Пазарът на нови гуми в България бележи ръст от 30% (видео)

Пазарът на нови гуми в България бележи ръст от 30% (видео)

© Юлия Лазарова



Пазарът на нови гуми за леки и лекотоварни автомобили в България през тази година е нараснал с 30%, в сравнение с миналата, съобщи на пресконференция днес Борислав Враджалиев от Гудиър Дънлоп България. Компанията предлага в страната марки в трите основни класа - висок ("Гудиър" и "Дънлоп"), среден ("Фулда") и нисък ("Сава" и "Дебица").


Наблюденията на компанията, която държи около една трета от пазара на нови гуми в България е, че около 45% от шофьорите залагат на най-евтините гуми, а 30 на сто на най-скъпите. Враджалиев отбеляза, че като цяло тенденцията е към намаляване на цените, като ако преди сте купили комплект за 600 лева, сега за същия по качество продукт ще платите между 570 и 560 лева.


Що се отнася до предпочитанията към размера, в страните от ЕС се забелязва спад на търсенето на гуми 13-14 цола, запазването на дела на тези, които са 15-16 цола и засилване на покупките на по-големите (17-19 инча).




Как да се ориентираме в качествата им?
Експертът посъветва, при покупката на гуми, да се направи сравнение между качествата им, които от 2012 година, за страните от ЕС, се посочват на задължителен етикет. На него има означение за горивната ефективност, сцеплението на мокра настилка и отделяният шум при търкаляне.

Пазарът на нови гуми в България бележи ръст от 30% (видео)

В зависимост от качествата, по първите два показателя продуктите се отбелязват с латинските букви A, B, C, D, E, F, G. Тестовете показват, че за кола с разход 5 л/100 км, гума с означение А, ще спести 100 милилитра гориво на 100 километра, в сравнение с такава, етикирана с "G".


При спирането на мокро с 80 км/ч, разликата между буквите е грубо казано по една дължина на колата. Тоест, гума с индекс А, ще укроти автомобила 18 метра по-рано, отколкото такава с G.


Индексът за шум се състои от три черни вълни, като разликата от вълничка до вълничка е 3 децибела. Реално макар и малка в цифрово изражение, това значи, че гумата с две вълнички е два пъти по-шумна от тази с една.


Подходящи ли са всесезонните гуми в България?
На въпрос, дали за България е подходящо да се използват всесезонни гуми, Враджалиев отговори с въпрос: "А вие носите ли едни и същи обувки през всички сезони, ако изключим пантофите вкъщи?".


Той все пак допълни, че има клиенти, за които подобно решение е разумно, а колите им се карат основно в града, а когато има сняг, стоят в гаража. Враджалиев допълни, че "Гудиър" разработва всесезонни гуми от 30 години, като последното поколение "Вектор 4 Сизънс" е доста добра.


44 години "Ултрагрип"
Днес беше представено и тринадесетото поколение зимна гума на "Гудиър Ултрагрип", като за 44 години от тях са продадени над 60 млн. броя. "Ултрагрип Перформънс ген - 1" е насочена към автомобилите от среден и висок клас, като се предлага в 38 размера, от 15 до 19 цола.


Основните новости в гумата включват подобрена заключваща система на блокчетата на протектора, по-голям брой блокчета, увеличена контактна повърхност и повече хидродинамични канали, които отвеждат водата. Крайният резултат е намален спирачен път на сняг (с 3% по-къс спрямо конкурентите, според проучване на TUV), по-добро ускорение, подобрено сцепление при завой на сняг и повишена устойчивост на аквапланинг.


"Ултрагрип Перформънс ген - 1" е снабдена с индикатор за износване, под формата на релефна снежинка, поставен на няколко места. Той изчезва, когато протекторът е под 4 мм, което според експертите е критично за зимна гума. Законовата норма в България е 1.6 мм, но според Враджалиев далеч преди този размер, зимните обувки на колата са загубили своите качества.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Скъпички са Гудиър и Дънлоп. А да кажеш да имат голямо превъзходство...

  2. 2 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Хубаво е да се знае, ама обикновено се гледа цената

  3. 3 Профил на bobacho
    bobacho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гудиър БЯХА добри гуми. Откакто взеха да ги правят в приватизирания завод на Дебика качеството падна главоломно. Едно време карах с утрагрип и бях много доволен. Когато тръгнах да купувам нови един колега ме изпревари. И добре, че така стана. После се оказа, че новите гуми са криви. И не само неговите. Масово бяха криви. От тогава забравих за Гудиър.
    Сега карам с Мишлен и съм доволен.

  4. 4 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гуми и акумулатор - никога втора употреба - закон при мен.

  5. 5 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Изключително важни са гумите и под 5-7 градуса съвремените летни гуми губят качествата си. Същото важи и за много старите гуми, та без да правя реклама, хубавите гуми са си необходимост, а не лукс. Е невинаги най-скъпите са най-добри, но е почти сигурно, че най-ниско бюджетните гуми са "дърво", макар и да приличат досущ на "оригиналите".

  6. 6 Профил на Martim
    Martim
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Рекламираме Гудиър, а
    Лично аз, за моя размер 205/55 16 цола се доверявам на Дънлоп за летните и Мишлен за зимните.

    Иначе е добре, че има ръст на продажбите, но трябва още. Огромна част от "премиумите" търкалят зимни гуми лятото, а и то едни гуми...

  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Правилно и други хора са забелязали, че Гудиър в последно време не струват...! Преди няколко дена гледах зимен Дънлоп и тънкия, като балатум борд ме отказа! Пак трябва да поогледам за Сава зимната шарка, че за парите си беше много добра! Летни карах някакъв Сайрън, малайзийско производство, марка на някой си там и също хич не бяха лоши, личеше си че имат каучук!
    Иначе, най-добрата зимна шарка, която съм карал е Мишелин Алпин 3, следващите не бяха толкова добри...
    Естествено, гумите винаги трябва да са нови и ако има възможност да не се карат повече от два сезона!

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Хората осъзнаха, че гумите трябва да са нови.
    И специално при нас, с ясна граница между сезоните, не удачно да се кара с т.н. "всесезонни" гуми....

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  9. 9 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гумите не губят качествата си до 5 години след производство.

    Почти всички производители предлагат гуми от един и същ модел и размер, но едните с усилен борд (и малко по-скъпи), другите с нормален борд. Усиленият борд прави гумата устойчива на дупки и с по-добър риспонс, за сметка на загуба на малко комфорт.

  10. 10 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Най-лошите зимни гуми, които съм карал бяха Мишелин Алпин, едни от най-добрите (макар и нордик) Мишелин Х-Айс ... та производителя никога не е гаранция. Обикновено всички имат успешни модели и издънки. Но вече информация има много и всеки може да се ориентира сам.
    И не слушайте продавачите, те просто си продават стоката и идея си нямат дали една гума е добра или не

  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    “Що се отнася до предпочитанията към размера...”

    Какво значи да имаш предпочитания към размера?!
    Може много да ти се иска да караш VW Поло със 17 цола, ама не разбирам как ще стане!

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#11:"2.50"]Какво значи да имаш предпочитания към размера?! [/quote]

    Може. Препоръчително е зимната гума да е по-тясна и по-висока. По-тясната гума има по-добро сцепление на сняг (доказано) и по-добре се справя с аквапланинг и киша, естествено е по-зле на сухо. Височината помага за комфорта и за опазване на гумата при дупки, и дава по-добро управление от нископрофилната гума на сняг и мокро (ако може да омекотите и окачването, също е бонус или ако имате адаптивно такова).

    Как става: например заменяте гуми 195/45/16 със 185/55/15, като запазвате диаметъра на колелото в рамките на +/- 3%

  13. 13 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 442 Неутрално

    е па мойте са всесезонни и лъзгам с тях и зиме и лете

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Неутрално

    [quote#10:"p911"]Най-лошите зимни гуми, които съм карал бяха Мишелин Алпин[/quote]
    В България масово купуват Michelin Alpin, защото не разбират. Това е гума за каране в сняг (затова има повече надлъжни нарези на грайфера), а не е толкова добра за каране по мокро или заледено шосе. Истинската гума е Michelin Pilot Aplin. По-високоскоростния клас зимни гуми (като Pilot Alpin) са оптимизирани за добро спиране на мокро и заледено и за трудно поднасяне странично (т.е. да не фъснете на завой по пътя). А нискоскоростният клас (като Alpin) са оптимизирани за каране върху сняг. Хайде сега, всички да си зададат въпроса колко време карат през зимата по сняг и колко по мокър или заледен път.

    Всички, които си купуват от по-нискоскоростния индекс зимни гуми (T), си казват "за какво ми е H или V, аз няма да вдигам 200 или 220 км/ч". Да, ама то не е само да издържливостта на гумата на висока скорост, а е и до конструкцията на гумата и предназначението ѝ за различни пътни условия.

  15. 15 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 442 Весело

    Е колко да се е вдигнал пазара - хората с Туарези, А6-ци и А8-ци пак ще търсят гуми на старо - ей така по навик след Тройката / Четворката, 'га бе'а млади батки

    Stef
  16. 16 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Тази пролет, след дълги съмнения дали няма да вози прекалено твърдо, си купих Michelin Pilot Sport 3. Нито вози твърдо, нито се износва много, а разликата в пътното поведение спрямо предишните ми Michelin Primacy HP (които бяха страхотни гуми), е изключителна в полза на новите. Такава стабилност и сигурност и на сухо, и на мокро не съм имал никога. А разликата в цената беше само 15-20 лв на гума. Горещо препоръчвам на всички да не пестят от гуми - при по-добрите гуми буквално имате чувството, че карате друга кола.

  17. 17 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Цените са паднаха заради цената на петрола и в момента е наистина сравнително подходящ момент за покупка на гуми (днес го направих, но и да не бяха паднали цените - трябваше да го направя така или иначе).
    Но иначе публикацийката е платена от цитирания господин и е хубаво да го пишете, все пак.

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher.
  18. 18 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 0 Весело

    [quote#13:"инж. Филип"]е па мойте са всесезонни и лъзгам с тях и зиме и лете[/quote]
    Е то съвсем точно си го казал - "лъзгам".
    Както казва един мой приятел вносител - такова животно като "всесезонна гума" нема".

    До коментар [#13] от "инж. Филип":

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher.
  19. 19 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#6:"Martim"] Рекламираме Гудиър, а
    Лично аз, за моя размер 205/55 16 цола се доверявам на Дънлоп за летните и Мишлен за зимните[/quote]

    До коментар [#6] от "Martim": За твоят размер зимни гумиспоред теста на ADAC от 21.09.2015 Гудиър са на трето място. Пред тях са Йокохама и Конти.

  20. 20 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Неутрално

    [quote#14:"Smoke"]В България масово купуват Michelin Alpin, защото не разбират. Това е гума за каране в сняг (затова има повече надлъжни нарези на грайфера), а не е толкова добра за каране по мокро или заледено шосе.[/quote]
    Грешка! Имах предвид, че имат повече НАПРЕЧНИ нарези на грайфера.

  21. 21 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    За тази зима съм си купил нови Гудиър Ултрагрип 9. Дано да са добри.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  22. 22 Профил на Martim
    Martim
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гарван":

    Но моят комплект е от миналата година. Мишлен Алпин 5.
    А Конти - никога. По-добре колата на трупчета.
    Мисля, че Конти са най-големите боклуци, които съм карал. Не съм ги купувал, колата дойде с тях, но ги разкарах - живее ми се.

  23. 23 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Весело

    [quote#11:"2.50"]Може много да ти се иска да караш VW Поло със 17 цола, ама не разбирам как ще стане![/quote]
    Пак не уцели. Става отвсякъде. Поло 1,4 ТСи (150 к.с.) е с 215/40R17.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  24. 24 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#22] от "Martim":

    В момента съм с летни Континентал Премиум Контакт 2. Великолепни са. Прекрасно държат на сухо и на дъжд, не се чуват.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  25. 25 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    Иначе, новината за голямото увеличение на продажбите на нови гуми е прекрасна. Това означава, че българинът е повишил техническата си култура, пътува повече и се е замогнал. Все хубави новини.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  26. 26 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#22] от "Martim": Всеки има лично мнение, но никой конструктор или инженер не го взима в предвид. Конти винаги са били в тройката при тестовете. Мисля, че мерцедес има договор с тях и новите им коли са обути с конти. Мислиш ли, че е случайно?

  27. 27 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    [quote#26:"Гарван"]Мисля, че мерцедес има договор с тях и новите им коли са обути с конти. [/quote]
    Някои размери, на някои модели.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  28. 28 Профил на _ninja_
    _ninja_
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Джиткам си с Lassa вече 3-та зима. Нямат грешка!

    https://www.tapatalk.com/groups/daciaforum/index.php
  29. 29 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#26] от "Гарван":

    Абе всичко е и сметка, балансирано разбира се, затова не слагат Дебица на Мерцедес, но не мисля, че е критерий.
    Те континентал слагат фабрично не само на Мерцедес. На повечето немски марки.

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher.
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 544 Весело

    Гледам в София карат кайен, Х5 и ЕмЕл с гуми "галоши". Явно е неква мода там. П.П. Дебица и Сава са евтини но за 30 хил километра си отиват. Най-добрите гуми за мен са Бриджстоун и Файърстоун а най-лошите от "марковите" Мишлен.

    Too much цензура Баце.
  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Нямам претенции да познавам БЪлгарския пазар на гуми но тази истерия със сезонното сменяне на гуми ми се струва голям рекет. В Америка масово се карат all-season гуми в щатите където има сняг.
    Гледам някои хора говорят за "зимна шарка" - хубаво е някой да обясни че шарката е последното нещо което прави едни гуми зимни. На тях просто компаунда им е друг и не се втвърдява при ниски температури. Например на Bridgestone Blizzak шарките изглеждат съвсем нормални но има микронарязвания на зиг-заг което помаха на сцеплението върху лед.
    Всесезонните гуми също не са еднакви. Има за спортно каране, за гранд туринг, за пикапи, за пасаджерски коли ... ето един сайт в който се описват такива гуми http://www.tirerack.com/tires/types/perfCat.jsp?perf=PAS
    Цялата тази истерия с въртенето на гуми ми се струва малко измислена за да прави някой пари от тази дейност. При положение че се кара по пътища а не по горски пътеки едни добри всесезонни гуми са напълно достатъчни.

    California Über Alles
  33. 33 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Те вси4ки познати марки са добри, и непознатите ве4е са собственост на големите кмпании! Проблем с ка4еството няма, но за БГ трябва да са със стоманени конци. Гуми мноого, пътиша няма!

  34. 34 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#12] от "p911":

    ХАйде ,дайте ми пример как производител на даден автомобил препоръ4ва по тяснаи по висока гума за зимата да видим! Живея в Канада и размера на гумата е еднакъв, за вси4ки марки! Тези дето карат с тесни гуми е заради икономията!

  35. 35 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#34:"ivailosavoff"]размера на гумата е еднакъв, за вси4ки марки[/quote]

    Сигурно имаш предвид, че формата на гумата е еднаква за всчики марки - кръгла
    До шофьорската врата си има лепенка с позволените размери гуми и налягания. При мен е 225/45/17 или 205/55/16. Зимните по-високи и по-тесни, ако 205 може да се нарече тясна гума...

  36. 36 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#35] от "adasha":
    говоря за летни и зимни гуми от един размер
    ето ви саит за гуми, най големия в УСА: www.tirerack.com!
    Покажете ми един модел автомобил, на който гумите за зимата са разли4ен размер от летните такива.

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2209 Любопитно

    [quote#32:"Pontif А"]Нямам претенции да познавам БЪлгарския пазар на гуми но тази истерия със сезонното сменяне на гуми ми се струва голям рекет.[/quote]
    Всъщност така изглежда, а реално просто се нормализираме — от карането с евтини гуми втора употреба (с отдавна променени от времето параметри на материала от който са направени), минаваме към нови гуми с нормална еластичност на материала. И да, има разлика между шофирането със зимни и всесезонни гуми по българските пътища, заради друга местна особеност: кофти зимна обработка на пътищата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на Martim
    Martim
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#26] от "Гарван":

    Не знам дали е случайно или си поддържат техните производители.
    Тестовете са хубаво нещо, но личният опит е най-хубавото.
    Една и съща кола с един и същ водач ( аз ) се държи различно с Конти и Дънлоп ( еднакъв размер ), като сравнението изобщо не е в полза на Конти-то.

  39. 39 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#34:"ivailosavoff"]ХАйде ,дайте ми пример как производител на даден автомобил препоръ4ва по тяснаи по висока гума за зимата да видим! [/quote]

    Както добре знаете, произвидутелите добре си "връзват гащите" особено в Северна Америка, където могат да ги осъдят за всичко което са написали Но още когато купувате автомобил, често ви предлагат 16" на 205 или "ъпгрейд" 17" на 225 ... та ето, че и производителят дефакто го предлага.

    За това останалото съм писал по-горе и то на базата на много километри тренировки и десетки тествани гуми на сняг. Самият факт, че има много несъгласни, ме навежда на мисълта, че трябва по-често да се споменават тези христоматийни принципи

  40. 40 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#32:"Pontif А"]Америка масово се карат all-season гуми в щатите където има сняг.[/quote]

    Дори съм карал Мустанг Кабрио с всесезонни гуми във Флорида ... пълен НОНСЕНС, свиреха и се пързаляха, срам голям брах Та не са най-добрият пример хамериканците. Те и затова като паднат 5см сняг и се изпонамачкват на магистралата. Виж в Канада е друго положението, там вече знаят за какво иде реч!

  41. 41 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#38:"Martim"]Тестовете са хубаво нещо, но личният опит е най-хубавото.[/quote]
    Това твърдение е несериозно (аматьорско). Тестовете се провеждат на специализирани полигони с вода, лед и т.н. Един и същ автомобил и водач. Гледал съм и тестове без водач за да се избегне суб. фактор.

  42. 42 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#14:"Smoke"]В България масово купуват Michelin Alpin, защото не разбират. Това е гума за каране в сняг (затова има повече надлъжни нарези на грайфера), а не е толкова добра за каране по мокро или заледено шосе.[/quote]

    Всяка гума си има предназначение, което се определя от сместа и грайфера. Та просто си правете снметката за какво ви трябва и къде карате.

    MICHELIN Pilot Alpin е гума за лека мека зима, добра на сухо и мокро при ниски температури, магистрална гума. Но НЕ Е ЗА ЛЕД. На лед и черенен лед си е направо опасна. На сняг е голям компромис, а като добавим, че и е за големи цолажи, респективно доста широка, то трябва доста да се внимава на сняг и киша!!!

    MICHELIN Alpin е класическата гума за Европейска зима - компромис между сняг, мокро и сухо, но не бива да се очаква твърде много на нито една от настилките.

    Michelin X-Ice е гума предимно за сняг (Нордик) използва се в Скандинавските страни, Канада и Русия. Много мека и с изключително сцепление на сняг и лед. Респективно твърде, твърде мека за сухо и компромисна на мокро.

    Michelin NA00 - спортни гуми за сняг с над 300 шипа, много тесни и високи, но с невероятно сцепление на сняг и лед. На мокър асфалт, все едно пак сте на лед

    Та разнообразието (и то само за зимата) е голямо, всеки да чете, мисли и преценява! Аз лично съм имал всички от гореизброените в гаража си Е не всички са били Мишелин, че има и по-добри от тях

  43. 43 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#41:"Гарван"] Гледал съм и тестове без водач за да се избегне суб. фактор. [/quote]

    Прав сте, тестовете сами по себе си са обективни, НО да не забравяме фактора маркетинг, пари, интереси ... или с други думи Auto Bild няма как да класират Conti на много задно място

  44. 44 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#43] от "p911": Спор няма. Факторът спонсор не може да се избегне. За Auto Bild по -съм склонен да мисля, че лобират за Фулда. В крайна сметка е важно да се кара с гуми според сезона, с достатъчен грайфер и не много стари.

  45. 45 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#36:"ivailosavoff"]гумите за зимата са разли4ен размер от летните такива[/quote]

    Ето една примерна лепенка с официално поддържаните размери джанти и гуми за някакъв модел бмв - възможни са 16, 17, 18 дори и 19 инчови джанти със съответните размери гуми: http://s148.photobucket.com/user/RickT_album/media/TYREPRESSURE.jpg.html
    Никъде не е казано, че е задължително зимните гуми+джанти да са с различен размер от летните, но доста от опитните шофьори правят точно такава комбинация - по-тесни и високи зимни гуми (по-малки джанти) с цел по-добро сцепление при мокро и сняг.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK