
© Тойота
Експанзията на хибридни модели и модификации продължава, като съвсем скоро в Европа се очаква премиерата на RAV4 Hybrid.
До края на месец юли "Тойота" е продала общо 8 милиона хибридни автомобила с марките "Тойота" и "Лексус", като само за десет месеца те са намерили милион купувачи, съобщиха от компанията. Преките ползи от употребата на реализираните хибриди възлизат на близо 58 милиона тона "спестени" емисии въглерод диоксид и 22 милиона килолитра спестен бензин.
Пионерът е "Приус", появил се на японския пазар през 1997 година. Първите продажби извън Япония стават факт през 2000-та година. Към момента гамата от модели се състои от 30 хибридни автомобила и един plug-in хибрид, които се предлагат в повече от 90 страни по света.
През миналата година купените подобни коли "Тойота" и "Лексус" са 1 266 000, като все още най-сериозно е търсенето на домашния пазар (684 200) бройки. Следват САЩ и Канада (323 600) и Европа (171 800).
Според резултатите от проучване, извършено от Tec-RMI за германското списание за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark, някои хибриди на "Тойота" могат да генерират спестявания в размер до 1000 само за 3 години. Броят, публикуван на 3 август 2015, сравнява хибридни и plug-in автомобили от различни марки. Всички анализирани автомобили са били на 36 месеца и с пробег от 120 000 километра.
"Лексус" IS 300h, който е най-добре представящият се автомобил, сред всички тествани, може да "спести" над €1000 в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. 450 евро от сумата идва и икономиите за покупка на гуми.
Стандартният размер гуми пестят средства, но освен това перфектното разпределение на теглата намалява значително износването, като често с един чифт може да се изминат над 50 000 км.
"Тойота Аурис Хибрид", от своя страна, е способна да "спести" около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 в сравнение с бензинов. Част от финансовите предимства идват от система за електронно управление на регенеративното спиране, която позволява живота на накладките често да надминава 100 000 км.
442
Рейтинг: 1309 НеутралноИмам приятел, който купи ванче Тойота хибрид. Той, казва, че на един резервоар бензин, минава 90 километра на ток. Не мога да преценя какво точно означава това и дали, като дойде време за смяна на батериите няма да продава колата но, ще видим !!!
stef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноЩе мине време и в Европа ще се научат как да правят, че и да продават даже достъпни хибриди
Stefstef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "442":
StefНяма да е скоро...
Hybrid-related components, including the HV battery, battery control module, hybrid control module and inverter with converter, are covered for 8 years/100,000 miles.
Consumer
Рейтинг: 615 ЛюбопитноА колко хибридни модела са продали от ОАО Автоваз и сродни организации, ей така за статистиката?
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantPow
Рейтинг: 785 Неутрално[quote#1:"442"]на един резервоар бензин, минава 90 километра на ток. Не мога да преценя какво точно означава това[/quote]
Give a man a mask and he’ll tell you the truthБензиновия двигател върти алтернатор, който прави ток, който задвижва електромоторите и зарежда батерията.
Легионер
Рейтинг: 450 НеутралноХибридиете според мен са добро преходно решение, но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. В развиващи се страни като България това би било една от пречките при закупуването на такъв автомобил. Другата е липсата на адекватна данъчна политика и субсидиране от страна на държавата към този подотрасъл.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.БМЗ
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#4] от "Consumer":
Апокалипсисът апокалиптиченВ Русия бензина е 1 лв.
Суджук Герберите
Рейтинг: 450 Неутрално""Тойота Аурис Хибрид", от своя страна, е способна да "спести" около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 в сравнение с бензинов. "
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Това на година ли е, на 5 години ли е? Или на колко километра? Така поднесено не значи абсолютно нищо.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1990 Неутрално[quote#6:"Анализатор"]Хибридиете според мен са добро преходно решение, но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. [/quote]
California Über AllesДо коментар [#6] от "Анализатор":
В САЩ има хибриди поне от 2000г. В Калифорния имам чуетвото че всяка втора кола е хибридна. До сега не съм чул някой да е сменял батерии или да се е оплакал че батериите му са деградирали.
Consumer
Рейтинг: 615 ВеселоДо коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantИ в САЩ е евтин, но произвеждат хибриди и електромобили. По твоята логика и желязото понеже е много евтино, вместо композитни материали да ползват него.
stef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":
StefНо минималната заплата я вдигнаха през Май и сега е зашеметяващите ... 170 литра бензин. Нещо като в България...
А тук не е за пренебрегване разхода за гориво...
Alexander97
Рейтинг: 3103 Неутрално[quote#6:"Анализатор"] но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. [/quote]
Поддръжка на хибрида е двойно по-малка!
Легионер
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#12] от "Alexander97":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Съгласен съм, че повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. Гледната ми точка е обоснована по-скоро от реалността в България и наличието на условия за сервизна поддръжка (лицензирани сервизи, развита сервизна база и прочие).
Петър Петров
Рейтинг: 742 Неутралноможе да "спести" над €1000 в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години
Горд българин с три години стаж в Испания .Тия бъзикат ли се.Ще карам аз тролей за да спестя 1000 евро за 3 години ????
оstavime
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#3] от "stef":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Минавам по 30 000 хил. средно на година. На петата година трябва да сменям батерията, която сигурно е 7-8 бона.
Замислям се да ти кажа дали няма да е скоро. Въпроса е, че такъв автомобил след 5 години на практика е непродаваем.
Rhapsody of Fire
Рейтинг: 666 НеутралноДо коментар [#14] от "Петър Петров":
Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.Явно не си карал хибрид, щом говориш за "тролей".
Карал съм и Приус и Аурис и на практика няма разлика в динамиката, сравнена с обикновен двигател със същата кубатура.
Петър Петров
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#16] от "Rhapsody of Fire":
Горд българин с три години стаж в Испания .Ако си бил пиян на 8 водки е ясно че няма да усетиш разлика.А и тези автомобили не са еталон за каквото и да е.Адски спонсорирани.Няма база за сравнение.Цената при тях е с дотации.Всички смятат колко са по тихи а колко струват батериите никой не смята.
Matematiks
Рейтинг: 229 ЛюбопитноКак стои въпроса със Хонда Стрийм ?
cinik
Рейтинг: 50 Неутрално[quote#13:"Анализатор"]повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. [/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Замисли се, дали твърдението ти е вярно. С какво наличието на втори двигател облекчава първия? Това са две паралелни системи.
edin drugii
Рейтинг: 2230 Неутралнодобри коли ,но все още има какво да се прави по дизайна и по поевтиняване на колите и батериите им , но бъдещето е в тях
Цайко
Рейтинг: 1124 Неутрално[quote#13:"Анализатор"]Съгласен съм, че повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. [/quote]
Искаш да кажеш обратното, предполагам.
Легионер
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#21] от "Цайко":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Да, точно така. За момент обърнах двете понятия.
edin drugii
Рейтинг: 2230 НеутралноДо коментар [#8] от "Ойро Пролетариат":
тойота е номер едно ,не се чупи и е икономична
stef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Петър Петров":
Как се развърта туй чудо ...
StefДинамиката на "тролея" няма нищо общо с тази на "автобуса"
Alexander97
Рейтинг: 3103 Неутрално[quote#13:"Анализатор"]по-скоро от реалността в България и наличието на условия за сервизна поддръжка (лицензирани сервизи, развита сервизна база и прочие).[/quote]
!
Сервизът на Тойота е с работници, минали 6 месечен курс в Япония. Работят перфектно - имам 10 годишен опит. Затова говоря така уверено - не бих подвел никого.
Батериите на хибрида, доколкото съм осведомен - струват около 5 000 лв и постоянно пада цената. Във всяка страна цената е различна - политика на компанията. Колите - също
Не знам някой да е сменял до днес. Първият Приус се продава у нас от 2006 г.
Petleshev
Рейтинг: 3242 НеутралноВ България не се предлага Приус плъгин, което не е без значение...! Плъгина, лично според мен е по-добрия варинат на чистия хибрид! В Германия са 36 хил.евро! Хич не са малко! Ако им вдигнат автономията на ток до около 50 километра, дори и в България ще намерят доста клиенти ми се струва...!
Бивш tww09306483.Особено за София ще е голяма благинка! Паркиране, символичен разход... Естествено, желателно е да имаш гараж!
batzdravo
Рейтинг: 1939 Неутрално[quote#5:"Pow"]Бензиновия двигател върти алтернатор, който прави ток, който задвижва електромоторите и зарежда батерията. [/quote]
Може да работи и самостоятелно, но тогава пробегът е малък.
Брат'чед, това е електромобил, не хибрид. Хибрида е с класически двигател, бензин или дизел, а ел.двгателя се включва в работа при натоварване, даване на газ и т.н.от бордови компютър
Rhapsody of Fire
Рейтинг: 666 НеутралноДо коментар [#17] от "Петър Петров":
Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.Невежеството и липсата на възпитание не са предимства, а недостатъци.
Петър Петров
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#28] от "Rhapsody of Fire":
Горд българин с три години стаж в Испания .Така си е.Като си невъзпитан и невеж ходи учи нейде.
gogo2011
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#25] от "Alexander97":
Такива ядове съм брал с ТМ Ауто, че си мисля, че и година ще им е малко в Япиния. Но и мениджмънта да се отърка малко.
Petleshev
Рейтинг: 3242 НеутралноДо коментар [#25] от "Alexander97":
Бивш tww09306483.Сервизите на Тойта, както и на останалите официални вносители, не са гаранция за нищо, освен за големи главоболия и разхищение на време и пари!
Не знам точно на какъв език са се разбирали работниците от сервиза на тоя курс в Япония...! В някои от сервизите на Тойта, на мене ми е идвало да хвана ключовете и отвертките, че да оправя колата! А Приус-ите ги гледат точно, като голям камък! За елементарни неща ги държат в сервизите, по 2-3 дена...!
Alexander97
Рейтинг: 3103 НеутралноДо коментар [#31] от "tww09306483":
Не знам какво точно са ти поправяне,но аз повече от два часа не съм стоял. Кажи какъв проблем си имал.
Alexander97
Рейтинг: 3103 НеутралноДо коментар [#31] от "tww09306483":
Не знам какво точно са ти поправяли ,но аз повече от два часа не съм стоял. Кажи какъв проблем си имал.
не на безразличието
Рейтинг: 1358 Неутралнотойота е абсолютен пионер в хибридите ,а за това колко карат батериите ,едва ли има еднозначен отговор ,най вероятно зависи от експлоатацията и колко се карат на ток и как се зарежда и прочие,виждал съм 10г приус внос от щатите и си бачкаше ок,а по принцип колко ще карат няма да намери еднозначен отговор
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим