Най-рано през 2017 година може да започне завършването на Южната дъга на Околовръстното на София

Министър Павлова при инспекцията на строежа на Северната скоростна тангента

© АПИ

Министър Павлова при инспекцията на строежа на Северната скоростна тангента



Доизграждането на Южната дъга на околовръстния път на София е скъп проект, със сложна техническа инфраструктура, а средства за реализацията му няма, стана ясно от отговор на министъра на региналното развитие Лиляна Павлова в парламента, на въпрос от депутата Петър Славов (Реформаторски блок). За участъка от Бояна до началото на магистрала "Люлин", за който вече има изработен идеен проект, са нужни 200 млн. лева за строителни работи и неясно колко милиони за отчуждаване на земи.


За да бъдат отчуждителните процедури по-малко, се предвижда изграждане на тунел под част от съществуващото трасе на Околовръстното и голям мост над сегашния път, от разклона за Горна Баня до началото на магистралата. За другата незавършена част на Южната дъга (от разклона за "Младост" до връзката с магистрала "Тракия") тепърва върви проектиране, но и там ще има сложни инфраструктурни решения и скъпи отчуждителни процедури.


Според Лиляна Павлова правителството смята да вкара проекта за завършването на Южната дъга на околовръстното в пакета "Европейски транзитни коридори", където са още няколко ключови трасета, като ще се кандидатства за средства от ЕБВР, които могат да дойдат най-рано през 2017 година.


Регионалният министър използва въпроса, за да посочи, че работите по Западна дъга на околовръстния път вървят в срок и пускането на връзката от магистрала "Люлин" до кръговото на бул. "Европа" (изходът от София към Калотина), може да е факт през септември. След провалила се тръжна процедура, за момента няма избран изпълнител на продължението на пътя до моста над река Какач, което пък е връзката със Северната тангента на София, водеща до изхода за "Хемус".

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Когато в цивилизованите страни са се строили тия неща, ние сме строили Софийско море и комунизЪма...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Все пак е важен крайният резултат,а то рано или късно ще има...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#1] от "Никола Георгиев":

    Освен че сме копали софийското море, после същите са го и закопавали. И пак с кирки и лопати. За справка "задочните репортажи" на Г. Марков.

    ЦацаRatУрааааааааа!
  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    В България винаги са нужни много повече милиони,отколкото където и да другаде по света.

  5. 5 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Моето лично мнение е, че Южната дъга е много по-важна от Северната тангента. Парите трябваше да отидат за първата и вече да е готова. Последният етап от разширяването ѝ приключи преди няколко години. Къде бляха до сега?

  6. 6 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#5:"Калник"]Последният етап от разширяването ѝ приключи преди няколко години. Къде бляха до сега? [/quote]
    Ами руските агенти ги свалиха през февруари 2013 от власт.
    На руските агенти не са им нужни българските пътища, а руските газопроводи.

  7. 7 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#3] от "trifo_pl":
    По стар комунистически обичай се копае:
    1. От тук до там.
    2. От там до тук.
    3. От тук до обяд.

    Следобед се зарива.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  8. 8 Профил на manoll
    manoll
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Наистина, връзката от Младост до магистралата е критична. Малка отсечка, но ще отпуши страхотно трафика, дано скоро я подкарат

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 586 Весело

    [quote#5:"Калник"]Последният етап от разширяването ѝ приключи преди няколко години. Къде бляха до сега?[/quote]

    Нали?! Много е готино как 4 ленти супер асфалт свършват с еднолентов път с много дупки (Младост -> Тракия)
    Културни особености, кво да прайш.

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  10. 10 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 238 Неутрално

    и до днес не мога да разбера защо се хвърлиха на вятъра 180 млн.ЕВРО за това недоразумение магистрала Люлин, която ползват шепа хора, а останалите минават по напълно разбития и ужасен път по Владая, но пък с 12 км. по-къс и много по-удобен за живеещите извън Люлин. Вместо с тези пари да бяха напривили нещо по-смислено като ремонтират пътя за Перник.

  11. 11 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 908 Любопитно

    А някой помни ли имахме един кмет Софиянски , та той раздаваше общински земи около околовръсното шосе и сега се радва на щастливи и охолни старини .Може и да се окаже че е по евтино да се направи цял тунел около София и тия които разчитаха на голямата делавера да пият една студена вода.
    Или друг съвет забранете спирането около пътя ,и разните бизнеси сами ще се изнесат .

  12. 12 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 466 Гневно

    Ако бяха малко по-отговорни и наистина загрижени тези управници от ГЕРБ, нямаше да спят 5 години и сега да почната да мислят как да довършват уж построената от Б.Б. Южна дъга, с която ни проглуши ушите. Ами защо не отчуждавахте през тези 5 години, бе управници мамини, когато цените на парцелите паднаха от 200-300 на 50 евро/м2, а? Или чакате да почнете, когато отново станат 200, та да ви излезе по-евтино. Аман от популисти и мошеници!

  13. 13 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Това е част от връзката Гърция-Видин/Калафат и Тракия/Хемус към Калотино.Целта е трафика да заобикаля София.Някога ще стане...
    До коментар [#10] от "bj_int":

  14. 14 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "...може да започне завършването...". А може и да не започне. Само в България има такова нещо!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#10] от "bj_int":

    Т.н. магистрала Люлин има един основен смисъл и затова има и европейско финансиране - да изведе товарния трафик в извън София. И затова се намира там, и затова е ориентирана основния трафик да излиза на западанта тангента и от там Хемус и Тракия или Бъдещата магистрала за калотина. Отелно поема целия трафик в южна посока на западните софийски квартали което хич не е малко.
    И да, пътя през Владая има нужда от ремонт и от раширяване където е е двълентов но откакто има път през люлин положението е търпимо. Преди с целия товарен трафик беше кошмар.

  16. 16 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#10:"bj_int"]защо се хвърлиха на вятъра 180 млн.ЕВРО за това недоразумение магистрала Люлин, която ползват шепа хора, а останалите минават по напълно разбития и ужасен път по Владая[/quote]

    Не живея в Люлин, но когато пътувам на юг минавам по АМ Люлин. От центъра до строящото се крегово на бул. Европа, където е включването към магистралата, отнема толкова време, колкото и по Цар Борис до пресечката с околовръстното, където започва владайския път. Може през Владя да е по-късо разстоянието, но по магистралата е реално по-бързо и по-спокойно.

  17. 17 Профил на DL
    DL
    Рейтинг: 237 Неутрално

    А тангента за Европа кога? 50-60 км са, и сърбите строят насам.

  18. 18 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 400 Неутрално

    [quote#10:"bj_int"]и до днес не мога да разбера защо се хвърлиха на вятъра 180 млн.ЕВРО за това недоразумение магистрала Люлин, която ползват шепа хора, а останалите минават по напълно разбития и ужасен път по Владая, но пък с 12 км. по-къс и много по-удобен за живеещите извън Люлин. Вместо с тези пари да бяха напривили нещо по-смислено като ремонтират пътя за Перник.[/quote]

    За да има скоростна връзка на магистрала Струма със северната тангента, т.е. с пътя за Калотина, Хемус, а и Тракия, макар и по-обиколколно отколкто по Южната дъга

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  19. 19 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1040 Весело

    никкво околовръстно не требва, ами требва да турат софия на една въртяща се тепсия... кат пристигнеш на ръба, чекаш полвин-един час да се завърти нужната страна откъм тебе и влазяш с мрсна газ право у квартало...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK