Сега е оптималното време за поставяне на зимните гуми

Сега е оптималното време за поставяне на зимните гуми

© Delticom



За България оптималното време за поставянето на зимните гуми е през октомври, припомниха в прессъобщение от най-големия европейски дистрибутор на автомобилни гуми Delticom. Специалистите препоръчват зимните обувки на колата да се сложат, щом температури започнат да падат под 7°C, независимо дали има сняг.


Клубът на държавите, в които зимните гуми са задължителни, е доста голям – Австрия, Германия, Италия, Швеция, страните от Прибалтика и дори съседна Румъния. У нас единственото изискване е дълбочината на грайфера да е минимум 1.6 мм. Според експертите обаче още щом той е по-малък от 4 мм, е време за смяна.


От Delticom посочват, че разликата в цената на летни и зимни гуми от един клас е минимална (от 10 до 15%). В същото време при ниски температури летните гуми не само повишават спирачния път и намаляват драстично стабилността, но и се износват много по-бързо.




Тестовете показват, че автомобил, снабден със зимни гуми, движещ се с 80 км/ч по снежна повърхност, спира след около 70 метра. При същата скорост колата ще спре след 110 метра, ако е с летни гуми. Подобни са стойностите и при температури под 0° на мокра настилка.


Според експертите монтирането на летните гуми е най-добре да стане в средата на април.


Как да се ориентираме в морето от гуми
На пазара има десетки марки автомобилни гуми и стотици модификации. Ориентирането в техните качества се улеснява от въведеното през 2012 година за страните на ЕС задължително етикетиране. На всяка нова гума трябва да има означение за горивната ефективност, сцеплението на мокра настилка и отделяния шум при търкаляне.

Сега е оптималното време за поставяне на зимните гуми

© goodyear.eu


В зависимост от качествата по първите два показателя продуктите се отбелязват с латинските букви A, B, C, D, E, F, G. Тестовете показват, че за кола с разход 5 л/100 км гума с означение "А" ще спести 100 милилитра гориво на 100 километра в сравнение с такава, етикирана с G.


При спирането на мокро с 80 км/ч разликата между буквите е, грубо казано, по една дължина на колата. Тоест гума с индекс А ще укроти автомобила 18 метра по-рано, отколкото такава с G.


Индексът за шум се състои от три черни вълни, като разликата от вълничка до вълничка е 3 децибела. Реално, макар и малка в цифрово изражение, това значи, че гумата с две вълнички е два пъти по-шумна от тази с една.


Колкото по-стара е колата, толкова по-важна е гумата
В България, където почти 40% от колите са на възраст над 20 години, ролята на добрите гуми е още по-важна. "За колите без системи за подпомагане на управлението качествените зимни гуми са задължителни. Те дават високи нива на сцепление при тръгване и спиране, както и прецизно насочване при завиване. Особено при опасни ситуации, качествените зимни гуми дават този важен допълнителен ресурс от безопасност. Това е логично, тъй като при по-старите автомобили единствената връзка с пътя са гумите и те се превръщат в най-важната система за безопасност", коментира директорът развитие на гуми в "Континентал" проф. Буркхард Вис.

Сега е оптималното време за поставяне на зимните гуми

© Континентал


Като резултат от липсата на системи за сигурност старите автомобили имат много по-малък резерв от безопасност при спиране в сравнение с новите модели. На мокро старите автомобили имат много по-дълъг спирачен път, а възможности им за управление при сложни ситуации на сняг са много ограничени.


При камионите има подходящи гуми за всяка ос
От "Континентал" напомнят ключовата роля на подходящите зимни гуми и при камионите. Последните разработки са специално създадени за всяка ос, като с тях тежки машини имат с до 40% по-добро сцепление на лед и сняг. В същото време се подобрява управляемостта и сцепление при завиване и спиране за оста на ремаркето.


Клучово е на задвижващите оси гумите да са с обозначението (M+S), какво изискване има в много Европейски страни, включително в Турция, Румъния, Македония, Словакия, Словения и т.н. В България такова изискване няма и в резултат при всеки снеговалеж има случаи със закъсали камиони, които блокират за часове ключови пътни артерии.

Сега е оптималното време за поставяне на зимните гуми

© Континтал


Сравнителните тестове за сцепление, провеждани от "Континентал" показват, че когато са използвани на всички оси, зимните гуми значително намаляват спирачния път – при скорост от 50 км/ч с почти 10 метра.

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Неутрално

    В интерес на истината - навремето нямаше ''летни'',''зимни''-но пък и ставаха май повече катастрофи с фатален край,при много по-неинтензивен трафик и по-слаби като мощност коли ....
    Обличам се и отивам да слагат зимните гуми момчетата до стадиона-докато не се е събрала опашка....

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    В момента трябват гуми за мъгла.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    наистина е време да се сменят гумите ,дано не се затопля ,защото зимните се износват бързо ,освен това трябва да има задължителен контрол и по пътищата да не се пускат особено тирове без зимни гуми ,но едва ли КАТ или ДАИ ще си свършат работата ,така ,че и тази година ще имаме колизии

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    определено е рано за смяната .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#3] от "edin drug":


    [quote#3:"edin drug"] зимните се износват бързо [/quote]
    От 12-13 години целогодишно със със зимни гуми.Няма разлика в износването или ако има то е минимална и не се усеща.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  6. 6 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Не е вярно написаното, че в Германия зимните гуми са задължителни!
    Друг е въпросът, че хората са може би по-отговорни и изпълнителни на всякакви препоръки.

    Жаргонното правило е, че гуми се сменят на двете "О"-та- Октомври и Остерн (техния Великден).

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ritter 1":

    октомври за Германия да но за БГ е рано.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 435 Любопитно

    До коментар [#5] от "kasko":

    Това е добра идея, но не са ли доста по-шумни лятото?

    Междудругото в статията липсва информация за варианта за целогодишно шофиране с всесезонни гуми. В Германия карах години наред така без проблем и си спестявах разправии и разходи по смяна.

  9. 9 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Написаното съвсем не е майтап и умните хора ще се съблюдаят с тези съвети. Хайде да не бъдем съпричастни с безотговорните, които водят война по пътищата!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  10. 10 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1073 Весело

    "Клубът на държавите, в които зимните гуми са задължителни, е доста голям – Австрия, Германия, Италия, Швеция, страните от Прибалтика и дори съседна Румъния."

    Може ли да го видим? Щото до тук са изброени само осем...

  11. 11 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#5] от "kasko":

    зимната гума се опича лятото и губи елестичността си, която за сцепление на заледена настилка е далеч по-важна от големината и формата на грайфера.

  12. 12 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Изискването за смяна на гумите при грайфер под 4мм. е пресилено!!!

    Нормално е дистрибуторите и търговците на гуми да искат подобни неща, цитирайки разни собствени експерти. И е нормално това им искане да не се приема от страна на държавните органи, ако държавните ни експерти са "стока"!

    Грайферът е от съществено значение ако се шофира често по натрупали филм от сняг или вода настилки. Водата се оттича по-бързо през тези канали и са фактор против аквапланинг. А в БГ, макар много хора да мрънкат, всички основни и важни пътища все пак се почистват. И то все по-добре. Същественото за зимните гуми са ситните прорези, които осигуряват известна сигурност дори при лед.

  13. 13 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Не искам да убеждавам никой, само споделям.😇
    През една снежна зима, пътувах по пътя, между Стара и Нова Загора, с две нови зимни отпред и две нови летни отзад! Щото бях решил, че ще ми излезе по ефтино, да карам така! Няма да описвам случката подробно. Просто при прибиране, след изпреварване на прав участък, с 25 км/ч, се завъртях четири пъти! По пътя имаше доста автомобили полегнали в канавките, и това ме караше да съм нащрек. Но уви! Добре че имам опит при кормуването по заледен път, та успях да овладея колата и да "паркирам" на заден в една отбивка! Толкова за летните гуми през зимата!

  14. 14 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ritter 1":


    [quote#8:"Ritter 1"]не са ли доста по-шумни лятото? [/quote]
    По-шумни са при никакво време ,нито за климатик ,нито за без а за отворен прозорец.Шумът намаля като им се смъкне 15-20 процента от началния ресурс.

    [quote#11:"achtung"]която за сцепление на заледена настилка е далеч по-важна от [/quote]
    За заледена настилка далеч по-важно е да те слуша главата ,отколкото дебелината на грайфера или еластичността на гумата.Колко дни целогодишно имаме у нас със лед ? С тези химии дето ги ръсят по пътищата ледът се топи при минус 15.
    До коментар [#11] от "achtung":

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  15. 15 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Първо да забранят продажбата на гуми втора ... пардон айста употреба.
    Не съм убеден, че в цяла Италия е задължителна смяната. Зимните гуми са ефективни при определени условия, каквито у нас по черноморието има в доста по- кратък перод. Добре ще е да се уточни, че употребата на зимни гуми в топло време води до тяхното по- бързо износване и увреждане.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  16. 16 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Мисля да изчакам и да следя прогнозата за времето .

  17. 17 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Вчера отидох, нямаше никой. Сложих си гуменцата и съм си супер. Много добре знаете, че зимната гума не се слага само заради снега, така че не чакайте последния момент.
    Едно е летна гума при 7-8 градуса на мокро, друго е зимната в тия условия.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  18. 18 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Зимата е задължително със зимни гуми, спор няма. Ама за мен по скоро средата на Ноември се сменят, октомври все още е доста топло, зависи и от годината де.

  19. 19 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Не е необходим закон за зимните гуми защото 90% от водачите сме оценили преимуществото им. А при останалите 10% какъвто и закон да гласуват резултат няма да има.

    Too much цензура Баце.
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    До коментар [#18] от "foxa5":

    първо се слага киселото зеле а посли зимните гуми. Правилото не важи за високопланинските общини и зимните курорти и над 1300 - 1500 м. надморска височина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Зимните гуми са по-добри от летните единствено на сняг, лед и киша. Във всички останали ситуации са по-лоши дори и в студено време и това е доказвано в многобройни тестове, които можете да намерите за 5 сек. В този смисъл смяната им през октомври в България не само че не е "препоръчителна", но е и опасна. Това, че на "най-големия европейски дистрибутор на автомобилни гуми Delticom" му се иска да си сменяме гумите с нови по 4 пъти годишно и е пуснал "прессъобщение", не е нищо повече от платена реклама, Дневник.

  22. 22 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#17:"оstavime"]Едно е летна гума при 7-8 градуса на мокро, друго е зимната в тия условия.[/quote]
    Ще ми посочите ли тест, който да подкрепя това твърдение? Ако обърнете внимание на теста на мокро по-горе, той е между две ЗИМНИ гуми, а не между зимна и лятна.

  23. 23 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Статията е подвеждаща. ЛЕТНИ гуми в БГ никой не ползва - всъщност даже е трудно да намериш да си купиш. В БГ това, което наричате летни, са всесезонни. Тези гуми са оптимизирани са дъжд и няма никакъв проблем да се карат сега на 7 градуса. Те даже са ок при лек сняг. Големият проблем с тях е при лед когато се пързалят като шейна. Но темп под нулата преди декември има рядко, така че и ноември е ок за смяна на гумите.

    Летните гуми са оптимизирани за сухо и горещо време. Те имат проблеми дори при дъжд , а в БГ горещият сезон е само 2-3 месеца и такива гуми не се ползват тук. В държави като Англия , Холандия и тн пък, където зимата е мека и пядко пада под нулата - никой няма зимни гуми, а само всесезонни. За това при о-силен сняг в тези държави движението блокира

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  24. 24 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    [quote#1:"спецялистите"]Специалистите препоръчват зимните обувки на колата да се сложат, щом температури започнат да падат под 7°C, независимо дали има сняг.[/quote]

    Коя беше оная служба където се пускаха доноси за за невярна информация да плющят глоби?

    7-тях градуса е от безкрайната поредица лакърдии за лъгане на тъпото матрял, в случая да се охарчи залудо с едно 300 - 400 кинта. От зимни гуми има файда само при сняг и поледица (под 0 гр. ) щото им е дебел грайфера. На сух път или дъжд пък със зимни гуми може се пребиеш, щото им е по- малко сцеплението и спират по- бавно.
    http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/nur-eine-erfindung-der-autoindustrie-winterreifen-und-die-sieben-grad-regel/2571082.html

    То е същата работа като с апреските за ски да мааш по главната улица. Ма едно време имаше и такъв народ дето мааше, щото чели некъде че така е по европейскому.

  25. 25 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Дори вече е късно, аз моите ги смених. Сега ще има опашки. При такива температури под 5 градуса лятната гума вече е като пластмаса.

  26. 26 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#5:"kasko"]От 12-13 години целогодишно със със зимни гуми.Няма разлика в износването или ако има то е минимална и не се усеща.[/quote]

    и аз съм така ...Целогодишно
    само качествени зимни ..Семперит , Бриджистоун или Дънлоп

    но не е добре за производителите на летни гуми ..няма покупки..

    но още едни гуми за 1000 лв + 60 лв за две смени /пролет , есен/ или още 4-500 за други джанти..

    а и след 3 год вече са стари , каучукът се променя...

    1000 лв за четири Зимни гуми на всеки три год
    е приемливо

  27. 27 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#24] от "dosetliv":

    Освен грайфер другото важно е материалът, от който са направени. И той е много по-важен! Както маслото има вискозитет, същото е и с гумата. Всяка гума има идеално поведение в определен температурен диапазон. Зимната през лятото се маже по асфалта, лятната през зимата става твърда и се пързаля. Това е многократно доказано.

  28. 28 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    [quote#5:"kasko"]От 12-13 години целогодишно със със зимни гуми.Няма разлика в износването или ако има то е минимална и не се усеща.[/quote]
    И аз така, да добавя, че не намирам разлика в спирачния път. Вярно е, че не съм екстремен шофьор, но карам всеки ден. Сега, защитниците на гумите за всеки сезон ще скочат, но това е положението. Да допълня, че винаги карам с нови гуми, защото нямам втори чифт и ги сменям по-често.

  29. 29 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    [quote#24:"dosetliv"] От зимни гуми има файда само при сняг и поледица (под 0 гр. ) щото им е дебел грайфера. [/quote]
    Не толкова грайфера, колкото материала. Като я прегрееш на сухо и топло си губят точно тези качества на съставките, които ги правят ефективни при студено втеме.
    Истината е, че има ли сняг ... нямаш право да пътуваш, а не да ми определят дата за смяна

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  30. 30 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#13:"batzdravo"] Добре че имам опит при кормуването по заледен път, та успях да овладея колата и да "паркирам" на заден в една отбивка[/quote]
    На мен същото ми се случи с 4 чисто нови зимни, ама аз не съм добър шофьор като теб

  31. 31 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#24:"dosetliv"] От зимни гуми има файда само при сняг и поледица (под 0 гр. ) щото им е дебел грайфера. [/quote]

    Само пълни дебили мерят дебелината на грайфера. Най-важна е шарката на грайфера, която е различна при летни и зимни и годината на производство или ДОТ-а на гумата. С годините гумата си губи еластичността и дебелината на грайфера вече няма никакво значение. Затова в Германия правилото за гумите е 4-4-4 или четири еднакви, до 4 годишни, до 4 мм грайфер.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  32. 32 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Българинът най-цени уж здравето, но обича от него да прави най-големи икономии. Не ходи на профилактични прегледи, не ползва лични предпазни средства когато работи, кара без фарове/все пак икономия 10% на гориво/, експериментира с гумите и т.н.
    Спуснете се един път от Пампорово или от някакъв планински път когато Вие сте със зимни гуми, а колата пред Вас с летни и тогава коментирайте. Наистина октомври е на ръба, но по-добре по-рано отколкото късно, все пак зависи колко карате кола. Ако сте летен шофьор и зимата не се качвате дайте си парите за нещо по-добро, все има нещо в този забързан живот. За всички останали, не си рискувайте здравето за едни пари, пари най-лесно се печелят.

  33. 33 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Боже тая простотия зимни, летни гуми кога ще престане? Хора има всесезонни гуми, слагаш и си караш преспокойно зиме и лете. От 17 години карам такива и не съм имал никакви проблеми дори на много сняг. Поведението на колата на сняг зависи повече от баланса на самата кола отколкото от гумите. Например Лада Самара с всесезонни гуми върви като танк в сняг и кал, а други са много зле с чисто нови зимни гуми.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  34. 34 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Весело

    [quote#30:"mahjongg"]На мен същото ми се случи с 4 чисто нови зимни, ама аз не съм добър шофьор като теб[/quote]


    Шофьор съм от 22 години и съм навъртял около 200 хиляди километра.И досега имам три катастрофи-за щастие и трите леки,дори без сериозни щети по колите.И трите са на сняг или лед.Явно съм летен шофьор.

  35. 35 Профил на rdf16318709
    rdf16318709
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Дневник, много сте зле. Коя кола е дълга 18 метра бе?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Неутрално

    Махнаха ми летните - сложиха ми зимните - напомпиха ги - 12 лева....Какво толкова?

    karabastun1@abv.bg
  37. 37 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Личи си, че оптимално щото 2-ри час чакам на гумарника

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  38. 38 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    [quote#27:"b_d_s"]лятната през зимата става твърда и се пързаля. Това е многократно доказано.[/quote]

    Доказано е че се пързаля двойно по- дълго от зимната на сняг и лед. На сух и мокър от дъжд път пък зимната се пързаля по - дълго от лятната, щото така е направена.
    Пързаля се към 3 метра по- дълго на сух път при 50 кмч и 4 градуса температура, както сами са си установили едни, дето са решили да проверят лъжата със 7- тях градуса
    http://www.stern.de/auto/winterreifen-streit-um-die-sicherheit-3502306.html

  39. 39 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 569 Неутрално

    В началото на седмицата ги смених. Ориентировка по топлофикацията

    Иначе относно шума, зависи от гумата. Моите летни нокиан са по-шумни от зимните гудиър.

    Но и качеството на асфалта и химиите, с които пръскат за лед е от значение.

  40. 40 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#30] от "mahjongg":

    Също с 4 нови зимни гуми въртене 3 пъти на участък с лед, покрит с навалял 1-2 см. сняг. Успях да спра, сложих вериги на предните 2 гуми/носех в багажника за всеки случай/, прибрах се и се отказах да шофирам по-нататък...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  41. 41 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 484 Любопитно

    До коментар [#36] от "karabastun":

    Истината е да имаш джанти, тогава и сам можеш да си ги монтираш.

    До коментар [#26] от "Бодил":
    Ама тук някои си карат целогодишно със зимни гуми - свирят скърцат първата година, после вече все тая - еднакво зле и зиме и лете
    Важното е дизеляка, че малко харчи

    Да караш само със зимни гуми е по-скъпо със сигурност. Като имаш два комплекта можеш да изкараш така или иначе около 80 к км. Само че зимните гуми са с 20% по-скъпи от летните - къде е файдата??

    Да не говорим, че зимните гуми след едно лято са яко замазани и не вършат никаква работа вече зимата...

    Ама за българиниът е яката работа да прецака производителите на летни гуми като си купи... зимни с 20% отгоре - прецака ги горките... направо фалираха

    Stef
  42. 42 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Неутрално

    До коментар [#41] от "stef":

    Може и сам разбира се, ама се цапаш, гънеш-нито баланс,нито мериш атмосфери с моята ръчна помпа,а върви търси свински опашки за тасовете - така е по-мързеливичко все пак....

    karabastun1@abv.bg
  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Впечатляващо..

    Някакъв експерт кара целогодишно със зимни гуми, и това било ОК.
    ЗА друг, размерът на грайфера нямал значение.
    Трети твърди, че сезонните гуми били тъпотия, да ползваме всесезонни.
    Четвърти пък твърди, че в България не се продавали летни гуми.


    После се чудим що има толкова жертви по пътищата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#35:"rdf16318709"]Дневник, много сте зле. Коя кола е дълга 18 метра бе? [/quote]
    "При спирането на мокро с 80 км/ч разликата между буквите е, грубо казано, по една дължина на колата. Тоест гума с индекс А ще укроти автомобила 18 метра по-рано, отколкото такава с G."
    А-G: (6 интервала между букви) х 3 м = 18 м.
    Приели са, че "една дължина на колата" е 3 м.

  45. 45 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#30:"mahjongg"]На мен същото ми се случи с 4 чисто нови зимни, ама аз не съм добър шофьор като теб[/quote]
    И управляваше автомобила "бавничко", дори по скоростта беше под максимално допустимата от 90 км/ч. Или поне не много над. Нали?

  46. 46 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Весело

    До коментар [#30] от "mahjongg":"На мен същото ми се случи с 4 чисто нови зимни, ама аз не съм добър шофьор като теб"

    Шофьорлъка се учи!😎 Стига да имаш желание, разбира се! И малко в "междуушието" също!😉

  47. 47 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#13] от "batzdravo":

    Вероятно същата тази зима и точно на същия път пред мен наистина се въртяха коли, излизаха в канавките. Тогава бях с нови зимни Йокохама и макар само с предно предаване колата се държеше страхотно.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#46] от "batzdravo":

    Бат Здраво, прощавай, ама карането с летни гуми отзад, посред зима не е признак за научен шофьорлък...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Намирисва на леко лобиране в полза на търговията с гуми.
    Истината е, че зимната гума е с много по-мек каучук и съответно се износва далеч по-бързо.
    Поставянето й при температури над +5 градуса е икономически неоправдано.
    Друго важен момент е, че зимната гума дава значим ефект единствено при заснежен терен. При заледена настилка никаква гума и никакъв грайфер няма да ви помогнат.
    Единствен фактор за справяне със ситуация е личното ви умение и разум при управление.

  50. 50 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#47] от "gogo2011":
    Бях с "Викинг", зимни отпред и "Гудияр", летни отзад!

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":
    [quote#48:"Darth Plagueis"]Бат Здраво, прощавай, ама карането с летни гуми отзад, посред зима не е признак за научен шофьорлък..[/quote]
    Прав си, ама обясних, че ми се досвидяха 300 лв, е и ми се случи тая случка, добре че беше без пследствия! Но наистина, понякога "междуушието", е по-важно от опита, като шофьор, най-хубаво е да са налични и двете!"

  51. 51 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Карам с летни гуми през зимата отзад и досега не съм имал никакъв проблем. Зависи от автомобила, за кола със задно предаване това сигурно е опасно.

  52. 52 Профил на ramsi
    ramsi
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Основното теза на статията, че сега е време за смяна на гумите е вярна. Опитните шофьори знаем старото правило, което гласи: "Зимните гуми се слагат на Димитровден, а летните на Гергьовден". Винаги съм спазвал това правило и досега атмосферните условия не са ме изненадвали, когато съм бил на пътя. Но в статията има и откровени глупости, цитирам "В същото време при ниски температури летните гуми не само повишават спирачния път и намаляват драстично стабилността, но и се износват много по-бързо." Това, че повишават спирачния път е вярно, но твърдението за по-бързо износване са пълна глупост. Ще го обясня накратко, всяка гума е проектирана да работи в определен температурен диапазон, ако температурата падне под долната граница на температурния диапазон на гумата, тя се втвърдява, губи сцепление, но и се износването и е ПО-МАЛКО.

  53. 53 Профил на jorrex
    jorrex
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Цитат: Тестовете показват, че за кола с разход 5 л/100 км гума с означение "А" ще спести 100 милилитра гориво на 100 километра в сравнение с такава, етикирана с G.

    Е оти ги ручаме жабетата, като разликата между най-куцата и най-икономичната гума е едва 2% - в рамките на статистическата грешка?

  54. 54 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#28:"Цайко"]И аз така, да добавя, че не намирам разлика в спирачния път.[/quote]

    Гледай някой ден да не я намериш разликата по най-неприятния начин. За да видиш дали има разлика, трябва да направиш сериозен тест, който съм сигурен, че не си правил. Няма смисъл да говорим как се държи лятна гума под нулата, докато зимната като я печеш и товариш два сезона на горещо, на третия ще е тотална щета. А не ги ли чуваш зимните как свирят по асфалта, дори при 20 градуса? Няма никакъв шанс да имат същия спирачен път. А може да говорим и за комфорт и други подробности. Три сезона – ОК, но три зимни сезона. Като сложиш и летните, това са вече 6 сезона. Гума на склад старее много по-малко от гума в експлоатация, при това неправилна!

  55. 55 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Дневник, толкова ли не можахте да намерите снимка на зимна гума за илюстрация, че сте сложили лятна? Аман от идиоти.

  56. 56 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#53] от "jorrex":

    Повечето регулации на ЕС са подобни безмислици.

  57. 57 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Няма "летни" и "зимни" гуми. Няма "всесезонни".
    Изобщо няма гуми за различните сезони.
    Има гуми за различни настилки.
    Да сте видяли на гума да пише "зимна" или "лятна"?

    Помислете колко дни в годината карате върху сняг
    и си направете преценка, дали си струва да купувате гуми за заснежена настилка.

  58. 58 Профил на redplane
    redplane
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#22] от "Petak":
    Искаше тест . Ето ти тест, който се намира за секунди.
    https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI
    Аз лично усещам разлика при спирането дори и при температура от около 10 градуса. Явно не мога да ги загрея до подходяща температура.

  59. 59 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    [quote#56:"abdulhazred"]Повечето регулации на ЕС са подобни безмислици.[/quote]
    Регулации европейски?!? Всеки здравомислещ нормален шофьор си сменя гумите ако това е наложително, разбирай зимни условия ... а не според директиви безумни нек'ви Зима по моя край има, ама зимни условия са си екзотична рядкост за по месец най- много и то на три години веднъж
    Статията си е открита реклама на търговците на гуми, които напоително се мъчат да ме убедят да се бръкна поне с 400 лева за нови зимни гуми. Карам нискобюджетни гуми дебица, чийто грайфер не се различава особено от "златните" ми зимни континенталки, които обувам само ако ще пътувам в истински зимни условия Не мога да разбера обаче малоумници разни, които тръгват на дълъг път в условия на обилен снеговалеж ... без вериги или зимни гуми поне

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#49:"ПФК ''Леевски-Тиквак''"]Истината е, че зимната гума е с много по-мек каучук и съответно се износва далеч по-бързо. [/quote]

    [quote#57:"ПФК ''Леевски-Тиквак''"]Няма "летни" и "зимни" гуми. Няма "всесезонни".
    Изобщо няма гуми за различните сезони.
    Има гуми за различни настилки.
    Да сте видяли на гума да пише "зимна" или "лятна"?
    [/quote]

    Москов, идвай и си прибирай пациентите!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#56] от "abdulhazred":

    Какви точно регулации си сънувал?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1122 Весело

    [quote#57:"ПФК ''Леевски-Тиквак''"]Помислете колко дни в годината карате върху сняг
    и си направете преценка, дали си струва да купувате гуми за заснежена настилка.[/quote]
    Помислете колко пъти сте ползвали въздушна възглавница на колата и продължавате да си харчите парите за такава безумна екстра.
    Зависи кога, къде и колко караш. Ако като завали сняг или паднат температурите около нулата не караш, не си слагай зимни гуми, но ако караш няма логично обяснение на икономията. 4 гуми са в порядъка на 300-800 лв. за повечето коли без най-лъскавите, ако ги ползваш 3-4 години това е между 75 и 200 лв. на година. Коментарът е излишен.

  63. 63 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":

    Новия европейски етикет за гумите малоумнико

  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#63] от "abdulhazred":

    Етикетът е регулация, и то малоумна? Яко..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Преди седмица под една статия имаше коментари как нямало смисъл да купуваш нова кола. Сега пак някои се опитват да ни убедят, че гроздето е кисело.
    Добрите гуми ще ви потрябват веднъж. Проблемът е, че не знаете точно кога.
    Също така, ако ползвате Ладата Самара да ходите на лозе в неделя, разбира се, има смисъл да глаголствате за всесезонни гуми. Но ако искате да разчитате на автомобила и на другия край на България, забравете тези андрешкови истории.

  66. 66 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Поне да бяхте сложили снимка на зимна гума, Дневник

  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#57:"ПФК ''Леевски-Тиквак''"]Помислете колко дни в годината карате върху сняг
    и си направете преценка, дали си струва да купувате гуми за заснежена настилка. [/quote]
    у нас все още гумите за сняг (наричани "зимни" не са задължителни, и все пак нищо не пречи да имаш поне 2 за двигателните колела.
    Обикновено си сменям гумите в тоя период (не заради философията на продавачите, а за да избегна опашките), но изобщо не чакам ни Гергьовден, нито даже първа пролет за да си сложа летните, правя още в началото на март. На мокър терен летните се справят по-добре, а и са по-тихи.

  68. 68 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Оптимално е, но пролетта спуках и направо разкъсях предна лява в една дупка. Сега съм с летните и без пари да ги сменя...

  69. 69 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    [quote#6:"Ritter 1"]Не е вярно написаното, че в Германия зимните гуми са задължителни! [/quote]
    Мисля, че са .. поне съдейки от този текст: "Die lange erwartete Winterreifenpflicht wurde am 3.12.2010 im Bundesgesetzblatt veröffentlicht. Die Neuregelung tritt am Tag nach der Veröffentlichung in Kraft. Ab dann sollte man schnellstmöglich Winterreifen kaufen, wenn für seine Region Schnee oder Eis angekündigt sind."

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#6:"Ritter 1"]Не е вярно написаното, че в Германия зимните гуми са задължителни! [/quote]
    но и на никой не му хрумва да кара "премиум" автомобил с гуми втора ръка!

  71. 71 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#57] от "ПФК ''Леевски-Тиквак''":

    Зимните гуми не са само за заснежена настилка, защото така или иначе рядко дори през зимата се кара през сняг, но са съобразени с климатичните условия през зимата.

  72. 72 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 427 Неутрално

    на мен ми стана едно нещо ясно от повечето коментари под "статията"...
    Стана ми ясно защо всеки ден толкова народ с пребива и убива по нашите пътища..

  73. 73 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#58] от "redplane":

    По-долу е вторият резултат от търсенето в Гугъл - сравнение на Аутокар (най-старото британско списание за автомобили) между зимни и летни Мишлен при 10 градуса на мокро - летните Мишлен спират за 50 м., а зимните - за 57 м.

    https://www.youtube.com/watch?v=Oi-o_njQW34

  74. 74 Профил на redplane
    redplane
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#73] от "Petak":
    Айде сега да си го мерим в тестове
    Дори на твоето видео накрая препоръчват да се кара със зимни гуми. Някой по-горе беше казал , че нама зимни и летни гуми, а такива за различни настилки. По скоро има и зимни и летни гуми предвидени за различни настилки. Много ясно , че ако живееш по морето няма да вземеш много зимна гума , а нещо асиметрично , което прави компромис с поведението на сняг , но има много добро поведение на сухо и мокро. Примери за такива гуми колкото искаш. Всеки си кара с каквото прецени. Ти ако искаш карай с летни гуми целогодишно. Аз лично моите пирели със скоросте индексhttp Y не мога да ги загрея при около 10-12 градуса и затова вчера сложих зимните , с които в момета спирам една идея по-добре а и колата я чуствам по стабилна на магистралата. Айде със здраве и да караш безаварийно и както казах всеки сам си решава.

    П.С. Мишелин Алпин 4 е пословична с лошото си поведение на мокро. Преди 2 години едвам изтраях един комплект за месец и ги разкарах.

  75. 75 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#74:"redplane"]Дори на твоето видео накрая препоръчват да се кара със зимни гуми.[/quote]

    Това какво препоръчват е субективно - фактите са, че в теста зимната гума има близо 20% по-дълък спирачен път и това не е единствения тест, който го доказва. За мен е разумно да се слагат зимни гуми когато има вероятност да попаднеш на сняг и лед. Засега в България това не е месец октомври, каквато беше препоръката на най-големия дистрибутор на гуми, която коментираме.

  76. 76 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "дълъГ", разбира се - извинявам се





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK