"Пежо" 208 постави нов рекорд за икономичност

"Пежо" 208 постави нов рекорд за икономичност

© Пежо



Серийно "Пежо" 208 1.6 BlueHDi постигна нов рекорд за нисък разход на гориво при пробег на дългo разстояниe, провел се под наблюдението на френския съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите(UTAC). Миналият наскоро през фейслифт подел навъртя 2152 километра с 43 литра дизелово гориво, което представлява среден разход от 2.0 л/100 км.


Постижение беше постигнато в края на април на тестовата писта на "Пежо" в Белшам, Франция. Пътуването е продължило 38 часа, като са се сменяли няколко водача.


Тестваният модел е бил със 100 конски сили, серийна старт/стоп система и 5-степенна механична скоростна кутия. Колата е от версия "Very Low Fuel Consumption" (Много нисък разход на гориво), която е част от гамата на модела. Това изпълнение има среден разход на гориво от 3.0 л/100 км.




С намаляване на разхода екологичното изпълнение на 208 ича аеродинамичен заден спойлер и използва гуми Michelin Energy Saver+ с ултра ниско съпротивление при движение.


Обновеното "Пежо" 208 се очаква на българския пазар от юли.

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 409 Гневно

    Нов пирон в ковчега на Роснефт

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  2. 2 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Браво на Пежо. Показаха среден пръст на големите производители.

  3. 3 Профил на kakakaka
    kakakaka
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Средна скорост 56 км/ч...добро постижение ама кой кара с 50 км извънградско

  4. 4 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ze Roberto":

    Пиронът в ковчега на роснефт ще го набият от Америка. Дерзайте, товарищи, Тесла моторс дебне.

    Every cradle is a grave.
  5. 5 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Едни правят танкове ( и се гордеят с тях) други-икономични коли.. Различни светове.. Кой е нашият... всеки да си избира

  6. 6 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 757 Неутрално

    [quote#5:"magelan"]

    Едни правят танкове ( и се гордеят с тях) други-икономични коли.. Различни светове.[/quote]

    Защо тогава се търсят все по-големи, по-мощни и по-луксозни коли. Нямам един познат, който да си е купил кола защото е "икономична".

    Евроатлантида
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Весело

    [quote#4:"СеСеСеРе Умре"]Пиронът в ковчега на роснефт ще го набият от Америка. Дерзайте, товарищи, Тесла моторс дебне. [/quote]
    Добре де ,ама американските милиардери от "куфарче за края на света" защото си чакат поръчкови изпълнения за "СНЕГОБОЛОТОХОД" от РФ който харчи литър на метър?
    Пък да не говорим ,че от постоянни сривове в мрежата и несигурност всички чакат мощни акумулатори за домашно ползване от Тесла а не елекротроавтомобили.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Добро постижение на "лъвчето"! Икономията е хубаво нещо... стига да не се забравя за някои подробности:
    [quote#0:"статията"]използва гуми Michelin Energy Saver+ с ултра ниско съпротивление при движение[/quote]
    Иначе казано (в оригинал от Ауто Експрес):

    ...Trouble is, it’s not easy to produce a tyre that’s efficient and good in the wet. And while the Energy Saver+ is given an A rating for wet braking by the tyre labels, it was the worst performer across our wet track tests. It finished seventh in our wet braking assessment, as it took three metres longer than the best to bring the car to a halt, while it
    also struggled in aquaplaning and wet handling. You could clearly feel the limited grip from behind the wheel, with poor traction and a lack of balance.
    On dry roads, braking ability was better – it came third – and while it was seventh for dry handling, it was only a second off the best. The Michelin was quiet, too. But while it did well away from the wet tracks, this wasn’t enough to lift it off the bottom.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  9. 9 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#6] от "sa6":
    Имах предвид истински танкове..

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Весело

    [quote#6:"sa6"]Защо тогава се търсят все по-големи, по-мощни и по-луксозни коли. Нямам един познат, който да си е купил кола защото е "икономична". [/quote]
    Защото само в България можеш да видиш хора с коли за 1/2 милион да се бутат с червени бабетки в немската бакалия за домати от 1лв и газирани напитки с аспартам да си хранят с тях децата !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 757 Весело

    До коментар [#9] от "magelan":

    Като стане много тегаво положението, можем от джипове да минем на танкове

    Евроатлантида
  12. 12 Профил на lamerman
    lamerman
    Рейтинг: 374 Любопитно

    Голям 'рекорд'. Не пише как са изминати - на един път ли или с ежедневно каране? Защото, едно е да караш нон-стоп и да спираш, за да се смениш със следващия шофьор, друго е да караш всеки ден, спиране-тръгване, студен двигател, светофари.. и прочие. На извънградско ли са минати тия километри или има и градско - задръствания, светофари и прочие.

  13. 13 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#11] от "sa6":Нещо се разминаваме в това което мислим.. Не знам какво положение визираш,за джипове никъде няма и дума в моят коментар. ТАНКОВЕ !!

  14. 14 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#6] от "sa6":


    [quote#6:"sa6"]Нямам един познат, който да си е купил кола защото е "икономична".[/quote]

    Честно казано в БГ повечето хора имат дядо, който до последно е носил цървули, пък били те и гумени. Едно 60% от населението е родено в къщи без течаща вода. Поне още толкова от БГ жилища не разполагат с канализация. И оттам проблема между желания статус/имидж и реалността. Каруцарството, телефонаджийството, марковите парцалки и т.н. мъниста са отдавна познат феномен. Далеч не само пернишки, за съжаление
    Като поулегне обществото и колите ще се променят. Особено ако се спре и вакханалията с паркирането на джипки из кварталните градинки. Признай че джип за 100К пред панелка е жалка гледка. На свинче звънче

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  15. 15 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 582 Весело

    [quote#1:"Ze Roberto"]Нов пирон в ковчега на Роснефт [/quote]

    Задача за трети клас.

    ""Ако средностатистическото потребление постоянно пада, но средната цена се вдига със точно същия темп кой печели повече?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  16. 16 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    "Колата е от версия "Very Low Fuel Consumption" (Много нисък разход на гориво), която е част от гамата на модела. Това изпълнение има среден разход на гориво от 3.0 л/100 км."

    Като махнем гумите с ултра ниско съпротивление и спойлера и си караме между 80 и 90 км. в ч., разходът и ще стане конвенционален.

    Имало едно време ссср...
  17. 17 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Доколкото си спомням ФВ имаха Лупо 3L (61 коня, 41 в економичен режим) и Ауди А2 3L.

  18. 18 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#12] от "lamerman":

    Е, ми то това е идеята. Тази кола и условията са специално пригодени за нисък разход. Пише си го в статията. Иначе, нормалната версия има среден разход на гориво от 3.0 л/100 км. Т.е. ако караш всеки ден, спиране-тръгване, студен двигател, светофари.. и прочие разходът ще се вдигне и до 4-4,5 л/100 км

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#12] от "lamerman":

    "Постижение беше постигнато в края на април на тестовата писта на "Пежо" в Белшам, Франция. Пътуването е продължило 38 часа, като са се сменяли няколко водача."

    Пише си го Маратонско каране, по изолирана писта без друго движение.

  20. 20 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Някои тук въобще не четат текста и задават въпроси. А количката си я бива наистина. Имах С2 с двигател HDi 70 кс Eвро 4 - може да забрави човек кога е сипвал нафта и никакви проблеми. Много приятен автомобил, особено за градско каране.

  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Команданте, доматите в България все от едно място идват, дали са скъпи в Пикадили, или по-евтини в Кауфланд/Лидл. В Германия може да ги видиш германците с лъскавите коли пак да пазаруват в Лидл или Алди.
    В Лидл продават същата Кока Кола, както и в бутиковите магазини. Има месни изделия на реномирани български производители, които ще намериш и при скъпите магазини. Въпрос на избор - има и евтино, има и качествено.

  22. 22 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Време е нефтеното лоби да гризне дръвцето. Нефтът намалява. Добивът е все по-скъпо удоволствие. Има доста технологии прикрити от лобито през годините. Крайно време е да видят бял свят.

  23. 23 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#14] от "misho73":

    Браво, Мишо. Сега си пейстни поста на няколко места във форума, да го прочетат всички дето искат бързи реформи навсякъде.

  24. 24 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#6] от "sa6":

    Да си купят Волги!Още ги има .Нещо средно между танк и каруца!Мнооого мощни!

  25. 25 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#19] от "alabalko":

    И са хванали попътния вятър!Хахх

  26. 26 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До 22; Много бих искал, но да бъдем реалисти. В скоро време едва ли елавтомобилите и хибридите ще изместят класическия ДВГ. Поне така твърдят специалистите. Може би заинтересованите, но все пак...

  27. 27 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#2] от "mahjongg":

    Пежо-Ситроен са един от най-големите автомобилни производители, макар и да имат известни трудности в последно време.
    Дизеловите им двигатели ХДИ са пословично икономични, все пак комън-рейла мисля, че френска иновация.

  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Я направо разкажи кога е поредният разпад на загнилото уса.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2458 Любопитно

    [quote#12:"lamerman"]Не пише как са изминати - на един път ли или с ежедневно каране?[/quote]
    Пише ама трЕбе да се чете и осмисля
    """. . . Пътуването е продължило 38 часа, като са се сменяли няколко водача.. . ."""
    ------------
    """ . . . навъртя 2152 километра с 43 литра дизелово гориво, което представлява среден разход от 2.0 л/100 км.. . . """
    ================
    И се получава средна скорост от 56.632 км / час.

    В Е С Е Л О ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Количката е прилична и хваща окото и ума с тези разходи но има няколко подробности. Постигнатия резултат е на изолирана писта, нямало е спиране тръгване, гумите са били специални.В нормални условия колата може би ще е ок за някоя възрастна двойка в държава с приемлив климат, за скандинавско семейство с едно малко дете Пежото ще е като играчка.

  31. 31 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#16] от "citoplast":

    Конвенционален, да. Например 2.5/100
    А и според мен при теста са се стремили да шофират с 80 км/ч. По-ниска скорост не е подходяща за предавките на скоростната кутия. Ниската средна скорост идва от спиранията.

  32. 32 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#27:"simo87"]все пак комън-рейла мисля, че френска иновация.[/quote]

    Италианска, след това подхваната от Мерцедес. Но Пежо я популяризираха и развиха, продавайки масови коли с нея.

  33. 33 Профил на lamerman
    lamerman
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#19] от "alabalko":


    До коментар [#18] от "ilinko":

    Да, сори, прочетох пак.

  34. 34 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#32] от "b_d_s":

    Може и така да е.
    Ама да не ни чуят разбирачите, според които само немците правят коли, а лафа за трите Ф-та направо чупи тъпометъра (да не си купувате Фиат, Форд или френска кола - б.а.).

  35. 35 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    [quote#31:"b_d_s"]Конвенционален, да. Например 2.5/100[/quote]

    Ти и сложи още един пътник, нормални гуми, нормален асфалт, въздушен поток от насрещни коли и камиони(не затворена писта) да видим дали щее 2,5/100.

    [quote#31:"b_d_s"]А и според мен при теста са се стремили да шофират с 80 км/ч. [/quote]

    Е колко ще се бавят при смяната на шофьорите....часове??? Приблизително ако са карали с 80 км/ч ще свършат за 27 часа. Егати и смените 11 часа.

    Имало едно време ссср...
  36. 36 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#34] от "simo87":

    Точно Фиат измислят комън лейла, французите се специализираха в него, докато Опел се отказаха от дизела (като безперспективен), а ФВ доскоро още правеха помпа-дюза. Опел накрая се принудиха да купуват дизели и чак сега криво-ляво направиха свои. ФВ упорстваха дълги години с остаряла технология. А революцията при дизела беше преди почти 15 години Сега никой не прави друга технология.
    Междувременно Тойота купуваше френски дизел дълго време. Форд се кооперираха с Пежо и направиха съвместен завод за двигатели. Рено продаваха на Джип и Волво (но не съм сигурен бензинови или дизелови мотори).

  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2394 Любопитно

    Колко ли ще харчи това Пежо с 333km/h?

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#35] от "citoplast":

    Аз съм постигал 3.0/100 с трима души в колата и то с модел вече на 10 години. При това един клас нагоре (по-тежък), че пусках и климатик. 200 км, отиване и връщане, дори малко градско. Оттогава нещата са са подобрили със сигурност.
    Мисля, че това трябва да изчерпи спора

  39. 39 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#38] от "b_d_s":

    Да ще ти повярвам!

    Имало едно време ссср...
  40. 40 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#38] от "b_d_s":

    Каква е колата, че и аз да се купя такава?

    Имало едно време ссср...
  41. 41 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 227 Весело

    До коментар [#14] от "misho73":

    МИШООООО


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  42. 42 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Сериен ама доста "пипнат" и отделно, специалните гуми, но и кой знае с какво налягане.
    Но след като дава 2 л /100 разход, значи при обикновена употреба може да се разчита на 4, - 4,5/100 км.

  43. 43 Профил на holemden
    holemden
    Рейтинг: 213 Неутрално

    е тва обезсмисли електричките

  44. 44 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#31] от "b_d_s":


    [quote#31:"b_d_s"]Конвенционален, да. Например 2.5/100
    А и според мен при теста са се стремили да шофират с 80 км/ч.[/quote]

    Общо взето така е, има спирания, най-малкото да сменят пилотите и не е даден средната скорост, макар че при такъв тест обикновено не е висока.
    Но движението по затворен контур елеминира влиянието на наклоните, вятър ако има и други такива.
    И все пак, едно от основните неща са вида гуми и налягането в тях, колата не е максимално натоварена, както и максимално ниското челно въздушно съпротивление, което разбира се е постоянно за цялата гама.

  45. 45 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Карам автомобил на метан .Колата е 1800 кубика и 100 конски сили.Извънградско се охарчвам 6 лева за 100 километра ,а градско 7 лв и 50 ст.И то уредбата е допълнително монтирана-ако е фабрична сигурно ще гори още по-малко.Все ми е чудно защо не масово не се произвеждат автомобили на метан.Освен евтин метанът е много по-малък замърсител от дизела.

  46. 46 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#45] от "kermit":

    ако колите минат на метан, вместо на дизел, метанът ще поскъпне драстично, понеже акцизът му ще скочи баснословно. Държавата няма да се откаже от приходи. Единствено електромобилите могат да пречупят това, но тогава ще поскъпне тока и ще скочи данъкът на колите (след налагането на електромобилите).

  47. 47 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#38] от "b_d_s":

    да не си бил на амфетите на киро гелата и да си сънувал....

    Все пак повечето хора караме що годе икономични малки коли и дори и при новите (стига да не са хибриди) 3л при това с климатик е невъзможно... освен ако не си слизал 200 км по нанадолнище...

    Pure Chewing Satisfaction
  48. 48 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Светът е различен и всеки гони някакви рекорди,който носят много пари.Четете внимателно текста защото утре като си купите кола и и сложите втора употреба гуми и нз си какво масло да не говорим за качеството на гориво и да не се окаже че харчи повече от нова китайка.

  49. 49 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#39:"citoplast"]Да ще ти повярвам![/quote]

    Не си длъжен! Но, щом се съмняваш, явно не си карал съвременна икономична кола. Другият вариант е да не знаеш как да караш икономично. Не винаги карам така, че да постигна такъв разход, но от любопитство съм го правил на няколко пъти. А ако се поровиш дори и в Дневник, журналистите от вестника със същия автомобил бяха постигнали горе-долу същия разход по маршрут Бургас–София.

  50. 50 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#48] от "l_i_k_a_t_a":

    Напълно вярно. Някои имат практиката да слагат гуми втора употреба. Други карат с постоянни и резки ускорения, а спирачката е нещо, което явно много ги забавлява. Горивото също не е за пренебрегване. Дори гладкостта на асфалта. Енергията за подскоците на пътя също идва от някъде

  51. 51 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#49] от "b_d_s":

    Ремаркето забрави да споменеш, ремаркето!!!

    Имало едно време ссср...
  52. 52 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#51] от "citoplast":

    Дали усещаш колко си смешен в очите ми?

  53. 53 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#51] от "citoplast":
    Ще оспориш ли и пробата на журналистите от Дневник? Те са постигнали 2.9/100! http://www.dnevnik.bg/skorost/2006/07/24/273651_edna_tuba_dizel_stiga/

  54. 54 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#51] от "citoplast":

    Разликата, приятелю между мен и теб е някъде там:
    1. Колата ми е купена нова от магазина;
    2. Имам над 300 000 км. стаж зад волана;
    3. Не правя компромиси с гуми, поддръжка и т.н.;
    4. Когато карам икономично, приспивам емоциите си;
    5. Знам как да карам икономично.

    И накрая ще спомена, че съм убеден, че 2/100 в момента може да се постигне със сериен автомобил. Ако малко поровиш, ще намериш материал за световен рекордьор по икономично шофиране. Той е чужденец, мина и през България преди няколко години. Постигаше нещо като 1.7/100 със сериен автомобил с някои промени.

    Но каквото и да ти обяснявам, шопът е казал: От Витоша по високо и от Искъра по-дълбоко нема. Та и твоята работа. Затворил се в черупката си и спори за нещо, което е реалност от много години. В момента може да се спори за литър надолу, не за това, което аз съм постигнал, както и екип на Дневник – виж линка по-горе. И на тях ли не вярваш???

  55. 55 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Браво !
    Но все пак по-логичен тест би бил в градски условия , от вкъщи към офиса и обратно ( или нещо от сорта ) .
    Защото съдейки по купето , колата не е за дълъг път с няколко шофьора за смяна , нали ?
    И да изплюя камъчето : не вярвам на производителите на автомобили за разхода , декларират някакви безумни величини ......

  56. 56 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Ти, че си и нагъл! За очи говориш. Първо погледни къкъв смешник стои пред огледалото и после пиши глупости и обиждай. А бе, ти да не си шофьор на голям камион?! Хайде чао, довиждане, лека нощ, приятни сънища и мерси.... за лекцията в сверата на фантастиката!

    Имало едно време ссср...
  57. 57 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#54] от "b_d_s":

    И не ми изброявай разни точки и за реалности от много години за твоята кола чудо и твоя ненадминат талат в икономичното каране!

    Имало едно време ссср...
  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#54] от "b_d_s":
    Жорко, ти ли си?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#50] от "b_d_s":

    специално мога да кажа, че асфалтът е от голямо значение. С едно и също гориво в различни държави и различни терени имам различен среден разход (дори при олекваща от бензин кола).
    Карам с австрийски бензин и колата дава 5,3-5,5 разход из Австрия. Има доста дълги спускания и по-малко резки изкачвания. При спусканията аеродинамичността си казва работата, защото другата ми кола - Поло, спира много по-бързо. След това със същия бензин карам в Унгария, равно, малко спускания, а след Будапеща равнооооо. Разходът не пада под 6 (бензин).

  60. 60 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#55] от "stenlyaka":

    аз лично съм постигал, с икономично каране, стойностите дадени от производителя с грешка до 10% на двата ми лични автомобила (малолитражка и многоконка).
    Стойностите дадени от производителя не е гарантирано да бъдат реалните, но са при едни и същи условия, т.е. по стандарт, така че да можеш да сравняваш автомобилите по спецификация. Иначе всеки може да натиска газта виждайки червен светофар и после да кове на стоп линията.
    Който търси реални разходни норми може да търси на http://www.spritmonitor.de , доста добра отправна точка при покупка на автомобил.

  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#34] от "simo87":

    Французите имат инвоации и технологии, но марките им, особено ПСА не са в добро положение. Не са само немците, но в момента както и да го гледаш, те водят в бранша. Също и в моторните спортове, в някои от които сега се ограничава разхода. Пробеци за икономичност и чупене на рекорди са правени и с немски автомобили, само че с по-големи модели и в реални условия, в САЩ:
    http://www.autoalliance.org/index.cfm?objectid=D56E5B30-B49D-11E1-875B000C296BA163

    Иначе поздравелния за Пежо, надявам се скоро да се изправят на крака.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Аз не отричам качествата на немското автомобилостроене и на немските марки. Пежо-Ситроен вече се стабилизират след големия спад, а Рено се развива повече от добре.

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#36] от "b_d_s":

    Абе постаряля технология или не, именно ФВ са поставили куп рекорди за пробег на дизел в реални условия, както и за най-дълъг живот на дизелов двигател. Дизелите на Ауди като цяло победиха дизелите на Пежо на Льо Ман, на френска територия. Не казвам, че приноса на Пежо не е голям, ама да ми обясняваш как ФВ, една от най-успешните марки тези дни използвала "стара технология"...... Да, ако говорим за Голф 4-ки. Истината е, че ФВ изцедиха абсолютно целия потенциал от Дюзата докато комън рейл технологията още се усъвършенстваше в сферата на надеждността. И така по определение днес потенциалът за развитие е само в комън рейла и има логика да се ползва предимно тази технология. Много ми е странно как разни експерти говорят за Дюзата като за стар дизел без трубо. Амо до преди няколко години се продаваха в САЩ, и то в най-големи бройки от всички дизели, и очевидно за покривали изискванията за замърсяване дори в Калифорния.
    Между другото, комън рейл технологията за пръв път се изобретява в Швейцария, а днес Бош е един от най-големите производители на комън-рейл.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#6] от "sa6":

    А колко познати имаш, дето са си купили танк, щото е по-як (с по-добра броня, с по-добро оръдие и т.н.) от друг?

  65. 65 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#46] от "alabalko":

    Това с тока е доста далеч от истината. Първо, тока може всеки който иска да произвежда ток да произвежда. При тока няма такава зависимост като при изкопаемите ресурси. Може на фотоволтаици, може и ядрена енергия... колкото и да я наливат, тя си има своето място. Но тесла доказаха, че техните коли дори и да се зареждат само от ток от въглища, пак е по-чисто от бензина.

    Отделно нека не забравяме, нощно време потреблението е много ниско, може би точно когато всеки ще си включва колата в контакта - да купи от евтиния ток.

    Но така просто се разбива монопола. Получава се конкуренция. Модела се разчупва и става интересно

  66. 66 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#46] от "alabalko":

    Електричеството може да си го произвеждаш и сам с фотоволтаици на покрива.. като излишното отива в батерия, която пък после се използва в тъмната част на деня.. това поне е общата идея на Тесла.

    Аз карам Опел Амера. Бензин сипвам веднъж на 2-3 месеца (на 2-3-4 хил км).. а резервоара е 30 литра. Принципно ако не ходя извън града може и половин година да изкарам на ток само като минавам до 80 км всеки ден.

    ДВГто има още хляб, но ще става второстепенно.. По принцип да използва човек ДВГ в града и в задръствания си е тотално разхищение..

  67. 67 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    2/100 е сериозно постижение ... НО ... на писта с 55км/ч, със специални гуми и аеродинамика. Сигурен съм че е и с чисто ново масло - нещо което влияе доста на разхода. Това е абсолютно непостижимо в реалния живот. Няма да се очудя ако някоя Хонда Сивик или малък ФВ се окажат на същото ниво или по-добри в релна ситуация.

    California Über Alles
  68. 68 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#63] от "deutschwagen":

    Аз не отричам постиженията на ФВ. Само казвам, че те и Опел не оцениха предимствата на новата технология и затова поизостанаха с това, което предлагаха на пазара.
    Една технология ако е стара, е по-безпроблемна. Но си остава стара, т.е. без добри показатели. Постижения на състезания и качества на пазарни продукти са съвсем различни неща. Дори и екипите, които работят по едното и другото често нямат нищо общо.

  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#68] от "b_d_s":

    Ясно е отдавна, че комън рейл е бъдещето. От ФВ консервативно държаха на Дюзата по-дълго, защото я развиваха и са били доволни от резултатите. В момента в който вече не можеха да я развиват ефективно минаха на комън рейл, и без драми. Показателите на дюзата в моделите им се подобряваха до края, просто в един момент вече това става неефективно защото потенциалът се изчерпва.



    [quote#68:"b_d_s"]Постижения на състезания и качества на пазарни продукти са съвсем различни неща[/quote]


    Да, но в случая с ендюранс състезанията връзката със серийните коли е най-силна. За това и Ауди, както и някои други марки залагат на този тип спортове, защото са релевантни за серийните автомобили.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    [quote#6:"sa6"]Нямам един познат, който да си е купил кола защото е "икономична". [/quote]
    а колко от тях не са си сложили газово?

  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    Аман от дървени философи!

    "Серийно "Пежо" 208 1.6 BlueHDi постигна нов рекорд за нисък разход на гориво при пробег на дългo разстояниe, провел се под наблюдението на френския съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите(UTAC)."

    Точно е описано какво е направено, за да се получи този минимален разход - супер гуми (не втора употреба), ново масло, вероятно без включен климатик, вентилатори, фарове, със затворени прозорци, не е казано с каква марка дизел, но със сигурност не е купен от някоя съмнителна бг бензиностанция. И със сигурност макс. скорост до 70-80 км/ч. Но най-важното - този разход е постигнат със сериен, а не с концептуален автомобил.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK