Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 827 Неутрално

    И в Испания кръговото е масово. Наистина е доста практично , не се чака по 100 века на светофари.. Разбора се пак трябва да се спазват правилата и да се има някаква ,,култура''.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  2. 2 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Кръговите кръстовища не са панацея.
    Повечето от наличните не са изградени по правилата.
    Лентите в кръстовището трябва да са 2 пъти повече от лентите на пътищата които се вливат в него.
    Диаметърът вътрешния трябва да е 150% от най-голямата дължина на разрешените за преминаване автомобили.

    Нон сенсе е кръгово с 2 ленти на път който влиза в кръстовището с 3 ленти. и ширината му е 15 м, а от там преминават трейлери с дължина 22м. Това просто води до блокирането на пътя и потрошени автомобили.

    Ако някъде няма место за кръгово просто не се прави

  3. 3 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#2] от "ЙЕИ":

    Прав си и съм съгласен с написаното от теб и бих добавил, че ако все пак има място/възможност за кръгово, добре е то да се направи. При кръгово кръстовище, намаляването на скоростта е неизбежно и това е една от причините инцидентите на такива места да са с много по-леки последствия, отколкото при нормални кръстовища. Това е и една от онсовните причини да са така широко използвани в страни като Франция.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  4. 4 Профил на landser
    landser
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ник'кви кръгови!
    Авто подлез/надлез и не чакаш никого - минаваш транзит!

    Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми. М.Т.
  5. 5 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Темата(и реализацията) на Пауновски е много добра!
    Поздравления! - Доказва, че винаги може да се намери място за изкуство, стига да има желание!

    I Want To Believe
  6. 6 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Както написах и в статията за "диаманта" - повечето хора в България не знаят как се влиза в кръгово, как се кара в кръгово и как се излиза от кръгово.
    Любимият ми пример е кръговото на 4-ти км в София (дано някой се познае и да спре да прави простотии) :
    1. Влизането - чака се, докато се освободи кръговото за да може да се влезе директно в третата най-вътрешна лента ?!?
    2. В кръговото - кара се с много повече от разрешените 40км/ч, поради което включването на други участници в кръговото става почти невъзможно. Да не говорим, че не се спазва лентата, в която трябва да си, ако ще излизаш при първия или втория изход от кръговото.
    3. Излизане - разбира се, в повечето случаи директно от най-вътрешната лента и без мигач.
    Поради горните случаи кръговото на 4-ти км е винаги задръстено и много по-опасно от новото при ТВ-кулата, където поради някакъв див късмет го направиха по-малко и не може да се кара с 80 вътре.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  7. 7 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    В западна Европа, с дясно движение, всеки ги мрази. В Англия, която е с ляво движение, ги харесват, защото са много удобни и няма нужда от знаци.
    Кръгово движение, при дясно движение и правилото за предимство на десният, е голама глупост. Изисква наличието на пътни знаци и елиминира плавно включване.

  8. 8 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Галерията не е за кръгово движение, а за паметници.

  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 673 Неутрално

    [quote#2:"ЙЕИ"]И в Испания кръговото е масово. Наистина е доста практично , не се чака по 100 века на светофари.. Разбора се пак трябва да се спазват правилата и да се има някаква ,,култура''. [/quote]

    В Испания обаче прекаляват! Слагат ги навсякъде и през 300 метра само се въртиш като изоглав, заради някакво селско пътче, по което преминават 3 коли на седмица.

    Относно културата си абсолютно прав и ще дам пример с едно от най-известните кръгови в София, на което стават огромни задръствания - на 4-ти километър. Кръгово за чудо и приказ, широко, с 4 ленти. Но какво се случва? Като влязат в кръговото наш'те бабаити карат със 70-80 и в резултат е много трудно (и опасно) да се включиш. Аз като вляза карам с 40 и виждам как много хора спокойно се включват. При ограничение 40 и четири ленти няма как да се получават задръствания.

    Другият проблем му е липсата на транзитно преминаване на десните завои без навлизане в кръговото.

    @)----,--'--
  10. 10 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 673 Неутрално

    [quote#7:"dissident"]В западна Европа, с дясно движение, всеки ги мрази. В Англия, която е с ляво движение, ги харесват, защото са много удобни и няма нужда от знаци. [/quote]

    Кръговото движение и при дясно и при ляво движение е еднакво удобно/неудобно – правилата са огледални. Въпрос на правилно проектиране и ползване.

    @)----,--'--
  11. 11 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#6] от "Щ":

    +++

    Явно мислим еднакво и сме писали едновременно. Три камери, ако ще и фалшиви на 4-ти километър ще го отпушат доста добра. А ако по някакво чудо направят и десни завои без влизане в него ще си е направо за учебник.

    @)----,--'--
  12. 12 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#6] от "Щ":

    Ами няма какво да добавя, освен че в голямата си част водачите не разбират правилата когато се движат в кръгово.
    А за предимставата всеки може да сравни две съседни кръстовища на околовръстното:
    - при Драгалевци се минава бързо и безпроблемно
    - при Симеоново преминаването е доста трудно и бавно.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  13. 13 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    ...ееее - при нас може и да направят кръгови, но те ще са без предимство (имаме си такива “добри практики“)
    Та, пак ще е „по нашенски“!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  14. 14 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 633 Любопитно

    А да пОпитам, какво значи "не се използват" ? Аз по това заглавие съдя, че масово има по 2 варианта на всяко кръстовище, едното кръгово, другото нормално и населението упорито не иска да ползва кръговото, ами си се бута на другото. Просто нашите "управници", не искат да улеснят хората, а където ги правят има фрапантни простотии - за пример ще дам Лъвов мост и ще замълча....

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  15. 15 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#2:"ЙЕИ"]Кръговите кръстовища не са панацея.
    Повечето от наличните не са изградени по правилата.[/quote]


    В допълнение, личното ми мнение е, че от кръговото има смисъл, ако по пътищата, които се пресичат трафикът е приблизително по равно. Ако по едното направление е много по-голям, кръговото ненужно ще забавя го. Това освен време е и гориво, защото след това пак се ускорява. Може за всеки отделен автомобил да е малко, но когато се умножи по няколко хиляди всеки ден, Лукойл потрива ръце.

  16. 16 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#5:"2.50"]Поздравления! - Доказва, че винаги може да се намери място за изкуство, стига да има желание![/quote]
    Точно там не е мястото на изкуството.На кръстовища или други потенциални точки на катастрофи не трябва да има нищо,което да разсейва вниманието на шофьорите.Даже на магистралите,където се кара на прав участък билбордовете разсейват,какво остава за кръгово кръстовище,където трябва доста да се мисли докато го преминеш.

  17. 17 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    П"убликуваме повторно статията "Кръгови за чудо и приказ" на редактора в "Дневник" Георги Пауновски..."

    Сигурна бях, че вече съм коментирала тази тема...

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  18. 18 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#1] от "angevins":

    Освен в Испания кръговите кръстовища са масова практика в мюсулманските страни...там е табу кръстовище в оригинален вид по разбираеми причини...

  19. 19 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Чудесна галерия.Факт е,че кръговите движения са не само красиви,а и много практични и далеч по евтини.Силно впечатление ми правят такива решения в цяла Швейцария,отчасти в Германия.Разумни,пестеливи решения,на това отгоре красиви.И не е необходимо да набутваш пешеходците под земята.

    Tony
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Тези всичките кръгови на снимките са все празни - пък уж се дават за пример как осигуряват голяма пропусквателна способност?
    Според мен е точно обратното, на кръгово неизбежно забавяш, връткаш се, оглеждаш се... особено ако си на пътя, който преди това е бил с предимство, кръговото забавя, вместо да забързва нещата.
    То и точно това е плюса му - на запад затова ги правят, защото се забавяш и има по-малък шанс за катастрофи, а и дори да стане нещо по-малък шанс за жертви - най-много огънати калници.

  21. 21 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 673 Неутрално

    [quote#20:"Камен"]на запад затова ги правят, защото се забавяш и има по-малък шанс за катастрофи, а и дори да стане нещо по-малък шанс за жертви[/quote]

    По-скоро за да ти писне и да се качиш на платената магистрала, а не да караш по регионалните безплатни пътища.

    @)----,--'--
  22. 22 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Любопитно

    Много поздрави на недоволните от кръговите кръстовища в България. Във Варна, крайезерния път се отпуши, откак ги натъркаляха няколко кръгови подред и махнаха светофарите.
    На кръговото на стария път също намаляха катастрофите и то значително. Най-много някой с несъобразена скорост да влезе в острова на кръговото, ама отдавна няма помлени коли и камиони както беше преди да го направят с кръгово. Та ползите са повечко, особено когато кръстовищата са около входовете на града или на "бързи улици".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  23. 23 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#10] от "MyTwoCents":

    След като шофираш в Англия, ще разбереш за какво говоря.
    За сега, използвай Google Maps Streetvew, разходи се и разгледай някое кръгово движение в Англия.

  24. 24 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Весело

    [quote#21:"MyTwoCents"]По-скоро за да ти писне и да се качиш на платената магистрала, а не да караш по регионалните безплатни пътища.[/quote]
    Капитализма печели, като създава ползи за всички. Хем евтино, хем безопасно за останалите, хем накрая джигитите остават живи, а и вместо да плащат скъпите глоби, плащат далеч по-малко на входа на магистралата, но пък си го избиват от кефа да карат бързо и да не им се пречкат разни "охлюви"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  25. 25 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#22] от "gost22":

    На кръгово кръстовище ако не си малко нахален ,можеш да си чакаш дълго време.В Пазарджик има две кръгови кръстовища около река Марица,в които с предимство е лявостоящият.И хора от други градове често се бъркат,както и жени шофьори изобщо ги е страх да навлязат в кръстовището.Често стават катастрофии доста се забавя потока от коли.

  26. 26 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Кръговите са много популярни в Германия на входове и изходи на населени места по простата причина, че принудително ограничават скоростта. Не е нужен радар или нещо по-специално. Германците си имат и други начини за принудително намаляване на скоростта с помощта на едни острови и отклоняване на движението, но те са бая по-опасни. Срещу преминаващи директно през кръстовището като вдигнат един купол и не виждаш през кръстовището си още по-бавен и внимателен.
    А относо кръговото на 4-ти километър, то там си има проблеми. Няма директни ленти за десен завой, както има на надлез Надежда, като така не се освобождава кръговото от движение.
    Има още един проблем и той е подходът идвайки от румънското, където идващите от Цариградско през тунела се сблъскват с тези идващи от румънското и желаещи да се качат. От 2 ленти от Цариградскот стават 1, за да се натика в нея още 1 лента. Там 100м по-нататък лентите стават пак 2. Голяма предпоставка за катастрофи и затруднено движение.

  27. 27 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#24] от "gost22":

    Не се осланяй на това дето пишеш. Има максимална скорост за магистрали и не я превишавай, особено ако магистралата е платена. Когато плащаш те регистрират с час и минута. Когато излизаш, ше те засекат и лесно ще пресметнат с каква скорост си карал. Превишил ли си я, чака те глоба.

  28. 28 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Движението в кръг ние го правим като държава...

  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Весело

    До коментар [#27] от "dissident":

    Става дума, че си караш бързо, без да се въртиш в разни кръгчета и да ти се пречкат разни "бавни" колеги...
    Сега, ако искаш да си 100% над максималната, вече трябва да посетиш България.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#26:"alabalko"]А относо кръговото на 4-ти километър, то там си има проблеми.[/quote]

    В случая говориш за кръговото на Кулата.
    Но си прав, и мен много ме подразни като го направиха така, защото наистина е предпоставка за катастрофи, а и те не лиспват. Поне засега съм виждал само леки чуквания без пострадали.

  31. 31 Профил на danibs
    danibs
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ех само като се сетя за няколко кръгови кръстовища в посока Слънчев бряг...точно това на Поморие..невероятно малко, буквално спираш..но все пак сме в България. Тук всичко е обратно на логиката.

  32. 32 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Кръгово" движение е много лесно , удобно и безопасно.В София шоферите вече от 2- 3 години са културни водачи на моторни прежозни средства-не карат след употреба на алкохол,даже спират на знак #16,19,24 а и понякога на знак Б2.Но техните колеги от прованса и селата са една тотална катастрофа.За тези бастуни няма никакви правила ,знаци даже и подкупите и глобите от милиционерите немогат да ги уплашат.А ако примерно си е купил и някой Голф на старо пак се напива всеки ден като полу олигофрен вмсто да звеме да прочете някоя книга или правилнка за уличното движвние.
    Тези убийци нищо и никой неможе да ги спре да не шофират
    ....а и продължават да убиват невинни хора.

  33. 33 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#6] от "Щ":

    Взе ми думите от устата По едно време го минавах по 5-6 пъти на ден и си бях изградил тактика за влизане особено от посока Младост. Заради упоменатите вече навици на карачите там, най-добре за мен беше да се бутна в дясна лента и да се шмугна зад паравана от чакащи в лявата, който често стигаше чак до втората лента на кръговото.

  34. 34 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#13] от "Georgi Yordanov":

    По пътя Силистра - Варна, има такова кръгово кръстовище, където вътре си БЕЗ предимство. Ако не се лъжа беше след Добрич в посока Варна, за мястото не съм много сигурен. Ако има някой от този край, да каже дали беше точно там.

  35. 35 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 673 Неутрално

    [quote#23:"dissident"]След като шофираш в Англия, ще разбереш за какво говоря. [/quote]

    Карал съм в Малта. По-малък е трафика, но кръговите бяха удобни, просто защото бяха добре проектирани и направени, а не защото е с ляво движение.

    @)----,--'--
  36. 36 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#33] от "schroeder":

    хахаха Именно.
    Което ме подсети и за още една особеност, която се практикува тук при "влизането в кръгово" - чакането да се врежат в най-вътрешната лента, обикновено се осъществява, докато са спрели до половината на външната лента на самото кръгово... класици.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK