"Тойота" отчете над 8 млн. продадени хибридни модела

Експанзията на хибридни модели и модификации продължава, като съвсем скоро в Европа се очаква премиерата на RAV4 Hybrid.

© Тойота

Експанзията на хибридни модели и модификации продължава, като съвсем скоро в Европа се очаква премиерата на RAV4 Hybrid.



До края на месец юли "Тойота" е продала общо 8 милиона хибридни автомобила с марките "Тойота" и "Лексус", като само за десет месеца те са намерили милион купувачи, съобщиха от компанията. Преките ползи от употребата на реализираните хибриди възлизат на близо 58 милиона тона "спестени" емисии въглерод диоксид и 22 милиона килолитра спестен бензин.


Пионерът е "Приус", появил се на японския пазар през 1997 година. Първите продажби извън Япония стават факт през 2000-та година. Към момента гамата от модели се състои от 30 хибридни автомобила и един plug-in хибрид, които се предлагат в повече от 90 страни по света.


През миналата година купените подобни коли "Тойота" и "Лексус" са 1 266 000, като все още най-сериозно е търсенето на домашния пазар (684 200) бройки. Следват САЩ и Канада (323 600) и Европа (171 800).




Според резултатите от проучване, извършено от Tec-RMI за германското списание за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark, някои хибриди на "Тойота" могат да генерират спестявания в размер до 1000 само за 3 години. Броят, публикуван на 3 август 2015, сравнява хибридни и plug-in автомобили от различни марки. Всички анализирани автомобили са били на 36 месеца и с пробег от 120 000 километра.


"Лексус" IS 300h, който е най-добре представящият се автомобил, сред всички тествани, може да "спести" над €1000 в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. 450 евро от сумата идва и икономиите за покупка на гуми.


Стандартният размер гуми пестят средства, но освен това перфектното разпределение на теглата намалява значително износването, като често с един чифт може да се изминат над 50 000 км. 


"Тойота Аурис Хибрид", от своя страна, е способна да "спести" около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 в сравнение с бензинов. Част от финансовите предимства идват от система за електронно управление на регенеративното спиране, която позволява живота на накладките често да надминава 100 000 км.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Имам приятел, който купи ванче Тойота хибрид. Той, казва, че на един резервоар бензин, минава 90 километра на ток. Не мога да преценя какво точно означава това и дали, като дойде време за смяна на батериите няма да продава колата но, ще видим !!!

  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 476 Любопитно

    Ще мине време и в Европа ще се научат как да правят, че и да продават даже достъпни хибриди

    Stef
  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 476 Любопитно

    До коментар [#1] от "442":

    Няма да е скоро...

    Hybrid-related components, including the HV battery, battery control module, hybrid control module and inverter with converter, are covered for 8 years/100,000 miles.


    Stef
  4. 4 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Любопитно

    А колко хибридни модела са продали от ОАО Автоваз и сродни организации, ей така за статистиката?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  5. 5 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#1:"442"]на един резервоар бензин, минава 90 километра на ток. Не мога да преценя какво точно означава това[/quote]

    Бензиновия двигател върти алтернатор, който прави ток, който задвижва електромоторите и зарежда батерията.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  6. 6 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хибридиете според мен са добро преходно решение, но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. В развиващи се страни като България това би било една от пречките при закупуването на такъв автомобил. Другата е липсата на адекватна данъчна политика и субсидиране от страна на държавата към този подотрасъл.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#4] от "Consumer":

    В Русия бензина е 1 лв.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    ""Тойота Аурис Хибрид", от своя страна, е способна да "спести" около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 в сравнение с бензинов. "

    Това на година ли е, на 5 години ли е? Или на колко километра? Така поднесено не значи абсолютно нищо.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  9. 9 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    [quote#6:"Анализатор"]Хибридиете според мен са добро преходно решение, но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. [/quote]

    До коментар [#6] от "Анализатор":
    В САЩ има хибриди поне от 2000г. В Калифорния имам чуетвото че всяка втора кола е хибридна. До сега не съм чул някой да е сменял батерии или да се е оплакал че батериите му са деградирали.

    California Über Alles
  10. 10 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    И в САЩ е евтин, но произвеждат хибриди и електромобили. По твоята логика и желязото понеже е много евтино, вместо композитни материали да ползват него.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  11. 11 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 476 Любопитно

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Но минималната заплата я вдигнаха през Май и сега е зашеметяващите ... 170 литра бензин. Нещо като в България...
    А тук не е за пренебрегване разхода за гориво...

    Stef
  12. 12 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    [quote#6:"Анализатор"] но при тях основен въпрос е поддръжката и батериите. [/quote]

    Поддръжка на хибрида е двойно по-малка!

  13. 13 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#12] от "Alexander97":

    Съгласен съм, че повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. Гледната ми точка е обоснована по-скоро от реалността в България и наличието на условия за сервизна поддръжка (лицензирани сервизи, развита сервизна база и прочие).

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  14. 14 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 908 Неутрално

    може да "спести" над €1000 в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години


    Тия бъзикат ли се.Ще карам аз тролей за да спестя 1000 евро за 3 години ????

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  15. 15 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    Минавам по 30 000 хил. средно на година. На петата година трябва да сменям батерията, която сигурно е 7-8 бона.
    Замислям се да ти кажа дали няма да е скоро. Въпроса е, че такъв автомобил след 5 години на практика е непродаваем.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  16. 16 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#14] от "Петър Петров":

    Явно не си карал хибрид, щом говориш за "тролей".
    Карал съм и Приус и Аурис и на практика няма разлика в динамиката, сравнена с обикновен двигател със същата кубатура.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  17. 17 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#16] от "Rhapsody of Fire":

    Ако си бил пиян на 8 водки е ясно че няма да усетиш разлика.А и тези автомобили не са еталон за каквото и да е.Адски спонсорирани.Няма база за сравнение.Цената при тях е с дотации.Всички смятат колко са по тихи а колко струват батериите никой не смята.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  18. 18 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 224 Любопитно

    Как стои въпроса със Хонда Стрийм ?

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    [quote#13:"Анализатор"]повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. [/quote]

    Замисли се, дали твърдението ти е вярно. С какво наличието на втори двигател облекчава първия? Това са две паралелни системи.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  20. 20 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    добри коли ,но все още има какво да се прави по дизайна и по поевтиняване на колите и батериите им , но бъдещето е в тях

  21. 21 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#13:"Анализатор"]Съгласен съм, че повечето компоненти, които ги има при конвенционалните двигатели с вътрешно горене ги няма при хибридите. [/quote]
    Искаш да кажеш обратното, предполагам.

  22. 22 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#21] от "Цайко":

    Да, точно така. За момент обърнах двете понятия.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  23. 23 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ойро Пролетариат":

    тойота е номер едно ,не се чупи и е икономична

  24. 24 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 476 Любопитно

    До коментар [#14] от "Петър Петров":

    Динамиката на "тролея" няма нищо общо с тази на "автобуса" Как се развърта туй чудо ...

    Stef
  25. 25 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    [quote#13:"Анализатор"]по-скоро от реалността в България и наличието на условия за сервизна поддръжка (лицензирани сервизи, развита сервизна база и прочие).[/quote]

    Сервизът на Тойота е с работници, минали 6 месечен курс в Япония. Работят перфектно - имам 10 годишен опит. Затова говоря така уверено - не бих подвел никого.
    Батериите на хибрида, доколкото съм осведомен - струват около 5 000 лв и постоянно пада цената. Във всяка страна цената е различна - политика на компанията. Колите - също !
    Не знам някой да е сменял до днес. Първият Приус се продава у нас от 2006 г.

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    В България не се предлага Приус плъгин, което не е без значение...! Плъгина, лично според мен е по-добрия варинат на чистия хибрид! В Германия са 36 хил.евро! Хич не са малко! Ако им вдигнат автономията на ток до около 50 километра, дори и в България ще намерят доста клиенти ми се струва...!
    Особено за София ще е голяма благинка! Паркиране, символичен разход... Естествено, желателно е да имаш гараж!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    [quote#5:"Pow"]Бензиновия двигател върти алтернатор, който прави ток, който задвижва електромоторите и зарежда батерията. [/quote]

    Брат'чед, това е електромобил, не хибрид. Хибрида е с класически двигател, бензин или дизел, а ел.двгателя се включва в работа при натоварване, даване на газ и т.н.от бордови компютър Може да работи и самостоятелно, но тогава пробегът е малък.

  28. 28 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#17] от "Петър Петров":

    Невежеството и липсата на възпитание не са предимства, а недостатъци.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  29. 29 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#28] от "Rhapsody of Fire":

    Така си е.Като си невъзпитан и невеж ходи учи нейде.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  30. 30 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alexander97":

    Такива ядове съм брал с ТМ Ауто, че си мисля, че и година ще им е малко в Япиния. Но и мениджмънта да се отърка малко.

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alexander97":

    Сервизите на Тойта, както и на останалите официални вносители, не са гаранция за нищо, освен за големи главоболия и разхищение на време и пари!
    Не знам точно на какъв език са се разбирали работниците от сервиза на тоя курс в Япония...! В някои от сервизите на Тойта, на мене ми е идвало да хвана ключовете и отвертките, че да оправя колата! А Приус-ите ги гледат точно, като голям камък! За елементарни неща ги държат в сервизите, по 2-3 дена...!

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#31] от "tww09306483":

    Не знам какво точно са ти поправяне,но аз повече от два часа не съм стоял. Кажи какъв проблем си имал.

  33. 33 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#31] от "tww09306483":

    Не знам какво точно са ти поправяли ,но аз повече от два часа не съм стоял. Кажи какъв проблем си имал.

  34. 34 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    тойота е абсолютен пионер в хибридите ,а за това колко карат батериите ,едва ли има еднозначен отговор ,най вероятно зависи от експлоатацията и колко се карат на ток и как се зарежда и прочие,виждал съм 10г приус внос от щатите и си бачкаше ок,а по принцип колко ще карат няма да намери еднозначен отговор

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK