Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен



Наследникът на "Мерцедес" GLK вече е на пазара с нова име – GLC, и куп подобрения, водещи до намаляване на разхода на гориво, увеличаване на пространството за пътниците и повишаване на активната и пасивната безопасност. Променената визия на средноразмерния SUV е съобразена с бъдещия облик на високопроходимите модели на марката.


Най-общо GLC бяга от класическото офроуд излъчване, като изглежда много по-динамично и спортно, и дори има сходна с на купе форма. В зависимост от изпълнението, кросоувърът предлага три различни оформления на броните – стандартно, оптимизирано за офроуд и спортно.


По-голямо междуосие за допълнителен простор
В сравнение с GLK новият модел има с 12 см по-дълго междуосие. Това е позволило за пасажерите да се отдели повече място, като разстоянието между двата реда седалки е увеличено с 4 см.

Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен

© Мерцедес


Максималният багажен обем е 1600 литра, което с 50 повече от досега. Новост е възможността вратата на багажника да се отваря без ръце, с прокарване на крак под бронята.




Интериорът на GLC впечатлява с използваните качествени материали (естествена кожа напа, естествен фурнир с открити пори). Над централния блок за управление на климатика е разположен нов реагиращ на допир дисплей. С него се управляват всички основни настройки. Сред екстрите се появява и дисплей, който проектира важна информация директно на предното стъкло, в зрителното поле на водача.


Вече и с хибридна версия
Новият "Мерцедес" GLC излиза на пазара с два дизелови мотора (със 170 и 204 конски сили), които имат с 19% по-нисък разход на гориво. Най-динамичната версия разчита на бензинов двигател с 211 конски сили и предлага спринт до 100 км/ч за 7.3 секунди. Благодарение на намаленото с до 80 килограма тегло и подобрената аеродинамика всички версии на GLC бележат подобрения по отношение на динамиката.

Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен

© Мерцедес


Моделът вече ще има и плъг-ин хибридна версия, разчитаща на бензинов мотор с 211 конски сили и електродвигател със 116 коня. Полуелектрическият автомобил може да измине до 34 само на ток, като предлага ускорение до 100 км/ч за 5.9 секунди.


"Мерцедес" GLC серийно е с постоянно задвижване на четирите колела 4MATIC с разпределение на въртящия момент 45:55 процента между предния и задния мост. Всички модификации серийно стандартно се оборудват с деветстепенна автоматична трансмисия, като само хибридът използва такава със седем предавки.


Подобрени оф-роуд възможности
Освен със стандартното окачване "Мерцедес" GLC може да се поръча и с адаптивното въздушно AIR BODY CONTROL. На разположение е и програмата DYNAMIC SELECT, която променя настройките на ходовата част, мотора, автоматичната трансмисия, волана и т.н. в пет режима – комфортен, екологичен, спортен, по-спортен и индивидуален.

Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен

© Мерцедес


Автомобилите със специално разработения офроуд пакет имат до 5 допълнителни програми. В офроуд режим системата AIR BODY CONTROL предлага повишаване на клиресна с 5 см. Част от системите, подпомагащи придвижването са Incline – предназначена за изкачване на стръмни склонове и Trailer - за управление на прикачен товар.


Асистентът за движение по наклон автоматично поддържа предварително зададената скорост на спускане. Офроуд анимации на централния дисплей пък показват в реално време параметри като наклон, посока на движение, ъгъл на завиване и др.


Със системи за сигурност от S-класата
В новия "Мерцедес" GLC могат да бъдат открити почти всички асистиращи системи, познати от C, E и S-класите. В стандартното оборудване влизат асистентът за предупреждение при опасност от сблъсък с автономно спиране, системата за неутрализиране на влиянието на страничния вятър и сигнализацията за първи признаци на умора във водача.

Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен

Опционалният пакета "Асистиращи системи плюс" добавя адаптивен круиз контрол, с възможност за автономно спиране и потегляне, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за непреднамерено напускане на избраната лента на движение и т.н. Новост е допълнителната защита при сблъсък отзад. С помощта на радарен сензор в задната броня, електрониката идентифицира опасността от сблъсък и предупреждава приближаващия трафик с аварийна мигаща стоп светлина и активира защитата за пътниците.


Част от оборудването може да е системата за автономно паркиране, както и камерите, даващи 360 градусов обзор на зоната около автомобила.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Такива вече често се срещат по софийските улици. Дайте друга иновация, това вече е старо.

  2. 2 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 394 Неутрално

    този фурнир прилича на соц мебел, няма ли по-красиви материали?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  3. 3 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Има ли го на гръцки лизинг? Плащаш първата вноска, втората не я плащаш, допитваш се до семейството си дали да продължаваш да плащаш и обявяваш своята независимост от финансовите институции, но си караш Мерцедеса.

  4. 4 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1564 Весело
  5. 5 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 547 Неутрално

    "Фурнирът" наистина не подхожда на околната пластмаса . Но наистина е трудно да направиш 4х4 , който да е и лимузина , и спортен , и по-икономичен , и по-комфортен .
    Трудно е да бъдеш всичко едновременно ...

  6. 6 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 597 Весело

    Я, то заприличало на Волво!

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  7. 7 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 551 Неутрално
  8. 8 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    [quote#1:"Читател"]Такива вече често се срещат по софийските улици. Дайте друга иновация, това вече е старо. [/quote]
    Нещо си се объркал. Няма го още никъде. Това са първи официални снимки. Ще го има от есента.

    Gunter glieben glauchen globen
  9. 9 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    Мисля, че този модел поставя нови стандарти в класа. Не знам нито БМВ Х3, нито Ауди А5 да имат въздушно окачване.

    Gunter glieben glauchen globen
  10. 10 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    [quote#9:"Blood Red Skies"]въздушно окачване[/quote]
    Чак пък толкова. Ландровър дискавъри отпреди няколко хиляди години има въздушно окачване. Сега, вярно е, че повечето собственици го ампутират, защото знаем защо, но това не променя факта, че то не е някаква новост в технологията.

  11. 11 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    [quote#10:"Цайко"]Ландровър дискавъри отпреди няколко хиляди [/quote]
    Знам, само че е в по-високия клас. Говоря за класа на ГЛЦ-то, т.е. БМВ Х3, Ауди Кю5, Волво ХС60, Джип Чероки и пр. В по-горният клас разбира се, че не е новост - ГЛЕ (МЛ) го има, Гранд Чероки го има, Х5 също, и пр.

    Gunter glieben glauchen globen
  12. 12 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    [quote#11:"Blood Red Skies"]Знам, само че е в по-високия клас.[/quote]
    Значи грешно съм разбрал. Така, както е написано, останах с впечатление, че става дума по принцип, а не в съответния клас.

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    [quote#12:"Цайко"]Така, както е написано, останах с впечатление, че става дума по принцип, [/quote]
    Ето аз какво съм написал в #9:
    [quote#9:"Blood Red Skies"]Мисля, че този модел поставя нови стандарти в класа. Не знам нито БМВ Х3, нито Ауди А5 да имат въздушно окачване. [/quote]

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Ако не знаех марката и го гледах отстрани, щях да кажа, че е БМВ. xD
    Не ме кефи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK