Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на thefun.net
    thefun.net
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Мургав съгражданин се качва на такова такси и казва:
    - Бате, ще ме закараш ли до Факултето, а при мен ще заредиш безплатно....

  2. 2 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    В САЩ, както и в ЕС, се инвестират милиарди еврота в търсенето на нов вид презареждаеми батерии с по-голям капацитет от този на литиево-йонните батерии. Засега има нулев резултат. Ако се открие презареждаема батерия с 20 пъти по-голям капацитет от сега използваните, това ще доведе до една революция при техниката.

    Es muß Geld fließen!
  3. 3 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    По-грозна от тази кола е може би само, ФИАТ Мултипла...

    Форумът е в будна кома...
  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#2] от "iik47393114":

    за какво ти е 20 пъти по-голям капацитет от сегашния?
    Да изминеш 4000 км. с едно зареждане ли?
    Четири пъти повече от дизелов TDI?
    Ако питаш мен два пъти по-голям капацитет от сегашния е напълно достатъчен, с който да изминеш 500 км. <- При Тесла това го има в момента, другите ще пуснат такива след две години.

  5. 5 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#2] от "iik47393114":


    [quote#2:"iik47393114"]Засега има нулев резултат. [/quote]

    Нулева, в случая, е информацията, която имаш.
    Иначе - имаше преди месец-два статия, в която се пишеше за разработка на батерия с много по-голям от 20 пъти, спрямо сегашните, капацитет.
    Въпрос на време е, технологично, да се започне да се произвеждат.

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#2] от "iik47393114":

    иначе си напълно прав - би било чудесно ако направят батерии, позволяващи да идеш и да се върнеш от София до Берлин с едно зареждане нощна бълг. ел.енергия... чиста работа!

  7. 7 Профил на igeorge71
    igeorge71
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ghost":

    Приличен багажник, приемлив комфорт в купето и най важното няма да бълва мръсотия, щото това с работещияфилтър на старите автомобили в БГ е майтап. Е, ако искаш да те закарат до църквата или на абитуренския бал, тогава разбирам. Там приоритетите са други

  8. 8 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ф.Нинов":


    [quote#4:"Ф.Нинов"]Ако питаш мен два пъти по-голям капацитет от сегашния е напълно достатъчен, с който да изминеш 500 км. <- [/quote]Точно така.Бъдещето идва.Батерията ще е най-скъпата част на автомобила,но пък няма да има двигател,турбини помпи и сума ти неща,дето могат да се развалят.

  9. 9 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ф.Нинов":

    Имаше немска статистика, която показваше, че колите, в над 80% от случаите се ползват за шофиране до 100км/дневно.
    Т.е. градското шофиране заема огромната част от живота на един автомобил.
    При положение, че много хора имат повече от един автомобил - този за ежедневна, градска употреба - би могъл да е електрически.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#9] от "manu_chao":

    дневният пробег е даже много по-малко е от 100 км.
    Хората обаче искат да имат сигурност и очакват с едно зареждане да минат поне 500 км. , които вече не са никакъв проблем при следващата генерация автомобили.
    Друг много як тренд в Германия е да нямаш собствен автомобил, а да ползваш споделени услуги. Отиваш на паркинг до дома, отключваш автомобил чрез мобилния си телефон, караш го, оставяш го на паркинг, заключваш го... и плащаш за изминат километър и време.
    Там е истината!

  11. 11 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    [quote#7:"igeorge71"]Е, ако искаш да те закарат до църквата или на абитуренския бал, тогава разбирам. Там приоритетите са други[/quote]

    Естетическите наслагвания доста ти тежат...не съм оспорила другите качества, но те не могат да компенсират високата цена и грозният външен вид...

    Форумът е в будна кома...
  12. 12 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    [quote#4:"Ф.Нинов"]При Тесла това го има в момента, другите ще пуснат такива след две години.[/quote]
    Tesla не постигат това с нови технологии, а с половин тон батерии.
    Много трябва да напредне технологията, за да станат тези автомобили наистина използваеми. Или нефта да поскъпне 10-тина пъти. Иначе няма как да се наложи автомобил, който струва два пъти по-скъпо и зареждането му е истинско приключение, ако нямаш гараж. Да не говорим, че в статията се споменава за икономия на консумативи като масло, но не се споменава, колко траят тези батерии... и колко струват.

  13. 13 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Да, напълно съм съгласен с теб.
    В Копенхаген, споделените електрически колички са из целият град.
    Няма определен паркинг, където да трябва да ги оставяш. Оставяш я там, където ти е удобно. Предполагам, че имат вграден ГПС, чрез който общината ги знае къде са и на място им сменя батериите със заредени.
    Има приложение, с което виждаш на телефона си къде има свободна количка (мънички са) и понеже в приложението се вкарват данните на банковата ти карта - плащаш директно с телефона си.
    Скъпичко е, 3,5 крони на минута (1лв.), но пък НЕ плащаш никъде паркинг в целият град и е разрешено да спираш в зоните за паркиране, където е платено.
    Ползват се доста.

  14. 14 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#5:"manu_chao"]Нулева, в случая, е информацията, която имаш. [/quote]
    Има накавя разработка на алуминиеви батерии, които се зареждат за 60 секунди. Капацитета им с многото зареждания и изпразвания драстично спада, не са нагодени за електрическите автомобили.
    Проблема сега е, че литиово-йонните батерии са тежки и имат нисък капацитет, а тежината на батерите се отразява на максимално изминатото разстояние. Освен това през лятото при високи температури могат да се самозапалят и да предизвикат експлозия.

    Es muß Geld fließen!
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#14] от "iik47393114":

    за да заредиш батериите на автомобила за 60 секунди с 20 пъти по-голям капацитет от сегашния, кабелът на зарядната станция ще трябва да бъде по-дебел от самия автомобил.

  16. 16 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Любопитно

    [quote#15:"Ф.Нинов"] 20 пъти по-голям капацитет от сегашния[/quote]
    20 пъти по-голям капацитет от на сегашните батерии не се споменаваше в нито една от многото четени от мен статии. Само, че батерията може да се зарежда свръхбързо.

    Имаше около преди година статия за тъй наречените бързо зареждаеми електростанции за литиево-йонни батерии, които ги зареждат за 4-5 часа. Но кой ще чака на бензиностанцията толкова дълго?

    Es muß Geld fließen!
  17. 17 Профил на mrmarbles
    mrmarbles
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":

    Тесла са рзаработили кабел с водно охлаждане за да адресират този проблем - 24 минута тук
    https://www.youtube.com/watch?v=Q60FOIV6Ew8

  18. 18 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Наскоро имаше paper от някакъв research точно в областта на батериите и се оказва, че след замяна на част от материалите са постигнати далеч по-добри резултати от досегашните като капацитет. По принцип другия вариант е ползването на supercap, който не страда от недостатъците на батериите (има на практика нулево вътрешно съпротивление, зареждането се ограничава единствено от това ток с каква големина можем да подадем и с много висока енергийна плътност), но пък там има други недостатъци. А иначе по статията-на мен лично много ми харесва автомобила-както отвън, така и отвътре.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#16] от "iik47393114":

    личи си, че не си електротехник
    виж на сн. 5 как Пауновски е заредил за половин час 80% от батерията... това са така наречените бързозареждащи станции стигащи до 34 kWh и нуждаещи се от трифазен ток.
    Ако нямаш трифазен ток в къщи от контаката вече ще ти трябват няколко часа.

  20. 20 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#19:"Ф.Нинов"]това са така наречените бързозареждащи станции стигащи до 34 kWh и нуждаещи се от трифазен ток. [/quote]
    Има много комплицирана електроника при този тип бързо зареждаемо литиево.йонни батерии, имат си специален щекер, който е сертифициран, от няколко различни видове от конкуриращи се фирми. Иначе без електрониката ще изпушат при трифазният ток, ще има един хубав огън

    Es muß Geld fließen!
  21. 21 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Разликата между базовия и електрическия модел трябва да бъде не повече от 5000 лева за да стане изгоден електрикът. Нараства автономността им и това е радващо. Нощем всеки може да си го зарежда от домашния си контакт. Цената може да се субсидира от производителите на електрическа енергия и с търговия на вредните емисии по споразумението в Киото...

  22. 22 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    опасен момент за безопасността е абсолютната безшумност на електрика - трябва да светка като лунапарк и да дъни рок, за да се усеща присъствието му...

  23. 23 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#2:"iik47393114"]Засега има нулев резултат. Ако се открие презареждаема батерия с 20 пъти по-голям капацитет от сега използваните, това ще доведе до една революция при техниката.[/quote]
    Бъркаш - и сега има батерии за електромобили с достатъчно висок капацитет. Проблемът е в цената им. Така че - революцията ще се случи в момента, в който се създаде достатъчно евтина батерия от този тип. В това е проблемът!

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#20] от "iik47393114":

    Магазинтът АЛДИ до моят офис си сложи фотоволтаици за собствено ползване като на паркинга направиха една зарядна станция за безплатно зареждане на електромобили и три шукоконтакта за велосипеди (може да си заредиш и мобилния телефон/таблет).
    Зареждащите електромобилите си (обикновено са Renault Zoë) са истинска атракция за останалите.
    За винаги минавам да кибича и започвам разговора със:
    - Сервус, как върви зареждането?
    - Супер е! Вкарах едиколко си киловата за едиколко си минути! отговаря чичакът охилен до уши
    - Бравос само така! отговарям аз

    Другата седмица ще взема да пусна галерия по темата.

  25. 25 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#23:"nenad"]сега има батерии за електромобили с достатъчно висок капацитет.[/quote]

    Най-големият разработчик на батерии е една неизвестна на мен японска фирма GS Yuasa, доставила батериите за самолета Боинг Дриймлайнер 787. При самолетите цената не играе много голяма роля от общата цена на самолета. Ако имаше нов вид батерии, щяхме да ги видим първо вградени в самолетите.

    Es muß Geld fließen!
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#22] от "Nikolai Tsekov":

    има опция при някои електромобили да включваш на вискоговорители бръмчене на ДВГ... кеф ти беемве, кеф ти Порше, кеф ти Ферари <- това не е майтап!

  27. 27 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ф.Нинов":

    Капацитета влияе на размера. Ако капацитета е 20 пъти по-голям, може дазмера и теглото да се намаля с 20 пъти примерно и да имаме същият капаците както сега. Това е целта. По-малки, по леки батерии, с повече цикли на заряд/разряд и по-голям капацитет на единица обем. А не да може да се минават 4000 км.

  28. 28 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Хубава количка. Дано все по-често срещаме електромобили по пътищата.

    The best way to predict the future is to invent it.
  29. 29 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    17 зарядни станции не е никак зле. Фирмата с това такси скоро откри безплатна зарядна станция в Дианабад.

    The best way to predict the future is to invent it.
  30. 30 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#20] от "iik47393114":

    Сметката за мощността е проста. При 20 кВтч батерия за да я заредиш за 20 мин. ти трябва мощност от над 60 кВт (няма 100% кпд). При трифазен ток 380 В ще ти трябват към 180 А ток. При нормални 9А на кв мм сечение на проводника отиваш на 20 мм2 проводник.

  31. 31 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#25] от "iik47393114":

    Точно самолетите са доста консервативни. И дримлайнера имаше сериозни проблеми с литиевите.

  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Основния проблем за налагане на електромобилите за градско е цената на батерията. 20 хил. е цената на нов автомобил. При това живота обикновено е под 1500 цикъла. Които си заминават за 5 години.
    А при извънградско нещата стоят съвсем зле. За сега. Не случайно примитивните първи ДВГ са спечелили в началото на миналия век. При напълно неразвита нефтопреработка и петрол по-скъп от сега.

  33. 33 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#31:"Цецо"]И дримлайнера имаше сериозни проблеми с литиевите. [/quote]
    И заради това биха сменили, ако имаше по-добри батерии.
    Те си имат голям екип техници, които надълго и нашироко тестват всеки новооткрит тип батерии, капитал, който една малка фирма няма. Никел-металният хибрид, използван преди това при самолетите, е толкова добър, колкото и литиево-йонните или литиево-полимерните батерии. В теглото си са малко по-тежки, а при новите свръхголеми самолети това е критично, батериите достигат, по-моя преценка, чел съм преди време теглото, но съм забравил, от над 500 кг.

    Es muß Geld fließen!
  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#33] от "iik47393114":

    Заради това Ербъс си карат на старите. Използват май никел кадмиеви. Все пак 100-200 кг са нищо при няколко стотин тона. А сигурността е хубаво нещо.

  35. 35 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    батериите нямат бьдеще и са екологични замьрсители
    бъдещето е на ватерфуелселл и фуел селл монтирани едновременно на борда на колата ватерфуелселл разделя водата на водород и кислород а фуелселл ги сьединява като произвежда електричество
    ватерфуелселл на стенли маиер може да се използва самостоятелно в бензиновите двигатели където разделя водата на водород и кислород а в двигателя водорода се окислява и се получава вода
    юлл браун или тодор вьлчев от варна също има разработка за водороден двигател разделящ водата на водород и кислород

  36. 36 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#30:"Цецо"]Сметката за мощността е проста. При 20 кВтч батерия за да я заредиш за 20 мин. ти трябва мощност от над 60 кВт (няма 100% кпд). При трифазен ток 380 В ще ти трябват към 180 А ток. При нормални 9А на кв мм сечение на проводника отиваш на 20 мм2 проводник. [/quote]
    Новите алуминиеви батерии са патент на една австралийска фирма. Предлагаха батериите да бъдат сменяни, както е примерно при пропан-бутан бутилките, празна срещу пълна или пълна срещу плащане цената плюс амбалажна такса.
    Една от първите електростанции за леки автомобили въобще в света беше във Фрайбург, някъде към 2003 г. Зареждаше се от фотоклетки, зареждането за определен период години беше безплатно

    Es muß Geld fließen!
  37. 37 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Количката си е готина.
    В Израел правят някакви нови батерии, изцяло на органичен принцип, като гъба която поема енергията. Все още са на етап разработка и проучване, което е жалко!

  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#35] от "dearblue":

    Нещо си чул, ма не си разбрал. Проблемът с електролизата на водата е, че иска енергия. При това повече отколкото ще получиш при обратния процес в горивната клетка. Съответно получаването на водород от електролиза на вода в електромобил е безполезно. Самото съхранение на водорода е свързано с доста проблеми. Особено в автомобил. Поради ниската му плътност. 8 пъти по-малка от тази на метана. Поради това се разработваха директни метанолови (и етанолови) горивни клетки. Или крекинг. Но поне засега без особен практически успех.

  39. 39 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    [quote#6:"Ф.Нинов"]би било чудесно ако направят батерии, позволяващи да идеш и да се върнеш от София до Берлин с едно зареждане нощна бълг. ел.енергия... чиста работа! [/quote]
    Засега, с моята кола (ако мислено я пренеса в България), мога да измине с едно зареждане на батерията разстоянието от София до Нови Сад. Така че, наистина би било прекрасно, ако можеше с едно зареждане да отидеш от София до Берлин.

  40. 40 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#36] от "iik47393114":

    В последните години има доста интересни разработки. Да се надяваме до края на десетилетието да има реален прогрес.
    Но тогава ще дойде необходимостта от новата инфраструктура за зареждане. За град като София сложи 100 хил. автомобила по 5 кВт мощност и ето ти необходимост от преноса на нови 500 МВт. Замяната няма да е бърз процес. Но важното е да започне.

  41. 41 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#38] от "Цецо":
    влез в гугл и напиши "ватерфуелселл" на стенли маиер там е обчснено и показано в деиствителност как стоят нещата

  42. 42 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    с ватерфуелселл ще продьлжи използването на безниновите двигатели по света и труда за колите с бензинови двигатели няма да се обезцени

  43. 43 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Весело

    Не знам как г-н Пауновски сметна, че разликата от 20 000 ще се изплати за 10г.
    В най-лошият случай, ел Соула прави 10лв икономия на 100км.

    При 50 000км на година, които една добра таксиметрова кола в голям град ги навърта, икономията е 5 000лв само от гориво.
    150-200лв от годишно обслужване на колата, още толкова от данъци такси и т.н.

    Ако дадат данъчни облекчения на бензиностанциите, за монтирането на ел. колонки, то за 1-2 години би се решил проблемът с местата за зареждане.

  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1578 Любопитно

    [quote#21:"Nikolai Tsekov"]Разликата между базовия и електрическия модел трябва да бъде не повече от 5000 лева за да стане изгоден електрикът. [/quote]
    Форд Т, станал приемлив, когато станал скъп колкото кон, с разходите по него за една година... Та сметката ще да е нещо свързано с изработеното от автомобила + спестените кинти от консумативите + спестените кинти от еко-отстъпките. Колкото и да е странно, огромен брой хора ползват автомобила из града, или в рамките на стотина километра дневно, а и идеите с Юбер и споделените пътувания... Ще има обръщане на палачинката, точно както Кооп такситата обърнаха рахата на дападжиите, както маршрутките се пласираха между автобусите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Весело

    До коментар [#41] от "dearblue":

    Йес сър! И какво пише отгре:

    were found to be fraudulent
    От съда. Та за да не се връзваш на всякакви мошенници има една наука наречена термодинамика. Директно следствие от основните и принципи е невъзможността за създаване на такива машини.

  46. 46 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1318 Весело

    Моята революционна идея е покривът и преният капак да се заместят със соларен панел. Докато си стои на паркинга се зарежда с ток. Безплатно! Найс! Работя върху следващата си идея - колона от перископ на подводница с платно (да се използва само при попътен вятър). За няколко чифта задвижващи педали в салона ще помисля към края на годината - гарантита се нормално тегло, здраво сърце и екология! Ей, някой да не вземе да се хване на шегите!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  47. 47 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Липсата на разходи за масла, филтри и многобройните други консумативи при ДВГ правят електромобилите още по-привлекателни. Бъдещето им принадлежи!

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  48. 48 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Нa 21/28 май има пропусната една десетична запетая - 12,5 кг. за 100км. ми се струва е реалното?
    Благодаря за статията.

  49. 49 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#45] от "Цецо":
    виж hho-bulgaria.com

  50. 50 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#49] от "dearblue":

    Само гледай да не си даваш парите на разни мошеннци. Ако е до гола вяра бива.

  51. 51 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    има коли има много СО2 газове
    няма коли има малко СО2 газове
    една бензинова резачка реже многовековно дьрво за наколко минути

  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално
  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3250 Весело

    [quote#46:"vxa15365434"]Моята революционна идея е покривът и преният капак да се заместят със соларен панел.[/quote]

    И това вече го има, базирано е на продаваният в САЩ, Ford C-Max Energi, който е плъг-ин хибрид с батерия осигуряваща около 30 километра електрически пробег. Ford C-Max Solar Energi Concept и няма самопанел, има соларен концентратор, което представлява оптична леща преди фотоклетката! Концентратора на покрива е достатъчен да зареди батерията за нови 30 километра пробег за 6 часа. Забележете, на голям паркинг, ако колата открие, че е попаднала на сянка се измества самостоятелно на по- слънчево място:

    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562560-s-986x603.jpg
    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562562-s-986x603.jpg
    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562563-s-986x603.jpg
    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562564-s-986x603.jpg
    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562565-s-986x603.jpg
    http://media.caranddriver.com/images/13q4/562559/ford-c-max-solar-energi-concept-photo-562567-s-986x603.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3250 Весело

    [quote#26:"Ф.Нинов"]има опция при някои електромобили да включваш на вискоговорители бръмчене на ДВГ... кеф ти беемве, кеф ти Порше, кеф ти Ферари <- това не е майтап! [/quote]

    Чувал съм, че Нисан Лийф може да пусне в говорителя музиката от филма Star Wars с Дарт Вейдър!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ако си мислете, че цената за пробег ще падне се лъжете - цената на тока ще скочи толкова, че положението ще е същото! А за да се произведе този ток ще се излъчат пак толкоз въглеродни емисии, тъй че и там нещата са на кантар. Трябва да се използват локални мини атомни или други електростанции, за да е ефективно.

  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    [quote#55:"iliyapopov"]Ако си мислете, че цената за пробег ще падне се лъжете - цената на тока ще скочи толкова, че положението ще е същото! [/quote]

    Абе, инсталирай си слънчеви панели и не плащай нищо! Това с което караш ще е консервираната енергия на слънцето!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#12:"Yotce"]Tesla не постигат това с нови технологии, а с половин тон батерии.
    Много трябва да напредне технологията, за да станат тези автомобили наистина използваеми. Или нефта да поскъпне 10-тина пъти. Иначе няма как да се наложи автомобил, който струва два пъти по-скъпо и зареждането му е истинско приключение, ако нямаш гараж. Да не говорим, че в статията се споменава за икономия на консумативи като масло, но не се споменава, колко траят тези батерии... и колко струват.[/quote]

    българинът не може да смята...
    той е "обладан "от новите догми за екология и пр...

    и заслужава да ми се одере кожата , както се и прави в действителност

    за това сме на това дередже...ръкопляскаме на всичко което ни рекламират

  58. 58 Профил на Врагът
    Врагът
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Аз обикновенно с интерес чета ревютата и статиите на г-н Пауновски. Но в случая ревюто на електрическият модел на КИЯ публикувано по-рано и тази галерия снимки с коментари според мен е писана като за публика, която няма никаква представа, какво е електрически автомобил. Нещата свързани с ускорението на такъв автомобил при шофиране в градски условия, ниският център на тежеста и безшумното и без вибрации движение са нещо, което за запознатите е известно по подразбиране поради природата на електрическите автомобили.
    Истината е, че всеки нормален човек би могъл да се запише на тестово каране на на електрическият модел на КИЯ и ако бъде допуснат - сам да усети нещата описани от г-н Пауновски. Аз го направих и потвърждавам наблюденията на г-н Пауновски.
    Това, което според мен липсва в статиите са неща, които сам човек без организация зад него не може да направи. Би ми било интерестно да се направи реален експеримент с този автомобил да се отиде от София до Пловдив - да се зареди батерията в Пловдив и да се пътува обратно до София (предлагам този маршрут защото знам, че колата е в София, сигурен съм че Варна-Бургас-Варна също би било интересен ако е възможен).
    Друго, което би ми било интерестно е да се изледват възможностите за зареждане на публични места - аз знам, че има поне 2 безплатни зарядни станции в София - г-н Пауноски е снимал най-изветната от тях (снимка 23), но всички хора с интереси в електрически автомобили виждат, че платените зарядни станции, понеже в общият случай са в централната част на София се използват за паркиране на коли с конвенционални двигатели (така е не само в София но проблемът го има и развити държави). Това, което е добре да знае от публиката на г-н Пауновки е моментна снимка/статистика - колко от станциите може реално да се използват за зареждане в работно време и ако го има проблемът, който споменах да се направи кратко интервю с общината, как би могъл да се оправи този евентуален проблем.
    Друга липсваща статистика е колко от станциите са за бърз заряд (80% заряд за до 30 минути) - доколкото съм информиран в София няма нито една такава станция, но може и да не съм добре информиран.
    Също така - друга област на интерест е информация за това какви са процедурите и реалностите около това да се изгради от гражданин на София зарядна станция на публично паркинг място на улицата в София. Знам ,че това е възможно защото махалата където живея е в зона с платено паркиране, наблизо има малък офис на фирма подържаща мрежата на кабелна телевизия и тази фирма са си купили за работна кола електрическа кола на известна Индийска марка (за електриески коли е безплатно да се паркира в зони с платено паркиране в София) и те явно с разрешение от общината са извели електриески контакт от захранването на стълб за улично осветление, но поради факта, че преди да има официален контакт имаше не кратък предиод от време, в който колата бе зареждана от "нелегален" контакт (очевиден кабел самоделка, който се измъкваше от вътрешноста на стълба, а вратичката на сълба се заключваше с катинарче) ме наведе на мисълта, че процедурата може би не е лишена от бюрокрация. Затова информация за процедурите за постояване на зарядни станции на публични места за различните видове зарядни станции (Тип 1, Тип 2 и бърза зарядна станция) ще е полезна на развитието на електрическото придвижване на всеки.

  59. 59 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов":
    Чувал съм и звук на файтон - голям майтап е

  60. 60 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Във Великобритания предстоят тестове на технология за безжично зареждане на електрически автомобили, която се интегрира в пътната настилка.
    Държавната компания Highways England, която поддържа основната пътна мрежа в Англия обяви, че планира тестове на технологията първоначално върху тестова, а по-късно и върху реална пътна отсечка, пише Gizmag, цитирано от Фокус.

    Ако това стане въобще няма да е нужна батерия с голям капацитет, за да се пътува от точка А до точка Б.Още повече, че магистралите могат да се комбинират с електропроводите.

  61. 61 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 889 Неутрално
  62. 62 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 250 Неутрално

    то е изискване за безопасността на хората и животните за да се предпазват ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.