Продажбите на електромобили в Европа са скочили с над 50%

Продажбите на електромобили в Европа са скочили с над 50%


Продажбите на електрически превозни средства в Европа през миналата година са се повишили с 56%, а от началото на тази, до края на май, са скочили с 52 на сто, съобщи френско-японския алианс "Рено-Нисан". Компанията предлага шест модела на ток и е пазарен лидер по отношение на лансираните екологични модели.


В световен план търсенето на електрички расте десет пъти по-бързо, отколкото на автомобили с традиционни двигатели. Според сметките на "Рено-Нисан", на всеки три секунди някъде по света шофьор заменя своята колата с бензинов или дизелов двигател за електромобил.


Като основни причина за повишеното търсене на електромобили се посочват все повечето държави, предлагащи финансови стимули за покупката им. От 1 април Франция например дотира с 10 000 евро подмяната на стара кола с нова на ток.




В Европа най-сериозни стимули все още дават скандинавските държава. Наскоро шефът на БМВ д-р Норберт Райтхофер обяви, че резултатите на компанията в отделните държава показват, че популярността на електрическите превозни средства е в пряка зависимост от стимулите за притежаващите ги. Той призова правителствата да стимулират навлизането на електромобилите, поне докато технологията стане по-масова.


Райтхофер посочи, че в Норвегия, където купувачите на електрически коли не плащат ДДС, такси за регистрация, могат да паркират безплатно в платените зони в града и да ползват BUS-лентите, i моделите формират 23% от продажбите на БМВ. В Германия те се избират от едва 1% от купувачите.


Като друга причина на растящата популярност на колите на ток е развитието на инфраструктурата за тяхното зареждане. В световен мащаб броят на зарядните станции е скочил със 60% през миналата година до 100 000.  55 000 от зарядните станции са в Европа.


Вече има реализирани и няколко проекта за коридори от станции за заряд по ключови магистрали. По протежение на аутобаните Кардиф-Лондон и Лондон-Манчестър има по повече от 100 зарядни станции. Подобни проекти се реализират в Германия, Франция и други европейски страни. До края на годината очакванията са по европейските магистрали да има над 1000 точки за бърз заряд, като в повечето случай за половин час те осигуряват запълване на акумулаторите на 80%.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    колелото се завъртя. Цените ще падат, технологиите ще се подобряват. Консумацията на нефт ще става все по-малка. До 10 години ДВГ ще бъде екзотика.........ок, до 15

  2. 2 Профил на today
    today
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Супер! Това е страхотна новина, нека навлизат все по-масово, хем ще живеем в по-чиста среда, хем няма да зависим толкова от вноса на горива, хем цените на нефта ще стоят ниски заради намалялото търсене, хем Северна Нигерия няма да има излишни средства и ще спре да напада съседни държави.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  3. 3 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 221 Любопитно

    "Каммената ера не е приключила поради изразходването на камъните, така и петролната ера ще свърши и то не поради изчерпването на петрола "

    -- Ахмед Заки Ямами министър на петролодобива на Саудитска Арабия

    #KOЙ номинира бокова!
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    И все повече ще се увеличават. А някои на североизток смучат въглеводороди и се мислят за голямата работа....

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Нисан да не не ослушват ами да изкарат 2ра генерация Лийф с поне 50% по-голям капацитет на батерията. Добре ще е и някой да започне да конкурира Тесла с инсталиран ефект >80KWh.

  6. 6 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Защо не споменават Тесла?

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    За градски условия (светофари, задръствания и сравнително малък пробег) ел. колата е перфектна. Не бучи, не изпуска вредни газове, няма празен ход, зарежда се докато не ти трябва... Само да измислят една хубава батерия и нещата заспиват.

    Мачкай климатичния чейндж!
  8. 8 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    Електромобилите са по екологични друг път. При това отказване от атомната енергия, ток, дори и от тия слънчеви панели и перки носи екологични последствия, а пък от въглищата, да не говорим. Дори и газта яде кислорода. Няма безплатен обяд.
    Проблема който няма как ефективно да решат е отоплението и другите разходи на енергия в една кола. Радиа, компютри, фарове което си е сериозен разход на енергия, проста сметка 50 киловатчаса по 20 ст са 10 лв, а кой ще кара примерно за 10 лв на час.

  9. 9 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#8] от ".":
    офф аман от дървени философи, а изпомпването на нефта и рафинирането му до бензин и накрая изгарането му да не е по-екологично? Да не говорим за КПД на един бензинов двигател.

  10. 10 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Невероятно ще е да живееш на оживен булевард и да няма шум, вибрации и газове от коли. Действително революция.

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#8] от ".":

    строежа на АЕЦ, копането и рафинирането на уран, рециклирането на ядреното гориво, извеждането от експлоатация на стари реактори, борба са последиците от катастрофи като Чернобил/ Фукушима.... дали е евтино, а?

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    значи според някои изследвания се оказва, че огромните разходи свързани с последиците от Чернобилската авария са една от причините за сгромилясването на СССР няколко години по-късно.

  13. 13 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#8] от ".":

    В сайта на тесла може да направиш сметка колко ти е разхода на км, при определена цена на киловат час. Да не говорим, че тук има и нощна тарифа, та спокойно може да си я зареждаш цяла вечер и на другия ден да си джиткаш из селото, по работа.

  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Това е близкото бъдеще.

  15. 15 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Докато не изобретят батерии,които издържат поне 500 километра с едно зареждане и начин автомобилите бързо да се зареждат,няма да получат голямо разпространение.Наистина засега са добри за градски условия.Иначе идеята автомобилът да няма ДВГ и стотиците му проблемни части е отлична.Но засега не бих си закупил такъв автомобил.

  16. 16 Профил на Васил Величков
    Васил Величков
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Tesla имат пробег от 500+ километра, но в следващите 5-7 години ще има батерии с доста по-добри параметри, така че споко - "влакът е тръгнал"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Татко на двама
  17. 17 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    [quote#15:"kermit"]Докато не изобретят батерии,които издържат поне 500 километра с едно зареждане [/quote]
    Model S на Тесла има три опции на батериите за пробег максимум до 426 km с едно зареждане.

    Доволен ли си?

  18. 18 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#9:"Минуса"]офф аман от дървени философи, а изпомпването на нефта и рафинирането му до бензин и накрая изгарането му да не е по-екологично? Да не говорим за КПД на един бензинов двигател. [/quote]
    За производството на тоя електромобил също се харчи огромно количество енергия и пак нефт. За батерията - ми и там не е баш екология.
    Ефекта е при каране в градски условия,

  19. 19 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#11:"Ф.Нинов"]строежа на АЕЦ, копането и рафинирането на уран, рециклирането на ядреното гориво, извеждането от експлоатация на стари реактори, борба са последиците от катастрофи като Чернобил/ Фукушима.... дали е евтино, а? [/quote]
    Засега по екологично нещо от атома няма, а и се минава на затворен цикъл, отпадъка от старите е гориво за 4-тото поколение . Има проблеми но са решими, то и с електромобилите е така.
    Но докато ядрения синтез за съжаление може нашето поколение да не види, то затвореният цикъл при атомните централи е реалност, която ще навлезе следващите близки години.

  20. 20 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    [quote#18:"."]За производството на тоя електромобил също се харчи огромно количество енергия и пак нефт. За батерията - ми и там не е баш екология. [/quote]
    Вероятно за производството на ДВГ въобще не се харичи огромно количество енергия и пак нефт?

  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#18] от ".":

    писането на коментари във форумите се нуждае от най-много суровини и енергия, не само за производството и захранване на твоето устройство, но и на всички такива по мрежата.... сървъри в климатизирани помещения, обслужване и поддръжка... за да може ти да пишеш и аз да пиша и останалите да пишат.... говорим за трилиони долари....

  22. 22 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#13:"chepokalipsis"]В сайта на тесла може да направиш сметка колко ти е разхода на км, при определена цена на киловат час.[/quote]
    Начи може, но си мисля че требва се пак някое малко икономично дизелче в колата да го има, като генератор.

  23. 23 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#21:"Ф.Нинов"]обслужване и поддръжка... за да може ти да пишеш и аз да пиша и останалите да пишат.... говорим за трилиони долари.... [/quote]
    Начи пак опираме до енергия....
    Която има цена. Дори и педали да му сложиш на тоя електромобил, пак има разход на енергия, 2 кебапчета на час примерено.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#19] от ".":

    остава само да се види каква ще е цената на тези АЕЦ със затворен цикъл, щот тези с евтината ел.енергия са старите амортизирани, при които проблемът с рециклирането (погребването) на отпадъците е все още нерешен.
    Във ФРГ се чудят от десетки години къде да ги дянат.... и сега говорят за стотици милиарди евраци, които някой* трябва да плати.
    Как стоят нещата в България? Има ли вече окончателно решение за погребването на отработеното ядрено гориво?

    * спорът е този "някой" дали да е държавата или енергийните корпорации, собственици на АЕЦ или и двете заедно

  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#23] от ".":

    да, така е ел.енергия си трябва (в тех.спецификация на всеки електромобил си пише колко).
    Хубавото на цялата работа, е факта, че ако живееш в слънчева страна може да си сложиш за безпари фотоволтаици на покрива (трябва ти къща за това нещо) и да си зареждаш батериите... без да плащаш енергийната мафия както и дедесета-медесета на държавата.
    Нещата са по-прости отколкото изглеждат.

  26. 26 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 638 Неутрално

    1000 точки за бърз заряд, като в повечето случай за половин час те осигуряват запълване на акумулаторите на 80%
    ----
    Научен факт е че този начин за зареждане смазва батериите много бързо, но като няма друг пак файда.

  27. 27 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#24:"Ф.Нинов"] Има ли вече окончателно решение за погребването на отработеното ядрено гориво? [/quote]
    урана засега се ползва на 0.1% и свършва. Копа се руда, а се зима само рядък изотоп 235
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%80%D0%B0%D0%BD-235
    После като гори, остават много боклук. Това е заради неефективното му ползване е технологията.
    За пълен затворен цикъл с естествена безопастност руснаците отдавна имат решение, но нали копат нефт и не си режат клона.
    Все пак, към 2018-2020 ще имат такива. А след 2030 изобщо няма да строят сегашните в тях.
    Те и сега имат БН-600, БН-800, но те са на натриев топлоносител.
    http://www.odnako.org/blogs/bn-800-trudnie-pervie-shagi/
    Имат и на оловно-бисмутен, и то от 60-те години.

    БРЕСТ е обаче тоя, къде ще яде боклука от сегашните
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%A2
    А е практически безопасен, дори и да стане авария, оловото не е под налягане изтича и замръзва.
    Всички аварии с подводните лодки при толкова идиотски грешки , липса и безхаберие на всякакви мерки за безопастност и немарливост, няма нито едно сериозно заразяване.

  28. 28 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    електромобилите са бъдещето ,сега съм си намерил скутери по 500 долара от китай ,електрически ,които минават 80 км със скорост 65 км много удобни за града , ами ще караме

  29. 29 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Електрическите коли са бъдещето, но за момента дори Тесла не издържат в реални условия километрите рекламирани на сайта им. Както е написано по-горе за да навлезят електрическите автомобили трябва да издържат поне 500км при пълно натоварване на системите т.е. при пуснат климатик, радио, интернет и скорост на магистралата от 140. За да стане това или трябва да вдигнат почти двойно капацитета на батериите или да пуснат станциите за смяна на батериите. А за смяната на батериите идеята дори не е на Тесла. Имаше едни "Better Place" които искаха да изградят станции за смяна на батерии и работеха с Renault-Nissan. За съжаление фалираха преди две години, но това начина за прогрес и следващите ще успеят. Колелото наистина се върти. Мисля че в Норвегия всеки десети нов автомобил миналата година е бил с електрически двигател. Както при всяка нова технологии първо влиза при богатати страни, а до 10на година може да почне да се ползва и при нас.

  30. 30 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#25:"Ф.Нинов"]. без да плащаш енергийната мафия както и дедесета-медесета на държавата. Нещата са по-прости отколкото изглеждат. [/quote]
    Ич не са прости. Енергийната мафия е винаги в управлението на държавите и докато са в това управление ще цуцат. Пример въвеждането на данък (сериозен) за инсталирането на фотоволтаик.

  31. 31 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#30:"Гарван"]Пример въвеждането на данък (сериозен) за инсталирането на фотоволтаик. [/quote]
    Данък трябва да има - фотоволтаика трябва да е на покрива на колата или на покрива на сградата, а не у нивата. Защото всяка тревичка много по- ефективно и екологично усвоява слънчевата светлина от и най-добрия слънчев панел.

  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    ВИИ Карл Маркс

    То си беше пред восхитено от Владимир Илич Ленин...

    Електрофикации.. пак и пак.
    "На калпак" (така да се каже).

    Автомобилът, фургон и вагон,
    отдавна прерастна в дом автоном.

    Мобилна Централа.
    Електро-цяла.

    Индивидуална фикация.
    Чиста и бяла.

    За морално износени топлофикации
    няма място в Обединените Нации.

    Колела исторически,
    Електрически

    или за Фитнес
    все по-практически

    напредък чертаят
    точен в безкрая:

    точно както
    Народът желае.

    "Продажбите на електромобили в Европа са скочили с над 50%"

  33. 33 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#29:"georgi_mihailov"]дори Тесла не издържат в реални условия километрите рекламирани на сайта им[/quote]
    Това не е проблема, проблема е че доста хора говорят за бъдещето, а нямат елементарни технически понятие. Едни от новите иновативни и с голям запас батерии на Тесла са 70квч батерии, това се равнява на 700 крушки по 100 вата. Това е огромна енергия, а вие ще минете едва 600км с тази енергия. Представяш ли си да светнеш 700 крушки във вас за каква енергия става въпрос? Сега си представи че това стане масово - всеки втори да го прави, електропреносната мрежа няма да издържи за мощности да не говорим.

  34. 34 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#31] от ".": Става въпрос за данък на фотоволтаик инсталиран на покрив или в двора на къщата с позициониращ мотор.

  35. 35 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#34:"Гарван"]Става въпрос за данък на фотоволтаик инсталиран на покрив или в двора на къщата с позициониращ мотор. [/quote]
    Е па за това какъв данък? Аз говорех за тия, къде хубава земледелска земя я насадят с панели и после крадат ток

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#30] от "Гарван":

    ами Испания май вече цепели 5 цента / кв.ч. данък фотоволтаик....

  37. 37 Профил на novalis
    novalis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дано масовото производство да намали цените им защото са една добра алтернатива на бензиновите или дизеловите двигатели.

  38. 38 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#17] от "stanislavdi":

    Това са при напълно идеални пътни и атмосферни условия, температура, трафик и т.н. Реално, трудно би ги достигнал. А и Тесла си остава премиум луксозна кола. Въпреки всички икономии, които може да ти донесе, малко хора могат да си я позволят.

  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#35] от ".":

    застрояването на земеделска земя беше голяма простотия.
    Иначе има доста интересни концепти - например в съседство до мен строят сграда, чиито стени са изцяло покрити с фотоволтаици и освен битовата консумация ще зареждат електромобили в гража, които ще се използват от наемателите на споделен принцип, плащайки само за километрите, които изминават.
    Собствените автомобили са голяма простотия, защото в по-голямата част от времето кибичат неизползвани. Да не говорим за хора каращи по няколко хиляди км. годишно.
    Споделените автомобили обаче ще са убиец за автомобилната индустрия. Продажбите биха паднали с 90%.

  40. 40 Профил на bricky
    bricky
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#8] от ".":

    Пълни глупости!

    Инвазията на армия може да бъда спряна. Инвазията на идеи не може.
  41. 41 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Според мен ДВГ е вече толкова архаично звучащ колкото парните двигатели в началото на 20ти век. Колкото до екологичния аспект - поне замърсяването се ограничава в района на електростанцията и ликвидирането му става задължение на самите производители на ток. Контролът става възможен.

  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#8] от ".":

    няма кола която да хаби по 50 киловата на час, даже и през зимата. 50 киловата, в тесла модел S, кола със 700 коня, с надут климатик, фарове и музика, стигат за поне 200 км. за 10 лв. Викаш кой ще кара за 10 лв на час? Ми ако караш със 130 кола с V8 мотор, дето гори 9 на 100, колко мислиш че ще изгориш за час? А, и тока за тая тесла е безплатен на станциите им за бързо зареждане.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  43. 43 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschland":

    ти си представи за момент че за изминаването на същото разстояние, бензинов двигател използва абсолютно същата енергия. Само че кпд е към 25%, та 2-3 пъти повече енергия отива зян като топлина! Електропреносната мрежа е проектирана да издържа пиковите натоварвания, които са към 6 вечерта, и сутрин когато хората стават. през нощта натоварването е много ниско. Тогава могат да се зареждат огромен брой електромобили. С интелигентни свързани зарядни устройства, доставчиците на ток могат максимално да оптимизират натоварването на производствените си мощности. Отделно, 90% от хората които ходят на работ с кола, биха могли да я зареждат на паркинг на работното си място. Ако паркинга се покрие със слънчеви панели, или има вятърен парк наблизо, въобще не е необходимо да са свързани към мрежата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#19] от ".":

    затвореният цикъл е реалност от 60те години, когато са построени първите бързи неутронни реактори. Ама всички са затворени, само русия продължава с експериментите в белоярск, останалите ядрени нации не могат един нов реактор трето поколение да отворят, какво остава за четвърто. Вероятността реактори които ползват отработено гориво да се развият и да имат някакъв дори и минимален принос в производството на ток е по-малка от вероятността да се произвеждат масово батерии на базата на калий и железен фосфат, или лития да се добива масово от морската вода.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#31] от ".":

    ефективността на фотосинтезата е към 1%, на панела е над 10%. Но покриването на плодородна земя с панели е наистина глупаво и трябва да спре, панели имат място в пустинята, на покривите на сградите, на паркингите, върху магистралите, каквито проекти има реализирани в корея вече.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#19] от ".":

    ядрен реактор произвежда през целия си живот 5-6 пъти повече енергия, отколкото е вложена в самото му построяване, като се сметне строежа (строи се 6-7 години все пак), обработката на ядреното гориво, съхранението и т.н. Слънчевите панели и вятърните турбини произвеждат 15-20 пъти повече енергия отколкото е вложена в производството им. Та са си баш по-екологични. Проблема е че огромна част от енергията се произвежда когато на никой не му трябва, и решиха да ги субсидират преди да е решен този фундаментален проблем. Вместо да има субсидии само за инсталации съхраняващи енергията (батерии, водород, метан, топлина, павец) или даже въобще да няма субсидии, правителствата по света се набълбукаха с маса дългове за субсидии, при положение че без начин за съхранение на енергията, трябва да се строят скъпи заместващи мощности които да са в резерв и да работят много рядко.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  47. 47 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#44:"DareDebil"] Вероятността реактори които ползват отработено гориво да се развият и да имат някакъв дори и минимален принос в производството на ток е по-малка от вероятността да се произвеждат масово батерии на базата на калий и железен фосфат, или лития да се добива масово от морската вода. [/quote]
    По те го строят вече, даже първо завода за горивото. В момента БН-800 е пуснат и работи в тестов режим.
    За оловно-бисмудните, които реално са ми любимите, има огромен опит с тях, даже имаха проект - като за нашите стари в Козлудуй. Вадат стари и слагат 4 такива по 100МВт. Те са малки, за посводниците едно време. Да, ама Дерипаска се намеша и дава парите, ония па му не дават патент и права и се изпокараха и съдят. Руска работа. Но пък са желедни и компактни. Въобще са най-доброто според мен, проблема им е че стават и за производство на плутоний, но ако ги искаме , ще ни ги дадат евтино, то ги правят за бизнес и ще пробиват пазар. Техните проблеми са били че в подводницата ако замръзне, край, на буклука, не могли да ги спират. Аварийте с тях има, ма са комични, ако не са били с жертви - например пичовете решили да презареждат гориво без да ползват специалната техника. Дигат капака на реактора, с паващ кран, обаче в това време катер на голяма скорост преминава наблизо, прави вълни, става едно клатене, капака се дига високо и реакцията се усилва, пожар, взрив....Просто всичко наопаки.
    БРЕСТ пак строят, ма по принцип руснаците не бързат, щото нямат сериозна конкуренция, ма ако има, за 2-3 години ще ги има на пазара, а така само набират опит и тестове. Но това е бъдещето за ентин ток. Индия и Китай и те пуснаха бързи теогрони, италянци и французи работят с руснаците, а и щатите замениха документацията на АР-1000 с китайците, които им дадоха правеният от руснаците аналог на БН-800 за Китай- бе скандал, имаше уволнени в Росатом-

  48. 48 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1605 Весело

    Екстра, така и трябва да бъде, в електрическия транспорт е бъдещето!

  49. 49 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 539 Неутрално

    то не може да даваш по 50 000-60 000 лева/евро и после да си плащаш за бензин и дизел за всеки километър
    с електромобилите поне може да минеш 50-100 км на ток без да изразхождаш гориво

  50. 50 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#6] от "dogwoman":

    Защото целта на статията не е да изброи всички производители на електромобили, а да отчете статистика на ръста на продажбите.

    Иначе винаги се извръщам след всяка Тесла, с която се размина

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    [quote#29:"georgi_mihailov"]Както е написано по-горе за да навлезят електрическите автомобили трябва да издържат поне 500км при пълно натоварване на системите т.е.[/quote]

    До коментар [#29] от "georgi_mihailov":

    От къде го измисли това условие за 500км ...поне? В Калифорния където се кара най-много в света, дневно типично се изминават 40 мили (60км). Кой в България или Европа кара 60км всеки ден? Цяла София е дълга 10км.
    Тесла с климатик, радио и всичко което можеш да си помислиш издържа поне 280 км. По ЮТюб има хиляди клипчета на собственици на Тесла които показват обхвата на автомобила. В Норвегия в студ и сняг издържат по 250 - 280 км.
    Който кара над 500км на ден ... ще си купи друга кола. За останалите 90% от населението дори Нисан Лийв с 80км пробег работи чудесно.

    California Über Alles
  52. 52 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#47] от ".":

    строят ги руснаците, да, аз говоря за реален принос в общия микс за производство на ток, и особено реалното влагане на отработено ядрено гориво в реакторите, и работа различна от "тестов режим". американците като имат документацията кога ще почнат да строят копие на бн-1200? Или ще пуснат пак спряната от рейгън собствена програма за breeder реактори? Те руснаците спряха строежа на реактора за неопределено време, викаш американците могат да ги изпреварят Малко след като руснаците кацнат на луната сигурно, нали обявиха сега че това било приоритет за тях, на марс да ходели американците. Китайците докъде стигнаха, имат ли първа копка вече, или още проучват?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  53. 53 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#29] от "georgi_mihailov":

    сериозно ли трябва да могат да минат 500 км със 140 км на магистралата? Само защото бензиновите и дизеловите коли го могат не значи че е някаква задължителна граница. Изминаването на 500 км на един път е доста глупаво поведение, нищо че маса народ го правят. Това което е напълно възможно днес е спирането за 40 минути на всеки 2-3 часа каране за бързо зареждане, докато шофьора и пътниците хапнат, пийнат и отидат до тоалетна. Тесла изминава разстоянието от амстердам до мюнхен за 11:39 с точно 2 часа престой за зареждане. Това са 906 км. Да, дизел с голям резервоар може да ги измине наведнъж, и ще спести 2 часа, пътуването ще е 9:39, ама дали е реалистично нито веднъж да не спре за почивка? Не мисля че е.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  54. 54 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#52:"DareDebil"] Китайците докъде стигнаха, имат ли първа копка вече, или още проучват? [/quote]
    Напред са.Имат огромни планове
    http://ria.ru/business/20110721/405081271.html
    http://www.atominfo.ru/newsk/r0157.htm

    И индийците.
    http://www.atominfo.ru/newsl/s0099.htm

  55. 55 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    забравих да спомена, тестът е на autobild.de и колата изразходва 211,4 кВч ток, напълно безплатен на станциите за бъро зареждане. Ако го плащаха, щеше да е 62 евро. Ако беше бензин, за 900 км щеше да струва 130 евро, естествено не форд фиеста с 1л двигател, а голяма, тежка и мощна кола аналогична на тесла.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  56. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#54] от ".":

    те в плановете винаги са огромни. аз питам за реализацията. В първия линк пише за пускането на тестов реактор с 20 мВт електрическа мощност. Това не е баш същото като пускането на достатъчно реактори че да заместят централите на въглища. Това ще отнеме стотици години, ако въобще стане някога.

    Индийците тия планове ги имат от 40 години, откакто се знае че имат големи запаси на тории. ама с реализацията са до никъде.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 57 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#56:"DareDebil"]те в плановете винаги са огромни. аз питам за реализацията. В първия линк пише за пускането на тестов реактор с 20 мВт електрическа мощност. Това не е баш същото като пускането на достатъчно реактори че да заместят централите на въглища. Това ще отнеме стотици години, ако въобще стане някога. [/quote]
    Реактор CDFR е руският БН800. И другият пак руснаците са им го проектирали - CEFR.
    БН-800 е фактически промишлен реактор, и ще стане БН-1200.
    Китайците чакат руснаците да им направят 2 CDFR , ама вече усряха да шарят документацията му на американците, срещу пълен лиценз и документация, и права, върху АР-1000. Сега де факто АР-1000 е китайски, и да го модифицират, правят продават на трети страни, че и с какви части ще е, всичко си е китайско.
    БН-800 е в пуск, руснаците не бързат да го пускат да произвежда ток, а го изследват как бачка. Така до края на годината. Щото това е много ценна информация, теория и практика има разлика.
    Но, ако всичко е ОК, това ще е промишленият,
    Китайците явно чакат на гюме.
    В този тип реактори, големият проблем е очистването на натрия- там са се запнали другите, французи, американци. Като питат руснаците с какво го чистят, отговора е - с водка.
    Но Китай... ами Китай, строй колко останалия свят,

  58. 58 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#52:"DareDebil"]троят ги руснаците, да, аз говоря за реален принос в общия микс за производство на ток, и особено реалното влагане на отработено ядрено гориво в реакторите, и работа различна от "тестов режим"[/quote]
    Начи в това е далаверата - да вземеш отработено гориво, срещу пари, да го ползваш и правиш ток с него и накрая - да го обърнеш в гориво за сегашните топлинните реактори и да го продадеш скъпо.

    Другия режим, къде че гори плутона май баш сега не е много интересен. Щото си трябва за оръжия.
    Термоядрения синтез го чакат всички, ма пробив нещо няма, а освен това и при него има радиация.

    Сега като стана дума за ядрените отпадъци се сетих за тия атомни батерии. В отпадъците има много енергия, те може да дават ток с години, и ми е чудно що никой не работи по това и тичат на панелите.
    Твойте данни за харчените киловати нещо ми се виждат малки. Това вероятно са някакви идеални условия къде при нас изобщо ги няма. Ще може ли такава каруца да качи Петрохан? Съмнявам се. Иначе съм голям фен на електротранспорта, от край време се ми е криво че спирачките не връщат енергия...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK