Нова стратегия ще стимулира продажбите на елоктромобили и екологични коли

Нова стратегия ще стимулира продажбите на елоктромобили и екологични коли

© Георги Пауновски



Започва работа по нова стратегия, която да стимулира покупката и използването на електромобили, хибриди и други нискоемисионни превозни средства, обяви днес от парламентарната трибуна министърът на екологията Ивелина Василева. По нея работят експерти на Министерството на транспорта и Министерството на икономиката, като от екоминистерството също ще се включат.


Ивелина Василева допълни, че приемът на нова стратегия се налага, тъй като старата е обхващала периода от 2012 до 2014 година. Министърът на екологията на посочи каква част от мерките и заложените цели от старата стратегия са били изпълнени. Сериозен ефект от стратегията обаче не се забелязва, като за първото полугодие са продадени едва 20 електромобила.


Според депутата от "Реформаторския блок" Петър Славов, който зададе въпроса към Василева, в момента нормативната база съдържа дискриминационни и рестриктивни мерки към по-новите и екологични автомобили. Като пример той цитира по-високият данък, който се дължи за новите коли и третирането на хибридите по общия ред.




Ивелина Василева посочи още, че се готви промяна в продуктовата такса, която се плаща при регистрацията на всеки автомобил в страната, като тя ще бъде намалена са новите коли и увеличена за старите. Министърът обаче даде да се разбере, че промяна едвали ще е драстична, като добави, че определянето на размера ще се вземе предвид икономическата ситуация и доходите на населението.


Василева каза също, че на 6 септември на първо заседание се е събрала и работната група, която трябва да прехвърли на местна почва изискванията на европейската стратегия за развитие на мрежа от станции за зареждане с алтернативни горива, в това число и за заряд на електромобили. Срокът, даден от Европа, е до края на 2016 година.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Интересува ме, колко хрантутници се издържат от тези стратегии? Защото:

    "Министърът на екологията на посочи каква част от мерките и заложените цели от старата стратегия са били изпълнени. Сериозен ефект от стратегията обаче не се забелязва, като за първото полугодие са продадени едва 20 електромобила."

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    готви промяна в продуктовата такса, която се плаща при регистрацията на всеки автомобил в страната, като тя ще бъде намалена са новите коли и увеличена за старите. Министърът обаче даде да се разбере, че промяна едвали ще е драстична, като добави, че определянето на размера ще се вземе предвид икономическата ситуация и доходите на населението.

    Тоест - нищо и половина!
    Тези се евават с нас - като че ли правят нещо!

  3. 3 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да не излежне само че, е по изгодно да не се плащат заплатите на тези хрантутници а парите да се използват за пряка екология?

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  4. 4 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 640 Гневно

    Значи пак само празни приказки.
    Няма да има намалява, данъка за новите коли. Няма преференции за еко коли ....
    Единсвено минимална промяна в продуктовата такса, колкото да се симулира нещоправене

  5. 5 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Да ги ожалиш начи - на 6 септември се била събрала работната група...И какво свършиха?

    Нищо и половина, както през изминалите години.

    Издържаме 800 000 човека администрация - министерства, агенцийки всякакви, общинска, областна администрация, полиция и т.н. Резултатът - четем за стратегии, които ЩЕ станат готови. И никога няма да се приложат.

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    До коментар [#1] от "klatikurti":

    Даниела Бобева се беше изтървала, че по чекмеджетата на властта се търкалят без никой да ги чете стратегии за 9-цифрена сума, изплатена на "реномирани български и международни консултанти".

    И тази прахосана 9-цифрена сума е малката беля, защото колото от тях съм чел, съм се молел никога да не бъдат изпълнени. Че тогава щетите щяха да са 11-цифрени. По една случайност, рекордьори по гласувани стратегии са най-забатачените отрасли, доминирани от държавата.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  7. 7 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1815 Весело

    Стратегията идва от ДКВЕР. Да вдигнат още малко тока, фирмите да си наслагат соларите в двора и електромобилите ще се появят по улиците... Така де, като ще купуват солари заради тока, що да не купят повечко (хем ТО по-голяма, хем поевтиняха като цяло) и да има и за електричките. Отделно, че по-добре да зареждат возило вместо батерия за почти същите пари...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  8. 8 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#3] от "klatikurti":

    Това със сигурност ще е факт. В държавния сектор си работят, само че без да е важен резултата..

  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Най-добрата и най-лесната стратегия: на годишния технически преглед наистина да проверяват отработените газове.
    Така половината коли ще отпаднат от движение. В момента е чисто формално. Всеки вижда като застане на светофара какво бълват всякакви баракуди наоколо му. Вкл. и автобуси от градския транспорт.
    Отделно по авто-форумите е пълно със съвети как да си "избушим" катализатора, че да вървяла повече колата и да харчела по-малко.

  10. 10 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 480 Неутрално

    елоктромобили
    Абе Дневник, какво празнувате днес?
    Похвалете се, че и ние да се радваме.
    Щото имам чувството, че сте забравили правописа.
    Барем заглавията си оправете!

    Попътен вятър в главите!
  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Като начало стратегията им да включва спиране от движение на всички трошки и ограничаване влизането в градски зони на коли, които не покриват определен стандарт за ниво на вредни емисии. Не става по пътищата да бълват облаци чернилка разни стари Камаз-и, МАЗ, че и ИФА и да стимулираме покупка на електроавтомобили.

  12. 12 Профил на aldoushuxley
    aldoushuxley
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Българинът трудно ще слезе от 15-годишния си фолксваген НОВ ВНОС. Забравете за всякакви стратегии.

  13. 13 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 539 Весело

    Бла-бла-бла!

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  14. 14 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#4:"Климент Горанов"]Няма да има намалява, данъка за новите коли. Няма преференции за еко коли .... [/quote]

    Можеш ли да ми обясниш какъв е смисъла да се минава на по-екологични ( и по-икономични коли)?
    Ами, че те новите коли харчат по-малко, съответно по-малко акциз и ДДС.
    За колите с нулева емисия (ел. колите) те пък направо ощетяват бюджета.
    Също така ел. колите биха намалили зависимостта ни от внос на горива и изтичане на милиарди долари към Русия.
    Биха потребявали национален ресурс, т.е. ток по 0,21ст, който иначе експортираме в Турция, Гърция, Македония за 4-5 ст. киловата.
    Но защо ни е да го правим това?

  15. 15 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#4:"Климент Горанов"]Значи пак само празни приказки. [/quote]
    О, забравих да добавя, че въздухът ще стане по-чист, ще намалеят фините прахови частици, които се изхвърлят стотици тонове всеки ден от старите дизели.
    Ще имаме по-здрави деца. На ой му трябва това?

    Ами, ако избирателят поумнее от тази по-добра среда и стане
    да гласува и изисква повече от управляващите ни?
    Какво правим тогава?

  16. 16 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Министърката само отчита дейност и усвоява пари. В другата статия пише: От 1 април Франция например дотира с 10 000 евро подмяната на стара кола с нова на ток.
    Това е реален стимул, а не дрън, дрън като у нас.

  17. 17 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "marker":

    Това и аз щеше да добавя -наскоро имаше реклама на бмв i3 и първата серия на бмв -с дотацията цената ставаше с 200 евро по ниска от първата серия, при първоначална цена 39 000евро на електричката.
    Само че това е Франция -богата държава у нас надали скоро някой ще се бръкне с 20 000лв(към цената) за колата на ток която ти си решил да купиш. На този етап звучи като фантастика.

  18. 18 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Нашите "стратези" са гола вода и си го знаят. Ако искаха да направят нещо по въпроса, да е станало, щото сме една шепа хора, но очевидно не искат. Един съфорумник по-горе го е казал - няма кой иначе да напълни хазната, колкото повече харчи една бракма, толкова по-ценна е за държавата. А за здравето ни... ха, явно и там някой стратег ни взима мерките, щото на никой реално не му пука, че мрем като мухи...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK