Меркел обеща нови стимули за електромобилите

Меркел обеща нови стимули за електромобилите

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел обеща днес нови стимули, за да бъде постигната целта през 2020 година по германските пътища да се движат 1 милион електрически автомобила, съобщи електронното издание "Тагесшау", цитирано от БТА. Правителството планира между 2016 г. и 2018 г. да инвестира 161 млн. евро в технологии за водородни и горивни клетки.


Планира се също така през идните години да бъде изградена мрежа за зареждане на водородни клетки, обяви министърът на транспорта Александър Добринт. В момента, въпреки амбициозната цел, в Германия се движат едва 25 000 електрически автомобила.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Много груба санкция за Путин...

  2. 2 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    И какво ще правят тогава страните, износителки на петрол (газ)?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Че 161 млн за 5 години за Германия е смешно, ако искат да развиват технологиите да инвестират повечко, ей-сега като спрат да изхранват гърците ще имат излишни пари и може да се развият технологиите.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Пирамида.
    Тези електрически автомобили от 30 години ги субсидират и няма никакви резултати.

  5. 5 Профил на Never surrender
    Never surrender
    Рейтинг: 294 Неутрално

    За 20-30 години леля Меркел може да закопае всички петролопроизводители, само парите за Гърция да бъдат пренасочени за ВЕИ и ел.автомобили и камиони.

    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.
  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 907 Любопитно

    В Германия и сега се правят енергийно-независими къщи. Малко са скъпи, ама то и с компютрите беше така преди 20 години...

  7. 7 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#5] от "Never surrender":

    Сега като започнат и китайците да правят елекромобили леля меркел изведнъж ще си смени целите!

  8. 8 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Те китайците и сега ги правят. Въпросът е за качеството и технологиите...

  9. 9 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 498 Весело

    НАД 2000 милиарда евро са парите, които германската държава е наляла в двете бивши социалистически провинции (бившата ГДР).
    За първите 10г след обединението сумата беше 1000 милиарда ДМ.

    А за алтернативните автомобили - ще видим . Нали в САЩ инвестират в батерии.
    Впрочем, Мерцедес от маса време произвеждат хибридни автобуси - дизелов двигател, който генерира тока за електрозадвижването - спестява се скоростната кутия - както при дизеловите локомотиви. Така развиват технологията за електрозадвижванията и са готови за новите енергийни източници.

  10. 10 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 610 Весело

    До коментар [#2] от "Депутат 241": ще си ядът гЪза

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  11. 11 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Оппааааq още една тапа върху кладенците за фосилни горива!

    Имало едно време ссср...
  12. 12 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Г-жа Меркел не знае,че по 9 магистрала (Мюнхен-Берлин) от Лайпциг до Берлин няма зарядна станция за електромобили това е отсечка от 190 км!!! Положението е сериозно. 2-3 производителя предлагат коли,които могат да преминат 250-300 км с едно зареждане.
    Другата не удобна подробност в момента е,че всека фирма,която предлага зареждане има своя карта. Значи ако искате да отдете от Берлин до Грамиш ще ви се наложи да проверите колко и какви зарядни станции има и следователно колко карти ви трябват. Зареждането става с карта подобна на банковата карта,която служи за разплащане. НЕ СЕ ПРИЕМА ВИЗА или нормална банкова карта ЕС каквато използват в Германия. Образно казано ще ви се наложи да носите още едно потромоне.
    Пазара КРЕЩИ за единна карта или поне да се използва ЕС карта както навсякъде.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  13. 13 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    [quote#4:"lordcris"]Пирамида.
    Тези електрически автомобили от 30 години ги субсидират и няма никакви резултати.[/quote]
    Ел. автомобили има от сто години, просто сега технологиите за батериите достигнаха ниво, което позволява да караш няколко стотин километра без зареждане.
    Преди 15 години като ръгахме дискети в големите настолни компютри ти представял ли си си че сега ще пишеш в интернет от телефона си?

  14. 14 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#11] от "citoplast":

    Като видя леля меркел да спира компресорите на северен поток ще и повярвам, иначе то не бяха биодизел, биоетанол, мераклийте цяла добриджа искаха с рапица да засядат!

  15. 15 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#4:"lordcris"]Тези електрически автомобили от 30 години ги субсидират и няма никакви резултати.[/quote]
    Е, не е така, от десетина години ги субсидират, ама за сметка на това от 130 изобретателите са убедени, че това е бъдещето на автомобилите и няма никакви резултати.

  16. 16 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#13] от "Yard":
    Именно само че не знам някой да е субсидирал компютрите и телефоните!

  17. 17 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Между другото, каква е разликата между водородна и горивна клетка, щото аз за други горивни клетки, освен водородните, не съм чул?

  18. 18 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    [quote#14:"capricorn2014"]Като видя леля меркел да спира компресорите [/quote]

    Защо леля Меркел, това си световна тенденция! Прогреса не може да се спре!

    Имало едно време ссср...
  19. 19 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1109 Любопитно

    До коментар [#12] от "Без соц":
    Въпросите може и да са ми малко аматьорски, ама...
    Не става ли въпрос за хибриди, които като им цъкне токът, продължават на бензинец?
    Една огромна част от трафика, не се ли генерира от хорица, които минават не повече от 50-100 км на ден, за да отидат на работа?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  20. 20 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#6] от "palav_nik":

    Ако говорите за двигателя на "Фолксваген" на газ,кото прави ток и топла вода,преди няколко месеца видях тази машина в един хотел....(лично мое мнение) Технологията е още много далеко от масовото производство.Подуправителя каза,че почти 1 седмично идвал техник (гаранцията е 10 години) и понякога идвал с пълна чанта части. Не мога да си представя техници да летят денонощно из градовете като линейки
    Иначе съм съгласен за сравняването с компютрите,примерът е удачен.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  21. 21 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#19] от "virtual brain":

    Да,въпросът Ви е аматьорски! В статията не се споменава хибрид! Поне не в тази статия.

    Лично аз не говоря за хибриди! Говорех за пътуване с електромобил на дълги разтояния!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  22. 22 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    Ако не Ви затруднява да направите връзката с Путин с тази статия ,че аз не мога.
    А може би Костов е виновен?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  23. 23 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 907 Весело

    [quote#22:"Без соц"]Ако не Ви затруднява да направите връзката с Путин с тази статия ,че аз не мога. [/quote]
    Хич даже.
    След такива новини, борсите за въглеводороди от които зависи Путин, треска ги тресе. Нещо неясно...

  24. 24 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Жив популизъм в стил европолитика. Докато има нефт под земята нито другарката меркел, нито някой от останалите световни "лидери" марионетки ще предприемат реални действия в тази насока.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  25. 25 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#17] от "usero":

    Да не мислиш,че някой от редкцията ще ти отговори

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  26. 26 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 974 Неутрално

    [quote#23:"palav_nik"]Нещо неясно...
    [/quote]
    Нищо....не ми стана ясно!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  27. 27 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    Как, как нямаме поне един български политик като Меркел? Няма как да не просперира Германия с такъв политик като нея! Как поне един лидер на политическа партия в България няма поне 40% от мисленето на Меркел за възхода на собствената й държава?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 814 Неутрално

    стимули за гърците трябват, не за електромобилите! Варуфакис каза лично меркел да оправи гърция, меркеловиза да не се ослушва, ами да се заема веднага с оправянето!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    АСко не бяха гърците,можеше и повече да инвестират.

  30. 30 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 561 Неутрално

    В сегашния си вид електромобилите нямат особено бъдеще. Да , повечето хора пътуват до работа до 100 км/ден , но същите ходят и на почивка и понякога им се налага да пътуват 1000 км/ден. Колко електромобила имат такава автономност с включени фарове, радио и климатик ? Май няма. Ако искат наистина да има някакъв прогрес е крайно необходимо основните производители да седнат и да се разберат за унифицирани сменяеми батерии. Стигаш зарядна станция и ако искаш спираш и чакаш да се заредят или сменяш батериите и продължаваш. И тъй като това не е откриване на топлата вода ми е интересно защо този вариант не се прилага и дори не се и обсъжда?

    Dum Spiro, Spero
  31. 31 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#30] от "gargamel":

    Щото има едни доста тесни температурни граници, в които батериите могат да се съхраняват. Ентусиастите, които си купуват електромобили, не знаят, че поне веднъж годишно ще трябва да сменят батериите, ако искат да имат поне близки до началните характеристики. Другият вариант е колата да се държи в климатизиран гараж и да не се изкарва оттам. Производителите и зареждачите на батерии обаче това много добре си го знаят.

  32. 32 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#31] от "usero":

    практиката напълно опровергава неподплатените ти с нищо твърдения. Стотици клиенти на Тесла си карат колите в норвегия без да им пука много-много от форумните експерти, някои са насъбрали по над 200 000 км само с минимално влошаване на пробега.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  33. 33 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#30] от "gargamel":

    всъщност не, никога няма да се разберат за унифициран стандарт за сменяне на батериите, скъпо и сложно е, и пилотните проекти на тесла и better place доказаха еднозначно че интереса към подобно нещо е минимален. Построяването на повече станции за бързо зареждане по основните пътища обаче се оказва много по-желано от собствениците на електромобили, там ще са насочени усилията на производители на коли, ЕРПта и общини.

    и който пътува без да спре за почивка 1000 км с кола на ден не е много наред. И с дизелова кола не е веселба, а имаше не един или два похода е електромобили, от източния до западния бряг на америка, от хамбург до мюнхен, от амстердам до италия, напълно възможно е. Спираш за 1 час на всеки 3 часа каране, ако ти е много, има влакове, самолети, коли под наем...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK