Почти 40% от автомобилите в България са на възраст над 20 години

Почти 40% от автомобилите в България са на възраст над 20 години

© Асен Тонев



Структурата на българския автомобилен парк през последните години драстично се промени, като автопаркът в момента е в състояние на почти пълна разруха, обяви днес председателят на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители Стоян Желев. Той посочи, че ако през 2010 години делът на колите до 5 години е бил 8.4%, сега той е 3.5 на сто.


В същото време моторните превозни средства, произведени преди повече от 20 години, вече съставляват 39%, при 27 на сто преди четири години.


През първите девет месеца на година в България са продадени 21 000 нови автомобила с общо тегло до 3.5 тона. През 2008 година те са били 42 000. Най-голям е спадът в средния сегмент.




"В сравнение с миналата година има известен ръст, но някои от марките не подават информация. Бих казал, че пазарът ни стагнира", каза Стоян Желев.


България изнася повече коли за Германия, отколкото внася
Коментирайки т.нар."реекспорт", председателят на ААП заяви, че КАТ отново са спрели да дават данни за регистрациите и дерегистрациите, без които е трудно да се придобие представа за реалната картина. "Откъслечни данни получаваме през статистиката на Министерство на икономиката. От тях излиза, че България изнася повече автомобили за България, отколкото внася", уточни Желев. Според него реекспортът е 15-20% максимум. 

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Браво, има смисъл от ЕС и икономическата политика на БГ управниците, вече всеки може да има кола над 20г. и 40% предпочитат да го направят

  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 408 Весело

    [quote#0:"Статията"]От тях излиза, че България изнася повече автомобили за България, отколкото внася.[/quote]
    "Дневник", това сериозно ли?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Но пък повечето булгар имат по няколко такива.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    Е и...какво от това ? В спорта как няма млади и стари - има можещи и неможещи !

    Просто трябва зверски контрол за изправност , щото колата може и да е нова ама с изтрити гуми или неизправности !!!

  5. 5 Профил на Peter Rangelov
    Peter Rangelov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Но въпреки възрастта си тези коли имат вградени иновативни, изяло български технологии които им позволяват да покрият всички норми за замърсяване на въздуха и да минат всички прегледи безпроблемно.

  6. 6 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И това си има плюсове. Колкото е по-стара колата, толкоз повече собственикът й разбира от нея, т.е. от техника. Техн. нация бяхме при бай Тошо, ама при неговия пазвантин - още по-техническа. Прогрес ли е, регрес ли е - изборите ще покажат.

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#2] от "дедо Андро":

    "Нашият внос идва главно от чужбина"

    Дж. У. Буш

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Oтказът на администрацията да публикува точната статистика открива поле за всевъзможни интерпретации. 40% над 20 години - не ми се вярва, сигурно в бройката са т.нар. "кокошарници", които гният между блоковете в жилищните комплекси и няма кой да ги извози.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3276 Весело

    Ми нормално!
    Когато 100% от автомобилите на властта са на една до три години, в максимално луксозен вариант

    Та за гаража на мат'ряла кинти му не остават ...

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    [quote#2:"дедо Андро"]"Дневник", това сериозно ли? [/quote]

    Защо не? Само в Турция има 4-5 автомобилни завода на световни марки. Какво им пречи да си обмитят стоката у нас и после да продължи за ЕС, което статистиката ще отчете като износ.

    По същия начин Холандия и Белгия, заради Ротердам и Антверпен отчитат внос и износ на баснословни стойности.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Не трябва да се движат коли без АБС !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  12. 12 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Няма по-глупаво нещо от това да си купиш нова кола, освен ако не е я плаща друг!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Не случайно в час пик на Орлов мост не може да се диша!

    Евроатлантида
  15. 15 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Председателят на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители Стоян Желев.
    В България такива сама Литекс Мотърс, явно това изказване е с надеждата държавата да наложи някакви мита на вноса на стари коли, но в ЕС това е невъзможно, за да може Гриша Ганчев да си продава китайските боклуци у нас.Номера няма да мине. Но подкрепям данъчни облекчения за закупуването на хибриди и ел.автомобили у нас.Въздуха е много мръсен в големите градове и трябва да мислим за децата и здравето си.

  16. 16 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#11:"роджър"]Не трябва да се движат коли без АБС ! [/quote]

    в Западна Европа в някои големи градове не може да се движиш ако нямаш Евро 3.

    Евроатлантида
  17. 17 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    проблемът не е в колите. а в това, че близо 80% от населението на България живее в соц. времената

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  18. 18 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#16] от "sa6":

    повечето гаражи за технически прегледи са оплетени в червени и депесарски интереси. и поради тази причина спокойно могат да издадат Евро 3.14, че дори и Евро 4 и 5 сертификати на всяка 20-годишна трошка...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  19. 19 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Не видях да се предлага поправка на КРБ, където е записано, че гражданите заплащат данъци съобразно доходите и имуществото си. С други думи, като имаш имущество на по-голяма стойност, плащаш и по-висок данък. Да не говорим, че изправен автомобил на 20 години е по-сигурен от нова дачия, като се има предвид, че новите коли, продавани у нас, са предимно от този клас.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Пак опираме до:25 години апашлък под вещото ръководство на проверените кадри на партията-пълна мизерия и беднотия във всяка една сфера на живота! Честито на печелившите!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  22. 22 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 721 Весело

    [quote#19:"Цайко"] Да не говорим, че изправен автомобил на 20 години е по-сигурен от нова дачия, [/quote]

    хайде стига с тези легенди, ами поработи за 20 хиляди, за да си купиш читава кола.

    Евроатлантида
  23. 23 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Със средна заплата от 800 лева какви автомобили очакват да притежава населението?Нова кола си купува този,който може да си я позволи

  24. 24 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Ако не и повече... толкова са ни възможностите.

  25. 25 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#17] от "полувишис":

    Една част искат да е соц заради привилегиите, които са имали; друга част бъркат хубавите години на младостта с "хубавите" години на оня строй; и останалите просто имат петолъчки в главите и мразят вся и всьо, което не разбират, но им е казано да мразят.

    Та така - соца няма да се върне, сори

  26. 26 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#23:"robocop1"]

    Със средна заплата от 800 лева какви автомобили очакват да притежава населението?[/quote]

    А къде е казано че всеки трябва да кара? Колата е за този който може да си я позволи, а не всички да дишаме химия, затова че бай гошо е мизерник.

    Евроатлантида
  27. 27 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3276 Весело

    [quote#26:"sa6"]А къде е казано че всеки трябва да кара? [/quote]
    В "Златният телец" ...

  28. 28 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    [quote#22:"sa6"] хайде стига с тези легенди, ами поработи за 20 хиляди, за да си купиш читава кола. [/quote]
    20 хиляди ще ги дам за нещо по-смислено, да не говорим, за 20 хиляди си взимаш лагерна количка, като сложиш екстрите отиваш доста над тази сума. Например, понеже не съм истински мъжага, предпочитам да карам автомобил с АСК, за 20000 няма такъв.

  29. 29 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Управляващите ги избира "народът", пък на същия този народ, Андрешко му е събирателен образ. За хората е важно да имат по една кола за всеки член на семейството и по възможност да е една идея по-скъпа, че да им завиждат съседите, или да им върже някоя кифла. Данъци и осигуровки не се плащат, щото "държавата и без това ги обира", а това да плащаш за паркинг е в сферата на научната фантастика. Важното е да може да паркираш таралясника под терасата и където и да ходиш да не минеш повече от сто метра пеша. А иначе, държавата и общината са виновни, че няма паркинги на всяка пряка и "гражданите" по този случай имат правото да паркират където им падне. Та този манталитет чудесно корелира с възрастта и структурата на автопарка у нас.

  30. 30 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Просто трябва да се забрани коли без поне ЕВРО3 да влизат в градовете. Толкова е просто. Има ли как такъв въпрос да се повдигне на местен референдум поне за София?

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  31. 31 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 762 Неутрално

    [quote#26:"sa6"]Колата е за този който може да си я позволи, а не всички да дишаме химия, затова че бай гошо е мизерник. [/quote]

    Колата освен за показване на статус и седене пред кафенетата, за някои е и средство за производство. Така че бай-Гошо днес ходи та ремонтира ВиК със 20годишния си пасат, псува правителството ама се оправя. Ако му вземеш таралясника, ще трябва или да вдигне цените (но няма кой да му плати) или да клопне кепенци и да отиде на помощи. Той по принцип би бил щастлив да си купи нов хайлакс, но някак не му се получава за момента... макар че на същия бай Гошо в Германия или САЩ му се получава поради някаква причина.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Най-вероятно се визира факта, че цените са по-евтини и поради факта че сме в ЕС се прави реекспорт и се продават по-евтино в Германия после...

    www.soundcloud.com/x2805
  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3354 Неутрално

    Близо 40% от автомобилите в България са на възраст над 20 години
    _________
    Аз пък като чета Дневник си мисля ,че всички имат инвестиционни намерения да купуват нови коли от 500к.с. в брой или на неизгоден лизинг, да им плащат високи данъци и скъпи застраховки !

    Реално погледнато, изгодната кола за купуване от българина е от 3 до 7 години обслужена и да харчи малко !
    Ако има има добър градски и междуградски транспорт и велоалеи съвсем спокойно 40% от колите могат да отидат за скрап !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1140 Весело

    Най старите коли ги юркан най младите шофьори, предимно нощем с газ до дупка

  36. 36 Профил на query
    query
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#30:"FvH"]Има ли как такъв въпрос да се повдигне на местен референдум поне за София? [/quote]
    Ще останете силно изненадан от резултата на този референдум!
    Защо го е обяснил изчерпателно колегата Lord в пост 29.

  37. 37 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 822 Неутрално

    [quote#29:"Lord"]Важното е да може да паркираш таралясника под терасата и където и да ходиш да не минеш повече от сто метра пеша. [/quote]

    Да не забрявяме и ефекта две в едно, мият си и терасата и колата едновременно.

  38. 38 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не виждам проблем, колите да са стари, ако са изправни. Едно 15 годишно БМВ има повече екстри и системи от нова Дачия или Рено. Статистиката дори в Европа взе да се променя и хората там също се усещат, че да си купиш 4-5 годишна кола е много, много по-изгодно отколкото да се набутваш с нова. Единственият "келипир" от нова е прибирането на ДДС-то, ако е N1, но и нашите любими държавни хрантутници и това се опитват да отрежат. Като че ли сме им длъжни за всичко. Инче те си купуват само 7-ци и S-класи за служебни. Дали ще декларират процента на личното им ползване. хахах

  39. 39 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#32] от "др. Иванов":

    Подкрепям. Значително по-разумно и изгодно е да се купи 3-4 годишна кола. Дори и 7-8 е за предпочитане пред нова.

  40. 40 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#38:"primaxm"]Едно 15 годишно БМВ има повече екстри и системи от нова Дачия или Рено. [/quote]

    Това не е така. Хората тук купуват ауди, мерцедес, бмв, защото това са сънували през младините си. Сега могат да го купят свободно, но възможностите им ОТНОВО са като за нова лада, както преди.

    Евроатлантида
  41. 41 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Авторът ли е спал, редакторът ли или всички заедно, но "Дневник" просто върви към нивото по "Блиц" по отношение на качеството на материалите. Само един пример:
    "България изнася повече автомобили за България, отколкото внася"?????

  42. 42 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1494 Любопитно

    "....Структурата на българския автомобилен парк през последните години драстично се промени, като автопаркът в момента е в състояние на почти пълна разруха...."

    Хвърлят камъни в градината на Бочката.
    Той им строи магистрали, те искат и пари за добър живот и нови коли.
    Ама няма...

  43. 43 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#26] от "sa6":

    Изказваш се неподготвен.И аз карам 20 годишен автомобил,който е на природен газ-метан.Със сигурност замърсява по-малко от който и да е нов дизелов автомобил.

  44. 44 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#40] от "sa6":

    Кое не е така, че не разбрах? Убеден съм че имат повече екстри, защото го виждам с очите си. Ако ти си убеден в обратното, си е твой проблем. Ако трябва да избирам нежду 15 годишно БВМ е46 в отлично състояние и чисто нова Дачия или Рено ще избера БМВ-то, нищо че е много по-старо.

  45. 45 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 817 Весело

    До коментар [#36] от "query":

    Много е вероятно. Както казва един приятел - всички са много против корупцията, но ако подложим на референдум дали от утре всички заедно да спрем да взимаме и да даваме подкупи, рушвети и "почерпки" най-вероятно няма да мине.

    Затова ако сме цървули, нека гордо и ясно да заявим като общество, че сме такива! Нека да заявим, че 20 годишната дизелова печка (която иначе е много по-сигурна от нова Дачия, а и върви повече) е по-важна от здравето ни и от здравето на деца ни. Затова не искам нещо такова да се налага чисто административно. Защо? Да понесе някой негативи и да слуша с години как взима хляба на хората и най-милото им, как тероризира обществото и тн?! Пък и както казва Cinik нито един политик няма да се простреля в крака с нещо такова. Все едно в конституцията е записано, че всеки български гражданин има право поне на една трошка пред блока. Та колко подписа трябват за местен референудм?

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  46. 46 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Ей така се съсипва транспорта на дъжавата - първо източиха и разтуриха железниците, после с години никой не помисли за нови схеми на градския транспорт и хората полека лека започнаха да се спасяват сами - кой с каквото може (като така се източиха и парите на хората). Едва през последните няколко години започнаха да обновяват автобусите, пак с външни пари, но докато хората се усетят да ги ползват ще минат още години, дано дотогава и жп-то се пооправи...

  47. 47 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#39] от "primaxm":

    Последните ми коли ги купих на 3 и 4 години, Голф и Пасат. като нови са стрували към 50 хил. евро двете, аз ги взех за 15 хил. Оттогава съм правил само нормалните ремонти, къквито са правили и първите им собственици, но те са плащали и гаранционното обслужване. Реално на тях амортизация и поддръжка им е излизала по 11 хил. евро на година, за двете, на мене хиляда евро амортизация, като падане на цената на колата и средно 500 евро за поддръжка. Ако и двете да били на един германец той е трябвало да получава по 1500Е на месец повече от мене(като се сметнат данъците), защото кара колите като нови, а аз същите, но с 3 и 4 години по-стари.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  48. 48 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Близо от 20 години, заплатите са като от преди двайсе години... е как очаквате да не купува 20 годишни коли?

  49. 49 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Като изключим факта, че екологията на тези коли е зле, статистиката не е лоша. България изнася много по-малко капитал навън за такива машини. Пример, един ван губи 80% от стойността си за 10 години и 200 хиляди км. За това време колата е използвана, но реално може да се използва още. За определени коли двигателят тъкмо се е разработил. Ако ванът е бил 30 хиляди евро, той ще струва 6 хиляди евро. В крайна сметка България изнася 5 пъти по-малка сума за да същото МПС, което ще вози от точка А до точка Б. Няма начин тия 24 хиляди евро разлика да се избият през намален разход на гориво на чисто нов автомобил или от ремонтите. Сметката може да върви в Германия, където ремонтът е скъп и затова се купуват по-нови коли. В България трудът е по-евтин и това определя, че е по-евтино да се кара по-стар автомобил. В един смисъл сме и еко, защото не изхвърляме толкова бързо употребяваните вещи.
    Има още една страна. За 30 хиляди евро един германец си купува нова кола. Тя все пак може да се счупи, може да му дадат оборотна. Българинът за 10 хиляди евро си купува 2 коли, като разпределя километрите 50:50 или някакъв друг процент, но не изминава повече километри. Ако едната кола отпадне поради ремонт другата може да се кара. Единственият проблем остава в този случай паркирането. Иначе има резервираност при употребата.
    А иначе вносителите плачат, да, защото плачат за комисионите.

  50. 50 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    До коментар [#2] от "дедо Андро":

    Реално отчитат износа на авточасти. Доколкото този сектор се разви доста и немските компании са основни клиенти е съвсем нормално.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  51. 51 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#25] от "tily_lily":

    искрено се надявам соца да не се върне.
    защото тогава на стари години ще емигрирам от България.

    а ако соца се върне насила, ще стана най-стария бунтовник против завръщането на соца

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  52. 52 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 479 Весело

    Защо не бих си купил чисто нова кола, а по-скоро сравнително нова, но използвана?

    1. Защото мога да смятам.

    Автомобилът е един от най-бързо обезценяващите се активи, та предпочитам да го взема след като се е обезценил достатъчно, но има още доста живот в него.

    Такси и данъци в пъти по-високи за новия автомобил. Нищо че е по-еко и по-безопасен.

    2. Защото не обичам "да ме цакат с топла бира".

    Няма кеш за нова кола. Това значи лизинг. Лизингът значи, че до последната вноска колата е, един вид, наета. Не дай си Боже тотална щета - вноските съм ги платил, ама съм без кола. Парите от Каското отиват за собственика - сиреч - лизингодателя. Лизингът е с оскъпяване. Независимо какво ви обясняват. Пряко или косвено се плаща повече.

    Гаранционно обслужване - нарича се така, защото гарантира цени три до четири по-високи за сервизно обслужване, в сравнение с извън гаранционното.

    Ае първо да спрете да ме тупате, държава и търговци (търгаши), като брашнен чувал и после да ми гледате каква кола карам.

  53. 53 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#19] от "Цайко":

    ???? По-сигурен - шофиран от баба Ханке и само една Тотална щета . Не мисла!!!
    Масово си взима толквоа годишни БМВ-та за които не могат да си позволят и гумите да им купят и ги шофират с някакви пригодени втора ръка . Сисгурно, сигурно - колко да е сигурно!
    Една нова дачия с НОВИ гуми и всичко ново си е БАЯ по-сигурна...

    www.soundcloud.com/x2805
  54. 54 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#26] от "sa6":

    аз това отдавна го мисля - вдигат се данъците - и само хората които им ТРЯБВА авотомбил ще имат. В чужбина младите хора нямат автомобили ако не са им необходими!!!

    www.soundcloud.com/x2805
  55. 55 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#47] от "др. Иванов":

    а що не Лада на 3 години от някой БОГАТ руснак

    www.soundcloud.com/x2805
  56. 56 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#5] от "Peter Rangelov":

    точно така е - тези технологии се казват 50 лева подкуп

  57. 57 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#53] от "dj x2805":

    точно дачиите според немския ТЮВ имат големи проблеми със спирачната система след има няма 3 години ( заради това не минават технически преглед от първия път). Може би ако си говорим за Нисан ще е друга работата, ама те не са толкова евтини като Дачиите.
    При германеца колата излъчва статус. Затова който има пари си купува ново и го продава след 3 години или въобще не купува, а само кара на лизинг. Така месечният му разход е тотално калкулиран. След като излезе от лизинг и от гаранция, по-бедните взимат колите и ги карат. А често заминава в чужбина колата, където се поддържа и кара дълги години. Не е глупаво да се купуват коли на 5 години. Производителите ни карат да си мислим, че една кола на 5 години е боклук, все едно е телефон на 1 година. Колата е важно да вози и да е сигурна.

  58. 58 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#52:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Защо не бих си купил чисто нова кола, а по-скоро сравнително нова, но използвана? [/quote]
    Вместо да си търсиш причини, започни с това


    [quote#52:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Няма кеш за нова кола.[/quote]
    и завърши с него.

    За съжаление почти всички българи сме така. А опитите да обяним защо не трябва да се купува нова кола са само оправдание на горното.

  59. 59 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#54] от "dj x2805":

    в чужбина младите нямат автомобили, защото не могат да си позволят поддръжката под формата на ремонти, а не защото данъците са прекалено високи. Данъкът на кола над 100 коня в БГ и в Германия е еднакъв, ако говорим за бензинов автомобил. Един ван 164 коня има данък около 150 евро. По-големият разход е ГО, която за шофьорите на малко години (не с малко стаж) е висока. Примерно 800 евро на година. Останалото е ремонти.
    Пример, един младеж не може да си позволи нова кола, например една нова Микра, защото разходът по нея е 350 евро на месец (това включа консумативите - гориво + загубата на стойност). Тия 350 евро са му квартирата на месец. За тези пари той трябва да работи 40-50 часа на месец. За сметка на това на студентите картите за градския транспорт покриват големи зони, в градовете и извън тях, и им струват 30 евро/месец.
    Българският студент кара кола за 3000лв, която му струва 100лв за данък и 160 за ГО. От там нататък едва ли дава повече от 300-400лв на година за ремонти. 660лв/12=55лв/месец. За тия пари той работи 10 часа. Затова и кара кола, за разлика от студента германец.

  60. 60 Профил на matz
    matz
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#52] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Добре казано!

  61. 61 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#58] от "sasoss":

    аз и да имах кеш за новата, щях да си купя кола на 5 години, на половината цена, да я карам още 5, да я продам на 20% от първоначалната стойност в ценовата листа. След това с останалия кеш ще си купя пак кола на 5 години и ще я карам още 5.

    Колата струва 30 бона, аз на 5 години я взимам за 15. Накрая продавам за 6. За 5 години съм изгубил 9 бона в амортизация. Ако беше нова щях да изгубя 15. След това още една за 15, накрая за 6. В началото съм имал 30 хиляди евро, след 10 години имам 12 хиляди евро. Ако бях взел нова кола, щях да имам 6 хиляди. С малко още пари (3 хиляди евро) ще карам още 5 години 5-годишна кола.

    Който е луд нека купува нови коли и подарява пари на следващите собственици . Коли с драскотини приемам на драго сърце, това им сваля доста цените (в Германия), а в България за ще ги оправят, ако желая.

  62. 62 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    [quote#53:"dj x2805"]Една нова дачия с НОВИ гуми и всичко ново си е БАЯ по-сигурна... [/quote]
    Не знам защо си останал с впечатлението, че си карам BMW-то със стари гуми. И още едно въпросче - от даденатата за пример от теб нова Дачия, като й остареят гумите, какво правим.

  63. 63 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Тази година ми направи впечатление, че пътна помощ имаха доста работа по Хемус. От години не съм виждал пътна помощ толкова дейна. Много отдавна бе когато москвичи и полски фиати се редяха с вдигнати предни капаци отстрани на магистралата. Тази година бях свидетел на доста случаи на репатриране. Особенно на стари БМВ-та и фордове.

  64. 64 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 479 Любопитно

    До коментар [#58] от "sasoss":

    Според мен, не си ме разбрал правилно - ако мога да дам 20 хил. лева за три-четири-пет годишен автомобил, който става мой, защо, за същия, но нов, да платя 50 хил. лева, без да е мой? Както казах - въпрос на сметка.

    А на този, който може да изкара ей така 50 хил., без да се замисля, проблемите му са съвсем различни. Средностатистическия германец също не може да си позволи такъв разход. Затова и там има лизинг и кредити.

  65. 65 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 482 Любопитно

    До коментар [#30] от "FvH":


    [quote#30:"FvH"]Просто трябва да се забрани коли без поне ЕВРО3 да влизат в градовете. Толкова е просто. Има ли как такъв въпрос да се повдигне на местен референдум поне за София? [/quote]

    Ако колата е без Евро 3 , ама е на пропан-бутан какъв е проблемът???

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  66. 66 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 891 Неутрално

    [quote#7:"lustmord"]Нашият внос идва главно от чужбина" [/quote]

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8904 Неутрално

    И после твърдите горива за отопление били виновни за голямото замърсяване на въздуха.

  68. 68 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#58] от "sasoss":

    Вместо да си търсиш причини, започни с това

    Няма кеш за нова кола.- цитат на коментар #52 от “ХЪ ХЪ ХЪ”
    и завърши с него.

    Това за служебната пасва, ама ако ще си бъркаш в джоба, и ще я търкаляш из нашите дупки, и ще плащаш на гаранционните сервизи щото гаранцията да не отпадне (отделно прегледай хубаво какво покрива гаранцията) сметката излиза по съвсем друг начин. Отделно ако сравниш новото и втора ръка от към екстри... дяволчето е в детайлите. Има го момента, дето в България се купува авторитет заедно с автомобила, обаче пак е леко сбъркана програмата на чипа. Един по-обикновен автомобил с шофьор на заплата е далеч по-престижно от лъскав и по-нов автомобил ама шефа сам да си търси място за паркиране. Е, ама нали Андрешко държи той да е на капрата и да върти камшика, а лошите се возят отзад на удобното...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  69. 69 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Преди дни твърдеше, че не било правилно сравнението между автопарка и локомотивите на БДЖ. Е, статистиката те оборва.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1911 Весело

    [quote#67:"rosiraycheva50._"]И после твърдите горива за отопление били виновни за голямото замърсяване на въздуха.[/quote]
    Що, битовите печки имат филтри за сяра и твърди частици в буриите ли? Просто няма как да сбъркаш смраддта от въглища, гуми, ПДЧ и дърва през зимата. Отделно, че точно твърдите горива се изгарят най-неефективно в битовите печки. Питай който искаш техник, дето поназнайва от горелки да ти обясни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#47] от "др. Иванов":

    [quote#47:"др. Иванов"]Последните ми коли ги купих на 3 и 4 години, Голф и Пасат. като нови са стрували към 50 хил. евро двете, аз ги взех за 15 хил.[/quote]

    Леко само с 3-4 годишните (3 или 4?) Пасат и Голф, които си ги купил от Германия за общо 15000 евро.
    Е, ако купуваш катастрофирали или блокирали двигатели, заповядай. Иначе, не се излагай като не знаеш цените

  72. 72 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#59] от "alabalko":

    еми на едно мнение сме...

    www.soundcloud.com/x2805
  73. 73 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#57] от "alabalko":

    Макар да съм с нова кола - предишната беше под 5 години купена от лизинг в БГ!!! ВСЕ ПАК германците бяха изкарали някаква статистика, че ДАЧИЯ лесно се обръщали! Въпреки че съм германофил и работя интензивно с немски, не бих се съгласил - оказа се, че май са фалшифицирали теста!

    www.soundcloud.com/x2805
  74. 74 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#64:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Според мен, не си ме разбрал правилно - ако мога да дам 20 хил. лева за три-четири-пет годишен автомобил, който става мой, защо, за същия, но нов, да платя 50 хил. лева, без да е мой? Както казах - въпрос на сметка.[/quote]
    Много добре те разбирам. А защо вместо да дадеш 20 хил. лева не дадеш 10 хил. лева, а останалите да похарчиш за нещо наложащо, като нова дограма на къщата?
    Проблемът ни е, че не можем да отделяме пари за сигурност и удобство. Но не разбирам защо поради тази причина трябва да се заблуждаваме, че гроздето е кисело.

  75. 75 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#68:"gost22"]Това за служебната пасва[/quote]
    Не те разбрах. Каква е разликата да купуваш служебна и лична кола?
    Или може би имаш предвид - разликата между това някой друг да ти купи кола и ти да си купиш кола?
    Темата за авторитета е съвсем друга и предполагам, че съвсем изкривена в България.

  76. 76 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Защото това го и говорят тези, които си купуват дрехи втора употреба на 1/5 от цената. Много по-на сметка било...
    Въпрос на възможности.

    Ако можеш да си позволиш нова кола за 35 хиляди, повече едва ли ти трябва, освен ако не се къпеш в пари.
    Би било да си идиот, за да си купиш осемгодишен Туарег, вместо нова Тойота Авенсис, но тук е пълно с такива, защото, както пише по-горе, така ще се фукат пред съседите, или ще опитат да закачат някоя кифла. Новата кола ще е безпроблемна повече от десет години, 15+ годишна (към края на "собствеността" стара "гъзарка", ще ти скърши финансите. Да не говорим, че ако потрябват части само на морги разчиташ, че явно оригинални части не може да си позволиш при такива покупки.

    А ако избираш между 20 хиляди за кола или 10 за кола и 10 за дограма, спорът е безсмислен. Просто нямаш пари за нова кола и толкова. Купуваш каквото продават за тия пари и се надяваш да е читаво, да не станеш роб на сервизите.

  77. 77 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#74] от "sasoss":

    Ами нямам къща, брат. Иначе с кеф.

    Както и да е - правиш работата комплексна като намесваш външни фактори и ми разваляш "идеалната среда" на разсъждение.

    Пожелавам на всички ни да не ни дреме от разходите съпровождащи покупката на един нов автомобил. И нови дограми за къщите.

  78. 78 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#76] от "enterfornone":

    А замисляли ли сте се защо и на запад статистиката показва застаряване на автопарка? Ами новите коли ги правят да се счупят на 5тата година, а 20г бяха почти вечни.

    1) За какво ми е да си купувам нещо, което освен, че много бързо се обезценява има повишена притегателна сила за крадците?

    2) Данъците на новите коли са безумно по-високи, защото няма нова кола под 100 коня!

    3) Разходите за поддръжка са много по-ниски при старата. Карам само стари коли (между 6 и 15 г) и до сега няма случай на годишна база да съм платил повече (поддържам сервизна книжка) от половината разходи за 2-3 годишен автомобил. Само да добавя, че дори и фабричен дефект на компютър (ех да нямаха компютри 12 годишните коли!!!) и пак ремонтът ми излезе без пари в сравнение с новите по-сложни компютри. За дупките по пътищата изобщо не си струва да споменавам. Важи ли ви гаранцията за тях, а? Ха осъдете столична или която и да е община (ако имате нерви)!!!

    4) "Зелен" човек съм, обичам природата, когато е възможно се придвижвам пеша или на велосипед. Колата се кара основно между градовете. Жените ги свалях с чар и ум, колите са за тези, които не притежават тези качества.

    5) Все пак автомобилът е за безпроблемно и не много скъпо придвижване от т. А до т. Б.

    6) Екология - да, но колко струва т.нар. "консуматорско" мислене за природата? Купуваш и хвърляш пластмаси, метали, химии и пр? Това е ЛЪЖЕекология. А кой ще спре старите и скапани камиони от пътищата? Зад тях не може да се кара! Кой ще спре горенето на гуми, пластмаси и въглища за отопление - не може да се диша в някои квартали!

    Заключение: Мога да си позволя и нов автомобил, но нито от практическа, нито от екологична гледна точка не е оправдано за сега.

    Един Българин
  79. 79 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#73] от "dj x2805":

    не говорим за тестове на списание, говорим че в годишните статистики на ТЮВ Дачия е много зле и колите над 3 години много често не минават ГТП. Основен е проблемът с предницата и спирачките.

  80. 80 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#76] от "enterfornone":

    сравнението на колите втора ръка с дрехите втора ръка е тъпо. Иначе в Германия нямаше да има една кола, която да е с повече от 1 собственик в историята си. Германците не носят дрехи втора ръка, а ги изнасят.
    Една дреха трудно се поправя. Една кола се поправя. Изчуква се, пребоядисва се. Частите са заменяеми. На дрехите какво им се подменя? Ципа и копчетата.
    Изхождам от факта, че живеем в ограничени ресурси, т.е. не сме милиардери, защото тогава в някой бар щяхме да даваме по 10к/вечер. В този смисъл съм преценил, че в моя живот приходите ми имат ограничение и начинът да водя добър живот е чрез компромиси. Че няма да сваля фолиото на новата кола, няма да се налага да я карам 2000км без да натискам здраво газта и т.н. Приемам че е машина и може да се развали, но знам че в България ще ми я поправят и ще платя повече за частите отколкото за работата, а не обратното. За мен колата не символ на статус, просто ме вози. Предпочел съм на имам по-стари коли. Имам възможности, но съм решил да храня шефовете във Волфсбург и компания. Германецът, ако иска да показва статус, да го показва, това ще му струва пари, които ще ми подари после.
    По същия начин търся жилище втора употреба, старо строителство, но не прекалено старо. В Германия, разликата между ново и старо често е над 2 пъти, в България тази разлика я няма де.

  81. 81 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1669 Весело

    Из нашите пътища се движат всякакви антики, ама всичко е нормално, щото това си е до манталитет. За пари и контрол няма да говорим, то е ясно къде сме в класацията... Обаче ние можем да приведем всяка кола в движение, да я регистрираме и да я караме докато буквално започне да се разпада, въпрос и на престиж, не напразно сайтове (и списания) като "направи си сам" са на почит от поне половин век...

  82. 82 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#81] от "Жорко":

    да си чувал за немското "Selbst ist der Mann". А може би знаеш, защо в Германия има толкова много вериги строителни магазини. Там не пазаруват майсторите, а любителите Германците също обичат да човъркат, просто не по колите си. Българинът човърка и по колата си.

  83. 83 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 506 Неутрално

    за експеримент може да си пуснете в сайт за коли на старо какво се предлага на цена до 1000 лв. Аз лично бях изумен, защото 80% от колите по пътищата изглеждат точно по този начин, както хилядите резултати...

  84. 84 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1911 Любопитно

    [quote#75:"sasoss"]Не те разбрах. Каква е разликата да купуваш служебна и лична кола? [/quote]
    Иди да си поговориш със счетоводителя, каква е разликата, когато си бъркаш в своя джоб и когато кинтите излизат от джоба на фирмата ти...
    Също така има разлика в стреса, при шофирането на нова (на лизинг) и втора ръка кола. Това в България де. То и други разлики има, ама първо разгледай тези със счетоводителя. Така де, джип-баничарка си е нашенски патент, та...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  85. 85 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 286 Неутрално

    При тази мизерия в която тъне този народ, това че има въобщи коли е добра новина.

  86. 86 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#82] от "alabalko":

    Не е и само това. Аз не обичам да се занимава с коли, но карам кола широка употреба 2002 и просто нямам разходи за поддръжка. Който иска нова Дачия или БМВ да му мисли. На мен на година колата ми излиза около 300-400 лв за части и около 1700 - 1800лв за гориво (4/100 харчи). Няма лошо в джиповете, сигурно са по-здрави по дупките, но 10+ на 100 е еко и финансова бомба .

    Докато няма ред, наложен от държавата за отопление, за горене на кабели от "брат'чедите", спиране на димящите камиони и придвижване с велосипеди поне лятото е безумно да си мислим за екология.

    Същото се отнася и за съдебната система и МВР по отношение на кражбите, както и на общините по отношение на безумните данъци за нови в сравнение със старите автомобили.

    Един Българин
  87. 87 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Наистина ми е интересна народопсихологията на българина, особено на хората, които живеят в София, що се отнася до автомобилите. Първото нещо, което се забелязва е факта, че притежанието на автомобил, бил той и на 15-20 години, се счита за символ на социален статус, благоденствие и независимост. В този смисъл притежанието на личен автомобил е издигнато на пиедестал и е напълно нормално за хора, които откровено мизерстват и са затънали в дългове, все пак да си търкалят стария голф или бмв. Всички са срещали хора, които никога не са зареждали гориво за повече от 30 лв, купуват гуми на старо, отделят няколко дена да намерят сервиз, където най-изгодно да си направят възможно най-неотложния ремонт, а плащането на данъци се бюджетира месеци по-рано. Имам познати, които имат доходи под 800 лв на месец, но имат кола, а наложи ли се някой ремонт за 200-300 лв. се търсят заеми или колата се зазимява пред блока, докато заветната сума не бъде събрана. Имам и познати, които се придвижват с метро, но взимат над 3000 лв. Понякога е тъжно, като се замисли човек, но в крайна сметка всеки сам си решава...

  88. 88 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Повечето андрешковци разсъждават по следния начин "Що ми е да имам една на 5 години, като мога да имам 3 на по 20" 2 от които да отлежават на тротоара!

  89. 89 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    [quote#69:"zo"]Преди дни твърдеше, че не било правилно сравнението между автопарка и локомотивите на БДЖ. Е, статистиката те оборва.[/quote]

    Виж ми първия коментар - аз се съмнявам точно в тази статистика. Статистка няма и всеки се позовава на своята си измислена....Апропо, когато сравняваш БДЖ, трябва да вземеш за шаблон някоя друга фирма, която се занимвава с превози и чиито превозен парк е в употреба целодневно. Например Спиди, Вили Бетц, Еконт Експрес, Юнион Ивкони

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  90. 90 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#87] от "dc_ken":

    +++ Тъпотията заема превес. Хората които вземат по 3 бона заплата и се возят в метрото нямат време да киснат в здръствания Камо ли да обикалят по сервизи да търсят най-добрата оферта да им ремонтират колата.

  91. 91 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#87:"dc_ken"]Имам и познати, които се придвижват с метро, но взимат над 3000 лв.[/quote]

    Аз попадам в тази категория, въпреки че не живея в София. От 8 години имам същата (вече 22-годишна кола), но я поддържам безкомпромисно и я държа в гараж, и ходя пеша на работа. Карам я само когато наистина ми трябва в града, или за извънградско.

    Хората около мен казват или "ти си луд да хвърляш пари по толкова стара кола", или "защо не я караш", или "защо не си купиш нещо по-ново". Имам спестени пари и утре мога да отида в някой шоурум за да си купя в кеш нова кола среден клас, но за какво ми е, при положение, че имам напълно изправна кола.

  92. 92 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#47] от "др. Иванов":
    [quote#47:"др. Иванов"]Последните ми коли ги купих на 3 и 4 години, Голф и Пасат. като нови са стрували към 50 хил. евро двете, аз ги взех за 15 хил.[/quote]

    Не те знам кви коли си вземал, ама Пасат и Голф ЗАЕДНО да струват нови 50 хил. евро са били почти абсолютно базови. Току-що проверих: Най-базовия Голф струва нов в Германия 17650 евро, най-базовия Пасат е 26050 евро, заедно са 43700. В тези изпълнения Голфът има 1,2 л бензинов двигател, Пасатът е с 1,4 бензин, и двата са с железни джанти (с капаци), с фарове с нормални "крушки" (не ксенонови), нямат нито навигация, нито парктроник, нито много друго отдавна "стандартно" за нова кола оборудване.

    За мен това са най-безсмислените коли на света, но ако теб те влече да караш такива - добре. Но пък ако си говорим за такива коли - да, абсолютно си прав, че няма смисъл да купуваш нова. Всяка читава 4-5 годишна кола ще има по-добро оборудване от абсолютно базова нова кола. Това важи не само за ФВ, а и за БМВ, Ауди и другите немски марки. При тях базовото наистина е мега базово.

    Хората, които си купуват нова кола, го правят не само за да е "нова", а за да си я направят такава, каквото си искат. И почти сигурно няма да е базова.

    [quote#47:"др. Иванов"]Оттогава съм правил само нормалните ремонти, къквито са правили и първите им собственици, но те са плащали и гаранционното обслужване[/quote]

    Тука нещо тотално се оплете... Гаранционното обслужване затова е гаранционно, защото 1. е включено в цената на продукта (не се доплаща) и 2. при случай на проблем производителят поема ремонта за своя сметка. Така че не е ясно за какво гаранционно обслужване са плащали първите собственици. Плащали са само консумативи и поддръжка (което не влиза в гаранцията), каквото си плащал и ти.

    Отделен е въпросът, че поне в Германия почти всяка марка предлага и пакети за пълно сервизно обслужване, вкл. и консумативи (масла, филри, спирачки, всичко) в рамките на гаранционния срок. Според зависи от марката и модела тази "екстра" струва от порядъка на 100 до 300 евро на година, което според мене е добра оферта, предвид че колата ти ще е поддържана в оригинален сервиз на марката, а не в кварталния гараж. В по-хубавите сервизи ти дават и резервна кола за времето, в което твоята е в сервиза, така че да си винаги мобилен.

    Е те за такива неща хората си купуват нови коли - и то не базови.

  93. 93 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#78] от "Един Българин":

    Да бе, кисело е гроздето!
    [quote#78:"Един Българин"]Карам само стари коли (между 6 и 15 г) и до сега няма случай на годишна база да съм платил повече (поддържам сервизна книжка) от половината разходи за 2-3 годишен автомобил.[/quote]
    А ето тази мисловна конструкция е много типична.

  94. 94 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#68:"gost22"]Това за служебната пасва, ама ако ще си бъркаш в джоба, и ще я търкаляш из нашите дупки, и ще плащаш на гаранционните сервизи щото гаранцията да не отпадне (отделно прегледай хубаво какво покрива гаранцията) сметката излиза по съвсем друг начин.[/quote]
    Пак да те попитам - да не би да имаш предвид разликата НЯКОЙ ДА ТИ купи кола и САМ да си купиш кола?
    След като си чувал за счетоводители, дали не си срещал някой от тях, който да те светне, че много от личните коли минават през фирми и пак възстановяват ДДС?

  95. 95 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#87:"dc_ken"]Имам и познати, които се придвижват с метро, но взимат над 3000 лв.[/quote]
    Това повод за гордост ли е?И защо трябва да се срамува човек,който кара стар автомобил?Автомобилът не е само средство за придвижване до работа.Аз всяка събота и неделя ходя някъде с автомобила-дотам няма как да отида с метро,а и по принцип не ползвам метро,защото там където живея няма метро.

  96. 96 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 973 Неутрално

    "От тях излиза, че България изнася повече автомобили за България, отколкото внася", уточни Желев. Според него реекспортът е 15-20% максимум."


    тц тц тц редакторите къде са !? лееееееешшшшшшшш

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  97. 97 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#95] от "robocop1":
    [quote#95:"robocop1"]Това повод за гордост ли е?И защо трябва да се срамува човек,който кара стар автомобил?[/quote]

    Не е проблемът в стария автомобил, а в ИЗЛИШНИЯ такъв. Защото много от хората, които карат стари коли, просто нямат нужда от такава. Да не говорим за тези, които имат по няколко стари - дали не е по-разумно да пропуснат едната?

    И за да отговоря на въпроса - да, според мен е повод за гордост, ако човек успява да живее без кола. Вече дали ще ползва метро, велосипед, ролкови кънки или кракомобила е въпрос на инфраструктура и на вкус. Да попитам обратно - защо да не е повод за гордост да не ползваш кола?

  98. 98 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Според мен проблемът се корени в това, че старите коли станаха безумно евтини. Всеки може да се купи кола за трицифрена сума. В София виждам хората, които ходят по кофите за да събират картон и хартия да го правят с много стари форд транзит или онези дългите опели, май омега бяха. Няма каруци като в провинцията Преценете колко е достъпно! Другото, което ми прави впечатление е по ромските квартали, през които ми се налага да минавам понякога - доста автомобили виждам по дворовете и тротоарите (освен многото таксита разбира се . Така че няма как да не е висок процента на старите коли.

  99. 99 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 773 Весело

    В Куба средната годишна възраст на колите в употреба е много по
    голяма!
    Над 75 % са над половин век и около са 22% над четвърт, докато новите са остатъка от 3%.
    А относно износа от България за Германия това са автомобили за претопяване и преработка на пластичните отпадъци и файберглас.
    Това е доста развит бизнес (отрасъл) в Германия докато в България той все още няма "почва"поради скъпата технология и процеси.

  100. 100 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    И съм в този кюп.Догодина по това време Ситроенчето ми ще чукне 20 лазарника!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK