Български прототип зае второ място в състезание за икономични автомобили

Автомобилът на Техническия университет във Варна



Отборът на Техническия университет – София, зае почетното второ място сред 8 отбора, които се състезаваха в категорията автомобили "Градски тип" с водородна горивна клетка на финалите на "Шел екомаратон Европа 2015". Отборът измина 215 км с кубичен метър от газа, като беше изпреварен единствено от студентите от Политехническия университет в Нант, Франция, с резултат 373 км. Това беше трето участие на студентите от ТУ - София, в екомаратона.


Пилотът в отбора Симеон Михов коментира, че през 2016 г. университетът смята да участва в състезанието с автомобил с обновена концепция, за да постигне още по-висок резултат.


Автомобилът на Техническия университет – Варна, стана шести от осем участника в категорията "Градски тип" автомобили на бензин с постижение от 105 км с литър гориво. Студентите от ТУ - Варна, трябваше спешно да преработят своята кола, защото тя беше пригодена да работи на метан, но тъй като в Ротердам нямаше друг участник с това гориво, в крайна сметка се захранваше с бензин.




Останалите български отбори в "Шел екомаратон" също реализираха по-високи резултати в сравнение с предишните години на участие. Двата екипа от България в категорията "Прототипи" с електрическа батерия - на Русенския университет "Ангел Кънчев" и на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе, заеха съответно двадесет и осмо и тридесет и първо място в категорията, в която завършиха 33 автомобила.


Отборът от Русе измина 213 км за киловатчас – 21% повече в сравнение с 2014 г., а отборът от Чепеларе – 132 км за киловатчас, или с 30% над постижението от миналата година.

През четирите дни състезанието в Ротердам е посетено от около 50 000 гости. На преден план е колата на ТУ-София.

През четирите дни състезанието в Ротердам е посетено от около 50 000 гости. На преден план е колата на ТУ-София.


Тази година "Шел екомаратон Европа" се проведе за 30-и път от първото му организиране през 1985 г. В него взеха участие 197 отбора от 26 европейски страни.


2551.8 км с литър метан и 2308.3 км с 1 литър бензин
В юбилейното издание на надпреварата бяха поставени три нови рекорда на писта и бе отбелязано значително подобряване на автомобилите в категорията "Градски тип". Като цяло екипите представиха подобрен дизайн и иновации в софтуера и контрола върху шофирането, както демонстрира носителят на наградата за технически иновации Vector Ecoteam.


Този отбор, който се състезава в категорията "Протитипи" с електрическа батерия, разработи контролна система, която прецизно адаптира скоростта на превозното средство чрез компютър, така че да се гарантира най-нисък разход на енергия.


През 1985 г. превозното средство, което заема първо място, е достатъчно ефективно, за да пропътува разстоянието от Ротердам до Лондон (680 км) само с един литър гориво. 30 години по-късно колата на отбора на Microjoule-La Joliverie покори 2551.8 км, или дистанцията от Ротердам до Москва, със същата енергия. Отборът се представи в категорията "Прототипи" на компресиран природен газ, а резултатът му е най-ефективният в състезанието тази година.


В категорията "Прототипи" екипът TED от Франция постигна най-висок резултат от изминати 2308.3 км с 1 литър бензин, а отборът IUT GMP Valenciennes постави нов рекорд на писта от 1323.1 км с литър дизел.


В категорията "Градски тип" отборът Lycee Louis Delage от Франция отбеляза най-високо историческо постижение и рекорд на пистата от 517.3 км с литър бензин, а тимът DTU Roadrunners от Дания регистрира най-доброто историческо постижение и рекорд на пистата от 665 км с литър етанол.


Следващия град домакин на "Шел екомаратон" ще е Лондон.


Най-добрите резултати от Shell Eco-marathon Европа 2015 по категории


"Прототипи"


Shell FuelSave бензин
TED – AIRBUS HELICOPTERS Centre de Formation Technique - Франция, 2308.3 км/л


Shell FuelSave дизел
IUT GMP Valenciennes – I.U.T Valenciennes - Франция, 1323.1 км/л


Алтернативно гориво (в т.ч.E100 и синтетичен дизел от природен газ)
Equip UMH – Universitat Miguel Hernandez D’elx - Испания, 1496.4 км/л


Компресиран природен газ (метан)
Microjoule-La Joliverie – Lycee Saint-Joseph La Joliverie - Франция, 2551.8 км/л


Електрическа батерия
TUfast Eco Team – Technische Universitaet Muenchen - Германия, 863.1 км/киловатчас


Водородна горивна клетка
Eco-Runner Team Delft – Delft University Of Technology - Холандия, 1227.5 км/м3


Категория "Градски тип"


Shell FuelSave бензин
Lycee Louis Delage – Lycee Louis Delage - Франция, 517.3 км/л


Shell FuelSave дизел
Schluckspecht – University Of Applied Sciences Offenburg - Германия, 312.9 км/л


Алтернативно гориво (в т.ч. E100 и синтетичен дизел от природен газ)
DTU Roadrunners – Technical University Of Denmark - Дания, 665.0 км/л


Електрическа батерия
ISEN Toulon / SCS – ISEN Toulon - Франция, 308.5 км/киловатчас


Водородна горивна клетка
La Joliverie Polytech Nantes – Polytech Nantes - Франция, 372.6 км/м3

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK