"Рено" лансира в България трети електрически модел

"Рено" лансира в България трети електрически модел

© Рено Нисан България



Рено" ще представи на българския пазар трети електромобил, беше съобщено снощи на събитие, на което бяха разкрити премиерите от марката на започващия в събота софийски автосалон. След двуместното "Туизи" и товарното "Канго" ZE в България дебютира и "Зое".


С дължината си от 4.08 метра електромобилът е екологична алтернатива на популярния модел "Рено Клио". В купето има място за петима пасажери, а багажникът е с минимален обем 338 литра.

"Туизи" беше първият елетромобил на "Рено", лансиран в България.

© Рено Нисан България

"Туизи" беше първият елетромобил на "Рено", лансиран в България.


Електромоторът на "Зое" е с мощност 88 конски сили, като постоянно разполага с максимален въртящ момент от 220 Нм. Той осигурява ускорение до 100 км/ч за 13.5 секунди, а максималната скорост на движение е 135 км/ч.
Подобрената литево-йонна батерия на "Зое" позволява изминаване на до 240 километра с един заряд. Вързана към нормална еднофазова електрическа инсталация те се запълват за девет часа. Има вариант собственикът да зададе часовете, в които колата да се зарежда.


С пречиствателна станция на борда
Важно предимство на "Зое" в градски условия е климатичната система, която разполага със сензор за замърсяване, спиращ автоматично притока на въздух отвън, ако той не отговаря на определени критерии. Освен това в купето е монтиран и йонизатор с два режима на работа - убиващ бактериите и създаване на релаксираща атмосфера, чрез балансиране на положително и отрицателно заредените йони във въздуха.

Салонът на "Зое"

© Рено Нисан България

Салонът на "Зое"


Когато "Зое" е включен към електрическата мрежа, може да се зададе предварително достигане на определена температура в купето за определен час.




Цената на електромобила ще бъде обявена на автосалона.  През юни, четири години и половина след лансирането на първия си модел на ток, алиансът "Рено-Нисан" отбеляза доставката на своя 250 000 електромобил.
Иначе на изложението "Рено" ще има още три български премиери. Директно от автосалона във Франкфурт в прекия смисъл (колата е била изложена там) пристига новото "Рено Меган" във версията си GT, разработена съвместно с "Рено Спорт".


Директно от Франкфурт
"Меган" е с 6.4 см по-дълъг от предшественика си (4.36 метра), с 2.5 см по-нисък (1.45 м), като предната следа е увеличена с 4.7 см, а задната - с 3.9 см. Междуосието е увеличено с почти 3 сантиметра до 2.70 метра.

Рена Меган GT - от Франкфурт в София

© Рено Нисан България

Рена Меган GT - от Франкфурт в София


Автомобилът е първият в т.нар. Голф-клас, който може да се поръча с ходова част с четири завиващи колела. Системата "4контрол" е част от оборудването на версията GT и позволява отклоняване на колелата на задния мост с до 3 градуса в посоката на предните при движение с ниска скорост, което гарантира по-добра маневреност. При движение с висока скорост задният мост ще се завърта в посока, обратна на водещите колела, което пък подобрява стабилността и прецизността.
"Рено" лансира в България трети електрически модел

© Рено Нисан България


Като цяло "Меган" предлага екстри, типични за по-високите класове. Сред тях са хедъп дисплей, адаптивен круиз контрол, система за промяна на основните параметри на "Меган" в пет режима (спортен, комфортен, екологичен, персонален и нормален), мултимедия с 8.7-инчов дисплей, озвучаване от Bose и т.н.


Сигурността при шофиране се повишава от изцяло светодиодните светлини и асистиращи системи като предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, алармиране при напускане на избраната лента за движение. 

"Рено" лансира в България трети електрически модел

Новият модел на французите, който наследява кола с над 6.6 млн. продажби, ще се предлага с три бензинови и три дизелови мотора. Мощностите варират между 90 и 200 конски сили. Продажбите в България започват през март.


Новият флагман
Също през следващата година ще са първите доставки и на новия флагман на "Рено" – "Талисман".  Наследникът на "Лагуна" също дебютира на автосалона във Франкфурт преди месец. Новият престижен седан на "Рено" е с обща дължина 4.85 метра, като ширината е 1.87 м. Междуосието е 2.81 метра.


Технологиите на борда включват 7-инчов дигитален приборен панел, система за забавление с 8.7-инчов екран, цветен head-up дисплей и озвучаване BOSE Surround Sound. В допълнение "Талисман" ще е единственият в сегмента, който предлага версия с четири завиващи колела.

"Рено" лансира в България трети електрически модел

© Рено Нисан България


В зависимост от версията, серийно или срещу доплащане "Рено Талисман" разполага с адаптивен круиз контрол и функция за аварийно активно спиране при липса на реакция от страна на водача. Налични са и предупреждение за напускане на лентата на движение, аларма за безопасна дистанция, засичане на пътни знаци с предупреждение за превишаване на скоростта, аларма за сляпа точка и т.н.


Автомобилът може да се екипира със система Multi-Sense, която променя работата на адаптивното окачване, волана, трансмисията, мотора, звука от двигателя, визията на приборното табло и т.н. в режими комфорт, спорт, еко и неутрал.

"Рено" лансира в България трети електрически модел

Задвижването на "Рено Талисман" е поверено на два бензинови турбомотора с мощности 150 и 200 конски сили и дизели със 110, 130 и 160 коня. При скоростните кутии изборът е между механични трансмисии, автоматична с два съединителя с шест предавки (за дизелите) и седем скорости (за бензините).


Колата на Дизела
Първият компактен кросоувър на "Рено" – "Каджар" също е сред премиерите в София. Автомобилът, избран от Кирил Николов-Дизела за негов служебен в подготовката на поредния рекорден преход, може да е само с предно предаване, със задвижване 4Х4 или пък да е екипиран със системата Extended Grip, която подобрява сцеплението в трудни условия за изпълненията с две задвижващи колела.

"Рено" лансира в България трети електрически модел

© Рено Нисан България


"Каджар" е дълъг 4.45 метра и широк 1.84 м. Моделът има просвет от 19 сантиметра, което му позволява да излезе извън утъпканите пътища. Базовият мотор е 1.2-литров бензинов със 130 конски сили. Дизелите са два – със 110 и 130 коня.


Колата може да се оборудва с фарове със светодиодни светлини. Важна характеристика на "Каджар" е и неговата маневреност, като диаметърът на обратен завой е 10.72 метра.


Вътрешното пространство е оформено като комби, що се отнася до багажа и като седан, ако говорим за позицията на седене.


30% пазарен дял
На вчерашната церемония по представянето на премиерите за автосалона от "Рено Нисан България" отбелязаха, че за почти десет години на българския пазар за повишили присъствието на марките, които представят на българския пазар от 10 до 30%.

"Рено" лансира в България трети електрически модел

"Дачия" е пазарен лидер за трета поредна година, "Рено" заема втора позиция, а "Нисан" - осма. Мрежата от продажбени центрове включва 15 места, а сервизните точки са 20.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Хубаво. Те, скоро и трета зарядна станция ще направят.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    мачка, пичка и борче не чем......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "Daniboy":
    И на автомобилите на вътрешно горене са се подигравали така преди малко повече от 100 години.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  4. 4 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1712 Весело

    До коментар [#3] от "Никола Георгиев":

    И на тези с АГУ-тата също се подиграваха така преди две-три десетилетия...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  5. 5 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    хубави коли ,ама си е Рено

  6. 6 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#0:"статията"] и създаване на релаксираща атмосфера, чрез балансиране на положително и отрицателно заредените йони във въздуха. [/quote]
    а мухахахахаххахахахаха, т.е. сзъдаваме само положителни йони в излишък или само отрицателни. и си носирм ЦЕРН в багажника от 300литра.
    ама бива ли толкова да си нямате на представа за какво иде реч????

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  7. 7 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#3:"Никола Георгиев"]И на автомобилите на вътрешно горене са се подигравали така преди малко повече от 100 години[/quote]
    с тънката разлика, че е нямало алтернатива тогава. а сега има, и ще има още едно 50 години. зареждане 9 часа? пробег 200км? за кола в града и да си караме децата на училище става, но дотук.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  8. 8 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#3] от "Никола Георгиев":

    Автомобилите с ДВГ преди 100-120 години са представлявали сериозна алтернатива и конкуренция на конските, ако и да са били доста по-скъпи.

    В момента в България (че и по света), електромобилите не са сериозна алтернатива, хеле пък конкуренция на ДВГтата. Само са по-скъпи. Много се надявам се това да се промени в близко бъдеще, но ще видим.

  9. 9 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#3] от "Никола Георгиев":
    Всъщност се подигравам на ангажираността на управляващите /тези и старите/ да се стимулира изграждане на зарядни станции и използването на ел.автомобили, но както и да е.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  10. 10 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Като направят електрически Каджар - тогава пишете! За тези ел. кресла изобщо не ни занимавайте!

  11. 11 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 749 Неутрално

    В магазин на Рено в Париж, има изложено ЗОЕ на цена малко над 20,000 евро. Не си спомням дали имаше вариация на оборудването и кое ниво е било, т.е. дали не е имало и още по-евтин вариант, но за мен, това не е толкова скъп автомобил, предвид, че е електрически. Може би това включва и държавната субсидия.
    Да видим в БГ какво ще искат за него, но ако е подобна цена, според мен ще виждаме все повече такива автомобили по улицата.

  12. 12 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    Бих си купил електромобил, но са много скъпи бе! Трябва повече помощ от инститцийте...

  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1712 Весело

    [quote#7:"beatles"]зареждане 9 часа? пробег 200км? за кола в града и да си караме децата на училище става, но дотук.[/quote]
    Всъщност това е май по-голямата част от пазара. В България има регистрирани към 2-2,2 милиона леки автомобила (без служебните баничарки и микробуси) и познай колко са в градовете, където точно пасват на времето за зареждане и пробега.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ако направят достатъчно зарядни станции за града е перфектно.Няма компонентите на двг сиреч отпадат всичките простотии и консумативи на автомобилите с двг.За извън града си има самолети и влакове(е не бдж-де)!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK