"Ауди" ТТ с електрическо турбо дебютира в Австрия



Концептуален модел на базата на "Ауди" ТТ, който ще е първият автомобил с електрически турбокомпресор, ще покаже компанията в австрийския град Райфниц в рамките на Вьортзее тур 2015. TT клубспорт турбо разчита на 2.5-литров бензинов двигател с мощност 600 конски сили и 650 Нм. максимален въртящ момент.


Скоростната кутия е механична с шест предавки, задвижването е куатро, а благодарение на теглото от едва 1396 килограма автомобилът се катапултира до 100 км/ч за 3.6 секунди. Максималната скорост е 310 км/ч.


Електрическият битурбо компресор на TT клубспорт турбо дава редица предимства – по-бърза реакция, по-висока мощност и пълно елиминиране на турбо дупката, обясняват от компанията. Концептуалният автомобил го доказва, като за 2.5 секунди изминава над 16 метра, или с шест повече от кола със същия мотор, но с традиционен компресор.




Електрическият турбокомпресор получава ток е малка литиево-йонна батерия, която се зарежда от превърнатата в електричество кинетична енергия, отделяща се при спиране и движение по инерция. Любопитното е, че за компресора се използва отделна електрическа система с напрежение 48 волта.


В сравнение със серийното "Ауди" ТТ концептуалното е с 14 см по-широко и е снабдено с допълнителни аеродинамични елементи. Най-впечатляващият от тях е ръчно нагласяният заден спойлер. Спирачките са с дискове от въглеродни влакна.


В салона е оформена защитна клетка от титаниеви тръби. Седалките са спортни. За изработването на различни елементи в купето се използва подсилена с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Тапицерията е предимно алкантара. 

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    За ел. турбото трябва много енергия. Само с Li-ion батерия няма как да стане. Би трябвало по подробно да се обясни за това 48 волтово захранване, кое го генерира и колко ампера консумира това турбо.

    Имало едно време ссср...
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Не ги ли видя някой тея като го правеха това, че слагат отделна система за задвижване на това моторче и то с 48 волта батерия !!!
    А пък този дето е преценил, че най-впечатляващото в колата е ръчното нагласяне на задния спойлер, явно не е за тази работа.

  3. 3 Профил на Boyan Boichev
    Boyan Boichev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    като за 2.5 секунди изминава над 16 метра - скоростта е 6 м/ секунда или около 20 км в час. Дотук човек е по- бързият. Следващата секунда автомобилът е ускорил до 100 км/ час според автора.

  4. 4 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Сравнително просто, но пък ефективно.

  5. 5 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Това не е нова идея. Хубавото на "нормалното" турбо е че използва топлина и енергия която иначе се губи в ауспуха. Предимството на електрическото турбо е че можеш да го управляваш както си поискаш ... стига да имаш достатъчно ток.

    California Über Alles
  6. 6 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#5] от "Pontif А":

    100% е електрическо само в началното развъртане, за да се елиминират boost lag/threshold. Нито има откъде да вземе няколко киловата ток дългосрочно, нито има логика да губят безплатната енергия на изгорелите газове.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  7. 7 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#5] от "Pontif А":

    А, ето го и потвърждението:

    Additional compressor fills turbo hole
    An electrically powered compressor offers significant advantages: It revs up to maximum rpm rapidly and without any perceptible delay, and it continues to boost charge pressure when too little drive energy is left in the exhaust gas for the conventional turbocharger.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  8. 8 Профил на divpuiak
    divpuiak
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ужасно написана статия

  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1466 Любопитно

    Ех, тази кола изглежда подходяща за тандема Киров баща и Киров син - Единият да купи R8, а другият, ТТ-то...

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    Явно това ще е новата мода в турбо двигателите...! Турбина с ел.двигател! Наистина, като се замисля, такава турбина ще се управлява по ефективно и може да се програмира, за достигане на още по-висока ефективност...! Странно ми се вижда това с различния волтаж, ама и на него ще му намерят решение с времето...!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Да не се окаже, че това турбо не е MGU-K, а е MGU-H?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#7] от "mrvip":

    Е това вече е друго. От статията не се разбира по този начин и ... не ми се ровеше да търся. Мерси че си си направил труда да ни дадеш това пояснение.
    Интересно ми е при спиране или отнемане на газта дали използват ел мотора на обратно като генератор вместо да отварят уейст гейтс и да вентилират турбото. Не знам дали за това не би трябвало да имат съединител между турбината и компресора. По-вероятно е да има.

    California Über Alles
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#10:"tww09306483"]Странно ми се вижда това с различния волтаж, ама и на него ще му намерят решение с времето...![/quote]

    До коментар [#10] от "tww09306483":

    Защо да е странно? Това е съвсем отделна система със собствена батерия. Колкото е по-висок волтажа толкова по-нисък ток им трябва. А тока определя дебелината на кабелите ... а кабелите тежат.

    California Über Alles
  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif А":

    Абе да тежат, да тежат...! Ама колко ще тежат?! Това е кола, не е кораб и кабелите са с дължина максимум няколко метра! Изключвам естествено частта от ел.инсталацията за мигачи, стопове и т.н.!

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif А":

    От Ауди щяха да са много щастливи да са само с една 48V батерия, но... От много години автопроизводитлите планират да минат на 48V ел. система, но не им стиска, заради огромното 12V legacy. Трябва всички електроники да е направят наново, което си е егати разхода и мъка за supply chain.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  16. 16 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif А":

    До коментар [#13] от "Pontif А":

    Той влака тръгнал бил:

    http://www.greencarcongress.com/2014/08/audi-moving-ahead-with-48v-system-in-vehicles-mild-hybrids.html

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  17. 17 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif А":

    Явно не могат да проумеят какво им казваш, че с увеличаването на напрежението се намаля силата на тока и от там дебелината на кабелите(за да не загряват трябва да са дебели), а умножени двете дават мощността на даден ел. прибор. Но блъскат минусите.

    Имало едно време ссср...
  18. 18 Профил на Максим
    Максим
    Рейтинг: 751 Любопитно

    "Vorsprung durch Technik", както се казва

    Sic transit gloria mundi...
  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#17] от "citoplast":

    E ako се нуждаем точно от +совете тука .. яко сме го закъсали. Важно е майтап да става и да пишем на български.

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#17] от "citoplast":

    От друга страна, при ниското напрежение не може да те "тресне" тока, колкото и да са амперите, при 48 волта няма вече да е така, което е леко гейм чейнджър

  21. 21 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#20] от "Svetko":

    Прав си, допустимия праг за по чувствителни субекти е 36 волта.

    Имало едно време ссср...
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#3] от "Boyan Boichev":

    [quote#3:"Boyan Boichev"]като за 2.5 секунди изминава над 16 метра - скоростта е 6 м/ секунда или около 20 км в час. Дотук човек е по- бързият. Следващата секунда автомобилът е ускорил до 100 км/ час според автора.[/quote]


    Прочети пак изречението, по-винамателно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    А пък аз си мисля, че използват куплиран към оста на турбото електромотор, с който могат да развъртат турбината в ниски обороти или когато няма достатъчно налягане на изгорелите газове да я задвижат до необходимото.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  24. 24 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 691 Весело

    Какво сте захванали най-малките подробности по турбото? Аз бих попитал ще може ли да се прави тест-драйв у нас скоро... И дизайна си го бива!

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#24] от "m_style":

    Тук сме хора техничари

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutschwagen":

    тук сме стари тролове, ветерани в автомобилната индустрия, с инженерен опит по-голям от този на инженерите в Ауди, които от една статия във вестник можем да открием кусурите на новата разработка и да предложим решения, как да я оправят..

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#26] от "Svetko":

    Това е нищо. Колегата номер 3 е направил още по-голямо откритие - тази технология на Ауди може да бъде надбягана от човек в първите 2,5 сек. Едва много по-високата максимална скорост позволява на автомобилът да изпревари човека!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK