Новите автомобилни талони се издават от днес

Тъй като смяната на стария с нов талон няма да е повсеместна, опашки пред пунктовете на КАТ не се очаква

© Надежда Чипева, Капитал

Тъй като смяната на стария с нов талон няма да е повсеместна, опашки пред пунктовете на КАТ не се очаква



Издаването на новия образец контролен талон за автомобилите с повече данни за превозното средство започна от днес, съобщиха на пресконференция днес началникът на отдел "Пътна полиция" при ГД" Национална полиция" комисар Бойко Рановски и началникът на КАТ-СДВР комисар Тенчо Тенев. Промяната във вида на единия от документите за колите се наложи заради проблеми с гръцките и унгарските власти. Те изискваха от българските водачи т.нар. голям талон на колата, в който са записани всички технически характеристики на превозното средство.


В новите малки талони, които се състоят от две части, вече присъстват почти всички данни от големия талон, най-ключовите от които са тегло, технически допустима маса, разрешено тегло на ремаркето, ако има такова, натоварвания на оси в зависимост от превозното средство, вид гориво, мощност на двигателя; брой места за сядане и т.н. Комисар Рановски направи важното уточнение, че подмяна на документите не се налага.


Бойко Рановски подчерта, че новите талони са много по-добре защитени от подправяне, като има холограми и защитни елементи с мастило, което сменя цвета си. "Старото свидетелство беше с по-малко защити, много лесно се подправяше от недобросъвестни граждани", посочи Рановски. 




Новият образец ще се издава за всички моторни превозни средства, регистрирани от днес нататък. Всеки, който смята, че талонът с по-подробни данни му е нужен, може да смени стария си с новия. Цената на новия документ е същата – 9 лева, като при смяната няма да е нужно да се представя автомобила..


Смяната на стария талон с нов би отнело около 30 минути, ако няма опашка, увери началникът на отдел "Пътна полиция" в СДВР Тенчо Тенев. Той допълни, че на ден в София се регистрират над 700 автомобила.


Тенев поясни, че най-потърпевши от изискването на големия талон са лизинговите компании. Вероятно и те първи ще прибегнат до смяна на документите на купените през тях автомобили. Създадена е организация лизинговите компании да се обслужат бързо..


Първите информации за глобени в Гърция български шофьори, които не са носили големия талон на колата си, се появиха през юни миналата година. За смяната на вида на малките талони се говори от началото на годината, като първоначалните планове бяха замяната да започне от март.


Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В Гърция търсят големи талони само на лекотоварни и товарни автомобили, където се съмняват, че натоварването на осите е по-голямо.

    Спрете да създавате паника спрямо водачите на леки автомобили!

  2. 2 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "polux":

    Е защо да спират? Това е дидеята, всеки да мине през кат за ново талонче и таксички....

  3. 3 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "polux":
    На мен пък от Калотина до брега на Атлантика никой не ми е искал големия талон на колата и с който съм говорил отрича.

    Действително всичко тръгна от Гърция, но колегата горе твърди, че не е така. Странни неща стават у нас, като почнеш от регистрационни номера и куп още дивотии. Всъщност странни за чужденец, но Ганчо си знае, че е далавера за някой. Но ние, овцете, сме си виновни, че се оставяме да ни стрижат от дъно!

  4. 4 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Не е и това. Просто тъпа реакция на недоразбрана ситуация.

    КАТ няма да забогатее от 8-те лева на тия, които ще поискат доброволно да си сменят талона. А ще поискат, защото са недоразбрали....

    Не решават никой проблем. Само правят хората на глупаци.

  5. 5 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "костича":

    И на мен никой не ми е искал, колкото и да съм пътувал там. Просто леките автомобили не създават подозрение, че дължиш пътна такса, като за товарен...

  6. 6 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#4] от "polux":

    Ами средно около 2 милиона БГ автомобила ходят в Гърция на почивка, айде да кажем че някой ходят по 2-3 пъти нека са 1 милион уникалните автомобили, по 8 лв за държавата и по 2 лв за банката си става сериозна сума, кой ти я дава? Отделно ще капе и някой лев от суматохата

  7. 7 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#6] от "Моди трий нищо да не остане!":

    не забравяйте ,че след талоните следват пак личните карти с чип за здравното осигуряване и след това пак шофьорската книжка ,държавата от това се издържа

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Абе хора, талоните са ни грешни от самото начало. Имат право да се заяждат по другите страни, ако не го правят често или някъде не им пука - още по-добре. И то проблемът си беше сериозен при лизинговите коли, защото големият талон не го дават.

  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#0:"Рановски"] много лесно се подправяше от недобросъвестни граждани"[/quote]

    И колко такива сте хванали? А наказали? Щото иначе това изказване си е неподплатено като форумен коментар, а не мнение на държавен служител в изпълнение на служебните му задължения.

    @)----,--'--
  10. 10 Профил на gpesh
    gpesh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "polux":
    Вижте, въпросът е принципен - дали сте длъжен да носите такъв документ, а не дали са ви го искали някога. Това че досега не ви е поискан документ не означава, че нямате задължение да го представите при поискване. Това е изискване по европейска директива и реално във всяка европейска държава подлежите на санкция.
    Това дали ще се случи някога е съвсем друг въпрос. На мен също не са ми искали. Не обърквайте хората, които биха искали да имат изрядни документи.

  11. 11 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Миналата седмица 4 пъти влизах и излизах от ЕС, никой никъде не ми поиска голям талон.

    Pure Chewing Satisfaction
  12. 12 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#10] от "gpesh":

    Вижте, въпросът е принципен: Не сте длъжни да носите в превозното средство част 1 на контролния талон. Точка.

    Не обърквайте хората вие.

    Друг е въпросът, че в определени страни-членки са по-стриктни в контрола за правилно събиране на пътни такси и издирват достоверна информация за натоварването на осите на товарните и лекотоварните автомобили.

    Само че това е съвсем отделен въпрос, който явно и вие не разбирате.

  13. 13 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#12:"polux"]Друг е въпросът, че в определени страни-членки са по-стриктни[/quote]

    МНЕ, Друг е въпросът, че в определени страни-членки НЕ са по-стриктни, защото стриктните са си в правото ( европейското ) . НАШИТЕ ТАЛОНИ СА ГРЕШНИ ОТНАЧАЛО!

  14. 14 Профил на gpesh
    gpesh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "polux":

    Аз незнам защо толкова убедено натрапвате на хората гледната си точка. Важна е информацията, която трябва да съдържа малкия талон. Това че не сте длъжни да носите част 1 от контролния талон е вярно, но няма нищо общо. Незнам защо винаги се стига до кой от какво разбира. Коментарът ми се базира на официална информация. Дори не предполагате колко подробно съм се занимавал с темата, затова си позволих да коментирам!

  15. 15 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#14] от "gpesh":

    Занимайте се някой път по-подробно и с граматика

    Не знам се пише отделно, за разлика от неграмотен.

  16. 16 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#15:"polux"]Не знам се пише отделно, за разлика от неграмотен. [/quote]

    Споко! Човекът е написал коментар, а не роман. И то в условията на невъзможност за редактиране след изпращане.

    @)----,--'--
  17. 17 Профил на gpesh
    gpesh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "polux":

    Надявам се въпреки граматически неиздържания ми коментар, хората да разберат смисъла и да не изпадат в неприятни ситуации в другите държави.

  18. 18 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "MyTwoCents":

    Точно в такива случаи проличава колко сме взискателни към качеството на това, което правим и пишем.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Някой чел ли е директивата на ЕС за документите на МПС-тата? Там си пише, че при проверка се изисква част I от свидетелството. Погледнете коя е част I на българското свидетелство. С учуда ще разберете, че както ние българите клатим глава за "не" в противоположната посока на западняците, така и при нас част I е големият талон, но при тях е малкият, а част II при тях е големият талон талон, а при нас е малкият.
    Достатъчно е пътният полицай да се заяде за точката и няма оправия. Да бяха взели да сменат тия две числа на талоните нямаше да направят лошо. Но тогава наредби ще трябваше да променят - просто не им се работи и оставят проблема при шофьорите.

  20. 20 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#18:"polux"]Точно в такива случаи проличава колко сме взискателни към качеството на това, което правим и пишем. [/quote]

    Не, точно в такива случаи – не! Ако пишеш закон, статия, презентация, проект, автобиография, мотивационно писмо – да!

    Във форум? Коментар под статия? Изпуснат интервал и обявяваме човека за неграмотен. Това ми се вижда пресилено. Може би сте защитник и на смъртното наказание?

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK