"Фолксваген" измести "Тойота" като най-голям производител на автомобили за полугодието

"Фолксваген" измести "Тойота" като най-голям производител на автомобили за полугодието

© Reuters



Фолксваген груп" е най-големият производител на автомобили в света за първото полугодие, като изпреварва досегашният лидер "Тойота" с 20 000 бройки, съобщи агенция "Блумбърг". При сравнението се взимат предвид и продажбите на дъщерните марки на японците - "Дайхатцу" и "Хино мотърс".


В дела на "Фолксваген" пък се прибавят сделките с камионите МАН и "Скания". За полугодието германският концерн отчита 5.04 милиона продажби. "Тойота" пък има 5.02 млн. Амбицията на "Фолксваген" беше да стигне до първата позиция най-късно през 2017 година.


И двете автомобилни компании обаче отбелязват спад на търсенето, в сравнение със същия период на 2014 година. При "Фолксваген" той е по-малък - половин процент, докато за "Тойота" е процент и половина.


Третият по обем на производството автомобилен концерн е "Дженерал мотърс" с 4.86 милиона доставки и спад от 1.2%.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stiga_be
    stiga_be
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Последно - 20000 или 200000? Щото 5.04 - 5.02 = 0.02 милиона = 20 хиляди!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  2. 2 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Абе цифри, и никой не ти казва за добрата возия, а тя определено е при апонската кола. Германците все още ги правят много дървени тия фау вета.

  3. 3 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Утре 29 юни в 9.30 бълг.време VW представят полугод.отчет .

  4. 4 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 890 Неутрално

    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-07-28/vw-overtakes-toyota-for-global-sales-lead-in-first-half

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  5. 5 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 571 Неутрално

    ..малий ..а къде е Нива и Лада...дека са им на братушките колите..?..

  6. 6 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#3] от "coffee.bean":

    Утре някак си не е 29 юни, а 29 юли...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  7. 7 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#1] от "stiga_be":
    и спорд мен както е написано става въпрос за 20к, а не 200к бройки, ама за журналята изглежда една "0" си е нищо

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  8. 8 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Е, при VW са включени и камионите .... ако ги извадят и ще си е наред пак с лидерството на Тойота

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Фолксваген е най-тлъстият играч в Китай, но съответно и първият стъпил на този пазар инвестирайки в производствопреди 40 години, когато китайците още ходеха с ватенки и ядяха дневно по шепа ориз.

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#1] от "stiga_be":
    +++++++++++++++++
    И аз това се чудя?!Този,който е написал статията веднага да се поправи.

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    "Народният автомобил" гази наред конкуренцията и в най-близко бъдеще ще стане Производител Номер 1 на коли в световен мащаб-!

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":
    Това се казва да имаш правилна стратегическа визия за бъдещето-!

  13. 13 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#8] от "hsi":


    [quote#8:"hsi"]Е, при VW са включени и камионите .... ако ги извадят и ще си е наред пак с лидерството на Тойота [/quote]Ами ти да не мислиш,че Тойота правят само 5-6 модела автомобили?!Тук се гледа фирмата чия собственост е.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#12] от "bat_plamen":

    Дойчо планира дългосрочно и има търпение с трудни държави. Също разбира от социалисти/комунисти и как да работи с тях.
    Друг голям пазар за Фолксваген е Бразилия, в която са от 1957 год.
    Не знам дали лошите отношения м/у Япония и Китай се отразяват по някакъв начин на Тойота?

  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    "Фолксваген" измести "Тойота" като най-голям производител на автомобили за полугодието"

    Много хубаво, дано тенденцията се запази такава до края на годината."

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    Интересно ми е защо Дайхатцу е прибавен към колите на Тойота, а на Ауди, Шкода, Бугати, Порше и други марки, които са собственост на Фолксваген не са добавени към общия списък!? Защо се получава така!? Или пък са добавени, но това не е отбелязано в статията!?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":

    Дайхатцу е отделна фирма, чийто мажоритарен акционер е Тойота с 51.2% от акциите, докато Ауди, Шкода, Сеат, Бентли, Бугати, Порше, Ламборгини та дори и мотоциклетите Дукати са 100% дъщерни фирми на Фолксваген, силно интегрирани в концерна на оперативно ниво.

  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#13:"yanne"]Тук се гледа фирмата чия собственост е. [/quote]
    И чия собственост е "Фолксваген груп"?
    Използват името Фолксваген за да гъделичкат егото на обикновеният гражданин. Мажоритарен собственик е Порше, а дизайна е италиански.

  19. 19 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 518 Весело

    Еех, ако количеството означаваше качество...

    До коментар [#2] от "sega_007":

    Много голяма част от новите коли са адски твърди и от ниския и среден клас возят като каруци - и както им слагат огромни джанти с ниски гуми... Пусто - модерно ама болезнено... за джоба и бъбреците...

    Stef
  20. 20 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#18] от "dissident":


    [quote#18:"dissident"]И чия собственост е "Фолксваген груп"? [/quote]Не,бе умчо!Гледа се собствеността на дъщерните марки,не на основната.Просто групата ,която произвежда тези марки е Фолксваген груп.

  21. 21 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":

    Добавени са. В тази статистика се включват всички марки и модели, включително разните му там бусове и камиони. Дженеръл мотърс също са посочени в статията, ама то такава марка автомобили има ли?

  22. 22 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#20] от "yanne":

    Не знаех. Явно като умен човек знаеш по-добре.
    И така, собственик на къща я дава под наем на даден човек. Той от своя страна дава част от къщата под наем на още трима. И кой е собственика в този случай?
    Според теб, първият наемател нали?

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#18] от "dissident":

    Ето как са разпределени Фолксваген акциите с право на глас:
    50,73% Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart
    20,00% Land Niedersachsen, Hannover провинция Долна Саксония
    17,00% Qatar Holding LLC
    12,30% други

    Самата фирма Порше е 100% дъщерна фирма на Фолксваген.
    Това Porsche Automobil Holding е холдингът на фамилиите Порше и Пиех.
    Интересен е и друг факт, а именно с 20% има доста голямо държавно участие.... както и 17%-те участие на Катар.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#18] от "dissident":

    А ето тук как са разпределени дяловете на холдинга Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart:
    27 % Familien Porsche-Daxer-Piëch Beteiligung GmbH
    26 % Familie Porsche Beteiligung GmbH
    14 % Ferdinand Piëch GmbH
    14 % Hans-Michel Piëch GmbH
    9 % Porsche GmbH
    10 % Qatar Holding LLC (QH)

  25. 25 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#18] от "dissident":

    В дълбока заблуда сте. Прочетете по темата как Фолксваген придоби преди няколко години собатвеника Порше и сега те са на върха на концерна.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Porsche GmbH от една страна държи 9% от холдинга "Porsche Automobil Holding SE" , но от друга самата тя пък е 100% дъщерна фирма на Porsche AG, която е 100% дъщерна фирма на Фолксваген, чийто 50.73% от акциите им се държат холдинга "Porsche Automobil Holding SE" .... тук става малко замотано...

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Ето инфо за дъщерните фирми на Фолксваген, както чрез кого ги притежават и колко парчета са произвели 2014 год:

    - Volkswagen (Pkw) 100 % (Marke der Volkswagen AG) 6.12 млн. произведени автомобили
    - Audi 99,55 % от Audi AG 1,744млн. произведени автомобили
    - Škoda Auto 100 % от Škoda Auto, a.s. 1.04млн. произведени автомобили
    - Seat 100 % от Seat S.A. 391хил. произведени автомобили
    - Bentlеy 100 % от Bentley Motors, Ltd. 11020 произведени автомобили
    - Lamborghini 100 % от Automobil Lamborghini Holding S.p.A. (чрез Audi AG) 2521 произведени автомобили
    - Bugatti 100 % от Bugatti Automobiles S.A.S. няма данни (тайна) за броя произведени автомобили
    - Volkswagen Nutzfahrzeuge 100 % (Marke der Volkswagen AG) 442.000 произведени автомобили
    - Scania (Lkw und Busse) 100 % an Scania AB (чрез Truck & Bus Holding) 80хил произведени автомобили
    - MAN (Lkw und Busse) 75,28 % от MAN SE (чрез Truck & Bus Holding) 120хил произведени автомобили
    - Ducati (мотоциклети) 100 % an Ducati Motor Holding S.p.A. (durch Audi AG) няма данни за произведени бройки
    - Porsche 100 % от Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 187хил произведени автомобили
    - Suzuki – 19.9 %

  28. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2710 Любопитно

    [quote#2:"sega_007"]Германците все още ги правят много дървени тия фау вета.[/quote]

    Чувал ли си някой да казва: “вози плавно като японска кола”?

    За Ситроен и Мерцедес е нарицателно...

    I Want To Believe
  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    От пост #27 се вижда, че Фолксваген притежава цяли 99.55 % от акциите на Audi AG.

    Другите 0.45% от акциите все още се търгуват на борсата (днес са изтъргувани цели 54 броя, както следва:
    28.07.2015 12:33:25 €808,95 * 5
    28.07.2015 10:50:24 €801,00 * 8
    28.07.2015 10:50:24 €801,05 * 7
    28.07.2015 10:19:37 €801,10 * 2
    28.07.2015 09:58:38 €814,95 * 2
    28.07.2015 09:49:54 €814,95 * 2
    28.07.2015 09:41:03 €814,95 * 2
    28.07.2015 09:41:03 €801,00 * 8
    28.07.2015 09:41:03 €801,05 * 17
    28.07.2015 09:02:15 €817,05 * 1

    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/uebersicht.html?ID_NOTATION=159121

  30. 30 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5373 Неутрално

    [quote#8:"hsi"]Е, при VW са включени и камионите .... ако ги извадят и ще си е наред пак с лидерството на Тойота [/quote]
    В бройката на Тойота пък е включен Хино, който също е производител на камиони.

    Gunter glieben glauchen globen
  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":
    +++++++++++++++++
    Много дообър коментар.Да си призная,че не бях се замислил върху факта ,че има голяма логика японската продукция / в частния случай "Тойота /да не се приема добре в Китай поради историческата вражда между двете държави.

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#31] от "bat_plamen":

    Китайският пазар не е отворен, а трябва да се съобразяваш с местните регулации да произвеждаш на място както и държавата трябва да има дял във фирмата.
    Ако внасяш коли изцяло отвън като Ферари и Порше тогава вносното мито е 100% от стойността.
    За 2014 год. Тойота е удвоила продажбите си в Китай до 1 млн. броя, но Фолксваген в сравнение с това все още има три пъти повече.
    Отношенията м/у Япония и Китай са доста обтегнати, но не съм срещал още новини китайците да цакат японските фирми.

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ф.Нинов":

    Благодаря ти за отговора и разясненията ти в следващите коментари. Мисля, че беше много изчерпателен. :-)

    П.П.
    Благодаря и на nikola и за неговият отговор.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ф.Нинов":
    Благодаря за тази информация.Всяка държава и всеки пазар има своя собствена специфика с която всеки, който иска да прави бизнес трябва да се съобразява.

  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#33] от "Иво":

    Радвам се, че информацията е била полезна.
    Като възникне някакъв въпрос с удоловлствие се ровя в мрежата, защото аз в началото имам някаква бегла представа (ааа, тва май беше едикакси), но при ровенето и на мен ми се изясняват нещата докрай.
    Тук например разнищихме тотално собствеността на Фолксваген та в бъдеще ще съм в сътояние от раз да представя казуса, ако стане дума за това.
    Иначе най-фрапантият факт е как Ауди все още са нотирано на борсата акционерно дружество (пост#29), което дори и в Германия е малко известно.
    Интересно също как Дукати е собственост на Ламборгни, които са собственост на Ауди, които пък са собственост на Фолксваген.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#34] от "bat_plamen":

    Моля

    Бразилия също е труднодостъпен пазар.
    Иначе Фолксваген е слаб на най-големия и най-конкурентния пазар в света - щатския, на който пък Тойота цепи мрака.
    Там са сегашните приоритети на ФВ.
    Например френските автомобилопроизводители никакви ги няма в САЩ, а италиаските са отскоро (Фиат чрез Крайслер).

  37. 37 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ф.Нинов":

    интересното е, че дори че Долна Саксония държи 20% от ФВ, реално имат възможност за вето, което не им се полага нормално за 20-те процента. Специалният ФВ закон, за който ЕС вдига врява.
    А иначе си спомняме, че за малко Порше да погълне ФВ с помощта на опции, които бяха купени с кредити. За една идея не стана поглъщането, което си беше една добре замислена финансова транзакция. После Порше щяха да избият парите за покупката от печалбата на Порше.

  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#37] от "alabalko":

    Да така е - даже на министър-президента на Долна Саксония му се полага място в борда на надзорния съвет.
    Навремето Шрьодер преди да стане канцлер имаше тоз пост. След това като стана канцлер съотвено нареди да го возят в Ауди.
    Долна Саксония обаче спря да се меша в оперативната работа на концерна и в днешно време само чака годишния дивидент.
    Катарците пък са най-желаните инвеститори, защото те дори не проявяват интерес към борда, а искат само да са пасивни инвеститори - да се множат там милиардите, да капе дивидент... пък как се правят коли - Дойчо си знае.
    Най-нежеланите инвеститори са англо-американските хенджфондове, които постоянно ръчкат и се мешат в оперативната дейност - карайки мениджмънта туй да продаде, от онуй да се отърве.
    Фердинад Пиех направо ще повърне, ако някой посмее да му се меша, независимо дали е прав или не.
    Иначе оназ история дет Порше искаше да купи Фолксваген я следях по него време.
    Накрая направо наживо при шорт скуиза в понеделник, когато на върха на финансовата криза, когато всичко падаше с двойни проценти за един ден, акцията на ФВ скочи от €200 на €1000 дърпайки германския борсов индекс DAX30 с цели +10% за един ден. Това обърка тотално всичко на франкфуртската борса. Такова квичене става веднъж на 20 години.
    Иначе Порше без малко да купят целия Фолксваген за безпари, защото почнаха от много ниска база (€30 на акция), когато пазарната капитализация на ФВ беше само €9млрд.
    Порше купуват акции + колпоции.
    Акциите се вдигат след това.
    С печалбата от опциите купуват нови акции + нови опции... и така за няколко години натрупаха 50% от Фолксваген.
    Последните 25% обаче им пречупиха гръбнака и накрая трабваше да се направи обратната сделка - Фолксваген да купи Порше, като семействата Пиех & Порше вместо да притежават 75% от Фолксваген + 100% от Порше, сега притежават 50% от Фолксваген, който от своя страна притежава 100% от Порше.
    Ако питаш мен пак не чаааак толкоз зле.

  39. 39 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    всъщност и френски и италиански производители са продавали в щатите до средата на 90-те, но са се оттеглили. тук таме все още може да се видят стари пежа, ситроени или алфи...сега фиат се върнаха (и защото купиха крайслер) и от съвсем скоро почнаха да продават и алфи отново.

  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#39] от "mekarshalev":

    Пежо 403 е увековечено в САЩ от инспектор Коломбо: https://www.youtube.com/watch?v=veClN8L07N8

  41. 41 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4887 Весело

    [quote#35:"Ф.Нинов"]Интересно също как Дукати е собственост на Ламборгни, които са собственост на Ауди, които пък са собственост на Фолксваген.[/quote]

    Хахаха.... доста са навързани нещата, както в България имаме един израз като свински черва....! Но, в края на краищата всички те са собственост на Фолксваген.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4887 Весело

    [quote#38:"Ф.Нинов"]Ако питаш мен пак не чаааак толкоз зле. [/quote]

    Хич, даже не е зле.... точно обратното!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#39] от "mekarshalev":

    Фиат-Красйслер планира да пипнат алфите разработвайки съвсем нови модели.
    Нов завод до Рим за €5млрд. щели да строят.

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":

    Да ама Фердинанд Пиех сигур още го е яд, че не можа да стане първоначалната сделка.
    Той е голям змей, който дори е прелъстил съпругата на "кръвния" си враг, братовчеда си Волфганг Порше.

  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":
    Имам приятел,който живее повече от 15 години в САЩ и много добре познава американския манталитет.Няма как европейски призводител да продава добре там след като принципно в ЕС се правят малолитражки според американските стандарти.Там кола с кубатура 2-2,5 хил. кубсм. е нищо нормално/даже тоава са коли с малка кубатура/докато в ЕС е нормално колите да са 1,5-1,8 кубсм.Моят приятел има Тойота Корола 1,8 и това там се смята за малолитражка.

  46. 46 Профил на raven
    raven
    Рейтинг: 801 Весело

    Немската каручка дрънка та пляска...
    Не съм и фен.

  47. 47 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ф.Нинов":

    Ако оправят малко качеството нищо чудно следващата ми кола да е Алфа.

  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#39] от "mekarshalev":

    Чак до средата на 90те? Много ряско се срещат френски и италиански коли (с изключение на Фиат 500). За 17 години видях Пежо 2 пъти, Рено един път, Ситроен 2 пъти и Алфа 2 пъти. Единствено Пежата и може би Реното и една от Алфите бяха от 90те.
    Предполагам зависи и в кой район е човек. Тук става въпрос за района около Вашингтон. В Ню Йорк може да има повече.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#45] от "bat_plamen":

    Не всички европейски коли са малолитражки. ФВ до скоро имаха дори атмосферен двигател 2,5 с пет цилиндъра за САЩ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    [quote#36:"Ф.Нинов"]Иначе Фолксваген е слаб на най-големия и най-конкурентния пазар в света - щатския, на който пък Тойота цепи мрака[/quote]

    Проблемът е, че в САЩ Фолксваген не е кола за всеки, или за "average Joe", до като Тойота пасва идеално. Предполагам за това вече правят модели специално за САЩ, но пак са по-нишов клас.
    Иначе поне до скоро ФВ Джета беше най-много продаваната европйеска кола в САЩ. Ауди обаче се продават по-малко от Мерцедес, БМВ, и май Лексус.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    е добре де, от началото на 90-те (разлика от 2-3 г.) пежо специално са спрели продажби през 1991 г. иначе и аз не искам да кажа, че ги виждам често, напротив дори в кали се срещат доста рядко. все пак това са почти 25 г.

    До коментар [#45]
    в щатите по се гледат конските сили вече, а не просто кубатурата. напълни се с турбо 2 л. двигатели, които са по 210 - 220 конски сили.

  52. 52 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Прав си, в момента в който паднаха санкциите за Иран и немския министър спретна бързо бизнес посещение. Другите още гледат и се чешат където не ги сърби

  53. 53 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#49] от "deutschwagen":

    Още го има 2.5 СЕ .Родните автоджамбази ги вкарват на доста добри цени .Само че са окастрени , няма навигация нито печка ......

  54. 54 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 885 Неутрално

    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_NMS


    Ето го , но наистина премахват 2.5 -литровия 5 цилиндров двигател .Заместват го с 1.8

  55. 55 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#28] от "2.50":

    Очевидно пазара не се интересува толкова от този факт.
    И БМВ-то вози твърдо , но не мисля да го сменям засега - въпрос на личен избор.

  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#53] от "stenlyaka":

    Водеше се за базов двигател, но за Голф 5-ца (Rabbit) беше идеален. Помня само хубави неща. Много плавен и с много приятен звук. Обаче го връзваха само с 5-степенна скоростна кутия (или 6-степенна типтроник).
    За Пасат май турбо двигателите подхождат повече.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    До коментар [#49] от "deutschwagen":
    Да,съгласен съм ,но имах предвид ,че всеки европейски автопроизводител трябва да разработва друг тип коли,които са специфични за американаския пазар.А това води до допълнителни разходи за преоктиране на различните компоненти-като започнем с двигателите,каросерия и т.н.

  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#57] от "bat_plamen":

    Фактически ФВ прави това от както отвориха завода в Чатануга, където произвеждат американския Пасат. Така има смисъл.

    Иначе да, 2,5 двигателите са от по-рано - 2005-та. Обаче ги изпозлваха за Джета, Голф/Рабит и Пасат до 2013-та.

    Между 2010 и 2013 бяха затъпили Джетата (мк6) в САЩ - заден мост, опростен и твърд интериор, тн. Просто е прекалено изпипана и струва прекалено много за този сегмент за срдния американец. Сега не знам как е, но поне задния мост са го махнали, а както писахме по-горе, вече ще се използват европейските двигатели.

    Иначе премиум марките нямат такива проблеми в САЩ. Традиционно Мерцедес са много популярни в сегмента в САЩ, от последните няколко десетилетия и БМВ. Ауди печелят позиции. Естествено и Порше винаги са били много успешни в САЩ, ама това е малко по-друго

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK