Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Весело

    това на сн. 6 с какъв софтуер е?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  2. 2 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 381 Весело

    Аз все пак залагам на дизела на VW...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  3. 3 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#2:"graoveca"]Аз все пак залагам на дизела на VW...[/quote]
    ...
    Аз също, много се прочу напоследък

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  4. 4 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    мирай и приус ,тесла ,кога ще са тук и ще са на достъпни цени

  5. 5 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Първите 3-4 най- важни иновации не са германски, а американски или японски. хм.

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#4] от "edin drug":
    скоро , ама без това за цените . видя на чистия дизел какво му се случи .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Според мен в обозримото близко бъдеще плъгин хибридите ще имат най-голяма икономичност и автономност! Тойота много правилно са напипали посоката! Жалко, че в България все още не се предлагат, както и това, че струва около 36 хил. евро...!
    Ако трябваше да купувам нова кола, такава бих си взел!

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Волво имат поне 5 значителни системи за подобряване на безопасността за последните 10 години, а те класирали безмислицата "Системата на БМВ за паркиране от дистанция чрез управление от дисплей на ключа на колата"

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  9. 9 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Показателно - първите три не са германски...
    Пропуснали са да включат софтуера на VW за вредните емисии.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    Първите 7 иновации изобщо не са германски! Германска кола и иновация- това е нещо като оксиморон. Не зная дали тук можеше да намери място дизела та Мазда с понижена компресия 14:1, но германското самочуствие вече минава всякакви граници!

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    Към сн. 6 - 0,9л вероятно спускайки се по наклона на моста.

  12. 12 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 883 Весело

    Най-впечатляващата автомобилна иновация за последните 20 години в България се казва газова уредба!

    Евроатлантида
  13. 13 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#2] от "graoveca":

    А? Не разбрах къде участва в тази класация ? Чете ли описанието на снимките въобще ?

  14. 14 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#13:"john_law"]А? Не разбрах къде участва в тази класация ? Чете ли описанието на снимките въобще ?[/quote]

    Липсата на чувство за хумор не е мой проблем. Все пак 20 човека са оценили шегата...т.е. разбира се за какво е.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  15. 15 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 667 Весело

    До коментар [#12] от "sa6":

    Казва се "руска кола" - на всеки 50 години някой им дава лиценз и ги учи как се прави и после половин век те маат с чука и се бият в гърдите че са производител )) А техните почитатели чъскат петолъчките на кепетата и трещят из форумите :Р

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Не мога да разбера, Приус Плъг-ин хайбрид нито е първият плъг-ин хайбрид на пазара, нито ползва някаква револщционна батерия. Нито пък, е най- добрият по- показатели, дори обратното е по- вярно, на американският пазар това е плъг-ин хибрида с най- скромните възможности. Тойота също го спря от производство за тази година заради новият модел Приус.

    За Европа, може би Митсубиши Аутландър плъг-ин, Опел Ампера, БМВ I3,... В САЩ Форд има страхотни плъг-ин хибриди с двойно по- голям електрически пробег от Приуса. Шевролет Волт е с 4-5 пъти по- голям електрически пробег от Приус и се предлага от 2010-та.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1325 Неутрално
  18. 18 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 540 Весело

    До коментар [#1] от "Цецо":

    BOSCH

  19. 19 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 540 Весело

    Таз класация е пълно п***о ...

    излязла от сънищата на фен на дойчеваген ...

  20. 20 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Ампера/Волт е в пъти по-добър плъг ин автомобил от Приуса..

    А водородните автомобили на първите места са все още много далеч от практичността.. Както всички знаем, въпреки, че е най-разпространеният елемент във вселената, водорода го няма на Земята в свободна форма. Най-добрият начин за добиването му в комерсиални количества е чрез електролиза, което изразходва електричество. И какво се получава.. харчим ток, за да направим водород, за да направим в колата ток.. т.е. водорода се явява като една доста неефективна откъм загуби батерия (две конверсии). Това си личи и по цената.. карането на водород излиза като цена колкото каране на бензин.. плюся е, че пазим околната среда..
    От гледна точка на КПД/ефективност - директното ползване на ток и съхраняването им в батерии е свързано с много по-малко загуби. Съответно е и по-екологично, тъй като ги няма загубите от двете конверсии на енергията.. а батериите се развиват шеметно.. до 5-6 години ще излязат батерии с 1000 км пробег
    Водорода е dead end..

  21. 21 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Май стават все по грозни

  22. 22 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#20] от "p_s":

    Проблема при водорода е безопасността, а не производството му. Слагаш слънчеви батерии и получаваш колкото си искаш, при това на доста ниска цена и в достатъчно количество. От там имаш проблем с транспортирането, съхранението и най-вече при автомобила, защото при една катастрофа и гърмиш. Като цяло, отдавна се пробва водороден двигател, но нещо не може да се наложи.

  23. 23 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#22] от "stoiank":

    Не казвам, че проблема е производството, а цената му.

    До колкото намирам в интернет цената е 10$/кг.. до 6 паунда в Обединеното кралство, с който се минава около 100 км... май е доста по-скъпо от бензин, а? И няма как.. плащаш за всички загуби, влагане на енергия при производството му, по сложно и скъпо съхраняване и пр и пр.

    "слагаш солар и готово" - все едно да кажеш.. "дупча си сонда в двора и теква бензин.." ами инсталации за електролиза, ами компресори за втечняване.. и солара и тези неща не са без пари...
    Просто е излишно сложно.. експериментира се, заради бързото зареждане и пробега.. неща които са на път да се изравнят от електромобилите..

  24. 24 Профил на Chivalry
    Chivalry
    Рейтинг: 221 Любопитно

    За мен Тесла Модел Ес е на първото място. Това е най-смелия продукт в тази индустрия от много време насам.

    Новият шрифт на "Дневник" е бижу.
  25. 25 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#23] от "p_s":

    При електромобилите проблема е батерията. Докато физиката не роди нещо фундаментално ново в тази област са обречени. Примерно вземи характеристиките на един компютър преди 20 години заедно с размери и цена и ги сравни в момента, после направи същото с батериите. Дори за батериите може да се пробваш и 50 години назад. В момента са яко дотирани под най-различна форма и са далеч от това да станат масови.

  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#23] от "p_s":

    Всичко,което казваш е вярно.Но водородните автомобили имат едно голямо предимство пред електрическите-зареждат се за секунди.Ако не се намери начин батериите да могат да се зареждат за 2-3 минути в бензиностанции/електростанции/ то електромобилите няма да се наложат.

  27. 27 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#25] от "stoiank":

    Експлозивното развитие на батериите почна преди 3-4 години и тепърва предстои именно във връзка с увеличаването на електромобилите. Тесла направиха от 85 ->90 кв пакет само 2 години след пускането на модел Ес.. а в скорошно интервю Мъск каза, че е реално до 2018 год. да има електромобили със 700 км пробег, а до 2022 - 1000 км.

    Поживьом - увидим.. мисля, че водородните са прекално сложни и скъпи, за да станат масови.

  28. 28 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#26] от "robocop1":

    На мен лично 1000 км пробег ми стигат... на ден повече км е разсипия за каране.. въпреки, че със суперчарджър за 20 мин се зареждат още към 200 км пробег.
    Току излизат разработки, които обещават светкавично зареждане (твърди електролити и пр.)... физиката в материалите на батериите не е стигнала гранични стойности.. а водорода колко повече ще го компресираме от тия 700 бара налягане..

  29. 29 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Извода е ,че даже и да се изчерпа нефта пак ще караме автомобили!

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Типично германска класация. Награда за каросерията на тази въшка БМВ й3 за CFPR?
    В същото време Кадилак направиха абсолютно практична и евтина каросерия на кола която е по-голяма от БМВ 7 но тези по-малко от БМВ -5. Колата е направена от алуминиеви отливки под налягане заварени към високоякостна листова стомана.

    https://www.youtube.com/watch?v=7MVIDsMjTgU

    California Über Alles
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#23] от "p_s":

    100% съм съгласен с коментара ви, само да допълня. Добивът на водород е не само поне 3 пъти по скъп и енергоемък от добрата стара батерия. Инфраструктурата е не само нещо много по- сложно от всичко, което познаваме, например една бензиностанция струва $200000, една зареждаща станция на ток струва $20000, една станция на водород струва $2-$20 милиона. Но и самата горивна клетка е сложен, нетрадициционен и скъп апарат съдържащ много скъпи елементи.

    Чест прави на Тойота, че успяха да свалят цената от $1 милион на $50 хиляди, аз бих им дал наградата за това. Водориодни коли има в САЩ отпреди 10 години, цената им е по милион, сегашният Мирай е $60000. Но и това рекордно сваляне не променя нещата, батериите 2010 бяха $1000 за киловатчас, 2013-та паднаха на $300, тези дни ГМ разпространи информация, че за новият Волт вече ги купува по $150 за киловатчас. При Тесла вероятно е дори по- евтино.

    Въртейки номерата, има една бариера от $100 за киловатчас, която когато бъде мината ще направи електрическите коли съизмерими по цена с бензиновите. При положение, че ток се добива от всичко и по- принцип колко и да падне петрола ще е по- евтин от бензина тенденциите са съвсем ясни и категорични. Бъдещето е на електрическата кола, не вярвам горивната клетка да е нещо повече от нишов продукт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#16] от "Realist":

    Тойота спря плъг ин хибрида, щото в Калифорния ДМВ каза, че това не е чисто електрически автомобил и съответно няма да дава безплатни фаст трак лепенки за карпул - което абсолютно го обезмисля за купуване.
    Сега за карпул се купува Фиат е500 /$92 на месец лийз/, Нисан Лийф /$199 лийз на месец и 120 мили пробег/ или Тесла. Пред алтернативата да кибичиш всеки ден по 3-4 часа в задръстване, даже и Теслата излиза без пари на практика /ако кажем средния доход на такъв шофьор е около $50-75 на час/
    Отделно, електроразпределителното дружество сменя тарифата на домакинството, ако има регистрирана електрическа кола на адреса, и от 23 цента /квч тотал, токът излиза 8 цента - т.е. грубо сметката на еднофамилна къща става от 250-300 пада на $100 на месец вкл. токът за колата. Т.е. въпросното фиатче е на практика фрий+идва със стикерче да караш в карпул лентата /което иначе струва още едно 500-600 на година/...

    А бедните да го д**т, както е казал мъдрецът - те трябва да се бръкнат да си купуват класически бензинови коли, плюс да си плащат данъците и таксите за регистрация редовно като попове за тях .

  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Това което си написал ви го пиша от години, на моята електрическа кола, Шевролет Волт, която имам от 2012-та година (вече повече от 3 години) тока от ютилитито на нощна тарифа ми излиза 5 цента, еквивалентният разход на бензин е все едно да плащам около 35 цента на галон, или 9 цента на литър. Сега, с панелите на покрива дори нищо не плащам.

    А затова не съм съгласен, защото калифорнийският данъчен кредит вече се определя спрямо дохода и е по- висок при по- нисък доход:

    [quote#32:"mirohero"]А бедните да го д**т, както е казал мъдрецът -[/quote]

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#32:"mirohero"]23 цента /квч тотал, токът излиза 8 цента - т.е. грубо сметката на еднофамилна къща става от 250-300 пада на $100 на месец вкл. токът за колата. [/quote]

    Това пък е върховна глупост. Първо, цената на тока никъде не е 23 цента на киловатчас, освен ако не си на часови план. Аз 3 години бях на часови план, заедно с намалената тарифа за електрическата ми кола, която бе в сила за 22 дни в месеца по 10 киловатчаса за зареждане (толква е батерията на Шевролет Волт, първа генерация). Иначе през годината трите летни месеца цената на тока ми беше 5 различни тарифи, от 6 цента до 40 на киловатчас, и 9 месеца двутарифна- 9 цента и 6 цента нощна.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#32:"mirohero"]Тойота спря плъг ин хибрида, щото в Калифорния ДМВ каза, че това не е чисто електрически автомобил[/quote]

    Тойота спря плъг-ина си заради новият Приус. Аз лично не бих си го купил като сравнявам 11 мили на Тойота само на градско каране с 22 мили на Форд CMax Енерджи или Форд Фюжън Енерджи, 52 мили на новият Шевролет Волт, или 110 мили на новият Нисан Лийф.

    Приуса е много мизерен плъг-ин сравнен с предлаганото на пазара!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Тойота допреди година продаваше и RAV 4 SUV в Калифорния с батерия на Тесла. Това, освен плъг-ин Приуса. Виждал съм такъв RAV 4 EV SUV няколко пъти.

    http://zombdrive.com/images/2014-toyota-rav4-ev-1.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#36] от "Realist":

    ще чакаме Тесла или подобен модел ,а и инфраструктура ,скоро ще дойде и при нас , всичко ново навлиза бързо и ефективно ,не сме като при комунизма да бичиме на лади 35 години вече ,така ,че следващите ни коли ще са електрички , а засега се задоволяваме с японски дизели ,които на дълъг път са много икономични , засега под 5 на сто и при цена 1.60 ,неща та биват ,апропо такава беше цената на дизеля преди 8 години като си купих първата японска кола .

  38. 38 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1076 Любопитно

    До коментар [#1] от "Цецо":

    Не знам с какъв софтуер е това, но аз измерих през 1998 год. 3.5 л/100 км със стария си 15-годишен VW 1.6 л дизел без никакъв софтуер. Никаква аеродинамика, дърт таралясник. Колата беше пълна с 4+1 пътника + багаж и в интерес на истината, по спусканията към Пазарджик я пусках по инерция. Средната ми скорост беше около 95 км/ч. Пъргавината и ускорението на този доволно стар дизелов двигател беше равна на бензиновия двигател на Лада 1300S, изпробвал съм го.
    Привърженик съм на екологичните двигатели, особено на електрическите, но ненавиждам лицемерието на държавните институции, които просто затягат изискванията за изгорелите газове. С какво те допринасят за по-чист въздух? С нищо! Как един типичен 4 литров американски бензинов двигател ще замърсява въздуха по-малко? Няма как, пълна лъжа!

  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#38:"vankata1"] Как един типичен 4 литров американски бензинов двигател ще замърсява въздуха по-малко? Няма как, пълна лъжа! [/quote]

    Замърсява повече с CO2, който макар и парников газ не е вреден за хората. Докато пък дизела замърсява с две много нездравословни съставки:

    1. NOX, азотни окиси, които са основен компонент в киселинните дъждове, дихателни проблеми, смърт на хора с белодробни заболявания и увреждания на бебетата.

    2. Активни частици, сажди и т.н., които причиняват рак и белодробни заболявания.

    САЩ са най- автомобилната държава в света и са се сблъскали с тоя проблем още през 70-те години на миналият век. Американският закон не е измислен да фаворитизира американските за сметка на европейските коли. Колите на Фолксванен имат 40 пъти повече вредни емисии не от калифорнийският, а от федералният американски закон. Шашарма софтуера е инсталиран не само на колите продавани в САЩ, които са едва половин милион, но и на 11.5 милиона автомобила продавани и на други места по света. Което означава, че тези автомобили не преминават минималните изисквания за емисии в Германия, Италия, Швейцария, Великобритания, Южна Корея, Австралия, Нова Зеландия, Чили и къде ли не още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Ето ви американски дизели, който спазват изискванията на регулаторите:

    https://www.youtube.com/watch?v=zVsrpNv9fPI
    https://www.youtube.com/watch?v=Pity7DWu2ow
    https://www.youtube.com/watch?v=nmXKtIhJhGQ

    Ето ви германски дизели, които пак спазват изискванията на регулаторите:
    https://www.youtube.com/watch?v=YkFkbOxyK_w
    https://www.youtube.com/watch?v=qyACdCTwdJw
    https://www.youtube.com/watch?v=ShXEVzrJZBo

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#28] от "p_s":
    И къде ще зареждат автомобилите си с ток тези шофьори,които живеят в големи блокове?Не всеки има отделен гараж.Дори и 1000 км да е пробега ще трябват няколко часа да се зареди батерията.Като се има предвид колко хора живеят в огромни мегаполиси това е много сериозен проблем.Ако се направи изобретение да се зареждат батериите бързо за 2-3 минути тогава ще настъпи големият пробив.

  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    [quote#25:"stoiank"]При електромобилите проблема е батерията. Докато физиката не роди нещо фундаментално ново в тази област са обречени.[/quote]
    Стига да има евтина ел. енергия по пътя (перки, ВЕЦ, солари), финансовата страна може да помогне на електромобилите. Колко му е да измислят една система за зареждане в движение като тролеите? Примерно на магистралата, да има участъци за зареждане или едната лента да е за зареждане. Вместо да пращат енергията далече и със загуби по трасето, ще я продават на преминаващите автомобили, които ще печелят от по-леки батерии. Или електрокамиони с подобна система... Икономиката не е само технологии, ами и логистика на ресурсите/услугите, подходяща точка на преработка, място и време на ползването... Има варианти, които да компенсират недостатъците и сметката накрая да излезе с прилична печалба.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    [quote#41:"robocop1"]И къде ще зареждат автомобилите си с ток тези шофьори,които живеят в големи блокове?Не всеки има отделен гараж.[/quote]
    Отсреща на платения паркинг, на всяко място има контакт... А и като си в блок, сигурно ще има ГТ някъде наоколо. Не се притеснявай, има ли платежоспособно търсене, ще се появи и предлагане. Та нали точно така навлязоха АГУ-тата в България — с по една газостанция в най-големите градове... а днес почти всяка бензиностанция има колонка за газ.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#31:"Realist"] тези дни ГМ разпространи информация, че за новият Волт вече ги купува по $150 за киловатчас. При Тесла вероятно е дори по- евтино. [/quote]

    Ето статията:
    http://www.hybridcars.com/chevy-bolt-production-confirmed-for-2016/
    Ето графиката:
    http://www.hybridcars.com/wp-content/uploads/2015/10/costs.jpg

    За GM, цената на електрическата и бензиновата кола ще се изравнят някъде около 2022. Тесла с масивната си Гигафабрика която тръгва 2016-та е на път да постигне $100 за киловатчас по техни думи някъде около 2020-та.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Всъщност най-голямото достижение в автоиндустрията е една иновация от автоморгите:

    представлява отрязана зкопчалка от предпазен колан.Служи за поставяне в автомобила ви и лъже електрониката че сте сте си сложили колана.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  46. 46 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#41] от "robocop1":

    Не се обиждайте, но трябва да се абстрахирате от нашите панелни комплекси и организацията на паркирането в тях.
    На запад всяка такава висока жилищна сграда си има паркинг.. ако няма паркинг, има достаъчно предвидени околоблокови парко места.. Тесни междублокови пространства.. (застрояващи се все повече) са си наш БГ "прерогатив".. уви..

    Пак казвам.. не се обиждайте, но искрено съжелявам всеки човек живеещ в БГ панелен блок... дори в София вече има достатъчно примери на кооперации с подземни паркинги или открити такива с място за всеки апартамент.

    Аз живея в кооперация. На открития паркинг съм си извел ПВЦ табло със зарядното за колата и електромер.

  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#46] от "p_s":

    Няма какво да се обиждам,защото аз живея в къща в покрайнините на голям град.Естествено няма да си купя елавтомобил,защото нямам толкова пари,а и да имах не бих си купил именно поради проблема със зареждането.Естествено в бъдеще тези автомобили ще се наложат ,но поне в близките 30-40 години ще доминират колите с ДВГ.А водородните коли са една добра алтернатива докато бъде решен проблема със зареждането на елколите.

  48. 48 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#46] от "p_s":
    Мога ли да попитам поради каква причина сте си закупили елавтомобил?Заради ниските разходи за гориво/ток във вашият случай/или от екологична гледна точка?Защото аз имам автомобил,движещ се с природен газ.Разходите ми за гориво са много ниски-6 лева за 100 км извънградско.От екологична гледна точка- природният газ изгаря напълно,като отделя минимални количества вредни вещества.Мисля си ,че това също е добра алтернатива на нефта.

  49. 49 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Весело

    [quote#41:"robocop1"]Дори и 1000 км да е пробега ще трябват няколко часа да се зареди батерията[/quote]
    Като се наспиш след такъв пробег (8 часа Х 130км/ч), батерията ще е заредена и готова. Това не е микробус или камион да го карате на смени... Ако може по-обмислени желания, а?
    Аз искам "Тико на ток", с механично ограничение до 50 км/ч. Искам "баничарки" с втора батерия като винтовертите (и също с ограничение до 50 км/час). Практично и смислено.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  50. 50 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#49:"gost22"]Като се наспиш след такъв пробег (8 часа Х 130км/ч), батерията ще е заредена и готова. [/quote]
    Това при условие,че живеете в къща или имате собствен гараж.Специално в България,в която населението е концентрирано в градовете в огромни блокове е доста непрактично.Ами ако отида на някое място,където не може да се зареди-например в планината.Ще трябва да си правя сметка на всеки километър.
    Не съм противник на елавтомобилите.Само че на този етап няма как масово да се наложат,ако не се измисли начин за бързо зареждане и изгради мрежа от станции за зареждане.

  51. 51 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#50] от "robocop1":
    Абе нека "електрическото Тико" да ми е по джоба, аз ще си намеря как да го зареждам пред блока. То и с пропан-бутана беше така като имаше газостанции само в големите градове, ама хората си караха по селата на газ.
    Отделно, че мястото в планината със сигурност ще бъде оборудвано с генератор за зареждане на закъсали посетители, щото иначе бизнеса им ще западне, а и що да не им развържат кесията докато чакат батерията да се зареди?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  52. 52 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#51] от "gost22":

    Не толкова по джоба,колко супер лизингови/леаз опции-признай си за 100-150 долара на месец,електрическия автомобил изглежда доста на сметка(без другите бонуси плюс данъчни кредити).

  53. 53 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Любопитно

    До коментар [#52] от "kapitalcho":

    Тези бонуси са до време и после почва стригането... не, благодаря. Покупката трябва да има смисъл без данъчните привилегии дето след изборите може да ги няма.
    Автомобила станал масов транспорт, когато изравнил годишните разходи с годишните разходи на един кон. Същото е. Държавата дето плаща лечението на хората да дава бонуси за незамърсяващите возила, тя си връзва сметките, обаче аз, ще си правя сметката по другия начин.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  54. 54 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#37:"edin drug"]ще чакаме Тесла или подобен модел ,а и инфраструктура ,скоро ще дойде и при нас , всичко ново навлиза бързо и ефективно ,не сме като при комунизма да бичиме на лади 35 години вече ,така ,че следващите ни коли ще са електрички[/quote]
    Ако не бутнем комунягите от власт, ще има да чакаме...

  55. 55 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#8:"Daniboy"]Волво имат поне 5 значителни системи за подобряване на безопасността за последните 10 години[/quote]

    След всяка снимка очаквах да видя някое Волво, ама тцъ. И системата за предпазване от удари при ниска скорост, и активната защита на пешеходци и мн. др.

    Но виж една хибридна бегачка за разглезени парвенюта си е друго нещо

    @)----,--'--
  56. 56 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#48] от "robocop1":

    Не, аз съм реалист.. от разходи може да се избие след минимум 10 години експлоатация и то, да се изравни разликата в цената с подобен клас автомобил.
    Икономията си я има - моите 100 км ги минавам с 2 лв.
    Не сменям масло, накладки, свещи и всякакви глупости по ДВГ автомобил.
    На първо място - карането на електромобил си е чисто удоволствие..

  57. 57 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 587 Любопитно

    [quote#56:"p_s"]Не сменям ... накладки,[/quote]

    И как спира това чудо? Защото само на регенерация няма как да кара.

    @)----,--'--
  58. 58 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 587 Любопитно

    [quote#28:"p_s"]Току излизат разработки, които обещават светкавично зареждане [/quote]

    Като се сметне големината на тока при такова зареждане, то май буквално ще е светкавично.

    @)----,--'--
  59. 59 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Весело

    До коментар [#56] от "p_s":

    Винаги когато карам моят Волт:

    Той е в спортен режим. При спортен режим генератора 45 конски сили на бензиновият двигател се добавя към основният двигател от 110 конски сили. Общата мощност е около 150 кс
    при убийствен въртящ момент, който никой дизел не може да достигне.

    И лоста е на L. L е електронен режим при който ел.двигателя се включва директно когато се спира. Електрическият двигател може да работи като нормален двигател и като генератор (спирачка). Когато работи като спирачка, генерираната енергия се връща обратно в батерията. За мен е удобство защото така почти не си местя крака от педала на газта, спира се и се тръгва само с него. Принципът е подобен на електрическите локомотиви:

    [quote#57:"MyTwoCents"]И как спира това чудо? [/quote]

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#57] от "MyTwoCents":

    На електрическите коли и хибридите накладките на спирачките надживяват колата. Личен опит, имам хибрид и плъг-ин хибрид. Единствената подръжка е ротация на гуми и доливане на течност за чистачки.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1863 Весело

    [quote#57:"MyTwoCents"]И как спира това чудо? Защото само на регенерация няма как да кара. [/quote]
    Ми попитай го за дистанцията дето са длъжни да спазват там, питай го за "натискането" на предния с минимална дистанция... и дали му се налага да "кове спирачката на една боя от предния". Ако тука карахме така, и при нас спирачките щяха да изкарват двойно повече без да сме минали на електромобили...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  62. 62 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#59] от "Realist":

    Аз карам Ампера а.к.а Волт

    Уви, няма как да обясниш на слепците какво е "синьо"..

  63. 63 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#62:"p_s"]Аз карам Ампера а.к.а Волт[/quote]

    +++++++

    Поздрави! И привет! Спомням си от коментари под други статии!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 64 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#60:"Realist"]На електрическите коли и хибридите накладките на спирачките надживяват колата. [/quote]

    Ясно. Благодаря.

    @)----,--'--
  65. 65 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 717 Весело

    На върха - извън класирането, е софтуера на "Фолксваген"

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  66. 66 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    "Фолксваген" XL1, който през 2011 година показа как може да изглежда кола, консумираща 0.9 л/100 км, при това използваща само двигател с вътрешно горене."

    Някой случайно да вярва на това?

    Fail with honour then succeed by fraud
  67. 67 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Малко, по малко американците са измествани от първите места и това се очакваше... С нетърпение чакам времето, когато спокойно ще караме колите си с електричество, което черпим като свободен ресуср от природните цикли и няма да добавяме химии.

  68. 68 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Типично немска класация в немско списание, платено от немските автомобилопроизводители. В моята 10-ка няма нищо от немски производител. №1 безспорно е Тесла Модел Ес,следва Нисан Лийф, Шевролет Волт.Немците могат да влязат само с БМВ Ай8, останалото са немски боклуци за перничани.

  69. 69 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#1] от "Цецо":

    Бъгав

  70. 70 Профил на sreta_shteta
    sreta_shteta
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":

    Ето ги истинските, отговарящи на американските изисквания, дизели https://www.youtube.com/watch?v=gQU5sF5kT5Q

  71. 71 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#5] от "ial":

    Руските иновации са в областта на танкостроенето и ракетостроенето. Те са над тия неща!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  72. 72 Профил на filmir
    filmir
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А къде е снимката на новата Лада, която уплаши дори Ферари

  73. 73 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#4] от "edin drug":

    До 15-тина години, нов внос!

    #СъдебнаРеформа ‬
  74. 74 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#70] от "sreta_shteta":

    разлика между канада и щатите правиш ли? Или да измерваш изгорели газове на формула едно състезание опитвал ли си?

  75. 75 Профил на sreta_shteta
    sreta_shteta
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#74] от "_tsiki_":

    Ква Канада, бре другарю, знамената ли гледаш?
    Кое от показаните МПС в клипа се прави в Канада?

  76. 76 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Разстроено

    За първото място не съм съгласен, защото Хонда Кларити с горивна клетка е от преди 7год.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity
    Ето няколко отрицателни факта за Тойота Мирай.
    https://www.toyota.bg/world-of-toyota/articles-news-events/2014/Toyota-Mirai/mirai-toyota-avtomobil-s-gorivni-kletki-10neshta.json
    Да не караш зимате след 2-3 такива, че ще е пързалка.
    И въпреки че са скъпи тези автомобили водорода извличан от природен газ за 100км излиза колкото бензин за същия пробег.
    Тойота Мирай има разход с еквивалент на 66 мили за галон бензин спрямо 90-110 за електричките с батерии.
    Какъв им е смисъла на тези автомобил с горивни клетки?

  77. 77 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 447 Неутрално

    [quote#39:"Realist"]Замърсява повече с CO2, който макар и парников газ не е вреден за хората.[/quote]

    В тоя форум може да прочетеш всякакви глупости





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.