Изходът на София по "Тракия" се оказа най-натовареният пътен участък

Изходът на София по "Тракия" се оказа най-натовареният пътен участък

© Красимир Юскеселиев



Началото на магистрала "Тракия" на изхода от София е най-натовареният участък от републиканската пътна мрежа. Интензивността на движениет тук достига  50 хил. коли за 24 часа, особено в края на работната седмица, когато се събират няколко почивни дни. Това показват данните от тестовото автоматизирано броене на трафика, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".


Днес институцията отчете края на проекта, по който с европари по магистралите и републиканските пътища са монтирани сто преброителни пункта за следене и анализ на трафика, които ще заместят досегашното ръчно броене.  


Средно на денонощие по "Тракия" от и към София преминават между 35 000-47 000 моторни превозни средства, съобщи ръководителят на проекта Петър Иванчев. След разклона за Нови хан, Равно поле, Елин Пелин и Лозен натоварването намалява с 10 000-15 000 коли и достига между 20 000-25 000, а в пикови дни до 35 000. Най-интензивно е движението в дните петък и понеделник. 




Средно на денонощие по магистрала "Люлин" са регистрирани между 14 000 и 15 000 автомобила, а в софийския участък от "Хемус" в пикови дни трафикът е около 28 000 - 30 000 коли на денонощие. В останалото време интензивността е 26 000 - 27 000 за 24 часа.


След пускането на отсечката Дупница – Благоевград от магистрала "Струма" трафикът по път I-1 (E-79), в участъка преди Дупница намалява с около 5000 коли на ден. Преди завършването на участъка по първокласния път натовареността средно на денонощие е била 15 000 - 23 000 превозни средства.


Новите броячи са инсталирани на автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Люлин", "Марица" и "Струма", както и на първокласни пътища от републиканската мрежа. Камери разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки в пътната настилка пък се разпознава дали преминалото превозно средство е лека кола, камион, автобус. 


Данните са нужни, за да се анализира съотношението между разходите и ползите при планирането на инвестиционните проекти по пътищата, както и да се оценяват вече направените вложения. По тях се изчисляват и средната скорост и спестеното време при пътуване.


Инсталирани са и три системи за автоматизирано наблюдение на метеорологичните условия. Те ще отчитат температурата и влажността на въздуха, скоростта и посоката на вятъра, типа и количеството на валежите, температурата и влажност на пътната настилка и т. н. Трите станции са в областите Монтана (път Е-79 – при с. Долна Вереница), Благоевград (района на Кресна) и Бургас (път І-6).


Изпълнител на системата е сдружението "Контракс Инфра". В него участват: "Контракс" АД и "ИНФРА РОУДС" ЕООД. Стойността на договора е 3 997 524 лв. без ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pjc50313869
    pjc50313869
    Рейтинг: 217 Весело

    Всички сме си от село...

  2. 2 Профил на msc
    msc
    Рейтинг: 583 Неутрално

    След като го узнаха най-после, ще се сети ли някой да направи подобрения там, например:
    1. Да се направят подлези, вместо безумни пешеходни пътеки.
    2. Да се премахнат двата светофара на Горубляне и на Врана и да се направят детелеини на два етажа.
    Построихме където трябваше и където не трябваше естакади, а на най-натовареното място... тапа!

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    Дано тези преброителни камери не ги направят снимащи скороста, че както минавам с 110 км., става лошо.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#2] от "msc":
    Пешеходните надлези са по-доброто решение.
    Тогава може и да се махне идиотско ограничение от 50 км.ч. заради идиотските зебри, по които я минават 10 човека на денонощие, я не.

    Врана не е чак такава тапа, но Горубляне......
    За съжаление нищо няма да се случи там в обозримо бъдеще...не успяха да намерят необходимите пари за отчуждаване и строителство при ремонта това лято....


    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  5. 5 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#2] от "msc":

    точно , а на колко други места недомислици ,просто не е истина

  6. 6 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#2] от "msc":

    я кажете нещо за тапата по цар освободител, кой малоумник реши да направи пътя Люлин Младост да минва по жълтите павета. Като бях дете събота и неделя дори беше затворено за автомобили .... сега всичкото селянин през центъра минава

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamilton F1":

    само дано като се пребиеш да утрепеш само себе си ... а не няколко невиини хора които с нищо не са виновни за комплексите ти .

    Pure Chewing Satisfaction
  8. 8 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Връзката "Тракия" и "Струма" е ад.

    Поне за обикновен селянин като мен е това.

    Веднъж при дъжд към 14,30 часа взех разстоянието за 45 минути, но ми остана само светлият спомен, че може да се мине за по-малко от час, час и половина.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  9. 9 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#7] от "serpico":

    Да, такива като него летят на най-неуместното място. Винаги ги виждам. Става въпрос винаги, когато минавам от там има такива.
    Не са малко.
    И това го пиша аз, дето се водя за малко луд шофьор.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Връзката Тракия-Струма скоро ще става по източната дъга и северната тангента. Южната дъга ще загуби тогава от значението си освен като вътрешноградски 6-лентов път.

  11. 11 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Ама пък на Врана е гот да има пешеходна пътека и светофар през 8 ленти.
    Доста логично.

  12. 12 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Нормално е там да е най-натоварено - транзитния трафик през България минава от там... Обаче има и други фактори - доста познати пътуват от София за Варна не по Хемус, а през Тракия просто защото Хемус не е довършена и има тежки и неремонтирани участъци по пътя..
    Хубавия път привлича трафика. Лошия го отблъсква, дори и като маршрут да е по-удобен/кратък и т.н.... Затова използване на такива статистики като по-горните за оправдание на строеж/разширение или отказ от строеж на даден път е непрофесионално и глупаво...

  13. 13 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    [quote#2:"msc"]1. Да се направят подлези, вместо безумни пешеходни пътеки.
    2. Да се премахнат двата светофара на Горубляне и на Врана и да се направят детелеини на два етажа. [/quote]

    Светофари и пешеходни пътеки на магистрала май само у нас съм виждала! Голямо безумие е това.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  14. 14 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    До коментар [#13] от "Jessika":

    пътя при Врана, дори 8-лентов, не е магистрала, а е вътрешноградско шосе. Затова и ограничението там е 50 чак до околовръстното. Табелата за край на града е при околовръстното.
    И ако някой не е забелязал, след околовръстното няма табела, че започва магистрала. Има информационна табела какви са ограниченията по пътищата в България (50/90/140). Виж, от другата страна при влизане в София има табела за край на магистрала, ама това не означава, че София-Пд е магистрала. Първият знак за магистрала е много километри след излизане от София (тъпо но факт). Всеки катаджия може да застане на трилентовия участък и да започне да снима за скорост над 90 и ще е прав поради липсата на знака, който АПИ трябва да поставят.

  15. 15 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1602 Любопитно

    А дали някой ще се сети, че от София по същите маршрути може да се излезне с влак много по-евтино и по-бързо?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  16. 16 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Дааа, съгласен съм с коментарите преди мен, че светофарите на Горубляне и разклона за Врана са голяма тапа за напускащите София по Цариградско шосе, за пешеходните пътеки, които пресичат платното пък да не говорим. Ама пешеходна пътека има и на Църна маца, та да могат "слънчогледите" да преминават и засичат коли и в двете посоки, там всички лазим с 60км/ч, та пак си е тапа...

  17. 17 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    [quote#4:"qwertqwert"]Врана не е чак такава тапа, но Горубляне......
    За съжаление нищо няма да се случи там в обозримо бъдеще...не успяха да намерят необходимите пари за отчуждаване и строителство при ремонта това лято....[/quote]


    Като не могат да направят кръстовище на 2 нива на Горубляне, тогава да забранят левите завои и кръстовището ще се отпуши. Който иска от Горубляне да ходи в София с ляв завой, да върти на детелината с околовръстното. Писна ми по няколкостотин коли на магистралата да чакаме 2-3 коли да минат от Горубляне. Не знам кой малоумник регулира светофара, но той свети не повече от 15 секунди зелено.

  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    До коментар [#15] от "Gopeто":

    София-Пд с експреса е 2:30ч, ако не и повече. София-Дупница с влака мисля беше 3 часа и 30-40 минути с кола.

  19. 19 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 801 Неутрално

    А сега барем се сетят и да оптимизират движението с естакади, надлези или подлези за пешеходците и повечко камери за джигитите.

    А разширението на околовръстното от Младост до Тракия кога ?

  20. 20 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#17] от "galapagas":
    От горубляне може да се включиш по новия път под моста, без да въртиш през околовръстното.

  21. 21 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#14] от "alabalko":
    Пълни глупости
    Цариградско защо не е 50 околовръстното или бул. България??

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Нямаше нужда от система за автоматично броене за да се разбере този факт....ами да правят подлези и мостове и още едно платно, че на разклонз за Нови хан си е блъсканица.

  23. 23 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Може ли понед веднъж в тази държава да разберем как се казва, кой е идиотът решил, че е по-наложително да се похарчат десетки милиони за кръстовище на две нива при "Гешов" и "България", вместо на Цариградско шосе при Горубляне, за което виждам и други пишат. В петък колконата на Цариградско в посока Пловдив започва от 7-ми километър. Кой идиот, как се казва този, който реши, че не е проблем да профукаме десетки милиони не там, където е наложително? Или пък кой е идиотът, който затапи Околовръстното при Младост 4, вместо да се довърши до "Тракия", за да има смисъл от него? Поне един идиот да видим и да знаем кой е.

  24. 24 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#23] от "royaldnk":

    Доколкото знам, отсечката от Южната дъга от Младост до Източната дъга предстои да се започне да се прави. За тази от Южната дъга при Бояна до АМ Люлин обаче нищо не се говори. Тя е не по-малка тапа.

  25. 25 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#23:"royaldnk"] кой е идиотът решил, че е по-наложително да се похарчат десетки милиони за кръстовище на две нива при "Гешов" и "България", вместо на Цариградско шосе при Горубляне, за което виждам и други пишат. [/quote]
    Айде сега, като не ми отърва лично на мен, значи са идиоти? Въпрос на приоритети. За мен, който минавам през тапата на "Гешов" и "България" 6-7 пъти седмично, облекчаване на движението там е по-важно, отколкото на "Цариградско Шосе" при "Горубляне", от където минавам 6-7 пъти годишно.

  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#14:"alabalko"]пътя при Врана, дори 8-лентов, не е магистрала, а е вътрешноградско шосе. Затова и ограничението там е 50 чак до околовръстното. Табелата за край на града е при околовръстното. [/quote]
    Цариградско шосе - 80км/ч
    Пътят при Врана - 50 км/ч
    После отиваш на магистралата...
    Очевидно това е изкуствено направена "тапа"...

  27. 27 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#25] от "Yotce":

    Не става въпрос аз и ти откъде минаваме, за да се реши кое е приоритет. Може да минаваш по 10 пъти седмично и по пътя Нови Искър - Курило, в статията се цитират обективни критерии:

    Началото на магистрала "Тракия" на изхода от София е най-натовареният участък от републиканската пътна мрежа. Интензивността на движениет тук достига 50 хил. коли за 24 часа, особено в края на работната седмица, когато се събират няколко почивни дни. Това показват данните от тестовото автоматизирано броене на трафика, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".

    Та, в тази връзка, питах кой е идиотът, за който 5 000 е повече от 50 000?

  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Мисля че като стане връзката на южната дъга с АМ Тракия и АМ Люлин нещата ще се подобрят неимоверно много. Така че има светлина в тунела -- много от трафика излизащ към Пловдив по цариградско вероятно ще се поеме от околовръстното.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  29. 29 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Има ли светофар,винаги има проблем.Номерът е навсякъде където позволява пространството,светофарите да бъдат заменени с кръгчета.На цариградско шосе трябва да се задължи минимална скорост от 80-90км.ч и да се добавят по още 2 платна и в двете посоки +пешеходни мостчета на всеки километър.

  30. 30 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#17] от "galapagas": "Като не могат да направят кръстовище на 2 нива на Горубляне, тогава да забранят левите завои и кръстовището ще се отпуши"

    Според мен не кръстовище, а най-обикновена естакада или надлез над Цариградско, свързващ Горубляне с пътя към Дружба-2, щеше да свърши идеална работа. А отдолу едно най-обикновено кръгово, без никакви светофари - така, като е по цяла Европа!

  31. 31 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#27:"royaldnk"]Та, в тази връзка, питах кой е идиотът, за който 5 000 е повече от 50 000?[/quote]
    От къде взе тази цифра - 5000? Аз лично не мога да твърдя, колко автомобила дневно минават през кръстовището "Гешов" - "България", но не бих се учудил, ако са доста повече от 50000.

  32. 32 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#30] от "ultra_61":

    Може и така. Само че откъде толкова акъл у тях!

  33. 33 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Като става дума за приоритети и едни нищо и никакви милиони, на данъкоплатците обаче:

    https://www.facebook.com/events/436497056542579/

  34. 34 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#30] от "ultra_61":

    Ама то има!!!
    На Горубляне където са автокъщите!

  35. 35 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#23:"royaldnk"] кой е идиотът, който затапи Околовръстното при Младост 4, вместо да се довърши до "Тракия", за да има смисъл от него? Поне един идиот да видим и да знаем кой е.[/quote]
    +++++

  36. 36 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#34] от "vtl53383951":Откакто направиха "кръговото" там със светофари,почти няма време,когато поради светофарите да няма тапа някъде по тях.


  37. 37 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#18] от "alabalko": Ако искаш да кажеш, че бавно се стига е добре да отправиш въпроса към малоумните ни държавници, които се надпреварват да отсвирят железницата от живота на хората и да увеличат до безумие автомобилите.
    А каква е ползата, ако стигнеш половин час по--бързо? Да не говорим за цената на пътуването, още по-малко за спокойствието.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK