КАТ и общината ще борят тапата на "Орлов мост" с промени в организацията на движение

КАТ и общината ще борят тапата на "Орлов мост" с промени в организацията на движение

© Юлия Лазарова



След огромното задръстване в района на "Орлов мост" вчера, заради започналият трети ремонт на бул. "Цариградско шосе", КАТ и Столична община от днес въвеждат нова организация на движението. Решено е в посока хотел "Плиска" автомобилите да използват две платна, а слизащите към центъра - едно. "Целта е да не позвоим да се тампонират кръстовищата в центъра", коментира по "Нова телевизия" Любомир Костадинов, началник сектор в столичната Пътна полиция.


Към осем часа ситуацията беше спокойна. "За сега имаме успех, дано да продължи така. Ако не, ще мислим варианти", допълни Костадинов.




Вчера кръствището на "Орлов мост" беше почти на пълно блокирано. Сериозни задръствания имаше по всички пътни артерии, водещи към района, както и по успоредните на "Цариградско шосе" улици. Като вариант за обходен маршрут от КАТ и общината препоръчват бул. "Драган Цанков", както и бул. "Шипченски проход".


В момента при обща дължи на "Цариградско шосе" около 12 километра, поне половината са в ремонт. Преасфалтиране се прави в отсечките от разклона за телевизионната кула, до отбивката за квартал "Изток" и "Интерпред", между разклона за "Младост" и магазин "Практикер", както и в самия край на входно изходната артерия (от шоурума на КИА до околовръстния път).

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1161 Гневно

    Абе да бяхте мислили преди понеделник!!
    Усвояването обаче е по-важно от всичко, а?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  2. 2 Профил на Krasimir Kolev
    Krasimir Kolev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Днес движението беше много по-добре организирано. От Орлов мост до Малинов нямаше абсолютно никакъв проблем в 8:30.

  3. 3 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Тръгнах малко по-рано днес и стигнах за 15 минути, и то през двата стеснени участъка, при безремонтно време горе-долу пак толкова. Мисля през ден да минавам от там и през алтернативни маршрути, комбинирано с малко по-ранно ставане. То трябва и да се мисли малко - не може всички като овце да се бутаме на едно място и да се оплакваме, че е задръстено ...

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на ddel
    ddel
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не е достатъчно да се регулира по специален начин само "Цариградско шосе". В момента, а и от самото начало на ремонтите по този булевард, се наблюдава прекомерно натоварване на много места. И то се дължи главно на въпросните ремонти - хората се пренасочват и търсят начини да се придвижват без да висят по задръствания. Лошото е, че не се пренастройват светофарите и не се взима предвид, че нещата са променени и колите са значително повече в пиковите часове.

  6. 6 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Вчера цял ден движението от Орлов мост към Плиска беше затлачено, тази сутрин се изненадах - колите бяха по-малко дори и от дните преди ремонта.

    No Pain No Gain
  7. 7 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Вчера беше понеделник. В понеделник трафикът е по-силен. Не мога да си го обясня по друг начин освен с хора, които се прибират на сутринта в София и се включват директно в трафика. Вчера не валеше, което е условие за повишен трафик, защото хората използват колите като чадъри. А и от вчера започнаха ремонта на поредния участък и хората не се бяха напаснали. Но в крайна сметка от край време аз избягвам Орлов мост, защото си е тапа. Към НДК може да се кара пред ТВ кула и надолу по Драган Цанков, с което се избягва тапата на Евлоги Георгиев. Към центъра може да се мине по Ситнякова, Подуене, след моста Чавдар се качваш на Дондуков (защото на Сточна Гара се запушва) и така. Малко повече обикаляне, но трафикът е по-отпушен. Вариант е също слизане на алея Яворов и каране по Иван Асен към Орлов мост.

  8. 8 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Добре. Да реагират правилно. Щом има ефект... Но друго прави впечатление. Не само около ремонтите. Колите набъбнаха още повече. Метрото е пълноценно до всичките младости, до Дружба, Надежда, Люлин, Обеля... Но колите стават още повече. Твърде оптимистично се казва, че метрото ще ги редуцира. Няма такова нещо. Който си е ползвал колата преди, я ползва и сега. Редуцират се пътниците в обществения транспорт. От автобуси и пр. на метро.

  9. 9 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Голямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . Научете се да ползвате градски транспорт и проблема ви със задръстванията ще се реши от само себе си .

  10. 10 Профил на Kamen Kolarov
    Kamen Kolarov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не знам какво още трябва да се случи, за да осъзнаят софиянци (в това число слагам всички живущ в столицата), че големия проблем не е в ремонтите, а в това масохистично желание да се ходи навсякъде с кола. Чета и тук хора се жалват колко бавно стигали до Младост, как да се "надхитри" задръстването по обходни маршрути... Ами до Младост има метро, ползвайте го. Автобусите към квартала колкото щеш, редовни са, климатизирани... Не мога да разбера тоя манталитет - висиш в задръстванията, потиш се в напечения автомобил, харчиш маса пари за гориво, ама се чувстваш по-голям от балъците, дето се возят в хладното и бързо метро за левче.

  11. 11 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#9] от "zle_platen_trol":

    Абсолютно същото за около 90% самотни ездачи са и моите наблюдения. Освен градски транспорт може в това прекрасно време да се движим повече на собствен ход. При възможност, разбира се, но разстояния до 7-8 км на ден не би трябвало да са проблем за един нормален човек.

    No Pain No Gain
  12. 12 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#4:"tvr18355030"]Фандъка ако не беше тъ*а кранта а кадърен градоначалник щеше да пусне две ленти само за градския и да нареди 10 милиционера да ги пазят от джигити. И да остави Съльо и Пульо да си висят в задръстванията като са толкова важни и не могат да се качат в метрото или на рейс поне за 2 месеца... [/quote]

    Фандъкова надали се занимава с лично нареждане на милиционери и ленти. И пак казвам, не искам да се качвам в метрото или на рейс, щото почти не се къпете пътуващите там и доста се усеща ...

  13. 13 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#9:"zle_platen_trol"]Голямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . [/quote]

    Ами като съм си едночленно домакинство какво да правя, че да не пътувам сам. Да ви събирам по спирките ли? Или какво?

    Аман от трафик-философи.

  14. 14 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Качи се на метрото, господин отворко . Наистина аман , но от отворковци за които да се качат на градския транспорт е унижение .

  15. 15 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#14:"zle_platen_trol"]Качи се на метрото, господин отворко . Наистина аман , но от отворковци за които да се качат на градския транспорт е унижение . [/quote]

    Представи си, че моят квартал е доста встрани от маршрута на метрото и с трепет чакаме третия лъч. Ползването на градски транспорт не е унижение за мен, а просто неудобство. Дето се вика, ако искате ходете не с метро на работа, а пеша, или пълзете, или се спускайте на лагерни колички. Ама не ми натрапвайте псевдозеления си избор.

  16. 16 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    [quote#15:"Jean-Luc Picard"] Ама не ми натрапвайте псевдозеления си избор. [/quote]

    Човече , къде видя да ти се натрапва зелен , син или какъвто и да е избор . Ходете си с каквото намерите за добре , но когато избора е колата , а се извършва ремонт няма да мрънкате , а търпеливо ще си чакате в задръстването .

  17. 17 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#16:"zle_platen_trol"]Ходете си с каквото намерите за добре , но когато избора е колата , а се извършва ремонт няма да мрънкате , а търпеливо ще си чакате в задръстването [/quote]

    Аз не мрънкам, просто споделям, че дори и с автомобил може да се избегне задръстването. Ти си този, който сипе омраза към автомобилите като цяло, сякаш са виновни за всички проблеми в града.

  18. 18 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#12:"Jean-Luc Picard"] щото почти не се къпете пътуващите там и доста се усеща ... [/quote]

    Човек обикновено съди по себе си. В метрото "мърляви" хора няма. Мърлявите са точно гратисчиите от крайните квартали.
    Иначе аман от провинциален манталитет, че е срамно да се ползва градски транспорт, но е символ на голяма "мъжественост" да висиш с часове в 15-годишната си трошка пета употреба. Ганьо от глад ше умрЕ, но пеша няма да тръгне, особено НА София.
    Как пък нито една медия или общинар не призоваха да се ползва обществения транспорт, но всички се надпреварват да ни съветват за обходните маршрути...

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  19. 19 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Така. Роден съм в София. Нашите и техните на нашите са родени в София. Преди време си возех задника на автомобила. Това обаче с течение на времето взе да ми коства много време. От над 10 години приключих с колата и ползването и в София. Не знам колко време съм спестил, ама това е време от МОЯ живот, дето с никакви пари не може да се купи.
    Не искам никой да обиждам, но явно някои хора имат гаранция от някой, че ще живеят по два пъти, щом могат да си губят времето с кола в града

  20. 20 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#2] от "Krasimir Kolev":

    Да беше погледнал в обратната посока, какво се случва...

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  21. 21 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 333 Неутрално

    С кола и малко пеш ми излиза по-евтино, бързо и удобно.
    Масово в колите е само водача (шофьорите са малко). Отделно държавата стимулира притежаването на автомобил с по-ниски данъци за старите коли и се получава, че едно средностатистическо семейство в София от 4 души, да има 3 коли. После защо нямало паркоместа, защо се получавали тапи и т.н.

  22. 22 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    КАТ и общината са виновни за тапите в София и нямат умствените възможности да организират движението така,че най-безболезнено да минават ремонтите!
    И тъй като постоянно трябва да се усвояват едни пари преустройствата и ремонтите няма да спрат никога,т.е. винаги ще има задръствания!
    Това е което всеки живеещ в голям град трябва да търпи!

  23. 23 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Има метро. От Орлов мост, до летището, Младост, Бизнес парка. Може би гражданите са пропуснали репортажите.

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    [quote#9:"zle_platen_trol"]Голямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . Научете се да ползвате градски транспорт и проблема ви със задръстванията ще се реши от само себе си . [/quote]

    Ми щом 90% от колите са с по един човек вътре, значи организацията на обществения транспорт, и цялостната инфраструктура на града е оценена от същите тия хора като идиотска.
    Аз за по-ясен показател не се сещам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#24:"Darth Plagueis"]Аз за по-ясен показател не се сещам. [/quote]

    Ама ти си един развалител на купона на екофундаменталистите. За тях няма значение какво искат хората. Те смятат, че някой трябва да ги накара да направят нещо въпреки желанието им. По социалистически така централизирано ...

  26. 26 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#23:"Seamus"]Има метро. От Орлов мост, до летището, Младост, Бизнес парка. Може би гражданите са пропуснали репортажите. [/quote]

    Орлов мост, летището, Младост, Бизнес паркът явно са 95% от територията на София ...

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    [quote#10:"kambo"]Не мога да разбера тоя манталитет - висиш в задръстванията, потиш се в напечения автомобил, харчиш маса пари за гориво[/quote]
    Може да висиш в задръстване, ама не носиш тежки пазарни торби; Слънцето наистина пече автомобила, ама вътре има климатик, който сам решаваш как да настроиш; С харченото на пари се стимулира родното производство "Произведено в България" и бюджета ... за развитие на обществения транспорт.
    Отделно, че ако автомобилът не се кара, пада акумулаторът или се напукват уплътненията. На всичко отгоре и паркоместата са предплатени за година - едното е от 20 ч. до 8:00 ч и колата трябва да излезе; на другото от 8:30 до 20:30 ч. и колата пак не може да остане.
    А в редките случаи, когато съм ползвал обществен транспорт, винаги съм отивал не там, за където съм тръгнал, поради промяна на маршрута или ремонт на улица.

  28. 28 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Трамваи 5 и 7 се движат почти безконфликтно и са доста на често. Отделно метрото е супер. Подновените тролеи са много добри, но стават жертва на трафика.
    Другата част от градския транспорт е не съвсем приемлива...

  29. 29 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 556 Неутрално

    А колко ли време ще им трябва на общината да се сетят да сменят броя на платната в посока спрямо трафика?
    Не е толкова сложно да се преместят няколко конуса

  30. 30 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Винаги съм имал огромното желание да ползвам градски транспорт, но отдавна вече не го правя, при все че живея на комуникативно място (Борис и Гешов).
    Работя на 7ми км. И имам 4 варианта за ходене на работа
    1. Личен автомобил - 20мин. без задръстване. Със задръстване - не повече от 35-40.
    2. трамвай 5 - метро до Експо - пеша/рейс - най-бързо съм го правил за 45 мин. - когато успях да стигна от 5ицата до сердика в момента в който ми дойде метрото и като излезнах на експото ми дойде автобуса. Иначе е 60 мин.
    3. автобус 604 - минимум 50 мин. с висенето на канала
    4. с колело - 35-40 мин. за 11км - като цяло ок до Плиска и после страдам още 4км. поради липса на велоалея и силен трафик покрай Цариградско който вдига яко прах.
    Ако имаше условия за колело щях да ползвам колело. Но градски транспорт с 3 прекачвания ми излиза малко по-евтино и доста по-бавно от колата.
    За мен идеалния вариант би бил да мога да си качвам колелото в метрото - тогава вариант 2 ще го смъкна с поне 10мин.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK