Вторият участък от Западната дъга на София трябва да бъде изграден за 10 месеца

Премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и здравният министър Петър Москов на пускането на готовата отсечна на Западната дъга.

© Фейсбук на Бойко Борисов

Премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и здравният министър Петър Москов на пускането на готовата отсечна на Западната дъга.



Вторият участък от Западната дъга на Софийски околовръстен път (от моста р. Какач до пресичането със Северната скоростна тангента) трябва да бъде готов в средата на лятото на следващата година, съобщи днес председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров при първата копка на обекта. Изпълнител на тази отсечка, която е дълга малко на пет километра, е сдружение "Европейски пътища", като стойността на договора е почти 102 млн. лева.


"В съседство имаме топловроводи, защото тук е топлоцентралата на ж.к. "Люлин". Имаме жп линии и много съоръжения, което прави обекта много сложен. Надявам се срокът от 10 месеца да стигне на строителите", посочи той.


Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, която също присъства на първата копка, допълни, че участъкът, макар и не много дълъг, е важен, защото тази част на софийския околовръстен път е една от най-натоварените в цялата страна. "Западната дъга е един кръстопът, който свързва изключително важни, натоварени и много тежки направления - тежки като интензитет на трафика и като това, че оттук преминава целият транзитен трафик в направленията и връзката с ГКПП Калотина и магистралите "Хемус", "Тракия" и бъдещата Северна скоростна тангента.




По-късно двамата откриха и завършения първи участък от Западната дъга (от края на магистрала "Люлин" до моста на р. Какач). Той е дълъг три километра, изграждането му продължи 22 месеца и струваше 47.82 млн. лева с ДДС. Изпълнител е обединение "Трейс СОП".


Западната дъга е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", свързващ Видин с Кулата.

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Уф, още 3 години задръствания в тази част на София...
    Толкова продължи строежа на първия участък.

  2. 2 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#1] от "jig":

    Е ако не беше Орешака да блокира строителството можеше и по-отдавна да е готово.
    Ама както и да е

  3. 3 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 592 Любопитно

    48 милиончета за 3 км равнинен път! Аз ли бъркам, но ми се струва, че магистарала Тракия я строиха за по 4 до 6 милиона на километър. Този път излиза 3 или 4 пъти по-скъп от магистрала.

    И на мен не ми харесва нашествието на чужденци. Но няма да пиша злобни параноични глупости срещу тях, защото така най-вече ще изложа себе си.
  4. 4 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Баце спешно е долетял от конгреса на ЕНП, за да резне лентата.

  5. 5 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#2] от "sv3tli0":
    Така е, всеки път като минавам оттам, виждам Орешарски, застанал пред фадромите и не дава да работят.

  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    10 месеца, разбрахте ли бе, калмуци.
    Боко каза 10 месеца.
    Ако трябва, снежинките във въздуха ще ги ловите.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Любопитно

    [quote#3:"Емо"]48 милиончета за 3 км равнинен път![/quote]
    И колко съоръжения има в тези няколко километра "равнинен път"?

  8. 8 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Любопитно

    [quote#3:"Емо"]Този път излиза 3 или 4 пъти по-скъп от магистрала.[/quote]
    Би ли направил малка справка какви са цените на отчуждителните дейности в нивоите около Стара Загора или Айтос и какви - в района на Люлин, че нещо ми се губят...

  9. 9 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Пак ще започнат едни задръствания, нерви. В други страни път до Марс ще изградят за това време.

  10. 10 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norie":

    И какво предлагаш, да си седим на стария разбит тесен път, така ли? Щото там никак няма задръствания и нерви, ама хич...

    Ей от такива мрънканици направо ми се повдига...

  11. 11 Профил на sonita987
    sonita987
    Рейтинг: 217 Неутрално
  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Москоффф я свърши всичката и отиде и той да открива пътища, скукаааа скука.

  13. 13 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#9:"Norie"]Пак ще започнат едни задръствания, нерви[/quote]
    Пътуваш често по моста над Какач? Съболезнования, аз, както и доста от софиянците, го ползвам веднъж на три години. И много добре знам, както и останалите столичани, че огромната част от трафика в района преминава именно през новооткритата отсечка, връзваща околовръстното с пътя към Сърбия / бонус - много по-добрата връзка с ж.к. Люлин/. Поради което отпушването в този район ще е отлична придобивка. Ако след десет месеца са налице и връзката на околовръстното със Северната тангента+детелината с Ломско шосе.....не смея да мечтая....ще останат само най-сложните участъци Люлин-резиденция Бояна и Младост - магистрала Тракия. Ако това бъде построено в следващите няколко години+кръстовищата на две нива по вътрешноградските магистрали на столицата+третия лъч на метрото - София ще е вече друг град, поне в транспортно отношение!

  14. 14 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Весело

    [quote#11:"sonita987"]А Москов защо е там????[/quote]
    Ако знаеше какви поражения на психическото здраве докараха задръстванията в района на жителите на София, нямаше да питаш

  15. 15 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#5] от "jig":

    Живея в Люлин и имам излаз точно към въпросната отсечка.
    По добре не коментирай..
    Докато беше орешака, целият строеж беше в летаргия...
    Подобно на полуготовата Марица, която просто си киснеше ХХ време ..

  16. 16 Профил на peshovuchev
    peshovuchev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Участака е скъп заради необходимостта от обходни трасета, както и виадукти, кръгови, инфраструктура под пътя и всякакви изкопи, които на магистралите ги няма. Там идва и голямата разлика в цената.

    На Москов съм му фен, но какво прави там??

  17. 17 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#1] от "jig":

    Не се кахъри! По бързо ще стане е ще бъде супер. Да знаеш.

  18. 18 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Какво стана с Марица, колко петилетки ще се строи?!

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#8] от "nenad":

    Веднага ти казвам - очуждителните действия за западната тангента са по 68 стотинки на квадрат. Чакам да ми обясниш откъде идват милионите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    [quote#18:"Само Левски"]Какво стана с Марица, колко петилетки ще се строи?![/quote]

    Доколкото разбрах, или сега потеглят да я открият, или утре.

  21. 21 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 419 Неутрално

    А кога ще си достроите Южната дъга, сега полудъга - полунищо, драги популисти от ГЕРБ? Кога от Младост 4 до магистрала Тракия няма да има колосални задръствания и километрични опашки, гарантирани от ГЕРБ?

  22. 22 Профил на Kaloian Petrov
    Kaloian Petrov
    Рейтинг: 214 Гневно

    До коментар [#21] от "royaldnk":

    Не те е срам!

  23. 23 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    нещо бъркаш. Няма западна тангента, има западна дъга и северна тангента. Така че тия 68ст/кв.м. или 680лв/декар за какво да ги броим? Според мен става въпрос за северната тангента, защото там нивите са извън регулация. Няма как за 680лв/декар да се отчуждава на ръба на града, като от едната страна е дори града и със сигурност говорим за урегулирани имоти.

  24. 24 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    № 21 пише: "А кога ще си достроите Южната дъга, сега полудъга - полунищо, драги популисти от ГЕРБ? Кога от Младост 4 до магистрала Тракия няма да има колосални задръствания и километрични опашки, гарантирани от ГЕРБ?"

    Икономиса ми доста чукане по клавишите.
    Макар че аз пиша не ГЕРБ, а ГРОБ.
    ЗаГРОБени надежди за оправяне на нещастната ни Родина.

  25. 25 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#21] от "royaldnk":

    южната дъга е вътрешноградска магистрала. Форсира се строежа на пътища, които разтоварват града от транзитен трафик. Така от Люлин се включваш на западната дъга и после на северната тангента за да излезеш на Хемус или с малко шофиране по околовръстното на Тракия. Южната дъга е за града и транзитният трафик там няма място. Както и няма нужда транзитен трафик да минава през Владая.

  26. 26 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Дори и гербер да си, редно е да имаш мяра в лъжите. Кой лъга, че е "построил" Южната дъга, спомняте ли си? Да, ама не. Построи малка и скъпа полудъга, която изведнъж, фокус-мокус и се стопява в храсталаците при Младост 4. Какво се получи - НИЩО, преместихме задръстванията от Бистрица при Горубляне, това се случи. Оттогова - 5 години пълно герберско бездействие. Защо, бе дугари популисти?

  27. 27 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#21] от "royaldnk":

    Пролетта би трябвало да почнат продължението до Тракия.
    И аз отдавна го чакам.

  28. 28 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 749 Неутрално

    [quote#11:"sonita987"]А Москов защо е там????[/quote]
    турист

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#23] от "alabalko":

    Ми като няма, ела да го кажеш като експерт по делото, което водим няколко стотин собственика. Ако го спечелиш, ти давам процент, ОК?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Това добре, направо супер.

    А връзката от Младост 4 с магистрала Тракия кога ?

    Или според милиционерите кЕсенето в задръствания укрепва душевното състояние и обогатява речника.

  31. 31 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 749 Неутрално

    ако не се появи някоя археология може и да стане за това време. зимата може да се използва да се направят съоръженията.

  32. 32 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 579 Весело

    Значи планът е начертан. Строи се за 10 месеца и на 11 се почва ремонт, който ще пордължи една година.

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7995 Неутрално

    За президентските избори,Борисов ще пререже лентата.

  34. 35 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#28:"ck2013"]турист[/quote]

    Куфар

  35. 36 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#30] от "olimpipanov":

    А връзката от Южната дъга до АМ 'Люлин'? Там също е голяма тапа в тези 5-6 км.

  36. 37 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Ами честито. Дано се справят със следващата отсечка в срок.

  37. 38 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#13:"nenad"]ще останат само най-сложните участъци Люлин-резиденция Бояна и Младост - магистрала Тракия[/quote]
    Южната дъга на София беше започната да се строи 2008 г.
    За 7 години с цената на много задръствания до момента са построени около 5-6 километра от нея. Остават още толкова, за да се свърже с магистрала Тракия и още толкова, за да се свърже с магистрала Люлин. Това означава грубо още 10-15 години строежи и задръствания в тази част на София.
    Сега пресметни на колко години си бил през 2008 г. и на колко ще бъдеш, когато се завършат тези космически 20-ина километра Южна дъга.
    И не ми излизай и ти с оправданието за Орешарски, защото през 5 от тези 7 години ни управлява сегашната мутра.

  38. 39 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Москов какво прави там, здравния да не е станал строител на пътища (той и за това не става)

  39. 40 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    До коментар [#33] от "rosiraycheva50._":
    Не, ще я пререже кандидата Радан и Московеца

  40. 41 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#13:"nenad"]кръстовищата на две нива по вътрешноградските магистрали на столицата[/quote]
    Надявам се преди да започнат да се строят тези прословути кръстовища на две нива, да имаме вече европейски мислещ кмет, който да мисли за тротоари, пешеходни алеи и паркове, а не за магистрали, кръстовища и паркинги.

  41. 42 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#13:"nenad"]София ще е вече друг град, поне в транспортно отношение![/quote]
    Това го слушам от години. И все задръстванията си продължават.
    Но вече си купих жилище близо до работата и само злорадствам на ежедневните задръствания, които електоратът на ГЕРБ е принуден да търпи докато чака София да стане друг град.

  42. 43 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#38:"jig"]Това означава грубо още 10-15 години[/quote]

    Е,прекалено груб си,другарю.
    То и вие разногледи станахте от толкова хоризонтална и вертикална маркировка,така че ви е простено.Жив и здрав да си да се порадваш и на бъдещите участъци.

  43. 44 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#42:"jig"] и само злорадствам на ежедневните задръствания[/quote]
    И плюваш по новите тротоарни плочки,по асфалта и кълнеш.Знам ви аз семето.

  44. 45 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2669 Неутрално

    До коментар [#25] от "alabalko":
    [quote#25:"alabalko"]Форсира се строежа на пътища, които разтоварват града от транзитен трафик.[/quote]

    Скъпи приятелю, форсират се само алабализмите. Строежът на Западната дъга не може да бъде никакво оправдание Южната дъга да бъде зарязана и да стои толкова време в това състояние - да води от никъде до никъде.


  45. 46 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#25] от "alabalko":
    [quote#25:"alabalko"]Южната дъга е за града и транзитният трафик там няма място[/quote]

    Ъъъ, и как се стига от Сърбия за Турция, ако не през южната дъга на софийското околовръстно? Това ако не е транзитен трафик, не знам.

    За жителите на западна София, които пътуват за Пловдив, изобщо няма да говоря - те също минават по южното околовръстно. Или им препоръчваш да минат по северната тангента, през Нови Искър и Чепинци, за да стигнат до Тракия...?


  46. 47 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Всъщност това, че живея близо до работата не ми гарантира бързо придвижване.
    Да ходя пеша - абсурд. Просто в района няма инфраструктура за пешеходци.
    Градски транспорт - също е далече и нередовен.
    На една спирка с метрото съм, но реално трябва да ходя повече пеша (между добре паркирали коли по тротоарите) отколкото да пътувам с метрото плюс чакане от 6-8 минути в час пик (10-15 минути в друго време).
    Единствено с кола е удобно, но дори и тук чисто ново ремонтирания участък на Цариградско/Самоковско шосе пропадна и гарантира нови задръствания, ако пътуваш в час пик.

  47. 48 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#43] от "ret":

    Искаш ли да се обзаложим, че до 2025 г. Южната дъга няма да бъде завършена. Все пак остават още цели 10-15 км сда се строят.

  48. 49 Профил на Kojcho Kojchow
    Kojcho Kojchow
    Рейтинг: 5 Неутрално

    ахаа, ето защо асфалтираха в дъжда тези дни

  49. 50 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#48] от "jig":

    Нищо лично, ама си голями мрънкало, сериозно...

  50. 51 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 379 Неутрално
  51. 52 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 877 Любопитно

    До коментар [#11] от "sonita987":

    популиста москов е отдавна в герб ,мястото му е точно там ,а и с баце са на един акъл

  52. 53 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#19:"Darth Plagueis"]Веднага ти казвам - очуждителните действия за западната тангента са по 68 стотинки на квадрат. [/quote]
    Толкова са предложили на теб за бабината ти нива. Много хора получиха съвсем други предложения. Просто имотите им бяха в регулация, за разлика от твоя. Да не говорим, че си изпуснал сроковете за обжалване. Ако го беше сторил, щеше да преминеш в режим на директно извънсъдебно договаряне с инвеститора. Духането на супата винаги е личен проблем на духащия.

  53. 54 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 419 Весело

    [quote#42:"jig"]Но вече си купих жилище близо до работата и само злорадствам на ежедневните задръствания, които електоратът на ГЕРБ е принуден да търпи докато чака София да стане друг град.[/quote]

    [quote#47:"jig"]Всъщност това, че живея близо до работата не ми гарантира бързо придвижване.
    Да ходя пеша - абсурд. Просто в района няма инфраструктура за пешеходци.
    Градски транспорт - също е далече и нередовен.
    На една спирка с метрото съм, но реално трябва да ходя повече пеша (между добре паркирали коли по тротоарите) отколкото да пътувам с метрото плюс чакане от 6-8 минути в час пик (10-15 минути в друго време).
    Единствено с кола е удобно, но[/quote]

    Злорадството нещо не ти се е получило....съболезнования, голямо нещастие за твоя светъл разум!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK