромни обезщетения.В САЩ е нещо нормално някой заболял пушач да съди тютюнева компания,защото нямало надпис за вредата от цигарите върху кутията.Със сигурност всички са знаели,че цигарите водят до болести.

  16. 16 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Ниото на качество, комфорт и надеждност на американските коли не е по-високо от това на китайските и е далеч зад японските, европейските и корейските.
    А иначе голям рев нададоха за дефектите на Тойота, после реваха за Хонда... Само дето пропуснаха да кажат, че дефектите идваха от американските подизпълнители на фирмите.

  17. 17 Профил на morev
    morev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Вижте само тоя кравар на поточната линия и сравнете с някой европейски производител, за японци да не говорим. Сами си направете изводи след това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK