Въпреки инвестициите лошите пътища в страната са два пъти повече от 1990 г.

Въпреки инвестициите лошите пътища в страната са два пъти повече от 1990 г.

© Георги Кожухаров



Въпреки инвестициите в републикански пътища към момента два пъти повече от тях са в лошо състояние в сравнение с 1990 година. Това сочи анализ към Стратегията за пътна инфраструктура в периода 2016 - 2020 г., приета от правителството и цитирана в днешния брой на в. "Сега". Според експертите около 35% от магистралите и междуградските шосета са в лошо състояние, тоест повредите по настилката надхвърлят 30 на сто от общата повърхност.


През 1990 година в тази категория са били 15% от пътищата. Към момента едва 40% от републиканските шосета и магистрали са в добро състояние, като дупките и кърпежите засягат под 10 на сто от асфалта. За да се приведе цялата републиканска пътна мрежа, който е с дължина над 19 хил. км, в добро състояние, през следващите пет години трябва да се инвестират годишно около 1.1 млрд. лева, сочат разчетите на регионалното министерство.


Още по-тежка е ситуацията с общинската пътна мрежа, като 65 на сто от нея са в окаяно състояние. За пълно обновяване на тези шосета, който са около 20 хил. км, са нужни по 400 млн. лева годишно. В момента за републиканските пътища се дават под 300 млн. лв., а за общинските по-малко от 100 млн. лв.




Сериозен проблем според експертите е и това, че голяма част от шосетата не са по стандартите на ЕС, което изисква значителни инвестиции за ремонт. Като недостатък се отчита и слабо изградена мрежа от магистрали и скоростни пътища


Иначе анализът към стратегията за пътна инфраструктура прогнозира нарастване на трафика до 2020 г. с 15% при общинските пътища и 40 на сто при автомагистралите и скоростните шосета. Като вариант за повишаване на приходите в този период се сочи прецизиране на механизмите за таксуване между тежките и леките превозни средства.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 627 Весело

    Бойко ще ги оправи и ще направи всяко село град. Все пак да не забравяме на кой е бил охрана и от кой е взимал пример.

  2. 2 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Наскоро пътувах в Албания и ми направи впечатление, че пътищата им или са по-добри от нашите или в момента се ремонтират.

    И НИКЪДЕ НЕ СЕ ВИЖДАТ ТАБЕЛИ „ЕС средства ала-бала“, а ние още отпреди присъединяването ни си ремонтираме пътищата с чужди пари!!

    Видими резултати!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  3. 3 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    И в тази връзка, не се изнедвайте на 200 лева за годишна винетка за автомобил до няколко години.

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    Тази статия май подкрепя винетката да стане 200лв. Да?

  5. 5 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1129 Любопитно

    "Въпреки инвестициите, лошите пътища в страната за два пъти повече, отколкото през 1990 година"


    Докато "усвояването" на едни пари се нарича "инвестиции", все така ще е...!!!

    Форумът е в будна кома...
  6. 6 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "Додо":
    Ако искаш качество, трябва да си плащаш за него.
    Но ако то липсва...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  7. 7 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#6] от "Никола Георгиев":

    У нас хем е скъпо, хем е некачествено и в това е проблемът.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  8. 8 Профил на nothing_else
    nothing_else
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Като забележка мога само да кажа, че спомените ми от 1990 год. категорично се разминават с горните твърдения.
    Що се отнася до по-важните и невторостепенни пътища, сега са в пъти по-добро състояние отколкото в края на "социализъма". Това съм готов да го твърдя и под клетва. Промяната започна още някъде в самият край на 90-те при правителството на Костов и после с различен успех и темпове продължи.
    Друг въпрос е, че преди това се отделяха повече средства за пътища до малки села и махали, които сега изобщо никой не поддържа, но пък и "гражданството" отпадна и няма толкова хора в тези региони.

    https://www.youtube.com/watch?v=UDc7b3kKC2E
  9. 9 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Така е, като се печелят търговете от определени фирми и не се държе на качествот. Не е нормално всяка година да се правят ремонти на едни и същи участъци

  10. 10 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 686 Любопитно

    Изводът е прост. Много се краде. За да се запълнят дупките от кражбите се намаляват парите за поддръжка на пътищата. Преди време Дянков ги режеше всяка година с по 10%. Щото като говорят за по-високи цени на винетките е логично да с зададе въпросът, защо тогава плащаме акциз върху горивата, данъци за колите и т.н. Я вместо да се чудят как да ни ощавят да вземат да си намалят кражбите с по 10% всяка година. Пътищата ще светнат точно за 10 години

  11. 11 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#4:"telqk"]Тази статия май подкрепя винетката да стане 200лв. Да?[/quote]И 300 да стане все същото ще е. В Швейцария винетката е 40 франка (около 72 лева) и не е променяна поне 10 години. Имат 1800 км магистрали и 200 тунела.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  12. 12 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 458 Весело

    Ей сега кЪт удвоят винетките и пътищата ще цъфнат

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  13. 13 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ами Симеоновско шосе цялостно го ремонтираха преди 3-4 години и сега кръпките са с 20 см пропаднали и може човек да катастрофира в тях.Нов път 1 г е нормален.Колкото и да ремонтират все по зле

  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#8] от "nothing_else":

    абсолютно сте прав , но навсякъде ,където депесарски и комунистически фирми усвояваха пари ,пътищата на 3 та та година са за ремонт ,да не казваме ,че никой не ги поддържа ,не им заливат поне напукванията с битум ,за да издържат повече и да не се разбиват и с години така и то с нови пътища ,е как за 10 години няма да се разбият пак ,ще се разбият ,а и никой не носи никаква отговорност ,сключват тайно договори ,филанкишията взема парите ,никой не го вижда какво и как поддържа

  15. 15 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Ами през 90г колите бяха в пъти по малко. С този трафик какво да очакваме.

  16. 16 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    А нещо за финансовото обезпечаване на всичкото гореизписано?
    Нямало пари да се поддържа съществуващото, но ще продължим ударно да строим нови пътища. Има логика. така парите за поддръжка ще могат да нараснат.

  17. 17 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Ми много ясно , трябва да се усвоява....

  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Любопитно

    До коментар [#14] от "edin drug":

    В София какви фирми ремонтират?

  19. 19 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    @dnevnik Селата трябва да плащат реален данък сгради, такса смет, ДДС и акцизи ! Нямат право на искания ако не заплочнат да плащат данъци !

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  20. 20 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    айде, айде. някои от нас все още имат спомени за пътищата от преди 1990-та. когато завалят дъждове и снегове всичко в България ставаше непроходимо.

    но, че много пари и инвестиции се крадат от инфраструктурните проекти съмнение няма никакво...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    До коментар [#14] от "edin drug":

    Нали герб строят държавата!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 990 Неутрално

    трябва да се засили контрола и върху качеството на ремонтите, а не само да наливат пари.

  23. 23 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Интересно каво ще покаже за останалата инфраструктура където дори няма инвестиции... за реалната икономика да не говорим - вместо фабрики 30 мола.

  24. 24 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1129 Любопитно
  25. 25 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    По Тошово време се крадеше от количеството не от качеството, сега се краде от количеството и от качеството. Пътищата правени по онова време издържаха по 30-40 години стига да не ги прекопае ВиКато.

  26. 26 Профил на today
    today
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Щото "Батко и братко" хич не крадат, според решението на съдия Петя Крънчева

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  27. 27 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Любопитно

    Нахално тенденциозен текст. Позован на публикация, на някакви експерти, на някакъв си вестник Сега. Че пък експертите били дали доклад на правителството, а ремонтите и рехабилитациите на пътищата били под 10%, но можа и да са 40% в сравнение с 1990 г? Летели два крокодила - единият зелен, другият наляво!
    Г-да от Дневник, ние за разлика от вас работим активно и пътуваме всеки ден. Голяма част от нас. Няма НИКАКВА база за сравнение дори на положението от 1990 година и сега! Няма лоши или разбити пътища в България, по цялата мрежа на база до второкласни пътища! Нека някой да каже къде са и да посочи, като съобрази примера си с процентите посочени в материала! Да не говорим, че нивата на износване и експлоатация на пътната ни мрежа са практически несравними с 1990. До 1990 г през България транзитно НЕ СЕ минаваше поради политически причини. Населението нямаше превозни средства, а товарните автомобили бяха няколко хиляди! Днес сме транзитна държава, врата между Азия и Европа! Автомобилният транспорт е развит, всяко семейство има поне един автомобил, който се ползва активно. На година се регистрират по над 300 хил автомобила втора употреба и по над 30 хил нови автомобили. Отделно камиони и автобуси. Това разбира се влече и други нива на ползите за държавата от тези ръстове. Никой пътуващ активно из страната няма да остане безучастен към опита ви за манипулация! А всъщност това е пореден опит за подмяна на истинските новини по темата транспорт, пътища, цени на горивата - всички големи медии лицемерно мълчите по фактите във Варна!
    http://varnahot.com/omv-%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2%D1%8A%D0%B2-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0/

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  28. 28 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Мдааа, интересно заключение на експертите. Вероятно на база това заключение, експертите в министерство на финансите обмислят да вдигнат цените на винетките. Правото на избор, къде по-точно да си строшиш колата очевидно не е евтина привилегия.

  29. 29 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Гневно

    До коментар [#25] от "nwj49315903":
    А кой и колко пътуваше по тях? Сто лади, двеста москвича, четири чавдара и осем зила! Шкодите Мадара с прицеп бяха по няколко на окръг, а волвата и мерцедесите - тировете СО МАТ- въртяха курсове в близкият изток и Турция!
    Що за безсмислени манипулацийки ви спускат на тия с кодовите никове, та вече и пет минути нямате аудитория...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  30. 30 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#19] от "Владимир Йосифов":
    Подкрепям напълно!
    А това тук в статията е дискусия за яйцето и кокошката.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  31. 31 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#2:"zo"]Наскоро пътувах в Албания и ми направи впечатление, че пътищата им или са по-добри от нашите или в момента се ремонтират.[/quote]
    Сигурен съм че е така.
    Има един съществен момент - в Албания се добиват съществени количества природен битум, който е основна съставка за асфалта. Доколкото съм запознат за получаване на качествен асфалт е необходимо смесването в определена пропорция на природен и техонлогичен битум, за да се неутрализират слабостите на двата вида.
    В България обаче се използва изключително технологичен битум, който се добива в ръководена от Валентин Златев фирма.
    Да, същия оня дето играе на карти на вързано с Баце.

  32. 32 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#4:"telqk"]Тази статия май подкрепя винетката да стане 200лв. Да?[/quote]

    Винетката за мен е неефективен начин за инвестиции в пътната инфраструктура. Още повече, че магистралите и скоростните пътища ги управлява държавата.

    Бързото, устойчиво и адекватно решение на проблемите на магистралните и скоростните пътища е да минат изцяло на тол-такси и в частни ръце (най-добре различни организации да се занимават с това, а да не е една фирма за всичките).
    По този начин от една страна ще има конкуренция, от друга частникът (разбирай, западният частник) се старае да предлага качествена услуга и ще си поддържа пътищата в добро състояние и ще достроява, където е необходимо.
    Еврофондовете един ден ще свършат и няма да има откъде да дойдат парите, освен от нашия собствен джоб.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9137 Неутрално

    Обаче парите са усвоени.Г-жа Павлова какво мисли по въпроса.

  34. 34 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 841 Неутрално

    [quote#20:"полувишис"]снегове всичко в България ставаше непроходимо[/quote]
    За сметка на сега когато се появяват видимите резултати с брадавичестите си миловидни личица и обясняват, че пътищата са „проходими при зимни условия“.

    Много убоден евфемизъм за непочистени улици, ама какво да правиш!?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  35. 35 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 609 Любопитно

    Много сте лоши от" дневник " , забихте нож в сърцето на премиера .Това беше гордостта на всички привърженици на ГЕРБ ," може да крадем , но поне правим пътища " .
    Сега вие казвате че и пътища не правят , е тогава им остана само краденето .

  36. 36 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Любопитно

    До коментар [#13] от "stasi666":
    Всяка вечер минавам по Симеоновско, и поне веднъж през деня.
    Къде са тези кръпки по 20 см? За да не се мъчите, повечето автомобили са с 15 цолови/инчови колела. 1 инч = 2.34 см грубо. Износващият слой на асфалтовата настилка е около 10 см.
    Имате ли представа какъв трафик обслужва този булевард и какъв обслужваше преди години, особено преди ремонта и преди пускането на Южната дъга?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  37. 37 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 841 Неутрално

    [quote#34:"zo"]убоден [/quote]
    Въх, „удобен“ демек

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    За да е коректна статията трябва да се даде и какъв е абсолютния трафик по РПМ 1990 и сега.

  39. 39 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Весело

    Припоням на тролеадата, че става въпрос за пътната мрежа на България, не за градска и селска пътна инфраструктура - тя е грижа на местната власт, която сега избирахме.
    Пътищата на страната ни са в много приличен вид днес.
    За 67 лв на година, даже са перфектни! Вие си стойте в социализма, доколкото ви плащат. "Дайте да дадем" в реалният свят не работи!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  40. 40 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Весело

    До коментар [#38] от "niakoi_si":
    Няма лошо, то ефекта който се гони с нея е съвсем друг!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  41. 41 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#10:"znayko84"]ащо тогава плащаме акциз върху горивата, данъци за колите и т.н.[/quote]
    Е как защо, за пълним дефицита на Нои.

  42. 42 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    След 26 години реститутски "преход" и рИформи нямам как да е иначе, освен "лошите пътища в страната са два пъти повече от 1990 г."
    Кое не е по зле от пред началото на "прехода"?? Покупателната способност, беработицата, бедността, образованието, здравеопазването, обществената сигурност ???? Даже хобито на бат Бам, пътищата, и те по зле!!!!
    Май в 1989 България изтегли късата клечка ....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  43. 43 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 458 Гневно

    Че чак годишната винетка да стане 100 лв. Горановка, а?

  44. 44 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#2:"zo"]Наскоро пътувах в Албания и ми направи [/quote]

    А аз живея в източната част Германия. Преасвалтираха пътя пред нас за 1 седмица. Първо изкъртиха старото, после положиха чакъл, заляха го с ЦИМЕНТ и накяра 3 пръста асфалт. В България колко Тиквата да строи ще си остане същото. Докато ги търпите така ще е .

  45. 45 Профил на Дамянов
    Дамянов
    Рейтинг: 523 Неутрално


    [quote#16:"Цецо"]Нямало пари да се поддържа съществуващото, но ще продължим ударно да строим нови пътища. Има логика. така парите за поддръжка ще могат да нараснат.[/quote]
    Нямало пари да се поддържа здравето на съществуващите хора, но ще продължим ударно да раждаме още деца? Има логика. Така докторите ще лекуват повече хора и ще забогатеят.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН - Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000 г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  46. 46 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 402 Весело

    Аве ясно, че ни банят за доене с винетки, ама къде отива данък МПС?!?

  47. 47 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#8] от "nothing_else":

    Абсолютно сте прав.. В началото и особено в края на 90- се пътуване на зиг-заг от Бургас до София.. Навсякъде беше лунен пейзаж...

  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4061 Неутрално

    Явно, почти всички са забравили кога въведоха винетките и защо?! По времето на НДСВ, като тогава гордо обясняваха, как всичко било изчислено и сумата, която не достигала за поддържане и ремонт на пътища, щяла да се покрие от таксите за винетка и пътищата щели да се ремонтират за около 2-3 години...! Получи се нещо, като онези 800 дни! Парите изчезнаха и пътищата пак са зле! Сега пак ни обясняват, колко не достигали и как, като се увеличала таксата, аха да ги ремонтират всичките! След още няколко години, пак ще ни обясняват същото...! Само, че вероятно бате Бойко ще е президент, Лиляна Павлова министър-председател със завяхващ рейтинг, а министър на регионалното развитие, някой друг потомствен представител на червената номенклатура...!

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 686 Весело

    До коментар [#31] от "horilka":

    Ами всъщност не е така. За да се получи качествен асфалт трябва определено количество битум. Технологичният с определени присадки си е чудесен за тази цел. Проблемът е в количеството, а понякога и в качеството на същия. Това от една страна. От друга страна най-много се краде от неуплътняване на пластовете под асфалта и от влагането на де що има сбиротък там. Като добавим стремежа в асфалта да се вложи колкото е възможно по-малко битум - вместо 7, 5 процента да речем, и некадърността на тези, които полагат, уплътняват и правят отводняване, то новото строителство излиза много, ама много мижаво.
    За горното има две предпоставки. Едната са кражбите. От строителя се искат 10, че и 15 процента предварително. Същият обикновено има да връща кредити на банки с лихви между 7 и 11%. Трябва да плати режийни, да гони някаква печалба и т.н. Разбирай цената му е натоварена с 30 процента разходи. Това всичкото се избива само от едно - качество. Другата е следствие от първата. Възложителят си е взел процентите. Често и други стъпки от процеса на строителство не са наред - примерно проектиране. Е като как да следи за качество?
    Извод. Прекалено много се краде.

  50. 50 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#15:"shileto"]Ами през 90г колите бяха в пъти по малко[/quote]
    Сега са с 1 милиард повече.

  51. 51 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 627 Любопитно

    [quote#6:"Никола Георгиев"]Ако искаш качество, трябва да си плащаш за него.[/quote]

    В Швейцария винетките са 55 евро. Качеството на пътищата им е добро. Но, тамошните крадци не са достигнали качествата на нашите.

  52. 52 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "zo":

    Албания има много големи залежи на естествен асфалт
    А иначе сравнение между 1990 и сега изобщо не може да има, най-малкото заради новите магистрали и много по-малкото (тогава) натоварване по пътищата

  53. 53 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#39] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    По-добре се огледай около теб преди да ръсиш щуротии по форумите.Наще управляващи ни готвят една от най-скъпите винетки в нормална Европа ,която на фона на стандарта ни прави половин минимална заплата.Това е малко като да боцнеш 600 евро винетка в Австрия.А за състоянието на пътищата вземи малко да се поразходиш извън Софето и любимите села-квартали.

  54. 54 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Айде сига холан!! Начи да разбирами, че без инвестиции добрити пътища строени до 1990, демек от кумунистити и бай ви Тошо, оти пътища ни са строят за двата месеца от 10 ноември 1989-та та до 1990-та, и то през зимата па ептен не строят са, са били два пъти повечи??? Тва кат скрита риклама на кумунизъма и бай ви Тошо ли да разбирами или като как?

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  55. 55 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дубрутро... И до 90-та не се рекламираха всеки 2 километра направени или поправени сякаш Лилянчето и Боко с кирка и пот са се мъчили та да заслужат да ми режат ленти..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  56. 56 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Любопитно

    До коментар [#53] от "ludiakolio":
    Ако не си шофьор на междуградски автобус, се разходи ти, защото аз въртя по 30 хил км на година и две-трети са в България.
    От 1994 година насам с автомобил. Преди това по-малко. Уволних се от БА 1990 година. Ако пък си хейтър или някакъв редови бойкомразец - тогава не ме интересуваш.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  57. 57 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Любопитно

    До коментар [#53] от "ludiakolio":
    Ако е на половина на стандарта ти, няма да има кой да я плати. Така че и 500 лв да е, все тая - приходи няма да има. По същата логика и сегашната винетка е доста за "стандарта". И полицаите които протестират, получават по 600 лв заплата. А не по 1300. Освен ако не броиш привилегиите им за "безплатни".
    Моята сметка е по-проста и за това по-вярна. 67:12 = 5,60. Една кутия цигари на месец, за да си возиш таралясника по строшените пътища и магистрали на Бойко и Лиляна с лентите. Е, СЛЕД като ги ремонтираха и построиха, искат да платиш по още една кутия цигари. Или по още два литра и половина нафта на месец. Ми не ги плащай. Мрънкай си у вас пред телевизора и псувай герб.
    Смени ли си летните гуми със зимни?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4260 Неутрално
  59. 59 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Олеле. Това ли е равносметката на великите строежи на герб?
    Бойкофилите, гледам, не се стараят много усърдно да опровергаят или да оправдаят.
    Няма изрична заповед ли?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  60. 60 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2565 Любопитно

    До коментар [#58] от "bat_plamen":
    Някакви ултра леви хора тук плющят минуси, но аргументи не вадят. Омаловажават факти и лицемерно се въртят на другата страна, за да кажат на бялото черно. Желая им безаварийно пътуване. Но на вас ще си направя труда да поясня защо мисля така. Вижте тези линкове за целта. Парите са наистина много малко - тези, които се събират от винетки. Не съм наивен и не вярвам, че никой в АПИ не краде и всички се разхождат с ореоли над главите. Но има един аргумент, който се нарича здрав разум. Не е присъщ за комунисти и мързеливци. Вижте сам и цените на винетките в отделните страни. Зад всяка сума има определена стратегия. В прословутата Швейцария, която е наистина неадекватен пример, винетката е 37 евро, но се продават само годишни. Държавата, която е адекватна на нас и която има подобна на нашата система е Румъния. И там наистина цените на винетките са по-ниски от нашите в момента! Обаче там живеят 22 млн души. Но кой-знае защо ни дават за пример Швейцария, чиято икономика и финансиране на пътната мрежа е много отдавна, много различна. Все едно - хейтърите са като ято!
    http://novinar.bg/news/230-mln-lv-sa-prihodite-ot-vinetki_NDk2Njs3Mg%3D%3D.html
    http://www.vinetki.eu/index.html
    Припомням и другият основен проблем, за който разбирачите тук мълчат - основният източник за финансиране на пътните мрежи, изграждане на инфраструктурата и нейната реабилитация, е акциза който държавата събира от продажбата на ГОРИВАТА! Това е причината да съществува този данък. Ненормална част от тези приходи остава в ТЪРГОВЦИТЕ НА ДРЕБНО - веригите най-вече.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154164598678642&set=a.70049053641.95414.771218641&type=3

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  61. 61 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4260 Неутрално

    До коментар [#60] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Като цяло се присъединявам към това твое мнение.Съгласен съм ,че парите не са много/даже малко/- имам предвид тези от винетки и от бюджета/най-вече ЕС/.Но съм твърдо убеден,че тези пари не се управляват рационално и много от тях се краде.Като прибавим,че имаме климат със силно изразени температурни амплитуди /зима-лято/ и лошото качество на работата по пътната инфраструктура не е изненада ,че пътищата ни са на този хал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK