
© Юлия Лазарова
След огромното задръстване в района на "Орлов мост" вчера, заради започналият трети ремонт на бул. "Цариградско шосе", КАТ и Столична община от днес въвеждат нова организация на движението. Решено е в посока хотел "Плиска" автомобилите да използват две платна, а слизащите към центъра - едно. "Целта е да не позвоим да се тампонират кръстовищата в центъра", коментира по "Нова телевизия" Любомир Костадинов, началник сектор в столичната Пътна полиция.
Към осем часа ситуацията беше спокойна. "За сега имаме успех, дано да продължи така. Ако не, ще мислим варианти", допълни Костадинов.
Вчера кръствището на "Орлов мост" беше почти на пълно блокирано. Сериозни задръствания имаше по всички пътни артерии, водещи към района, както и по успоредните на "Цариградско шосе" улици. Като вариант за обходен маршрут от КАТ и общината препоръчват бул. "Драган Цанков", както и бул. "Шипченски проход".
В момента при обща дължи на "Цариградско шосе" около 12 километра, поне половината са в ремонт. Преасфалтиране се прави в отсечките от разклона за телевизионната кула, до отбивката за квартал "Изток" и "Интерпред", между разклона за "Младост" и магазин "Практикер", както и в самия край на входно изходната артерия (от шоурума на КИА до околовръстния път).
pariah
Рейтинг: 1374 ГневноАбе да бяхте мислили преди понеделник!!
- A witty saying proves nothing. VoltaireУсвояването обаче е по-важно от всичко, а?
Krasimir Kolev
Рейтинг: 5 НеутралноДнес движението беше много по-добре организирано. От Орлов мост до Малинов нямаше абсолютно никакъв проблем в 8:30.
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 НеутралноТръгнах малко по-рано днес и стигнах за 15 минути, и то през двата стеснени участъка, при безремонтно време горе-долу пак толкова. Мисля през ден да минавам от там и през алтернативни маршрути, комбинирано с малко по-ранно ставане. То трябва и да се мисли малко - не може всички като овце да се бутаме на едно място и да се оплакваме, че е задръстено ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ddel
Рейтинг: 418 НеутралноНе е достатъчно да се регулира по специален начин само "Цариградско шосе". В момента, а и от самото начало на ремонтите по този булевард, се наблюдава прекомерно натоварване на много места. И то се дължи главно на въпросните ремонти - хората се пренасочват и търсят начини да се придвижват без да висят по задръствания. Лошото е, че не се пренастройват светофарите и не се взима предвид, че нещата са променени и колите са значително повече в пиковите часове.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноВчера цял ден движението от Орлов мост към Плиска беше затлачено, тази сутрин се изненадах - колите бяха по-малко дори и от дните преди ремонта.
No Pain No Gainalabalko
Рейтинг: 474 НеутралноВчера беше понеделник. В понеделник трафикът е по-силен. Не мога да си го обясня по друг начин освен с хора, които се прибират на сутринта в София и се включват директно в трафика. Вчера не валеше, което е условие за повишен трафик, защото хората използват колите като чадъри. А и от вчера започнаха ремонта на поредния участък и хората не се бяха напаснали. Но в крайна сметка от край време аз избягвам Орлов мост, защото си е тапа. Към НДК може да се кара пред ТВ кула и надолу по Драган Цанков, с което се избягва тапата на Евлоги Георгиев. Към центъра може да се мине по Ситнякова, Подуене, след моста Чавдар се качваш на Дондуков (защото на Сточна Гара се запушва) и така. Малко повече обикаляне, но трафикът е по-отпушен. Вариант е също слизане на алея Яворов и каране по Иван Асен към Орлов мост.
nik_177.
Рейтинг: 411 НеутралноДобре. Да реагират правилно. Щом има ефект... Но друго прави впечатление. Не само около ремонтите. Колите набъбнаха още повече. Метрото е пълноценно до всичките младости, до Дружба, Надежда, Люлин, Обеля... Но колите стават още повече. Твърде оптимистично се казва, че метрото ще ги редуцира. Няма такова нещо. Който си е ползвал колата преди, я ползва и сега. Редуцират се пътниците в обществения транспорт. От автобуси и пр. на метро.
zle_platen_trol
Рейтинг: 452 НеутралноГолямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . Научете се да ползвате градски транспорт и проблема ви със задръстванията ще се реши от само себе си .
Kamen Kolarov
Рейтинг: 213 НеутралноНе знам какво още трябва да се случи, за да осъзнаят софиянци (в това число слагам всички живущ в столицата), че големия проблем не е в ремонтите, а в това масохистично желание да се ходи навсякъде с кола. Чета и тук хора се жалват колко бавно стигали до Младост, как да се "надхитри" задръстването по обходни маршрути... Ами до Младост има метро, ползвайте го. Автобусите към квартала колкото щеш, редовни са, климатизирани... Не мога да разбера тоя манталитет - висиш в задръстванията, потиш се в напечения автомобил, харчиш маса пари за гориво, ама се чувстваш по-голям от балъците, дето се возят в хладното и бързо метро за левче.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#9] от "zle_platen_trol":
No Pain No GainАбсолютно същото за около 90% самотни ездачи са и моите наблюдения. Освен градски транспорт може в това прекрасно време да се движим повече на собствен ход. При възможност, разбира се, но разстояния до 7-8 км на ден не би трябвало да са проблем за един нормален човек.
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#4:"tvr18355030"]Фандъка ако не беше тъ*а кранта а кадърен градоначалник щеше да пусне две ленти само за градския и да нареди 10 милиционера да ги пазят от джигити. И да остави Съльо и Пульо да си висят в задръстванията като са толкова важни и не могат да се качат в метрото или на рейс поне за 2 месеца... [/quote]
Фандъкова надали се занимава с лично нареждане на милиционери и ленти. И пак казвам, не искам да се качвам в метрото или на рейс, щото почти не се къпете пътуващите там и доста се усеща ...
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#9:"zle_platen_trol"]Голямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . [/quote]
Ами като съм си едночленно домакинство какво да правя, че да не пътувам сам. Да ви събирам по спирките ли? Или какво?
Аман от трафик-философи.
zle_platen_trol
Рейтинг: 452 НеутралноКачи се на метрото, господин отворко . Наистина аман , но от отворковци за които да се качат на градския транспорт е унижение .
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#14:"zle_platen_trol"]Качи се на метрото, господин отворко . Наистина аман , но от отворковци за които да се качат на градския транспорт е унижение . [/quote]
Представи си, че моят квартал е доста встрани от маршрута на метрото и с трепет чакаме третия лъч. Ползването на градски транспорт не е унижение за мен, а просто неудобство. Дето се вика, ако искате ходете не с метро на работа, а пеша, или пълзете, или се спускайте на лагерни колички. Ама не ми натрапвайте псевдозеления си избор.
zle_platen_trol
Рейтинг: 452 Неутрално[quote#15:"Jean-Luc Picard"] Ама не ми натрапвайте псевдозеления си избор. [/quote]
Човече , къде видя да ти се натрапва зелен , син или какъвто и да е избор . Ходете си с каквото намерите за добре , но когато избора е колата , а се извършва ремонт няма да мрънкате , а търпеливо ще си чакате в задръстването .
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#16:"zle_platen_trol"]Ходете си с каквото намерите за добре , но когато избора е колата , а се извършва ремонт няма да мрънкате , а търпеливо ще си чакате в задръстването [/quote]
Аз не мрънкам, просто споделям, че дори и с автомобил може да се избегне задръстването. Ти си този, който сипе омраза към автомобилите като цяло, сякаш са виновни за всички проблеми в града.
Silence
Рейтинг: 373 Неутрално[quote#12:"Jean-Luc Picard"] щото почти не се къпете пътуващите там и доста се усеща ... [/quote]
Човек обикновено съди по себе си. В метрото "мърляви" хора няма. Мърлявите са точно гратисчиите от крайните квартали.
Иначе аман от провинциален манталитет, че е срамно да се ползва градски транспорт, но е символ на голяма "мъжественост" да висиш с часове в 15-годишната си трошка пета употреба. Ганьо от глад ше умрЕ, но пеша няма да тръгне, особено НА София.
Как пък нито една медия или общинар не призоваха да се ползва обществения транспорт, но всички се надпреварват да ни съветват за обходните маршрути...
ZEN
Рейтинг: 279 НеутралноТака. Роден съм в София. Нашите и техните на нашите са родени в София. Преди време си возех задника на автомобила. Това обаче с течение на времето взе да ми коства много време. От над 10 години приключих с колата и ползването и в София. Не знам колко време съм спестил, ама това е време от МОЯ живот, дето с никакви пари не може да се купи.
Не искам никой да обиждам, но явно някои хора имат гаранция от някой, че ще живеят по два пъти, щом могат да си губят времето с кола в града
forum_terrorist
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#2] от "Krasimir Kolev":
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!Да беше погледнал в обратната посока, какво се случва...
hahohehi
Рейтинг: 299 НеутралноС кола и малко пеш ми излиза по-евтино, бързо и удобно.
Масово в колите е само водача (шофьорите са малко). Отделно държавата стимулира притежаването на автомобил с по-ниски данъци за старите коли и се получава, че едно средностатистическо семейство в София от 4 души, да има 3 коли. После защо нямало паркоместа, защо се получавали тапи и т.н.
rurade
Рейтинг: 213 НеутралноКАТ и общината са виновни за тапите в София и нямат умствените възможности да организират движението така,че най-безболезнено да минават ремонтите!
И тъй като постоянно трябва да се усвояват едни пари преустройствата и ремонтите няма да спрат никога,т.е. винаги ще има задръствания!
Това е което всеки живеещ в голям град трябва да търпи!
Seamus
Рейтинг: 418 НеутралноИма метро. От Орлов мост, до летището, Младост, Бизнес парка. Може би гражданите са пропуснали репортажите.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 Неутрално[quote#9:"zle_platen_trol"]Голямо мрънкане , а 90 % от колите по задръстванията са с по един човек вътре . Научете се да ползвате градски транспорт и проблема ви със задръстванията ще се реши от само себе си . [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи щом 90% от колите са с по един човек вътре, значи организацията на обществения транспорт, и цялостната инфраструктура на града е оценена от същите тия хора като идиотска.
Аз за по-ясен показател не се сещам.
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#24:"Darth Plagueis"]Аз за по-ясен показател не се сещам. [/quote]
Ама ти си един развалител на купона на екофундаменталистите. За тях няма значение какво искат хората. Те смятат, че някой трябва да ги накара да направят нещо въпреки желанието им. По социалистически така централизирано ...
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#23:"Seamus"]Има метро. От Орлов мост, до летището, Младост, Бизнес парка. Може би гражданите са пропуснали репортажите. [/quote]
Орлов мост, летището, Младост, Бизнес паркът явно са 95% от територията на София ...
wanderer
Рейтинг: 2078 Весело[quote#10:"kambo"]Не мога да разбера тоя манталитет - висиш в задръстванията, потиш се в напечения автомобил, харчиш маса пари за гориво[/quote]
Може да висиш в задръстване, ама не носиш тежки пазарни торби; Слънцето наистина пече автомобила, ама вътре има климатик, който сам решаваш как да настроиш; С харченото на пари се стимулира родното производство "Произведено в България" и бюджета ... за развитие на обществения транспорт.
Отделно, че ако автомобилът не се кара, пада акумулаторът или се напукват уплътненията. На всичко отгоре и паркоместата са предплатени за година - едното е от 20 ч. до 8:00 ч и колата трябва да излезе; на другото от 8:30 до 20:30 ч. и колата пак не може да остане.
А в редките случаи, когато съм ползвал обществен транспорт, винаги съм отивал не там, за където съм тръгнал, поради промяна на маршрута или ремонт на улица.
hahohehi
Рейтинг: 299 НеутралноТрамваи 5 и 7 се движат почти безконфликтно и са доста на често. Отделно метрото е супер. Подновените тролеи са много добри, но стават жертва на трафика.
Другата част от градския транспорт е не съвсем приемлива...
tulup
Рейтинг: 1155 НеутралноА колко ли време ще им трябва на общината да се сетят да сменят броя на платната в посока спрямо трафика?
Не ме търсете преди обядНе е толкова сложно да се преместят няколко конуса
glatzial
Рейтинг: 470 НеутралноВинаги съм имал огромното желание да ползвам градски транспорт, но отдавна вече не го правя, при все че живея на комуникативно място (Борис и Гешов).
Работя на 7ми км. И имам 4 варианта за ходене на работа
1. Личен автомобил - 20мин. без задръстване. Със задръстване - не повече от 35-40.
2. трамвай 5 - метро до Експо - пеша/рейс - най-бързо съм го правил за 45 мин. - когато успях да стигна от 5ицата до сердика в момента в който ми дойде метрото и като излезнах на експото ми дойде автобуса. Иначе е 60 мин.
3. автобус 604 - минимум 50 мин. с висенето на канала
4. с колело - 35-40 мин. за 11км - като цяло ок до Плиска и после страдам още 4км. поради липса на велоалея и силен трафик покрай Цариградско който вдига яко прах.
Ако имаше условия за колело щях да ползвам колело. Но градски транспорт с 3 прекачвания ми излиза малко по-евтино и доста по-бавно от колата.
За мен идеалния вариант би бил да мога да си качвам колелото в метрото - тогава вариант 2 ще го смъкна с поне 10мин.