"Хюндай" ix35 Fuel Cell постави рекорд за преход на водород

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lokes
    lokes
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Бъдещето е без фосилно горене .

  2. 2 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ау, а с Газпром ко ша праим сега

  3. 3 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#2] от "404":

    ..ша брои мухите...

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Лоша новина на руските енергийни монополи.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#1:"lokes"]Бъдещето е без фосилно горене[/quote]

    +++ Докато някои дрънкат оръжия, автоиндустрията започна кардинални промени.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#2:"404"]Ау, а с Газпром ко ша праим сега[/quote]

    [quote#4:"EU defender"]оша новина на руските енергийни монополи.[/quote]

    успокойте се...

    Цената му ще е такава че,
    с радост ще зареждате от Газплом

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#6:"horse in river"]Цената му ще е такава че,
    с радост ще зареждате от Газплом[/quote]

    Ъхъ. С липсата на достъп до технологии себестойността на "Газплом" тепърва е расте

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ну погоди с тия иновации!

    Every cradle is a grave.
  9. 9 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Страхотно постижение, със сигурност това е една от алтернативите за бъдещето, заедно с електрическите коли, хибридите, соларните коли...
    Но засега цената е висока, около 150 000 лв. А и на малко места има изградени водородни станции. Не знам колко струва и пробега на 100 км.

    http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/ix35/91551/hyundai-ix35-fuel-cell-new-hydrogen-car-driven-in-the-uk

  10. 10 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Винаги е така. Не много голями фирми са по-склонни да опитват с нови технологии, за да пробият на пазар доминиран от мощтни корпорации.
    Що се отнася до замърсяването, не замърсява при този етап, но замърсява при процеса при който се получава горивото.

  11. 11 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#4:"EU defender"]Лоша новина на руските енергийни монополи. [/quote]
    Но е добра новина за Газпром.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#11] от "dissident":

    Не, напротив. Лоша е за цялат петролна индустрия, в която ти уж работиш.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#1:"lokes"]Бъдещето е без фосилно горене . [/quote]
    Предимно от какво получават водорода?

  14. 14 Профил на sux22471411
    sux22471411
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Петролните монополи няма да го позволят да се разпространи, дори това да е възможно, а то все още не не, освен това на мен ми се вижда много опасно, аз лично не бих карал такава кола преди да се докаже многогодишно технологията, а то и в България къде ще я зареждам

  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#12:"EU defender"]Не, напротив. Лоша е за цялат петролна индустрия, в която ти уж работиш. [/quote]
    Но не е на уж съкращението на 50% от персонала ни. И това не се дължаи на някакво водородно гориво, което се получава от: Fossil fuels are the dominant source of industrial hydrogen.

  16. 16 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 950 Любопитно

    Браво !
    Добра переспектива и добра готини хора и добра музика.
    Е, реклама е но на нещо добро!

  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    Тавариш, водорода е третия най-разпространен елемен в света. Сядай си, двойка. Опять.

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    За момента предимно от природен газ. В бъдещето може би от вода.

    http://greenjotter.org/producing-hydrogen-water-sunlight

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#15:"dissident"]Но не е на уж съкращението на 50% от персонала ни. [/quote]

    Теб не те ли уволниха вече? Или май изобщо не работиш в индустрията. Като ти гледам познанията за водорода

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    До коментар [#17] от "EU defender":

    Придържай се към генерирането на мардж и остави тези проблеми на инженерите.

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Ето някои от методите за добив на водород, коитосе разработват текущо в САЩ:

    Biological Water Splitting
    Fermentation
    Conversion of Biomass and Wastes
    Photoelectrochemical Water Splitting
    Solar Thermal Water Splitting
    Renewable Electrolysis

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#20:"dissident"]Придържай се към генерирането на мардж и остави тези проблеми на инженерите.[/quote]

    Ами те ги решават, тавариш. Ама ти не знаеш. Чети!

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Хюндай ще са доволни

  24. 24 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#18] от "simo87":

    Кой е най-разпространеният метал на Земята и защо не е най-евтиният?
    Може да се получава по различен начин, но е важна себестойността.

  25. 25 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 388 Любопитно

    До коментар [#9] от "simo87":


    [quote#9:"simo87"]Но засега цената е висока, около 150 000 лв. А и на малко места има изградени водородни станции. Не знам колко струва и пробега на 100 км. [/quote]

    Много са ти грешни данните, по-скоро около 100 000 лв, разходите са като за дизел среден клас...

    The Hyundai ix35 FCEV costs € 55.000,- excl. VAT in Europe, which is about twice as much as a diesel-powered equivalent. The cost of fuel is between that of a similar gasoline-powered car and that of a diesel-engined car. At an estimated hydrogen consumption of 0,95kg/100km and a hydrogen price of around € 8,- per kg, the ix35 FCEV has a fuel cost price of € 7,60 per kilometer, compared to € 6,84 per kilometer for a diesel-powered car with a fuel consumption of 5,7 l/100km and a fuel price of € 1,20 per liter, or € 10,15 per kilometer for a gasoline-powered car with a fuel consumption of 7 l/100km and a fuel price of € 1,45.

    Or explained in a way that may be easier to understand: with a full tank of hydrogen you can drive almost 600 kilometers and it will set you back €45,-. Of course, charging a Battery Electric Vehicle at home is cheaper, depending on the price of electricity in your country, regular rate or nightsaver etc, a full charge of a Tesla Model S will cost anywhere between €7,- and € 17,- and will give you half the range of the ix35.

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#25:"toffeetwr"]Много са ти грешни данните, по-скоро около 100 000 лв, разходите са като за дизел среден клас... [/quote]

    Симо е русофилче. Това обяснява много неща

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#25] от "toffeetwr":

    У Ингилизко е 53 000 паунда, при това със субсидия от 5000 мисля. Не знам в Европа как ще е 55 000 еврака, та дори и без ДДС.
    Но гражданите все пак си купуваме стоките с ДДС, не говорим за бизнеса.

  28. 28 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#25] от "toffeetwr":

    При положение, че цената е толкова висока, а експлоатационните разходи са между тези на дизелов и бензинов двигател, не виждам смисъл засега. Не и при тия цени на колата и водорода.
    Електричарките са скъпи (но не чак колкото тази кола) и с малък пробег засега, но поне експлоатационните им разходи са много ниски, в пъти по-ниски от тези на конвенционалните автомобили.

  29. 29 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Малко факти.
    Hyundai ix35 е с резервоар за 5.64кг водород. С 1 кг изминава около 100км. Цената на 1кг водород е 8 евро за кг, получен от природен газ и 10 евро на кг, получен от вода. Все още няма акциз и в Германия се продава за над 12 евро за кг.

  30. 30 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#28:"simo87"]не виждам смисъл засега.[/quote]

    Ами екологичният "смисъл"? Щото докато обясняваме, че няма смисъл и ще се издушим от дизелови/бензинови евтини коли.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  31. 31 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Ето и други алтернативи: пропан-бутан или метан. Съвсем малко по-скъпо, отделя само въглероден двуокис и вода.

    забавление и приключение
  32. 32 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Отдавна има алтернативи на двигателите с вътрешно горене просто данаците от акциз при горивата са голяма златна мина.
    За повечето държави.

  33. 33 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#29] от "dissident":

    Я, че на АГУ било по-евтино.

  34. 34 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    сега да сложат и ватерфуелселл в колата която дели водата на водород и кислород и готово делена на водата и рекомбинация на борда на колата и остава да се пьлни от водопровода

  35. 35 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 489 Любопитно

    До коментар [#31] от "troika":
    Да ама КПД на един безинов ДВГ стига до 30-33% преко сили, тук говорим за около 72%. и явно има смисъл.
    КПД на ел. мотор 90%, на фюел сел 80%, така че 0.8х0.9 = 0.72

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#17] от "EU defender":

    само дето чист водород в НАШИЯ свят няма, винаги е свързан в молекула с кислород или въглерод, и не ще да се пуска ей така.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#25] от "toffeetwr":

    и като разходите са на дизел среден клас, със 136 к.с. а цената е като на дизел или хибрид висок клас (55 000 евро без ДДС е Q7 или X5 с по 250 к.с. и нагоре), за кой точно е предназначен този модел?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#12] от "EU defender":

    напротив, водорода се получава от петрони продукти, най-големите производители на водород са петролните и газовите гиганти, не случайно на колонките за водород в германия се мъдрят емблемите на Exxon, Eni, Total, OMV, Shell и т.н.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#35] от "dalaver3":

    къде го видя тва КПД от 80% точно? Ако въобще има такива системи, те са само лабораторни, не в тоя хюндай. ДВГ на метан има КПД равен на автомобил на водород, ако за производството на водорода се използва природен газ. Загубите при електролизата и после обратното преобразуване в електричество са огромни, около 70%

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#6] от "horse in river":

    ix35 Fuel Cell е най-достъпният подобен автомобил в Европа и се предлага в 11 страни.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  41. 41 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#6] от "horse in river":

    Във Великобритания е посочена цена 53000 GBP

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  42. 42 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#14] от "sux22471411":

    Аз пък си мисля, че точно петролните "монополи" ще го въведат. Те имат финансовия ресурс да го направят.
    Мислите ли, че там работя заспали гани?

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  43. 43 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Скептично са се отнесли и към парната машина и към ДВГ.
    До преди десетина години електричарките бяха екзотика, соларите струваха колосални суми...
    Решенията в посока намаляване на цената на колата, експлоатационните разходи и разхода на гориво/100 км. тепърва предстоят

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  44. 44 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Това е краят на началото.
    В момента има три технологии - хибриди, електрически и горивна клетка.
    Вероятно печелившите ще са или чисто електрическите или с горивна клетка. Много интересно, коя технология ще се окаже по-приложима.
    Все пак за камионите - дизел.
    Или поне за още години напред.

  45. 45 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Приветствам Fuel Cell, въпреки че те и преди 10-15 години щяха аха да превземат пазара, но смятам че нямат шанс срещу батерията освен ако не се случи някакво технологично чудо в тяхна полза. А и да не забравяме че водорода ще идва основно в следствие производството на природен газ, и цената му ще се влияе именно от цената на този ресурс.

  46. 46 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 986 Неутрално

    [quote#35:"dalaver3"]КПД на ел. мотор 90%, на фюел сел 80%, така че 0.8х0.9 = 0.72 [/quote]
    А КПД-то на производството на водород колко е?

  47. 47 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#46] от "Цайко":


    [quote#46:"Цайко"]А КПД-то на производството на дизел, бензин и ЛПГ колко е?[/quote]

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK