Проучване: Ръстът в продажбите на нови коли се забавя, свързаността става все по-важна

Проучване: Ръстът в продажбите на нови коли се забавя, свързаността става все по-важна

© Опел



Ръстът в продажбите на нови автомобили в световен план през следващите седем години ще се забави и ще е 2.6% годишно при 3.1 на сто между 2007 и 2014 г., сочи ново проучване на базираната в Ню Йорк анализаторска компания Alix Partners. Експертите подчертават също, че компаниите, които искат да имат успех, трябва да заложат на свързаността на автомобилите, електрическите превозни средства и автономните коли.


Производителите, които нямат готовност да се включат в съревнованието по тези показатели, през следващите десет години ще трябва да търсят стратегически партньорства, за да не изостават.


Към днешна дата в автомобилната индустрия има 16 смесени дружества от поне две компании от сектора, 17 общи производства и 15 технически алианса, обобщават от Alix Partners. Анализаторите са на мнение, че компании от Индия и Китай вероятно ще предложат помощта си на производителите на коли, които не могат да поддържат темпото.




Като най-важен приоритет сред четирите изброени се счита свързаността на автомобилите. Още тази година поне 20% от продадените коли в световен мащаб ще предлагат интеграция със смартфон и форми на свързаност с външния свят.


До десет години на практика всеки автомобил на пазара ще обменя информация с околния свят по един или друг начин, за да осигури забавлението на борда, навигационните услуги и сигурността на пасажерите, прогнозират от Alix Partners. Това ще увеличи приходите от продажби до 40 милиарда долара още през 2018 година. Повече от половината от пазара ще е на апликации и различни услуги.


"Епъл" и "Гугъл" ще са водещите играчи на пазара на "свързаните автомобили. Те вече имат приложения, които позволят управление на функциите на телефона през екрана на мултимедийните устройства в колите. Към момента двата технологични гиганта има сключени споразумения за осигуряването на нужния софтуер за връзката телефон - автомобил с редица големи производители – "Дженерал мотърс", "Хюндай" и т.н.


Има обаче и автомобилни компании, които не са склонни да осигурят достъп до своите модели на "Епъл" и "Гугъл". "Тойота" например търсят версии да предложи същите услуги на база на софтуер с отворен код.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    Има толкова много коли по пътищата, айде нЕма нужда от ръст. Ако иска да се забавя, ако иска даже да е отрицателен, още по-добре за природата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Комуникация ми се струва по-подходящо от "свързаност".Или нека дори да е съвместимост...

  3. 3 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 570 Неутрално

    [quote#1:"Bulgarische Motoren Werke"]Има толкова много коли по пътищата, айде нЕма нужда от ръст. Ако иска да се забавя, ако иска даже да е отрицателен, още по-добре за природата.[/quote]
    Те щото старите коли са вечни и никога не се спират от движение. Какво те притеснява, ако повече човеци бракуват старите дизеляци и минат на по-икономични автомобили?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Технологиите нямат стигане! Появяват се неща, които ще предпазват пътуващите от простотиите, които всеки ден отнемат човешки живот - система наречена защита от идиоти!
    Преди двадесетина години дори не можехме да мечтаем за това!

  5. 5 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван Арнаудов":

    Че старите дизели са практически вечни И много, много по-здрави от модерните hdi на пежо/ситроен и tdi на фв/ауди. Просто като нямаш $, ще си караш старата кола. И аз така правя.
    Ако някой екоталибан е потресен от това, ще му дам IBAN, да бъде така добър да ми преведе 15-тина хиляди лева и ще си помисля за нещо по-ново.

  6. 6 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 387 Неутрално

    според едно друго проучване, американците са започнали да карат автомобилите си по-дълго, средно 11 години, което поражда търсене за решения и за тези коли създава пазар за добавяне на свързващи решения. засега не са много, но щом има желаещи, ще се появят и продаващи. интересно ми е кой подход ще спечели - apple, които осигуряват прехвърляне на функциите на телефона към колата или google, които позволяват вграждането на пълноценна операционна система.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван Арнаудов":

    Тук говорим за намаляване на ръста, а не за намаляване на производството. Това са две различни неща.
    Например, една фабрика произвежда тая година 1 млн. коли при годишен ръст 10%. Намаляваме ръста (като в статията) на 5% годишно. Това означава, че догодина тая фабрика ще произведе 1 050 000 вместо 1 100 000 автомобила. Но въпреки, че има спад на ръста на производство, продукцията все пак се е увеличила с 50 000 автомобила.
    Не е толкова страшно, нали?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на Lyubomir Lambov
    Lyubomir Lambov
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Да пуснат оферти на кметовете след местните избори. Поне в България да ги вдигнем!

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    До коментар [#2] от "aramissss":

    Съгласен съм, на български "свързаност" е по-скоро юридическо понятие с леко негативен отенък. Може би "обмен на данни", който е използуван в текста е по-добре от буквалния превод, доколкото се досещам, на "connectability".

  10. 10 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 570 Неутрално

    [quote#7:"Bulgarische Motoren Werke"]Но въпреки, че има спад на ръста на производство, продукцията все пак се е увеличила с 50 000 автомобила.
    Не е толкова страшно, нали?[/quote]Мисля, че годишното производство на пътнически автомобили е около 60 млн., така че 5% нарастък са цели 3 млн. коли. Но пък населението на планетата се увеличава със 75 млн. на година, така че статистически погледнато, броят автомобили на глава от населението намалява.

    Също така, наистина броят на автомобилите нараства, но "нивото на вредност" на всеки по-нов автомобил намалява по-бързо. В сайта на EPA (американската агенция за защита на природата) намерих една интересна графика, която след 2005 г. показва значително намаляване на корелацията между ръста на населението от една страна, и потреблението на енергия и отделянето на СО2 в атмосферата, при двукратно увеличение на пробега на един автомобил за периода на проследяване (1980-2013).

    http://www.epa.gov/airtrends/images/y80_13.png

    Човек винаги трябва да има едно наум, когато разглежда данни на държавна агенция, която трябва да оправдае съществуването си и смисъла на предприетите от нея мерки, но наистина мисля, че в момента тенденцията за ръст в автомобилостроенето е добра новина, именно от екологична гледна точка.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  11. 11 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Весело

    До коментар [#4] от "Alexander97":

    Технологиите нямат стигане! Появяват се неща, които ще предпазват пътуващите от простотиите, които всеки ден отнемат човешки живот - система наречена защита от идиоти! "

    Ние българите нямаме стигане !

    Одма я преработваме и я правим на "Система за защита на идиотите по пътищата от простотиите на пешеходците "

    ))))))

  12. 12 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Гневно

    "Ръстът в продажбите на нови коли..ит.н....бла...бла..."

    ЩЕ Е ДОБРЕ ЗА ПРИРОДАТА И ЗА ХОРАТА, АКО ТОЗИ РЪСТ НАЦЯЛО СПРЕ !

    ((

  13. 13 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    с нетърпение чакам възможност да си купим от Тесла електричка и новите батерии за дома ,ще заредя първи такива , да съм независим от енергото и от петрола ,това е бъдещето

  14. 14 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#13:"edin drug"]...да съм независим от енергото и от петрола...[/quote]
    Ха-ха-ха. Надежди. Няма да ни позволят да сме независими. По един или друг начин нас овчиците (ще) ни доят.

  15. 15 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Всъщност, няма нищо лошо в ръста на продажба на нови коли. Даже ако може да са повече и повече. Това значи, че стара кола отива за скрап. Новите автомобили са по-икономични, и замърсяват по-малко.

  16. 16 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 434 Неутрално

    еми не може да правите боклуци,който да са читави само до края на гаранционния срок,и да има ръст.Автомобилите станаха като битовата техника

    България над всичко!
  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван Арнаудов":

    А колко енергия и ресурси отиват за изфабрикуването на една кола? Колко СО2 и др. газове се изпускат в атмосферата? Това екологично ли е? Дали не е по-добре да караме колите по 25-30 г. вместо да ги претопяваме на всеки 10?
    Освен това, новата кола струва много пари. Ако ти си съгласен да ставаш роб на банката като теглиш кредити, много хора предпочитат да не го правят и си карат старите ИЗПЛАТЕНИ коли.
    Иначе ясно е, че една нова кола ще консумира по-малко гориво.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 570 Неутрално

    [quote#17:"Bulgarische Motoren Werke"]А колко енергия и ресурси отиват за изфабрикуването на една кола? Колко СО2 и др. газове се изпускат в атмосферата? Това екологично ли е? Дали не е по-добре да караме колите по 25-30 г. вместо да ги претопяваме на всеки 10? [/quote]Не съм еколог и не мога да отговоря, но картинката която дадох по-горе, разгледа ли я? Във всеки случай, днешното индустриално производство е в ПЪТИ по-икономично по отношение на енергопотреблението и отделянето на вредни вещества в атмосферата.

    [quote#17:"Bulgarische Motoren Werke"]Освен това, новата кола струва много пари.[/quote]
    В днешно време средностатистическата кола струва много по-малко, отколкото преди 10, 20 или 30 години.

    [quote#17:"Bulgarische Motoren Werke"]Освен това, новата кола струва много пари. Ако ти си съгласен да ставаш роб на банката като теглиш кредити, много хора предпочитат да не го правят и си карат старите ИЗПЛАТЕНИ коли.[/quote]
    Това вече е дървена философия тип "а вие що биете негрите" и не бих могъл да коментирам по същество, понеже съвсем ще избягаме от темата. Естествено, че всеки е свободен да прави каквото иска и да си харчи парите за каквото намери за добре, както и да кара стара кола. Но ФАКТИТЕ в статията са, че има ръст в търсенето на нови автомобили, така че явно достатъчно хора намират за разумно да ужасят враговете на капитализма, ставайки "роби на банката"

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  19. 19 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#17] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Една нова кола, се изплаща за средно 5 години. И вноските, далеч не надвишават разходите за подръжката на една стара такава.

    Това че, в наш'та държава, колкото по-нова кола, толкова по-скъпо плащаш е грешка, дет за жалост... реално унищожава пазара на нови автомобили.

  20. 20 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#7:"Bulgarische Motoren Werke"]Не е толкова страшно, нали?[/quote]
    Мне, не е.

    "Тойота" например търсят версии да предложи същите услуги на база на софтуер с отворен код."

    Че, по-отоворен от тоя на Гугъл няма, какъв им е проблема?

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    Добре ще е да се направи проучване за продажбата на нови автомобили и свързаността й с особеностите на българския политически елит и електорат. Става дума за това, че чрез вноса на употребявани автомобили се легализират приходите от износа на проституция за другите европейски страни, и реализацията им на нашия пазар сред електората с малко по-ниски доходи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK