Повече от 8 милиона коли "Фолксваген" с проблемния софтуер са продадени в евросъюза

Работник в завода на "Фолксваген" във Волфсбург позира с тениска, подкрепяща действията на ръководството.

© Reuters

Работник в завода на "Фолксваген" във Волфсбург позира с тениска, подкрепяща действията на ръководството.



Повечето от 8 милиона автомобила "Фолксваген", които са оборудвани със софтуера, позволяващ заобикаляне на екологичните норми, се движат по пътищата на ЕС, съобщи електронното издание на германският в. "Ханделсблат" снощи, цитирано от "Ройтерс". Изданието се позовава на писмо, изпратено от компанията до депутати от германския парламент.


То е с дата 2 октомври и е подписано също от бившия правителствен говорител и сегашен главен лобист на "Фолксваген" Томас Щег. В писмото се посочва, че 8 от общо 11-те милиона автомобила, засегнати от проблема, са в страните от ЕС. Те използват двигатели тип ЕА 189 с обем 1.2, 1.6 и 2 литра.


Авторите на писмото се извиняват за нередните действия на отделни лица и обещават да положат усилия, за да разследват всички обстоятелства около случая с манипулирането.


Днес се очаква новият главен изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер да направи обръщение към работниците на събрание в централата във Волфсбург, а утре ще информира за последиците от скандала и надзорния съвет, твърди източник на Ройтерс. Главният представител на служителите Бернд Остерло също ще се обърне към присъстващите на събранието, което ще бъде закрито за медии.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Сега дела до скъсване - корпоративни и лични.
    фауветата да станат по 20 000 лв новичките

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  2. 2 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Проблемен не софтуерът!!!!!
    Софтуерът е много добър и успешно крие проблема на двигателя.

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1284 Весело

    Французите и италианците ще харесат това.

  4. 4 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "magistrat":

    Като нашия софтуер за случайно разпределение на дела

    Леко обезчовечен...
  5. 5 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Утре и вдругиден пуснете още 5-6 статии, в които се казва какво е името на мотора и колко коли са продадени, че малко е изписано до момента по този въпрос. В едната статия нашишете колко са продадени в Германия. В другата - във Великобритания. В третата напишете за VW. В четвъртата - за Audi. В петата пак напишете за САЩ. В шестата завъртете обратно цикъла и т.н. до безкрая.

  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    нередните действия на отделни лица
    ------------------------
    Дрън-Дрън...
    За да се поръча софтуера от Бош, е имало консултации най-малко на ниво развоен и финансов отдел, отделно е било в някакъв бюджет, който е одобровян.....гнилоч отвсякъде...
    Ако корупционния скандал във Сименс само леко нащърби немската репутация, това просто я срина...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4191 Неутрално

    Общо 11 милиона в света. В Европа ще се разминат с техническа дейност и мъмрене пред строя, но за САЩ ще е интересно, там независимо от позицията на федералната администрация вероятно ще има дела от отделни щати и частни групи.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#3] от "neznaiko.bg":

    Не смеят да гъкнат както виждаш. Защото и те са гузни, да не мислиш, че съвременния комън реил дизел има кой знае какви разновидности от един до друг производител?

    Просто французи и италианци са късметлии, че не продават в САЩ. ФВ станаха най-големия производител в света, решиха да стъпват осезаемо в САЩ и ги удариха през ръчичките.

  9. 9 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Фиат в последните години се опитват да стъпят на американския пазар, но нямат кой знае какъв успех. Но наистина ще е интересно да се задълбочат изследванията за всички коли в ЕС. Защото такова мамене води до сериозни финансови резултати.

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#6:"qwertqwert"]За да се поръча софтуера от Бош, е имало консултации най-малко на ниво развоен и финансов отдел, отделно е било в някакъв бюджет, който е одобровян[/quote]
    Ооо, да, разбира се - всички счетоводители и финансисти във VW Group прекрасно са знаели детайлите на софтуера и за какво плащат. Кой друг, ако не те. Да не забравяме и работниците, които са монтирали компютрите в колите - няма как и те да не са знаели какъв токсичен компютър слагат.

    Глупости на търкалета. Разбира се, че са знаели само няколко души в концерна.

  11. 11 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1281 Весело

    8 млн., много бе!
    Значи, нашият пазар на автомобили втора ръка ще бъде захранен за дълги години напред

    Мома, връщай 12 и 12А!
  12. 12 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":
    Глупости на търкалета. Разбира се, че са знаели само няколко души в концерна.
    -------------------------

    наивник

    Аре да видим коко са тези няколко души , а?
    Всяка марка е отделно подразделение, пача е монтиран в ауди, шкода, сеат, фолксваген.
    Решението се е взело минимум от 5-6 човека на топ позиции, с имплементирането са били заети поне 20, а са знаели стотици.
    Първите сигнали са точно от техниците, уведомили са топръководството за шмекерията. И те наивници като тебе...познай какво им се е случило... И как ей тъй на някого в САЩ му хрумва да провери емисиите в движение...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Фолксваген, могат да бъде рахат от Нас, Ние копче нЕма да им каем.

  14. 14 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Дизела е боклук трябва да се спре от производство така или иначе.

  15. 15 Профил на id
    id
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Ама Дневник, софтуерът си работи чудесно. Доказано е.

  16. 16 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#14:"ivt26316017"]Дизела е боклук трябва да се спре от производство така или иначе. [/quote]
    Такива хора ни трябват - за вас сме приготвили газ 120 октана за Lovato-то

  17. 17 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Нередни действия на ОТДЕЛНИ ЛИЦА? Е, това е несериозно - отделни лице ей така са си решили да разработят и внедрят софтуер, който изкривява отделните данни. И са го внедрили в автомобилите, без никой да знае нищо по въпроса. Ама нищо!

  18. 18 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дизелът си много готин, но инвестицията в очистването на изгорелите газове им бъркат в печалбата!Едни го вкарват в цената, други в последващата поддържка, трети (селски тарикати), пробват системата за контрол!Е грешка, не мина!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  19. 19 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Големи играчи са американците. Повъстановиха си автомобилостроенето след кризата и решиха, че трябва да ударят големите конкуренти, за да стане ГМ пак най-големият производител на автомобили в света. До скоро Тойота имаше проблеми и изтегляше коли за ремонти /няколко пъти/, сега метнаха Фолксваген. Корпоративният шпионаж е голямо оръжие. Не че германците не са послъгвали, но няма производител, който да не го прави.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8914 Неутрално

    В България колко коли има продадени,че всеки ден повдигаме темата.Ние тука с двадесетгодишните коли,кой знае колко замърсяваме,но все го пишем в сметката на Мариците.

  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#9] от "neznaiko.bg":

    Фиат са стъпили яко в САЩ чрез Крайслер, който в момента им е основният източник на печалба.

  22. 22 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Надеждата ми е в Щатите - да ги накарат да си платят по пълна тарифа. ... И не ме интересува дали разчистват пътя на ГМ, дали и други пипат по софтуера - факт е, че ФауВе са лъгали и мамели като чистокръвни цигани. ... ОчевАдно е, че в "меката" на потребителите, прехвалената Европа, няма кой да им потърси сметката.

  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ф.Нинов":

    Печалба носят американските модели Крайслер, Джийп и Рам Трък които имат много добри продажби. Но моделите на Фиат не са толкова успешни колкото очакваше Маркионе. През лятото четох някъде за близо 20% спад в продажбите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK